Problem wolnych obrotów

Postprzez sp1808 » 18 wrz 2008, 19:13

aggio napisał(a):Problem rozwiązany.

Brak luzu zaworowego doprowadził do wypalenia 4 zaworów wydechowych, wskutek czego silnik nie miał kompresji. Przez pół roku jeździłem po różnych warsztatach, zrobiłem ok 10000 km. Poległo 6 warsztatów w tym dwie ASO. Teraz głowice mam zrobioną i wszystko jest OK.


a ile cie ta naprawa wyniosła ;)
kocham anie
Początkujący
 
Od: 27 sie 2008, 06:42
Posty: 12
Skąd: kalisz
Auto: mazda 6 2,3 awd kombi 162KM.bp/lpg

Postprzez aggio » 19 wrz 2008, 09:06

remont głowicy:wymiana 8 zaworów + uszczelniacze + docieranie zaworów + regulacja luzu + uszczelki + robocizna 1500zł do tego jeszcze miałem problem z EGR + sprawdzenie przepustnicy (demontaż + montaż + uszczelka) + wężyki od podciśnienia + świece razem 1800zł do tego przez pół roku wydałem na "diagnozy" u "mechaników" i "ASO" 1000zł <szok> czyli całość 2800zł Gdyby, wcześniej ktoś wpadł na pomysł sprawdzenia luzu nie musiałbym remontować głowicy :(
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2006, 15:33
Posty: 82
Skąd: Łomża
Auto: Premacy FS '02 asb pb/lpg

Postprzez sp1808 » 19 wrz 2008, 11:29

z tego co wiem u mnie w fp popychacze sa hydrauliczne i same regulują luz zaworowy ;)
kocham anie
Początkujący
 
Od: 27 sie 2008, 06:42
Posty: 12
Skąd: kalisz
Auto: mazda 6 2,3 awd kombi 162KM.bp/lpg

Postprzez aggio » 21 wrz 2008, 16:17

podaj rok to Ci powiem jakie masz ale stawiam na płytki :)
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2006, 15:33
Posty: 82
Skąd: Łomża
Auto: Premacy FS '02 asb pb/lpg

Postprzez sp1808 » 21 wrz 2008, 20:22

aggio napisał(a):podaj rok to Ci powiem jakie masz ale stawiam na płytki :)



2002r.1,8 74kw
kocham anie
Początkujący
 
Od: 27 sie 2008, 06:42
Posty: 12
Skąd: kalisz
Auto: mazda 6 2,3 awd kombi 162KM.bp/lpg

Postprzez aggio » 23 wrz 2008, 09:05

płytki
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2006, 15:33
Posty: 82
Skąd: Łomża
Auto: Premacy FS '02 asb pb/lpg

Postprzez jacek01 » 23 gru 2009, 12:08

Witam forumowiczów.W mojej mazdzie Premacy 2DiTD 2002 zaczął się podobny problem,mianowicie gdy zapalę auto to po około 3-4 sekundach gaśnie jak jest zimny.Muszę przytrzymać trochę gaz ,aby pochodził z 1 min i problem znika. A wszystko zaczęło się po wizycie w warsztacie i wymianie pasków klinowych. Czy jest możliwe że naruszyli mi jakiś czujnik lub kabelek? Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2008, 20:16
Posty: 52
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda Premacy2.0 DITD

Postprzez artin » 23 gru 2009, 12:27

jacek01miałem/mam taki sam problem
Na początku (z miesiąc temu) silnik gasł jak stał na zimnym – rano wyjeżdżając z garażu nic takiego się nie działo. Jak gasł, odpalałem go praktycznie od razu – jak się rozgrzał wszystko już było ok. Stopniowo ponowne odpalanie trwało coraz dłużej, aż w końcu, stojąc pod pracą na lekkim minusie już nie odpalił w ogóle. Zaholowałem Madzię do Warsztatu i teraz zaczęła się prawdziwa zabawa. Co postoi trochę w warsztacie (30 min – 1h) pali na dotyk, więc go wypychają na zewnątrz, aż do nie odpalenia ;). I tak w kółko. Ostatecznie po 5 dniach postoju u mechanika, odpala już nawet stojąc na mrozie (-4 st) od trzech dni. Wg mechanika coś z elektryką – którą można tylko sprawdzać jak nie pali. Przekaźniki posprawdzał, SPV – raczej – wykluczył, pompę też. Może trzeba mieć nadzieję, że rozłączając i czyszcząc gniazdka i styki, nieświadomie naprawił usterkę, a tak kazał jeździć aż znów przestanie palić ;)
artin
 

Postprzez jacek01 » 23 gru 2009, 14:45

Przed chwilą wróciłem od mechanika powiedział że to może złe paliwo ale ja to wykluczam bo tankowałem na shell tego lepszego diesla V-power.A poza tym przy -18 palił bez problemu dopiero teraz gdy jest nawet 2 na plusie i po wizycie w warsztacie na wymianie pasków klinowych stało się to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2008, 20:16
Posty: 52
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda Premacy2.0 DITD

