Zwiększone spalanie po planowaniu głowicy

Postprzez Segitarius » 3 lut 2018, 13:45

Witam,

Opiszę po kroku przebieg wydarzeń i napraw bo to długa historia. Postaram się w miarę zwięźle i szczegółowo, wiem, że dla diagnosty każda wskazówka ma olbrzymie znaczenie.

Model: Mazda Premacy
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik 2002
Wersja: Sportive
Moc silnika: 97kW


1. Po zgaszeniu silnika usłyszałem gotowanie pod maską. W zbiorniczku wyrównawczym wrzało.

2. Mechanik dał głowicę do planowania. Przed założeniem kazałem się poinformować. Chciałem obejrzeć czy się błyszczy. Faktycznie została splanowana.

3. Nie odebrałem auta bo nie byłem zadowolony z efektu naprawy. Silnik na wolnych obrotach wariował, falowały obroty, gasł co jakiś czas, nie miał mocy, strasznie kopcił przy porannym odpalaniu.

4. Kolejny odbiór poprawił tyle, że auto nie gasło. Dalej pracował nierówno, palił 14l/100km. Nie kopcił bo głowica została ponownie ściągnięta, wymienione uszczelniacze zaworów, nowa uszczelka pod głowicę. Ponadto wymieniono pierścienie.

5. Poprawiło się to, że nie kopcił przy odpalaniu. Ale doszedł nowy problem. Klekotanie zaworów. Brzmi jak stary diesel.

6. Ten punkt streszczę. Po prostu po wizytach u kilku mechaników, którzy mi nie pomogli, problem falowania obrotów minął sam.

7. Pozostał problem klekoczących zaworów oraz podwyższonego spalania.

Moje pytanie brzmi:

Czy podwyższone spalanie należy kojarzyć z zaworami, czy jest to reperkusja problemu nierównych obrotów? Prawdopodobnie układ podciśnienia je wywoływał (z przypuszczeń mechaników).

Co mogę zrobić aby wyeliminować oba te problemy?

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2018, 12:13
Posty: 6
Auto: Mazda Premacy sportiv 2.0 benzyna. 97kW

Postprzez Bo_Lo » 3 lut 2018, 14:37

Aw tym silniku są HLA czy regulacja na płytki?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Segitarius » 3 lut 2018, 16:03

A żebym to ja wiedział. Jak to sprawdzić?
Początkujący
 
Od: 3 lut 2018, 12:13
Posty: 6
Auto: Mazda Premacy sportiv 2.0 benzyna. 97kW

Postprzez Bo_Lo » 3 lut 2018, 20:31

poszukaj na forum w dziale premacy tam powinno być.Tak sobie myśle czy za mocno nie splanowali głowicy i teraz się rozrząd rozjechał.Jeśli masz regulację płytkową to należałoby sprawdzić luzy zaworowe.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Segitarius » 3 lut 2018, 22:35

Przeorałem forum jak zasugerowałeś. Nie znalazłem tematu wskazującego na związek planowania głowicy z klekotaniem zaworów i podwyższonym spalaniem. Jeden z wpisów dotyczył stukania zaworów po zatankowaniu kiepskiego paliwa i rozwiązaniu problemu po jego zlaniu i zastąpieniu lepszym. U mnie takie rozwiązanie się nie sprawdziło bo jeżdżę z tym klekotaniem już któryś tydzień i wlewałem najlepsze paliwa. Nie pomogło. To musi być coś innego. O luzach zaworowych nie znalazłem wzmianki.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2018, 12:13
Posty: 6
Auto: Mazda Premacy sportiv 2.0 benzyna. 97kW

Postprzez Segitarius » 5 lut 2018, 17:49

Zalałem oleju do pełna i klekotanie przeszło. Teraz trochę czasu na sprawdzenie czy unormowało się spalanie.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2018, 12:13
Posty: 6
Auto: Mazda Premacy sportiv 2.0 benzyna. 97kW

Postprzez AXe_MeXx » 6 lut 2018, 15:19

Wow to co ona oleju nie miała rędzej? Albo ciekawe co było zalane... obserwuj pilnie, bo nie pokojące rzeczy opisałeś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 19:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez lukaszrg » 7 lut 2018, 19:04

Zawory ustawia się na płytkach. Warto to zrobić. Silnik ozyje i ustabilizuja się obroty. Teoretycznie powinno się zmniejszyć spalanie
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez Bo_Lo » 7 lut 2018, 19:37

No i o to mi chodziło.Jeśli w FSie są zawory regulowane płytkami lub szklankami(nie hla) to mocne splanowanie głowicy mogło spowodować takie objawy i teraz trzeba na nowo regulować zawory.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez lukaszrg » 7 lut 2018, 20:23

Mi się nie wydaje że planowanie było by przyczyną. Raczej obstawiam że mechanik odkrecajac glowice powyciagal, pomieszal szklanki z płytkami i teraz są efekty
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy