Strona 1 z 1

Pływające wolne obroty

PostNapisane: 27 maja 2006, 20:07
przez Marko5
:) Witam, !.
Mam problem ??? Sprowadziłem mazdę premacy 1,8 benzyn (82 tys. km) a, przejechałem nią dopiero jakieś 30 km (jeżdżę dopiero 2-gi dzień) . Zauważyłem, iż wolne obroty trochę pływają , od 600 do 800. Nie jest to zjawisko ciągłe i płynne . Potrafią się utrzymywac bez pływania na ww. wartościach. Ogólnie nie przeszkadza to w poruszaniu się ale ja nie nawidzę jak coś mi w samochodzie nie gra. Przymierzam się też do gazu. Czy przyczyną może byc brudny filtr powietrza ?Jeszcze go nie wymieniłem- fatycznie jest w stanie opłakanym i wymieniam go w poniedziałek . Tte objawy okropnie mnie denerwują . Proszę o ewentualne podpowiedzi co robic, gdyby zmiana filtra powietrza nie pomogła ? Jakie obroty powinny byc utrzymywane ?
Z góry dzięki za wszystkie informacje ................. <głaszcze>
Poza tym super się jeżdzi ....
Pozdrawiam .

PostNapisane: 2 cze 2006, 11:16
przez Grzyby
Witaj
Masz silnik prawie identyczny z 626 GE – FP.
W warsztacie dla 6/626/.... sporo jest na ten temat.
Generalnie zacznij od wymiany podstawowych rzeczy – rozrząd, świece, kable WN (szczególnie jak zamierzasz wstawić LPG), filtry, olej.

A na szybko to odkręć korek przy chłodnicy i wlej tamtędy płynu na full (powolutki ile wejdzie). Może to dziwne ale w tej rodzinie silników 1.8, 2.0 ta metoda w 90% pomaga na "pływające obroty".

powodzenia

ratunku

PostNapisane: 13 cze 2006, 08:02
przez Marko5
Mam pytanko , płynu dolewać na zimnej chłodnicy czy ciepłej ???
Pozdrawiam.

PostNapisane: 13 cze 2006, 08:25
przez b2
Marko5 napisał(a):Mam pytanko , płynu dolewać na zimnej chłodnicy czy ciepłej


no raczej, że na zimnej. więcej wejdzie. no i się nie poparzysz.

PostNapisane: 20 cze 2006, 11:37
przez aggio
miałem podobny problem do twojego też w premacy tylko, że 2.0. Byłem w kilku warsztatach i dopiero u czwartego okazało się, że przyczyną jest zawór EGR (recyrkulacja spalin). Najprawdopodobniej masz tam silniczek krokowy. Należy go wyczyścić. Sugeruje pojechać do jakiegoś dobrego zakładu bo wyjąć go jest bardzo ciężko. U mnie czyścili dwa razy. Na razie jest OK. Napisz jak u ciebie będzie to samo

PostNapisane: 20 lip 2008, 18:36
przez nikkor
niestety mam ten sam problem w Premacy 1.8, obroty pływają mięszy 800 a 600 na jałowym niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły, czasem dostaje takiego doła jak by miał zgasną i wraca z powrotem na 800 ale taki spadek obrotów to mniej więcej raz na 30 sekund lub rzadziej... poziom w chłodnicy raczej ok, ale po zdjęciu osłony filtra powietrza jest tam brudno – od czego zaczą "naprawę"? :)

PostNapisane: 20 lip 2008, 23:25
przez Yard
Jeśli filtr powietrza jest bardzo brudny to nie świadczy dobrze o poprzednim właścicielu.

PostNapisane: 27 paź 2009, 00:09
przez cichy980
I jak obroty ??
Mam podobny problem..
Na starcie wysokie dość obroty 2500 po spadku ( nie bardzo płynnym ) osiągają 700 , czasem podskoczą (są niestabilne)
Czy to jest wina zabrudzonego silnika krokowego??
Dodam że filtry i oleje , świece zostały wymienione...
Proszę o pomoc..