Postprzez jacek01 » 24 gru 2009, 14:56

dzisiaj było tak :"odpaliłem bez problemu chodził około 10 -15 sekund trzymając 900obrotów obroty lekko spadły do 800 i zgasł nagle ,następne odpalenie odbywa się też bez problemu z tym tylko ,że gaśnie już po 4 sekundach .Jak go potrzymam na obrotach z minute to później jest wszystko ok." Jakie sugestie zanim pojadę do warsztatu ,czy mógł się przestawić rozrząd ?bo coś tak jakby popiskuje w tamtym miejscu a paski klinowe trzy dni temu wymienione .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2008, 20:16
Posty: 52
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda Premacy2.0 DITD

Postprzez jacek01 » 3 sty 2010, 14:25

Auto od tygodnia stoi w warsztacie ze względu na nowy rok od piątku nic nie robili.W czwartek 30 grudnia rozmawiałem z kierownikiem powiedział że prawdopodobnie to jakiś moduł który jest odpowiedzialny za regulacje podawania paliwa na pompę ,może nie precyzyjnego nazewnictwa używam ale rozmowa odbywała się telefonicznie i szybko. Podobno oprogramowanie jest tam wadliwe i musieli wgrać nowe –czy to jest możliwe co mi mówią żeby mnie nie zwodzili bo na tych sprawach się nie znam ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2008, 20:16
Posty: 52
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda Premacy2.0 DITD

Postprzez workingman » 16 lis 2010, 19:42

Jakie powinny być wolne obroty silnika 1,8 ?
Zastanawiam sie nad tym ponieważ i mnie jest ok 750 i wydają mi sie ciut za niskie.
Jeżeli tak to w jaki sposob można to skorygować i co moze być przyczyną?

dziękuje
pozdrawiam
Mazda Premacy 1.8 16V 74kW / LPG-BRC-SQ24 / 2001 / TARNÓW
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 cze 2010, 21:19
Posty: 12
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda Premacy 1.8 16V – LPG-BRC

Postprzez m323m » 16 lis 2010, 23:38

i tak trzymać <spoko>
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez szczurek326 » 17 lis 2010, 18:20

U mnie w 1.8 beznz. obroty są ok. 500 (autko bez gazu) czy jest to dobra wartość, czy są za niskie ?
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 11:20
Posty: 35
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Premacy 1.8 benz. 2001 r. 100 KM

Postprzez rrafal82 » 17 lis 2010, 21:21

Witam, dobrze by było osiągnąć jakiś konsensus w sprawie wolnych obrotów :)
Ja też sie borykam z tym problemem, ponieważ u mnie w premacy 1.8 74kw, obroty mam na poziomie 700 i wówczas drży mi silnik i wprawia w wibracje siedzenia w aucie. Natomiast jeśli dodam leciutko gazu tak aby obroty weszły na 800, 850 wowczas wszystko przesteje drżeć ??!!
I tu moje pytanie czy podciągnąć obroty na poziom 800/850 ? czy problem lezy gdzie indziej?
Jeśli podciągnąć to gdzie to sie robi w Premacy 1.8 benzynka?
rrafal82
 

Postprzez m323m » 17 lis 2010, 23:57

u mnie też drży lecz winę za to obarczam przednią poduszkę, niestety jest ciotkę naderwana pewnie to ona ,bo wcześniej obroty były te same i nie drżało,
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez Marianek » 18 lis 2010, 13:49

rrafal82 napisał(a):I tu moje pytanie czy podciągnąć obroty na poziom 800/850 ? czy problem lezy gdzie indziej?


Gdzie indziej to nie stary diesel .
Ja jak zapalam na zimnym to ryczy jak diesel (w sensie głośna jest ) ale jak podgrzeje się to już normalnie chodzi.
Obroty mam od 800 do 500 zależy od temperatury na zewnątrz .
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Tutor » 18 lis 2010, 16:59

Moja rada w kwestii wolnych (lub zbyt wolnych) obrotów w benzynowym 1.8 – przeczyśćcie silnik krokowy i przepustnicę. U mnie pomogło i silnik jak nowy....
Jeśli zaczekacie trochę z tym czyszczeniem to stopniowo będzie dochodziło do lekkiego pływania wolnych obrotów. Elektronika będzie wszystko korygować, ale szkoda męczyć silnik.

Tylko nie dajcie się zwieść mechanikom – u mnie w autoryzowanym serwisie mazdy powiedziano, że czyścili silnik, ale to ni pomogło i muszę wymienić wymienić silnik krokowy, a że to element zintegrowany (rzekomo) z przepustnicą to trzeba wyskoczyć z 600zł.
Potem pojechałem do mechaników, którzy od lat zajmują się Mazdą, ale w małym prywatnym warsztacie i po pół godzinie miałem sprawę rozwiązaną.
Te silniki są naprawdę świetne i przy odrobinie troski wydają się długowieczne.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2008, 18:29
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Premacy 1,8 benzyna 2003

Postprzez szczurek326 » 18 lis 2010, 18:15

Tutor mam prośbę, czy mógłbyś podać namiary na ten warsztat, tez jestem z Łodzi i chętnie bym skorzystał.
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 11:20
Posty: 35
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Premacy 1.8 benz. 2001 r. 100 KM

Postprzez presto4 » 18 lis 2010, 18:31

Również przyłączam się do prośby o namiary na ten warsztat.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2010, 13:54
Posty: 27
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD, 2003, 170.000

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy