Witam
Mam pytanie do fachowców w dziedzinie ładowania akumulatora
Zauważyłem taki efekt u mojej Madzi
– zimy samochód ładowanie 14,2 V
– ciepły samochód ładowanie 13,8 V
– gorący samochód ładowanie 13,6 V
Oczywiście światła włączone i klima na full , zresztą żadnej zmiany nie ma nawet jak wyłączę klimę i światła:(
Czy to oznaka kończącego się alternatora ?
Czy można to zlekceważyć póki nic się nie dzieje ?
Czy alternator prawidłowo ładuje?
Strona 1 z 1
Biorąc po uwagę włączone odbiorniki typu: światła, klimatyzacja, radio, to pod tzw. ładowanie obciążeniem 13,6V nie jest złe. Dobrze by było sprawdzić odpowiednim testerem pulsację/tętnienie wskazujące sprawność diód mostka prostowniczego.
No tak tylko tak jak zaznaczyłem że jak wyłączę wszystkie odbiorniki to na gorącym samochodzie jest 13,6 V
Na zimnym jest 14,0-14,2 V nawet gdy załączę wszystkie odbiorniki.
Po za tym żadna kontrolka się nie świeci , i wszystko jest ok.
Na zimnym jest 14,0-14,2 V nawet gdy załączę wszystkie odbiorniki.
Po za tym żadna kontrolka się nie świeci , i wszystko jest ok.
- Od: 7 sie 2015, 20:07
- Posty: 6
- Auto: MAZDA PREMACY 1,8 2004r benzyna/gaz
Jeśli nasz ładowanie na poziomi 13,6 V na załączonych odbiornikach to jest to bardzo dobre ładowanie. Różnice w ładowaniu wynikają ze zmiany temperatury pracy alternatora.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości