Witam wszystkich tak po kolei opiszę swój problem może ktoś pomoże.
Moja mazdę kupiłem cztery lata temu ,założyłem gaz i cieszyłem się bezproblemową jazdą aż do czasu wymiany uszczelki pod głowicą w marcu ubiegłego roku.
Od tego czasu auto jest martwe .Obecnie próbuje swoich sił piąty mechanik i nic same teorie,auto kręci ale nie odpala.Większość 'fachowców' mówi że to immobilizer,spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem?
Sam nie wiem czy już się poddać i zezłomować grata czy jeszcze powalczyć bo rok to chyba rekord powiatu.
Mazda premacy 1,8 16 v śmierć kliniczna
Strona 1 z 1
Pragnę nadmienić że silnik był już dwa razy rozkładany na części a wszystkie kluczowe podzespoły elektroniczne podmienione od identycznego modelu i nic.Po przekręceniu kluczyka auto załapuje na sekundę gaśnie i zapala się kluczyk.
- Od: 31 sty 2017, 11:30
- Posty: 5
- Skąd: kalisz
- Auto: mazda premacy 1,8 16 v 2000 r
Akumulator ok? Bo może trup i przy odpalaniu załapie ale spadnie poniżej napięcia gdzie immo nie działa i od razu odcina dopływ paliwa.
Bezpieczniki, przekaźniki?
Próbowałeś użyć drugiego kluczyka? Ew. drugi drugą ręką przytrzymaj pod kolumną kierownicy. Może transponder (odbiornik sygnału immo – nie wiem gdzie w Premacy jest dokładnie) zdycha lub zdechł albo opadł...
Sczytywałeś błędy przez OBD?
Jeśli wyskoczy : DTC 24 tu jest rozwiązanie.
http://www.dvs-mazda.ru/files/MPV/1st/e ... 00W17.html
Sprawdź też kostki połączeniowe i wiązki od czujników położenia wału, wałka rozrządu i immo.
Bezpieczniki, przekaźniki?
Próbowałeś użyć drugiego kluczyka? Ew. drugi drugą ręką przytrzymaj pod kolumną kierownicy. Może transponder (odbiornik sygnału immo – nie wiem gdzie w Premacy jest dokładnie) zdycha lub zdechł albo opadł...
Sczytywałeś błędy przez OBD?
Jeśli wyskoczy : DTC 24 tu jest rozwiązanie.
http://www.dvs-mazda.ru/files/MPV/1st/e ... 00W17.html
Sprawdź też kostki połączeniowe i wiązki od czujników położenia wału, wałka rozrządu i immo.
Czyli problem jest w komunikacji między jednostką sterującą immobilajzerem( immobilizer
unit) a komputerem silnika PCM (ECU). Sprawdź też wiązkę przy pierścieniu przy stacyjce.
Sprawdź wiązkę, między nimi jeżeli jest ok to padł immobilajzer.
Komputery rzadko padają. Wymiana jednostki immo = strojenie PCM/ECU do nowego immo.
Czy kontrolka od immo Ci się zapala? Mruga jakoś czy nie?
unit) a komputerem silnika PCM (ECU). Sprawdź też wiązkę przy pierścieniu przy stacyjce.
Sprawdź wiązkę, między nimi jeżeli jest ok to padł immobilajzer.
Komputery rzadko padają. Wymiana jednostki immo = strojenie PCM/ECU do nowego immo.
Czy kontrolka od immo Ci się zapala? Mruga jakoś czy nie?
immo padło
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Nie da sie obejść. Jak mryga? Błędy wyświetla mrygajaca lampka dlugie i krotkie mrygnięcia. Tak określisz jaki błąd.
https://www.mazdabg.com/ftp-uploads/MAZ ... 007_en.pdf
Strona 34. Jeśli nie znasz tłumaczenia to służę pomocą, gdyż angielski od strony technicznej znam dość dobrze.
https://www.mazdabg.com/ftp-uploads/MAZ ... 007_en.pdf
Strona 34. Jeśli nie znasz tłumaczenia to służę pomocą, gdyż angielski od strony technicznej znam dość dobrze.
Z racji tego że jestem kawałek drogi od warsztatu oraz od znajomego który obecnie zajmuję się mazdą,chciałbym żeby w miarę wolnego czasu włączył się do tematu.Zapraszam,zawsze to łatwiej jak fachowiec z fachowcem prowadzi dyskusje.Pozdrawiam.
- Od: 31 sty 2017, 11:30
- Posty: 5
- Skąd: kalisz
- Auto: mazda premacy 1,8 16 v 2000 r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości