Dławi się i szarpie przy dodawaniu gazu
Strona 1 z 1
Witam.
Jestem nowym użytkownikiem na forum i proszę o poradę co może być przyczyną dławienia i szarpania przy dodawaniu gazu?
Jeżeli dodaje gazu delikatnie to jest ok,a jak przycisne to szarpie i dławi się.
Komputer pokazał błąd (błędna faza zapłonu)Elektryk powiedział mi że coś jest z cewkami nie tak,czy ktoś z was miał podobny problem?
Pozdrawiam.
Jestem nowym użytkownikiem na forum i proszę o poradę co może być przyczyną dławienia i szarpania przy dodawaniu gazu?
Jeżeli dodaje gazu delikatnie to jest ok,a jak przycisne to szarpie i dławi się.
Komputer pokazał błąd (błędna faza zapłonu)Elektryk powiedział mi że coś jest z cewkami nie tak,czy ktoś z was miał podobny problem?
Pozdrawiam.
-
DRAKI
Witam,
Zanim założyłem ten temat przez kilka dobrych dni przeglądałem podobne na forum. Jednak już nie mam pomysłów co dalej. Raz szarpie raz nie szarpie.
Objawy:
*Szarpanie przy dodawaniu gazu (przyspieszaniu, ponieważ szarpie tylko podczas jazdy) dzieje się tak mniej więcej 2000 RPM < .
*Podczas "szarpania" przy mocnym dodaniu gazu słychać czasami tak jakby strzały powietrza lub spalanie detonacyjne.
*Jednorazowo zdarzyło się że Mazda przestała chodzić na dwa gary, po zgaszeniu i odczekanej chwili wszystko było ok.
*****Wyżej wymienione zjawiska zdecydowanie częśćiej występują, kiedy powietrze jest suche, jest ciepło i świeci słońce. Tak zaobserwowałęm. Jednak nie ma tu reguły, ponieważ i w deszczowe dni jak mazde weźmie ochota to zacznie szarpać.
*Obroty na jałowym dobre.
*Odpala bez problemu.
Co już robiłem:
– świece Denso TT
– przewody NGK
– czyściłem egr (nie pomogło)
– no to zaślepiłem egr (bez zmian)
-czyściłem przepustnice (pozbyłem się twardego pedału)
-Oglądałem Lambde (miała różowo-piaskowy nalot, była lekko chropowata) więc chyba ok?
– przełożyłem cewki z mazdy kolegi, pojeździłem jeden dzień nie zaszarpała więc moją starą cewkę wytypowaną jako wadliwą wymieniłem na nową. Problem dalej istnieje. Jednego dnia chodzi ok a na drugi dzien szarpie jak reksio boczek.
– byłem na diagnostyce kompa ;/ tragednia nikt nie miał tzw wtyczki azjatyckiej, w koncu się udało werdykt: komputer nie ma błędów tadaaaaa
Panowie jeżeli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł będę wdzięczny. Pozdrawiam.
Zanim założyłem ten temat przez kilka dobrych dni przeglądałem podobne na forum. Jednak już nie mam pomysłów co dalej. Raz szarpie raz nie szarpie.
Objawy:
*Szarpanie przy dodawaniu gazu (przyspieszaniu, ponieważ szarpie tylko podczas jazdy) dzieje się tak mniej więcej 2000 RPM < .
*Podczas "szarpania" przy mocnym dodaniu gazu słychać czasami tak jakby strzały powietrza lub spalanie detonacyjne.
*Jednorazowo zdarzyło się że Mazda przestała chodzić na dwa gary, po zgaszeniu i odczekanej chwili wszystko było ok.
*****Wyżej wymienione zjawiska zdecydowanie częśćiej występują, kiedy powietrze jest suche, jest ciepło i świeci słońce. Tak zaobserwowałęm. Jednak nie ma tu reguły, ponieważ i w deszczowe dni jak mazde weźmie ochota to zacznie szarpać.
*Obroty na jałowym dobre.
*Odpala bez problemu.
Co już robiłem:
– świece Denso TT
– przewody NGK
– czyściłem egr (nie pomogło)
– no to zaślepiłem egr (bez zmian)
-czyściłem przepustnice (pozbyłem się twardego pedału)
-Oglądałem Lambde (miała różowo-piaskowy nalot, była lekko chropowata) więc chyba ok?
– przełożyłem cewki z mazdy kolegi, pojeździłem jeden dzień nie zaszarpała więc moją starą cewkę wytypowaną jako wadliwą wymieniłem na nową. Problem dalej istnieje. Jednego dnia chodzi ok a na drugi dzien szarpie jak reksio boczek.
– byłem na diagnostyce kompa ;/ tragednia nikt nie miał tzw wtyczki azjatyckiej, w koncu się udało werdykt: komputer nie ma błędów tadaaaaa
Panowie jeżeli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł będę wdzięczny. Pozdrawiam.
- Od: 21 kwi 2013, 14:48
- Posty: 7
- Skąd: Zachodnie wybrzeże powiat Gryficki
- Auto: Mazda Premacy Active 1,8 (74KW)+ LPG 2000r
Dzieje się tak zarówno na benzynie i na lpg i nie ma między nimi żadnej różnicy. Jednego dnia chodzi świetnie a innego szarpie lub nawet tego samego dnia na odcinku 50km połowę drogi poszarpuje a połowę pojedzie bez problemu. Czy ma sens celowanie w sonde lambda bądź jakiś problem w przepustnicy? Oglądałem na jednym z serwisów używane sondy do mazdy i tak na oko stwierdzam, że moja wyglądała jak oblepiona kamieniem piaskowo różowym kolorze grzałka od pralki .
- Od: 21 kwi 2013, 14:48
- Posty: 7
- Skąd: Zachodnie wybrzeże powiat Gryficki
- Auto: Mazda Premacy Active 1,8 (74KW)+ LPG 2000r
Co ciekawe zauważyłem, że podczas szarpania jeżeli mocno docisnę jej pedał gazu, zapala się chwilami TCS. Jak on działa? Czy ten system "kontroli trakcji" może mieć wpływ na (chwilowe dławienie) szarpanie silnika?
- Od: 21 kwi 2013, 14:48
- Posty: 7
- Skąd: Zachodnie wybrzeże powiat Gryficki
- Auto: Mazda Premacy Active 1,8 (74KW)+ LPG 2000r
tylquita napisał(a):byłem na diagnostyce kompa
i po co płacić jeśli można to z robić samemu opis ma forum
tak TCS działa ale tylko przy mocnym przyspieszaniu dławi silnik ja osobiście mam go cały czas wyłączony chcesz się szybko włączyć do ruchu i zamiast jechać kangurkiem na przódtylquita napisał(a):Co ciekawe zauważyłem, że podczas szarpania jeżeli mocno docisnę jej pedał gazu, zapala się chwilami TCS. Jak on działa? Czy ten system "kontroli trakcji" może mieć wpływ na (chwilowe dławienie) szarpanie silnika?
a co szarpania sprawdź fajki na świecach ale zajrzyj do środka mi szarpało podobnie jak opisujesz i okazało się że fajka na cewce " puszczała " iskrę bokiem widoczna była taka czarna ryska wymieniłem i jak ręką odjąć przy okazji sprawdziłem drugą i okazało się że sprężynka na końcach po przypalana i gniazdo w cewce też papierek ścierny i lekko rozciągnąłem sprężynkę i mam spokój
nie napisałeś jaką masz instalkę bo do niej potrzebny sterownik który ma zubożenie np. STAG 4 bez tego i tak będzie szarpać choć mniej
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Cewki Ok. Wszystko przeczyszczone. Świece na 1 i 3 garze (patrząc od strony rozrządu) okopcone na czarno na około natomiast rdzeń z iskrownikiem kolor szaro piaskowy. Nie jest to powszechnie znany problem ze zubożaniem na lpg. Problem szarpania przy wciskaniu pedału gazu powyżej 2000 RPM istnieje tez na benzynie. Sonda Lambda wymieniona na nową. Problem nadal istnieje .
- Od: 21 kwi 2013, 14:48
- Posty: 7
- Skąd: Zachodnie wybrzeże powiat Gryficki
- Auto: Mazda Premacy Active 1,8 (74KW)+ LPG 2000r
nie mówiłem o cewkach ale o fajkach na nich czyli świece 2i4 u mnie na nich było przebicie
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Witam
mam od kilku dni delikatny problem z szarpaniem silnika w mazdzie, jezdze na benzynie i przy zmianie biegu 2-3 zauwazylem szarpanie samochodem kiedy dodaje gazu. Raczej mam to rano a nie pamietam zeby auto sie tak zachowywalo po staniu w sloncu. Wilgoc na przewodach WN ? Od czego zaczac sprawdzanie samochodu? Mam ten bolid juz 8 rok i ani swiete ani przeowdy nie byly wymieniane – moze czas na nowe – tylko chcialbym miec pewnosc ze to nic poważniejszego
dzieki za pomoc
rt
przez ziggy_powrot_gwiazdy » 9 sierpnia 2014, o 21:08
Mazda premacy 1.8 114 koni bezyna
zauwazylem jeszcze że przy szybki wzroscie obrotów do granicy 7tys silnikiem szarpie dosc konkretnie praktycznie za kazdym razem
mam od kilku dni delikatny problem z szarpaniem silnika w mazdzie, jezdze na benzynie i przy zmianie biegu 2-3 zauwazylem szarpanie samochodem kiedy dodaje gazu. Raczej mam to rano a nie pamietam zeby auto sie tak zachowywalo po staniu w sloncu. Wilgoc na przewodach WN ? Od czego zaczac sprawdzanie samochodu? Mam ten bolid juz 8 rok i ani swiete ani przeowdy nie byly wymieniane – moze czas na nowe – tylko chcialbym miec pewnosc ze to nic poważniejszego
dzieki za pomoc
rt
przez ziggy_powrot_gwiazdy » 9 sierpnia 2014, o 21:08
Mazda premacy 1.8 114 koni bezyna
zauwazylem jeszcze że przy szybki wzroscie obrotów do granicy 7tys silnikiem szarpie dosc konkretnie praktycznie za kazdym razem
Przyjmę zlecenia – administracja IT – Warszawa / Poznań / Lublin – a zdalnie wszedzie. http://www.itct.com.pl
- Od: 11 sie 2007, 20:17
- Posty: 105
- Skąd: Poznań/Trawniki/Warszawa/Lublin
Witajcie forumowicze, tym razei i ja podepnę się pod temat.
Mam podobne objawy jak te opisywane wyżej, z tym, ze:
1.Szarpanie/dławienie występuje tylko i wyłacznie na benzynie (na lpg płynna jazda, ze aż miło)
2. Wydaje mi się, że problem ten wystepuje na bardziej rozgrzanym silniku. Rankiem gdy odpalę auto i do momentu przełaczneia się na lpg (1-2km) nie szarpie nic na beznynie, gdy przełacze po kilkunastu kilometrach z powrotem na benzynę w celu sprawdzenia jak sie autko zachowuje to szarpie jak przyłowoiowy Reksio boczek.
W lato jeździłem głównie tylko i wyłącznie na gazie, dopiero 2 miesiące temu zauważyłem tą przypadłosć. Zmieniłem świece na BOSCH SUPER 4 – bez zmian.
Może ma ktoś z Was pomysł na diagnozę problemu?
Może tak jak Yard napisał powyżej na początek przeczyścić układ paliwowy? Jaki specyfik plecilibyście?
Pozdrawiam i bezaawaryjności waszym autom życzę w tym nowym 2015 roku
Mam podobne objawy jak te opisywane wyżej, z tym, ze:
1.Szarpanie/dławienie występuje tylko i wyłacznie na benzynie (na lpg płynna jazda, ze aż miło)
2. Wydaje mi się, że problem ten wystepuje na bardziej rozgrzanym silniku. Rankiem gdy odpalę auto i do momentu przełaczneia się na lpg (1-2km) nie szarpie nic na beznynie, gdy przełacze po kilkunastu kilometrach z powrotem na benzynę w celu sprawdzenia jak sie autko zachowuje to szarpie jak przyłowoiowy Reksio boczek.
W lato jeździłem głównie tylko i wyłącznie na gazie, dopiero 2 miesiące temu zauważyłem tą przypadłosć. Zmieniłem świece na BOSCH SUPER 4 – bez zmian.
Może ma ktoś z Was pomysł na diagnozę problemu?
Może tak jak Yard napisał powyżej na początek przeczyścić układ paliwowy? Jaki specyfik plecilibyście?
Pozdrawiam i bezaawaryjności waszym autom życzę w tym nowym 2015 roku
Witam,nie wiem czy to pomoze,ale u mnie przyczyna bylo pekniecie przewodu.Mam na mysli przewod powietrza,pomiedzy przeplywomierzem a przepustnica.Nieszczescie polega na tym ze peka od dolu,nie widac tego.Komp glupieje check sie zapala i przerywa.Mechanicy chcieli ciac wiazki,wyzywali gazownikow.....a tu prosze....sparciala gumowa rura.
-
artur001
Witam mi w lato tez mazda szarpala na pb później przestała odpalać.okazało sie że ma słabe ciśnienie na pompie paliwa.Pompa wymieniona na nową problem dalej ten sam.Pojechałem do mechanika bo rołożyłem już sam ręce.sprawdził ciśnienie na nowej pompie a tu mało...okazała sie winowajcą mała gumka oring w koszu pompy w który jest wcisnieta pompa paliwa.koszt roboty 150zł koszt oringu 1.5zl.po około pół roku problem wrócił czyli wczoraj .Na gazie ładnie chodzi na lpg przerywa i wykręca sie na obroty słabo tzn dziwnie szarpie i trzesie silnikiem.Podpowiedzcie czy świece mogą mieć wpływ na to ?skoro na lpg jest ok?pozdrowiam i zdrowych wesołych Świat dla wszystkich
- Od: 12 wrz 2014, 15:08
- Posty: 13
- Skąd: Łowicz
- Auto: Mazda Premacy 1.8 1999rok
Miałem coś takiego u mnie nie mógł rozbijać się do 2000 była to pompa paliwa ale też przekaźniki wypadało by wziąć pod uwagę
- Od: 14 gru 2019, 22:21
- Posty: 5
- Auto: Mazda Premacy 5 2000r 1,8pojemność 16v 101koni
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości