Strona 1 z 1

wenylator chłodnicy płynu chłodzącego silnik

PostNapisane: 14 sty 2016, 12:06
przez AXe_MeXx
Witajcie
Mam problem z wentylatorem, mianowicie gdy wiatrak włączy sią by schłodzić silnik to wyłaczy się dopiero z wyłączeniem silnika. Mamy teraz zimne dni a wiatrak jak już się załączy to kręci bez przerwy (wczoraj robiłem test: 10 minut na biegu jałowym wyłączone nawiewy, swiatła, radio i wszystko inne co mogłoby ocbiązyć silnik, a wiatrak kręci jak głupi, dopiero po zgaszeniu silnika przestaje. W związku z tym pytania:

1. Czytałem na forum w dziale diesli o podobnej przypadłości i mozliwe że chodzi o czujnik chłodnicy (czy to jest to samo co czujnik temperatury płynu chłodzącego <co?> , taką nazwę znalazłem w sklepie, w którym zaopatruje się w częsci do mojej mazdy) Może macie gdzieś sprawdzony sklep z pasującym czujnikiem?

2. czy to naprawdę dobry spsób na sprawdzenie czy to rzeczywiscie czujnikjest padnięty:
"....odpal autko i poczekaj aż włączy się wentylator ( tylko bez działającej klimy!!! )
następnie wypnij kostkę z czujnika temperatury jeśli wiatrak przestanie działać to masz walnięty czujnik...."

3. gdzie jest zlokalizowany ten czujnik?

Dzięki za zainteresowanie papa

PostNapisane: 14 sty 2016, 21:07
przez Yard
Czy temperatura na wskaźniku prawidłowa?

Re: wenylator chłodnicy płynu chłodzącego silnik

PostNapisane: 14 sty 2016, 22:06
przez AXe_MeXx
No właśnie godzinę temu to sprawdziłem, od tygodnia kiedy zauważyłem, że wiatrak kręci się non stop jeździłem tylko po mieście i temperatura była ok, po przeczytaniu dziś kilku wątków na forum spróbowałem mazdę na trasie i po 10 km przy prędkości 120km/h wskazówka temperatury wyglądała jak w załączniku. Po zatrzymaniu się dotknąłem węża dolnego który wchodzi do chłodnicy i samej chłodnicy – obydwa elementy zimne. Czyli co? Termostat?

PostNapisane: 14 sty 2016, 22:12
przez Yard
Tak

PostNapisane: 14 sty 2016, 23:08
przez AXe_MeXx
Dzięki za odp., też myślę że to termo, bo chyba przy walniętej uszczelce głowicy byłyby trochę inne objawy <co?> . Przy okazji wiesz gdzie w benzyniakach ulokowany jest termostat? Będę wdzięczny za szybką odpowiedź bo na naprawę mam jeden dzień. w sobotę z samego rana mam długo planowany wyjazd do Krakowa (500km) także wszystkie podpowiedzi skracające czas naprawy jak n najbardziej mile widziane :)

PostNapisane: 14 sty 2016, 23:19
przez Yard
MAZDA KL0115171A

Zamienniki

ASHIKA 22-030
ASHUKI M265-01
BEHR THERMOT-TRONIK 6.854.82.399, TX7182D
BGA CT5192, CT5390
BLUE PRINT ADM59208
CALORSTAT by Vernet TH6702.82J, 6702.82
ERA 350243
FACET 7.8383
FAE 5324682
FENOX TS073
FIRST LINE FTS230.82
FISPA 94.310
GATES TH24782G1
HERTH+BUSS JAKOPARTS J1533015
HOFFER 8192310
JAPANPARTS VA-030
JAPKO 2230
JP GROUP 3814600109
KAVO PARTS TH-4501
MAHLE TX7182D
MASUMA WV52MA-82
MEAT & DORIA 92310
MOTORAD 532-82
NIPPARTS J1533015
PATRON PE21034
QUINTON HAZELL QTH563
SASIC 3306033
SIDAT 94.310
TRISCAN 86202892, 86207282
VALEO 820521
VEMO V32-99-1703
WAHLER 4639.82D

Stosowany w

Model Name Year Prod CarLine
323 2000 2000-10 BJ
323 1998 1998-05 BJ
323 1996 1996-10 BA
E2200 1999 1999-08 SD,SR
626WAGON 1999 1999-10 GW
B2600 1999 1999-02 UN
B2500 2002 2002-08 UN
MAZDA 2 2007 2007-06 DE
MAZDA 3 2006 2006-03 BK
MAZDA 3 2003 2003-06 BK
MAZDA 5 2007 2007-09 CR
MAZDA 5 2005 2005-02 CR
MAZDA 6 2002 2002-02 GG
MAZDA 6 2007 2007-08 GH
MAZDA 6 WAGON 2005 2005-03 GY
MAZDA 6 WAGON 2007 2007-12 GH
MAZDA 6 WAGON 2002 2002-06 GY
Mazda BT-50 2006 2006-08 UN
MPV 2003 2003-09 LW
MPV 2002 2002-03 LW
MPV 1999 1999-06 LW
PREMACY 2001 2001-07 CP
PREMACY 1999 1999-03 CP
PREMACY (DIESEL) 2003 2003-08 CP
XEDOS-9 1998 1998-08 TA
XEDOS-9 2000 2000-08 TA

PostNapisane: 15 sty 2016, 07:12
przez rav 75
Ja u siebie założyłem zamiennik TAMA WV52BC-82-G1,temperatura otwarcia 82 st,C. Problem jaki wystąpił to uszczelka termostatu – jest to rzecz występująca w oryginale,obudowa termostatu nie posiada żadnej uszczelki,założenie nieodpowiedniej lub jej brak spowoduje wyciek płynu z pod obudowy termostatu.
Ja reanimowałem starą,4 lata,wszystko działa.
Ulokowanie termostatu: oznaczenie na rysunku 15-171,przy pompie cieczy chłodzącej,w miejscu gdzie wchodzi dolny wąż od chłodnicy do silnika.

Re: wenylator chłodnicy płynu chłodzącego silnik

PostNapisane: 25 sty 2016, 09:08
przez AXe_MeXx
Cześć
ja już 1500km po wymianie termostatu i wszystko działa dobrze. Wybrałem ten bo był dostępny od ręki: CALORSTAT by Vernet TH6702.82J, 6702.82. Uszczelkę też musiałem wyjąć z oryginału bo dwie dołączone do opadkowania były całkiem inne. A stary termostat wygląda tak jakby go od góry rozsadziło (pękniecia widoczne na zdjęciu).