Kopci na niebiesko po rozruchu

Postprzez pablo_83 » 2 cze 2014, 21:43

Witam.
Zauważyłem w mojej Premacy (2,0 b+g) pewien problem. A mianowicie, po odpaleniu rano i mocnym przygazowaniu z rury przez chwile buchnie niebieskim dymem. Po kolejnym przygazowaniu tego problemu juz nie ma. Czy jest sie czym martwic, czy pozostawic sprawe i zobczyc jak sie bedzie rozwijala? Nadmieniam, że niedawno wymienilem olej na Castrol 5W40 i na 4000 spalil mi ok 1 litr. Wczesniej nie wiem na jakim oleju jezdzila.
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2014, 16:21
Posty: 3
Auto: Mazda Premacy 2002 CP
2,0 b+g

Postprzez Yard » 3 cze 2014, 05:45

Proszę zgodnie z regulaminem oraz z szacunku dla czytających używać polskich znaków diakrytycznych

Olej przecieka z klawiatury do cylindrów. Czas wymienić uszczelnienia trzonków zaworów. Mazda nie lubi Castrola.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez pablo_83 » 3 cze 2014, 14:16

Dziękuję za szybką odpowiedź. To jaki olej najlepiej lać? Droga i skomplikowana taka wymiana uszczelniaczy?
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2014, 16:21
Posty: 3
Auto: Mazda Premacy 2002 CP
2,0 b+g


Postprzez niunius » 3 lip 2014, 19:39

Witam,

moja Premacka też kopciła na niebiesko jak była zimna. Sprawdziłem ciśnienie w cylindrach. Było za niskie (żaden cylinder nie miał 10 barów). Pojeździłem tak 2 miesiące. We wtorek tydzień temu zakopciła dość mocno na niebiesko. Moc spadła ... musiałem mocno gazować coby jechać. Przy okazji zauważyłem mokrą miskę olejową. Mechanik spuścił olej, a w nim była woda (znaczy płyn chłodniczy). Diagnoza: wymiana silnika albo jego remont (pierścienie, uszczelka, planowanie głowicy).
Dziś kupiłem silnik... zobaczymy jak będzie.

Pozdr.
Marcin
Mistrz Polski Car Audio 2008 – ESPL 1 woofer. II Vicemistrz Polski Car Audio 2009 – dB Race Pro 3+ oraz dBL Unlimited – ale to już wszystko póki co czas przeszły.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2009, 17:34
Posty: 57
Skąd: Chojnów
Auto: Mazda Premacy 2.0 16V Sportive 2002

Postprzez loyer » 31 sie 2015, 01:11

Witam.
Posiadam Premacy od ok 6 miesięcy. Po zakupie auta normalna kolejnością była wymiana oleju na nowy i wtedy się zaczęło – Odpalam auto po dłuższym postoju i świata nie widać takie kłęby dymu i smród spalanego oleju .Przypuszczam że poprzedni właściciel wlał jakiś cudowny wynalazek który zagęścił olej . Diagnoza/Przypuszczenie – Uszczelniacze zaworowe .No to wymieniamy i robimy hurtem wszystko – uszczelniacze,rozrząd+ pompa wody,całe zawieszenie,robimy blacharkę ( Nadkola tył + ruda zaczęła się pojawiać na rantach drzwi ),dodatkowo jakieś pierdoły jak przyciemnianie szyb,polerowanie auta + lamp,opony, a reszty nie pamiętam.Rachunek prawie taki jak zapłaciłem za auto . Pierwsze odpalenie po naprawach/wymianach i grrrrrrrrr dalej kopci .I wtedy mnie krew zalała . Pierwsze auto japońskie i od razu taka jazda o rachunku nie wspominając . Ok teraz wiem że to pierścienie .Trochę się rozpisałem ale chciałem rzetelnie przedstawić sytuację i teraz przejde do sedna sprawy .Wymieniać pierścienie czy od razu cały silnik . Poza tym czym różni się silnik 1.8 100KM od 1.8 115KM. Różnica jest tylko w osprzęcie czy w budowie silnika .

