Strona 1 z 1

Swap silnika-wymiana zamiast remontu

PostNapisane: 24 cze 2014, 22:48
przez rajtkezjusz
Zastanawiam się,czy mozliwy jest swap silnika np lanosa 1.6 do mazdy premacy 1.8 ?Jakie problemy można by napotkać-np przypasowanie skrzyni mazdy do silnika lanosa lub innego itd. Pytam,bo czasem silnik innego auta jest pod ręką i tak kusi aby zrobić podmiankę zamiast remontu starego.

Re: Swap silnika-wymiana zamiast remontu

PostNapisane: 24 cze 2014, 22:55
przez smile
Silnik Mazdy do lanosa to rozumiem taką rzeźbę, ale żeby w drugą stronę robić... nawet mi się nie chce myśleć co na to nie pozwoli... <spie> papa

Re: Swap silnika-wymiana zamiast remontu

PostNapisane: 11 lut 2015, 20:00
przez djetc
Co by nie pisać nowego tematu.

Od jakiegoś czasu silnik mi szwankuje. Objawy to wypadanie zapłonu, duszenie się przy w okolicach 2600 obrotów, pożeranie oleju, czasami praca na 3 cylindrach. Zastanawiam się czy opłaca się remontować czy wymienić. Aktualnie mam silnik 1.8 FP.

Czy trzeba wstawić identyczny, czy może być np. 2.0 FS?
Czy silnik 2.0 FS od 626 (ten sam rocznik) będzie pasował?
Czy nie ma problemu z przełożeniem instalacji gazowej?

Re: Swap silnika-wymiana zamiast remontu

PostNapisane: 14 lut 2015, 01:19
przez Mechanik Wawa
Jezeli chcesz autem jezdzic zrob remont
remont głowicu, pierscienie
sprawdzic panewki
wtedy wiesz czym jezdzisz a jezdzac na gazie masz przynajmniej 100 000 bezawaryjnie

kupisz uzywke, nie masz gwarancji co do kondycji, nie wiesz czy jezdzil na gazie czy nie a kazdy sprzedawca powie ze nie

Głowice na probe szczelnosci, pelna obrobka gniazda zaworowe, prowadnice, planowanie
pierscienie nominal badz nadwymiar (trzeba zwymiarowac) i zapominasz o temacie

Re: Swap silnika-wymiana zamiast remontu

PostNapisane: 17 lut 2015, 01:07
przez djetc
Jeździć chce jeszcze 2 lata :)
Jaki jest orientacyjny koszt takiego remontu? Znajomy podpowiadał, że mogę mieć wypalony zawór. Czy rozrząd też wtedy idzie do wymiany?

Re: Swap silnika-wymiana zamiast remontu

PostNapisane: 26 lut 2015, 00:09
przez djetc
Zdecydowałem się na remont. Głowica poszła do szlifu, rozrząd do wymiany – zalewany był olejem który mi uciekał ostatnio. Przy okazji do wymiany pompa wody, pierścienie. Koszty idą cały czas do góry...

Tak wyglądały tłoki po rozebraniu

PostNapisane: 27 lut 2015, 13:01
przez Piotr Raczkowski
viewtopic.php?f=424&t=130974&hilit=remont+silnika
poczytaj coś dla ciebie silnik prawie ten sam i koszty podobne
na 2 lata to zrobiłbym przekładkę ale to moje prywatne zdanie