Problemy po wymianie rozrządu
układ wypłukany-jakieś piękne gluty leciały,nowa chłodnica,termostat,płyn-na razie zysk taki,że wentylator nie załącza się na postoju,czyli chłodzenie sprawniejsze,stuki dalej są,może lekko mniejsze,ale...zobaczymy co dalej,teraz czas na cewki,kable i świece,bo to mi zostało ,czego nie jest wstanie wykazać komp serwisowy,nie wierzę ,że auto mając prawie 200 tys km,i lat 9 ma całkowicie sprawny układ zapłonowy-niezużyty ,no ale mazda to mazda
dzień następny walki,coś dostrzegłem-prosze o pomoc fachowców!!!!
-jeździłem po 3mieście dużo,silnik zagrzany ,na dworzu ok 18 st,stuka spod maski jak głupie ,wracam wieczorem,temp na zewnątrz ok 13-14 st i.....praktycznie nie słychać stukania,coś tam w tle,chwilowo ,ale można powiedzieć że to 1/4 tego co przy 18 st na dworzu.
Wynika z tego,że to stukanie jest zależne od temperatury zewnętrznej!auto ma czujnik temperatury powietrza zasysanego,wynika z tego ,że coś jest nie halo,jaka powinna być rezystancja takiego czujnika?wymienić nie problem,ale najpierw chciałbym zmierzyć warości
dziś tj 3 IX zrobiłem kombinację,zdemontowałem czujnik temperatury ,zmierzyłem na pinach oporność,lekko zagrzałem w dloniach końcówkę czujnika-wartości na mierniku zmieniały się,czyli czujnik żyje,podłączyłem wszystko z powrotem ,ale czujnika nie wsunąłem do gniazda-zero poprawy,stuki były,więc zamontowałem czujnik ale wypiąłem kostkę z pinami,zapaliła się kontrolka check/akumulator/TCS/kontrolka że śliska droga,a auto...ograniczyło stukanie i nawet ładnie się zbierało,po chwili podłączyłem kostkę ponownie-zgasły kontrolki oprócz check-prawidłowo,auto zaczęło lekko stukać,teraz pytanie-wymiana samego czujnika pomoże,czy w przepływce też jest czujnik -bo czasem w aucie są 2 i wymiana 1 nic nie daje
4IX cewki nowe,kable też,stuka jak głupie,ale może rozwiązanie będę miał po 10 IX
dzień następny walki,coś dostrzegłem-prosze o pomoc fachowców!!!!
-jeździłem po 3mieście dużo,silnik zagrzany ,na dworzu ok 18 st,stuka spod maski jak głupie ,wracam wieczorem,temp na zewnątrz ok 13-14 st i.....praktycznie nie słychać stukania,coś tam w tle,chwilowo ,ale można powiedzieć że to 1/4 tego co przy 18 st na dworzu.
Wynika z tego,że to stukanie jest zależne od temperatury zewnętrznej!auto ma czujnik temperatury powietrza zasysanego,wynika z tego ,że coś jest nie halo,jaka powinna być rezystancja takiego czujnika?wymienić nie problem,ale najpierw chciałbym zmierzyć warości
dziś tj 3 IX zrobiłem kombinację,zdemontowałem czujnik temperatury ,zmierzyłem na pinach oporność,lekko zagrzałem w dloniach końcówkę czujnika-wartości na mierniku zmieniały się,czyli czujnik żyje,podłączyłem wszystko z powrotem ,ale czujnika nie wsunąłem do gniazda-zero poprawy,stuki były,więc zamontowałem czujnik ale wypiąłem kostkę z pinami,zapaliła się kontrolka check/akumulator/TCS/kontrolka że śliska droga,a auto...ograniczyło stukanie i nawet ładnie się zbierało,po chwili podłączyłem kostkę ponownie-zgasły kontrolki oprócz check-prawidłowo,auto zaczęło lekko stukać,teraz pytanie-wymiana samego czujnika pomoże,czy w przepływce też jest czujnik -bo czasem w aucie są 2 i wymiana 1 nic nie daje
4IX cewki nowe,kable też,stuka jak głupie,ale może rozwiązanie będę miał po 10 IX
-
rajtkezjusz
daję w osobnym poście,odłączyłem czujnik spalania stukowego,oczywiście wyskoczył błąd-ale...cisza i spokój ,zamówiłem oryginał ,mam nadzieję ,że wreszcie odetchnę od tego problemu-dla ciekawych-komputer nie wykazywał usterki tego elementu
-
rajtkezjusz