Za posty wnoszące coś do tematu z góry dziękuje.
Za posty nic niewnoszące także dziękuje.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2015, 00:39
Posty: 7
Skąd: Katowice/Reading
Auto: Było- Mazda Premacy 1.8 16V 100KM 2001r
Jest – M6 GY 2.0 136KM 2004r

Postprzez Bartek1986 » 31 sie 2015, 01:19

Wymień pierścienie i to co wyjdzie przy okazji. Silnika raczej na nowy nie wymienisz, więc jaki to sens. Pojeździsz i będziesz robił ten co kupiłeś.
To prosty silnik, więc taka naprawa to mała kasa.
Szkoda, że przeczytałeś forum dopiero po zakupie. Zostałeś jawnie oszukany i nie powinieneś tak tego zostawić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 12:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez loyer » 31 sie 2015, 01:32

Wiem że mogłem poczytać forum ale jakos tak szybko pojawiła się opcja kupna madzi . Poza tym duży wpływ miała moja żona która obiecała zrobic prawko. Na dzień dzisiejszy prawko kończy robic ale teraz chciałaby auto pokroju i gabarytu Smarta . Ja mazdą od chwili zakupu jeżdżiłem bardzo mało z racji ze od kilku lat mieszkam w UK.Pewnie polecą hejty ze pracuje w UK a kupiłem 15 letnie auto – nie przywiazuje wagi do wieku i marki a do wygody.Niedługo wracam do Polski na stałe tak że mazda będzie mi służyła i dlatego ciągle w nią inwestuje . Co do oszustwa sprzedającego . Na chwilę obecną nic nie da się udowodnić.Ironią jest to ze pomimo tego że zostałem jawnie/niejawnie oszukany jestem zadowolony z auta pomimo ze okazało się strasznie kosztowne
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2015, 00:39
Posty: 7
Skąd: Katowice/Reading
Auto: Było- Mazda Premacy 1.8 16V 100KM 2001r
Jest – M6 GY 2.0 136KM 2004r

Postprzez Domelek » 2 wrz 2015, 09:28

Wyremontuj ten motor bo jest bardzo dobry, tylko u fachowców i zachowaj wszystkie faktury bo musisz sprawę pociągnąć tym bardzdiej że za doprowadzenie do używalności dałeś drugie tyle – w zależności od kogo kupiłeś będzie łatwiej lub trudniej ale teraz są dużo większe możliwości nawet jak sprawa się przeciągnie to potem będziesz miał na ekstrasy czy inne rzeczy. To że auto ma 15 lat to nic nie znaczy bo wtedy jeszcze robili porządne projekty. Dziwię się tylko co to za "okazja" była skoro nawymieniałeś się podzespołów – zawieszenie czemu ? rude nadkola wiadomo ale bywają też zdrowsze egzemplarze. I jak zapłaciłeś za wszystko drugie auto to nie należy się cieszyć tylko pociągnąć sprawę pamiętaj. Auto będzie ci służyć bo to solidne konstrukcje i przemyślane. Parę modów zrobisz i będzie verycacy. <spoko>
Najlepszego :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 19:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez loyer » 2 wrz 2015, 16:43

Cały czas skłaniam się do remontu silnika niż do wymiany na inny . Z tym że najpierw go rozbiorę i zobacze w jakim stanie są cylindry. Jakąś szczególną okazją madzia nie była ponieważ na dzień zakupu kupiłem ja o jakies 2 tyś mniejsze niżeli średnia cena rynkowa .Poza tym w ówczesnym czasie byłem tylko kilka dni w Polsce więc nabyłem moją studnie bez dna no i moja baba mnie namówiła <glupek2> oraz że wtedy nie było za dużo ofert sprzedaży w benzynie a za diesla to ja dziękuję . Miałem 6 w dieslu w Uk i dzięki wielkie – ostatecznie skończyła na scrapie. Dużo włożyłem ale wymagałem także dużo od ludzi którzy się tym zajmowali – tym autem przewożę córkę której komfort i bezpieczeństwo to priorytet. Co do zawiasu to wymieniałem hurtem bo zazwyczaj jest tak że wymienisz jedno poleci drugie . Zresztą prościej ( może nie taniej )jest rozebrać raz i przez dłuższy czas już nic nie robić . Co do roszczeń dot poprzedniego właściciela to mógłbym się kłócić na temat stanu silnika ale sprawa jest banalnie prosta . Gość się wyprze a ja mu nie udowodnię że zrobił to specjalnie więc nie zaprzątam sobie tym głowy . Odliczam dni do powrotu z Uk i myślę co by tu jeszcze zmienić w aucie .
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2015, 00:39
Posty: 7
Skąd: Katowice/Reading
Auto: Było- Mazda Premacy 1.8 16V 100KM 2001r
Jest – M6 GY 2.0 136KM 2004r

