Strona 1 z 1

Zwiększone spalanie po planowaniu głowicy

PostNapisane: 3 lut 2018, 13:45
przez Segitarius
Witam,

Opiszę po kroku przebieg wydarzeń i napraw bo to długa historia. Postaram się w miarę zwięźle i szczegółowo, wiem, że dla diagnosty każda wskazówka ma olbrzymie znaczenie.

Model: Mazda Premacy
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik 2002
Wersja: Sportive
Moc silnika: 97kW


1. Po zgaszeniu silnika usłyszałem gotowanie pod maską. W zbiorniczku wyrównawczym wrzało.

2. Mechanik dał głowicę do planowania. Przed założeniem kazałem się poinformować. Chciałem obejrzeć czy się błyszczy. Faktycznie została splanowana.

3. Nie odebrałem auta bo nie byłem zadowolony z efektu naprawy. Silnik na wolnych obrotach wariował, falowały obroty, gasł co jakiś czas, nie miał mocy, strasznie kopcił przy porannym odpalaniu.

4. Kolejny odbiór poprawił tyle, że auto nie gasło. Dalej pracował nierówno, palił 14l/100km. Nie kopcił bo głowica została ponownie ściągnięta, wymienione uszczelniacze zaworów, nowa uszczelka pod głowicę. Ponadto wymieniono pierścienie.

5. Poprawiło się to, że nie kopcił przy odpalaniu. Ale doszedł nowy problem. Klekotanie zaworów. Brzmi jak stary diesel.

6. Ten punkt streszczę. Po prostu po wizytach u kilku mechaników, którzy mi nie pomogli, problem falowania obrotów minął sam.

7. Pozostał problem klekoczących zaworów oraz podwyższonego spalania.

Moje pytanie brzmi:

Czy podwyższone spalanie należy kojarzyć z zaworami, czy jest to reperkusja problemu nierównych obrotów? Prawdopodobnie układ podciśnienia je wywoływał (z przypuszczeń mechaników).

Co mogę zrobić aby wyeliminować oba te problemy?

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

PostNapisane: 3 lut 2018, 14:37
przez Bo_Lo
Aw tym silniku są HLA czy regulacja na płytki?

Re: Zwiększone spalanie po planowaniu głowicy

PostNapisane: 3 lut 2018, 16:03
przez Segitarius
A żebym to ja wiedział. Jak to sprawdzić?

PostNapisane: 3 lut 2018, 20:31
przez Bo_Lo
poszukaj na forum w dziale premacy tam powinno być.Tak sobie myśle czy za mocno nie splanowali głowicy i teraz się rozrząd rozjechał.Jeśli masz regulację płytkową to należałoby sprawdzić luzy zaworowe.

Re: Zwiększone spalanie po planowaniu głowicy

PostNapisane: 3 lut 2018, 22:35
przez Segitarius
Przeorałem forum jak zasugerowałeś. Nie znalazłem tematu wskazującego na związek planowania głowicy z klekotaniem zaworów i podwyższonym spalaniem. Jeden z wpisów dotyczył stukania zaworów po zatankowaniu kiepskiego paliwa i rozwiązaniu problemu po jego zlaniu i zastąpieniu lepszym. U mnie takie rozwiązanie się nie sprawdziło bo jeżdżę z tym klekotaniem już któryś tydzień i wlewałem najlepsze paliwa. Nie pomogło. To musi być coś innego. O luzach zaworowych nie znalazłem wzmianki.

Re: Zwiększone spalanie po planowaniu głowicy

PostNapisane: 5 lut 2018, 17:49
przez Segitarius
Zalałem oleju do pełna i klekotanie przeszło. Teraz trochę czasu na sprawdzenie czy unormowało się spalanie.

PostNapisane: 6 lut 2018, 15:19
przez AXe_MeXx
Wow to co ona oleju nie miała rędzej? Albo ciekawe co było zalane... obserwuj pilnie, bo nie pokojące rzeczy opisałeś.

PostNapisane: 7 lut 2018, 19:04
przez lukaszrg
Zawory ustawia się na płytkach. Warto to zrobić. Silnik ozyje i ustabilizuja się obroty. Teoretycznie powinno się zmniejszyć spalanie

PostNapisane: 7 lut 2018, 19:37
przez Bo_Lo
No i o to mi chodziło.Jeśli w FSie są zawory regulowane płytkami lub szklankami(nie hla) to mocne splanowanie głowicy mogło spowodować takie objawy i teraz trzeba na nowo regulować zawory.

PostNapisane: 7 lut 2018, 20:23
przez lukaszrg
Mi się nie wydaje że planowanie było by przyczyną. Raczej obstawiam że mechanik odkrecajac glowice powyciagal, pomieszal szklanki z płytkami i teraz są efekty