OK ,dam znać bo też szukałem po forum i duzo ludzi miało ten kłopot,temat czujnika podpowiedział mi były serwis MAZDA w Bolszewie,fakt ,że kiedyś byłem i zanim posłuchali to propozycja wymiany rozrządu-a świeżo był wymieniony-to mnie zraziło,ale...przeprosiłem się sam ze sobą i pojechałem jeszcze raz,wyszły 2 opcje-czujnik ,który nie pokazuje błędu -podobno padanie ich jest nagminne ze wzgl na temperaturę ,toyota-model nie podano-ma to samo,i 2 opcja-nasze madzie mają podobno czułe wtryskiwacze,które nie lubią syfu z naszych stacji-w to mniej wchodziłem ,bo wg mnie byłoby to niezależne od temperatury ,ori czujnik ok 1000 zł,zamiennik 260-280 zł,daję zamiennik mitsubishi-może bym znalazł gdzieś taniej ale...już mam dość tej nierównej walki,montaż ok 40 zł
-
rajtkezjusz
czujnik wymieniony i....znów to samo, tyle ze czujnik był do paru modeli mazd ,więc dokręcę go ponad to co podaje instrukcja,lub popuszę-zobacze czy będą zmiany w hałasie,stary czujnik był nadtopiony na tylnej ściance-jest z jakiejś żywicy,,wymiana to od spodu,dobrze zdjąć filtr oleju i dojście znośne
1 dzien-pasuje klucz 24 ,mozna dojść od góry ale opornie-podłożyłem podkładkę pod czujnik-stuka-plan na nast dzień-wyjąć podkładkę i dokręcic konkretnie ile się da
2 sprawdzałem forum subaru i tam np jest często tak samo więc oni przykręcają czujnik do skrzyni biegów i po sprawie
1 dzien-pasuje klucz 24 ,mozna dojść od góry ale opornie-podłożyłem podkładkę pod czujnik-stuka-plan na nast dzień-wyjąć podkładkę i dokręcic konkretnie ile się da
2 sprawdzałem forum subaru i tam np jest często tak samo więc oni przykręcają czujnik do skrzyni biegów i po sprawie
-
rajtkezjusz
dzień następny:
wyciągnąłem podkładkę,przykręciłem czujnik,nie mogłem skasować błedu poprzez odł. akumulatora,podłączyłem ELM i wskazało na za niska wartość sygnału Knock Sensor,odpiałem go to wskazało za wysoka wartośc sygnału,lekko popuściłem czujnik i bład znikł-czyli ELM zadziałał jako klucz dynamometryczny ?
wyciągnąłem podkładkę,przykręciłem czujnik,nie mogłem skasować błedu poprzez odł. akumulatora,podłączyłem ELM i wskazało na za niska wartość sygnału Knock Sensor,odpiałem go to wskazało za wysoka wartośc sygnału,lekko popuściłem czujnik i bład znikł-czyli ELM zadziałał jako klucz dynamometryczny ?
-
rajtkezjusz
Dźwięk mojej Premacy też mnie trochę niepokoi.
Rozrząd nowy ori mazda, zawory niby ustawione w serwisie Mazdy.
Rozrząd nowy ori mazda, zawory niby ustawione w serwisie Mazdy.
u mnie tak nie robi ,na stojącym aucie mogę gazować i nic,tylko przy obciążonym silniku ,od biegu 2-do 4 dzwoni,teraz po odłączeniu czujnika mam spokój ,u ciebie jakby nie nadazały zawory za pedałem gazu,cewki stare?świece?
-
rajtkezjusz
świece nowe, cewki i przewody stare ale przy tym przebiegu (100000 km) nie powinny się skończyć.
damage.inc napisał(a):świece nowe, cewki i przewody stare ale przy tym przebiegu (100000 km) nie powinny się skończyć.
jak na przewody to stare... nie przebieg a wiek...
to guma parcieje, fajki – zobacz sprężynki w środku w jakim stanie
Premacy.... :)
wiem z poprzednich aut,że kable wymieniało się co ok 60 tys km,więc nie nie wierzę ,że cewki zamontowane w gorącym miejscu oraz kable itd sa w dobrym stanie,mój ma 185 ts,niby nic,ale wymieniłem cały komplet,trudno-pamietaj ,że cewka ma jakiś zapas ,ale może jechać już na max wyzyłowaniu ,trochę świeca nie halo i zapłon ucieka
-
rajtkezjusz
na oko cewki i kable wyglądają ok, w zasadzie jak nowe, gdyby nie to, że trochę zakurzone. Jakieś trzy tygodnie temu wymieniałem świece i oglądałem cewki, sprężynki cewek też wyglądają ok.
Może coś podczas wymiany rozrządu lub ustawiania zaworów (rozrząd też rozpinany) poszło coś nie tak.
Może coś podczas wymiany rozrządu lub ustawiania zaworów (rozrząd też rozpinany) poszło coś nie tak.
U mnie też coś hałasowało przy przyspieszaniu i tak jak wy odłączyłem czujnik spalania stukowego. Wyskoczył check ale silnik jakby mniej hałasował. Zastanawiam się nad zakupem nowego czujnika ale koszt dość wysoki, można jakoś sprawdzić ten czujnik?.
- Od: 22 wrz 2011, 13:13
- Posty: 93
- Skąd: Gliwice Śląsk
- Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)
Andi_79 napisał(a):U mnie też coś hałasowało przy przyspieszaniu i tak jak wy odłączyłem czujnik spalania stukowego. Wyskoczył check ale silnik jakby mniej hałasował. Zastanawiam się nad zakupem nowego czujnika ale koszt dość wysoki, można jakoś sprawdzić ten czujnik?.
nowy ori to ok1000 zła,ale pasujacy (fox rzeszów) to 300 zł,dojście po wykręceniu filtra oleju (1.8 benzyna),teraz robimy z jednym kolegą z forum małe doświadczenie co do stuków,jak wypali to damy znać dla potomnych-ułatwię,że te problemy sa częste w toyotach itd,a związane sa z ....nagarem
-
rajtkezjusz
rajtkezjusz napisał(a):Andi_79 napisał(a):U mnie też coś hałasowało przy przyspieszaniu i tak jak wy odłączyłem czujnik spalania stukowego. Wyskoczył check ale silnik jakby mniej hałasował. Zastanawiam się nad zakupem nowego czujnika ale koszt dość wysoki, można jakoś sprawdzić ten czujnik?.
nowy ori to ok1000 zła,ale pasujacy (fox rzeszów) to 300 zł,dojście po wykręceniu filtra oleju (1.8 benzyna),teraz robimy z jednym kolegą z forum małe doświadczenie co do stuków,jak wypali to damy znać dla potomnych-ułatwię,że te problemy sa częste w toyotach itd,a związane sa z ....nagarem
Ten wygląda na oryginał:
http://allegro.pl/czujnik-spalania-stukowego-mazda-mpv-premacy-323-i2693026956.html
na razie auto stuka ,ale...przeszukując 1000 forów znalazłem jedną powtarzająca się rzecz-NAGAR ,po wyczyszczeniu jego auto ożywa i nie tłucze w silniku.Sa sposoby na oczyszczanie bez rozbierania silnika.Na razie cylindry zostały zalane odp preparatem,silnik przepłukany płukanką starego oleju,zalany nowy olej-nie castrol i czekam na odbiór auta,bo jeszcze zacisk do regeneracji poszedł.
-
rajtkezjusz
To co przeczytałam mogę stwierdzić że miałem to samo, a mianowicie samochód chodził jak pszczółeczka do czasu kiedy postanowiłem wymienić rozrząd. Po wymianie było ok gdyż samochód był nierozgrzany. chodził idealnie. W drodze z zakładu do domu przy wrzuceniu na luz raz zachwiały się obroty. Ale jakoś nie pomyślałem ze może być coś nie tak. Jak już dojechałem obroty silnika wariowały, pomyślałem że pewnie kable zapłonowe mogły się poluzować, otworzyłem maskę a tam dodatkowo słyszę metaliczny odgłos i to mnie już zaniepokoiło. Nie miałem czasu tego dalej sprawdzać. Zajrzałem wieczorem – silnik był zimny i samochód chodził idealnie, no to sru na miasto, a tu po rozgrzaniu dalej metaliczne stukanie i od czasu do czasu skakały obroty. Postanowiłem że reklamuję wymianę rozrządu. Okazało się ze falowane obroty to przestawiony pasek(oczywiście od razu nie chcieli się przyznać) a ten metaliczny odgłos to też związane z wymianą rozrządu. Była to śruba(czy też nakrętka) hałasowała o pokrywę plastikową (lub aluminiową- nie pamiętam). Po prostu przy zimnym silniku było ok a jak silnik się rozgrzewał to automatycznie ta osłona też się poddawała i wyginała. stąd to metaliczne stukanie.
Radził bym jeszcze raz zajrzeć do rozrządu.
Radził bym jeszcze raz zajrzeć do rozrządu.
-
nosaj8
rozrząd był weryfikowany przez ASO Mazda,3 razy przez mechanika który zakładał,1 raz przez jeszcze inny warsztat-już kasy nie mam na opłacanie ich,obroty jak po sznurku-idealnie równo,stukanie od nakrętki nie wyjaśnia dlaczego po odpięciu czujnika spalania stukowego auto przestawało stukać,powinno cały czas ,a jednak nie....czekam na nowy czujnik bo ten kupiony w FOX coś przestał działać,jeszcze jeden kolega szuka przyczyn bo ma to samo co ja-zobaczymy co jemu mechanicy wymyślą.Dziękuję za za sugestie
-
rajtkezjusz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości