Strona 1 z 1

Brak mocy, telepanie silnikiem

PostNapisane: 10 lis 2017, 13:46
przez pablito1980
Witam. Dwa dni temu zauważyłem niepokojące objawy, podczas zmiany biegów z 1 na 2, tzn. auto traciło moc, dopiero upuszczenie i ponowne dodanie mocniej gazu, dodawało wigoru Premce. Poza tym nic złego się nie działo, obroty nie falowały, zwiększało się tylko spalanie. Wczoraj natomiast oprócz wspomnianych problemów, po dłuższej jeździe zaczeło mocno szarpać silnikiem , zaczął migać Check engine i zapalił się na stałe. Auto zaczeło przerywać w niskim zakresie obrotów, a na wolnych obrotach trzęsło silnikiem. Próbowałem sczytać błędy za pomocą mostkowania w złączu diagnostycznym , ale nic nie wyszło ( możliwe , że coś źle robiłem <glupek2> )Wspomniane problemy nasilają się wtedy gdy auto się zagrzeje do temperatury pracy. Czy ktoś miał podobne objawy? O czym mogą świadczyć? Cewka, kable, sonda lambda, katalizator? Dopiero na poniedziałek jestem umówiony na podpięcie komputera. Mazda Premacy jest z 2003 r, ma przejechane 83000 km ( oryginalny, weryfikowany przebieg),

Re: Brak mocy, telepanie silnikiem

PostNapisane: 15 lis 2017, 10:51
przez Domelek
Jak po kompie ? Warto zainstalować Forscana i Elma kupić masz wątek. Ja się nie znam ale zawsze zaczynam od elektryki <faja>

Re: Brak mocy, telepanie silnikiem

PostNapisane: 15 lis 2017, 22:47
przez pablito1980
Problem rozwiązany. Po podpięciu kompa pokazało błąd P0300 – wypadanie zapłonów na cylindrach. Początkowo myślałem, że to przez wodę , która wytrąciła się z paliwa, bo problemy zaczeły się po zatankowaniu, a rezerwa się świeciła. A przyczyną była padnięta jedna cewka , która nie dawała prądu na świece pod obciążeniem. Notabene świece były powypalane z przerwą chyba 1.5 mm. Wymieniłem cewkę na Magneti Marelli , a świece na NGK ZFR6F-11. Zobaczymy ile ta cewka wytrzyma. Koszty: cewka-125, świece- 64, podpięcie kompa- 50, wymiana- 30. :)