Postprzez OrKmin » 6 kwi 2017, 21:21

Witam kolegów i koleżanki posiadam Mazdę Premacy 1.8kat z silnikiem 100km rok produkcji auta 2000.
Wczoraj gdy odpaliłem auto chcąc wrócić z pracy do domu zobaczyłem...
W zasadzi nie za dużo bo z rury wydechowej zaczą wydobywać się potężny dym o zapachu oleju.
Znajomy do którego zaprowadziłem auto powiedział że silnik na 90% zgon ale dowiem się tego na pewno po weekendzie.
Zaczynam się rozglądać za nowym motorem i tu robi się problem bo w swojej okolicy znalazłem dwa silniki 1.8 16v FS9 oraz 1.8 16V CE04D16.
I tu moje pytanie czy i czym te silniki się różnią i czy pasowały by do mojego auta ?
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2017, 20:54
Posty: 4
Auto: Mazda Premacy 1.8 100km

Postprzez lukaszrg » 7 kwi 2017, 05:03

Wystarczy zmienić pierścienie i uszczelniacze zaworowe. A jeśli chodzi o zakup nowego silnika to szukaj takiego samego żeby potem nie trzeba było zmieniać kompa
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 12:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez OrKmin » 7 kwi 2017, 08:59

Całkiem zapomniałem o tym że jest jeszcze komputer <glupek2>
Orientuje się ktoś może ile by kosztowały pierscienie i te uszczelniacze ?
I czy trzeba robć jakieś dodatkowe szlify przy takiej wymanie nie licząc głowicy ?
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2017, 20:54
Posty: 4
Auto: Mazda Premacy 1.8 100km

Postprzez Hordagoga78 » 7 kwi 2017, 16:45

juz twoje lenistwo przekroczylo granice...
choc to nie moj problem to jednak zrobilem male doswiadczenie – wpisalem w google "mazda pierscienie" i zaraz otrzymalem wynik z pierwszego z brzegu sklepu...
kopnij w neta a dowiesz sie ile kosztuja pierscienie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2013, 00:03
Posty: 89 (0/1)
Skąd: london
Auto: – czarna magda TS2 BL '11 Auto –

Postprzez OrKmin » 7 kwi 2017, 20:41

Nazywaj sobie przyjacielu to jak chcesz ja liczyłem bardzie na podzielenie się doświadczeniem jakie najlepiej kupić i ile kosztują.
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2017, 20:54
Posty: 4
Auto: Mazda Premacy 1.8 100km

Postprzez lukaszrg » 7 kwi 2017, 21:29

Mi powiedzieli 8 zł za sztukę uszczelniacza a gdy na drugi dzień pojechałem kupić to znaleźli z innej firmy za 2.50. A za pierścienie to nie pamiętam. Chyba w 300 się zamieściłem
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 12:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez OrKmin » 8 kwi 2017, 05:31

Pamiętasz może kolego jakiej firmy były te pierścienie i jak się sprawują ?
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2017, 20:54
Posty: 4
Auto: Mazda Premacy 1.8 100km

Postprzez lukaszrg » 13 kwi 2017, 06:54

Chyba to były RIK w czerwonym pudełku. Narazie smigaja :D
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 12:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez patato » 7 lip 2019, 22:20

Witam,
Muszę niestety odgrzać temat. <oczko> Problem mam podobny jak autor postu. Szukam natomiast speca, warsztatu, złotej rączki która podjęłaby się tylko(!) wymiany uszczelniaczy zaworowych bez ściągania głowicy(!).
Proszę tylko nie pisać, że należałoby zrobić dodatkowe rzeczy. Zależy mi tylko i wyłącznie na wymianie uszczelniaczy.
Jaki to może być koszt robocizny i najlepiej gdyby to była Warszawa lub okolice.
Proszę o pomoc w sprawie. :)
Początkujący
 
Od: 7 lip 2019, 21:55
Posty: 3
Auto: Mazda Premacy 1.8 100km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy