Strona 1 z 1
Jak sprawdzić cewkę zapłonową?

Napisane:
17 mar 2014, 19:26
przez gruku
Witam
Mam problem z moją premacy. Dokładniej problem dotyczy lekkich wahań obrotów na biegu jałowym i lekkim potrząsaniem samochodu. Również podczas odpalania zdarza się, że odpali wejdzie na większe obroty i dopiero obroty spadają. Jak po odpaleniu zgaszę samochód to bywa, że mam problem by znowu go odpalić. Dodam że w radio na falach MW i LW słyszę jak pracuje mój silnik. Chciałbym dowiedzieć się jak zmierzyć rezystancję uzwojeń cewek zapłonowych (3 pin). Próbowałem zmierzyć we wtyce na 2 pinach (powiedzmy 2-3) pokazywało mi 1.8kOhma inne konfiguracje nic nie dawały. Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam
Re: Jak sprawdzić cewkę zapłonową?

Napisane:
18 mar 2014, 22:29
przez Andi_79
Witaj
Ja sprawdzałem cewki według załącznika.
Mam silnik 1.8 i parametry jak dla silnika FS były ok.
Wydaje mi się że dla 2.0 cewki są te same więc powinno być ok.
Re: Jak sprawdzić cewkę zapłonową?

Napisane:
21 mar 2014, 20:25
przez gruku
Witam
Kupiłem cewkę wymieniłem ale nic to nie zmieniło. Przewody wyglądają ok nie mają przeskoków jak patrzyłem w nocy. Świece wymienione, również bez skutku. Zauważyłem, że na pełnym obciążeniu przy pracy jałowej mam ok 12,9V na akumulatorze. Max napięcie jakie osiągnąłem bez obciążenia i na zwiększonych obrotach to 13,6V. Czy alternator może wpływać na wahania obrotów i dziwne zachowanie przy odpalaniu samochodu?.
Pozdrawiam

Napisane:
21 mar 2014, 23:51
przez damage.inc
Jeśli w alternatorze zacierają się łożyska, to może wpływać na obroty.

Napisane:
25 mar 2014, 09:00
przez Piotr Raczkowski
gruku napisał(a):12,9V
troszkę przymało zapewne alternator kończy się, a wyjąć go to troszkę roboty trzeba półośkę wyjąć
Re: Jak sprawdzić cewkę zapłonową?

Napisane:
28 mar 2014, 09:32
przez gruku
Witam
Temat z alternatorem upadł załatwiłem drugi miernik i okazało się, że mój zaniża napięcie o 0.6V:)
Co do przyczyn usterki okazało się, że miałem źle założony rozrząd, zostało to poprawione ale dalej moim zdaniem samochód nie pracuje jak powinien. Wydaje mi się że jakby wibrował delikatnie ale nie tylko na jałowym w całym zakresie.
Pozdrawiam
Re: Jak sprawdzić cewkę zapłonową?

Napisane:
5 cze 2014, 10:29
przez gurcik
U mnie w Premacy 1.8 101KM wyciągnołem alternator bez demontażu pòłosi

czyli gòrą. Jest mało miejsca ale się da.
Re: Jak sprawdzić cewkę zapłonową?

Napisane:
22 wrz 2014, 21:08
przez Andi_79
Witam
Potwierdzam
Alternator można wyjąć od góry.
Trzeba odkręcić wspornika do napinania paska alternator, odkręcić mocowanie wtyczki czujnika stukowego i odkręcić mocowanie bagnetu oleju. Następnie odkręcić opaski mocujące przewody od kliny, które są zamocowanie do kielicha amortyzatora. Daje to na tyle miejsca że alternator można spokojnie wyjąć.

Re: Jak sprawdzić cewkę zapłonową?

Napisane:
4 maja 2015, 11:25
przez newton82
Witam
Silnik (FP) nie pracuje mi równomiernie-da się zauważyć niewielkie drgania obrotów więc szukam przyczyny.
1. Sprawdziłem miernikiem cewki i na dwóch górnych pinach (1C, 1B) wyszło mi w jednej 1,4 kOhm, a w drugiej brak wyniku. Czy te wyniki eliminują jedną z cewek? U kolegi-założyciela tematu na obydwu coś pokazywało.
2. Pomiary na kablach WN dały o dziwo ten sam wynik 9 kOhm. W specyfikacji dołączonej do tego tematu wartości powinny się jednak różnić, mianowicie 5,6-12,1 na dłuższym i 1,9-4,0 na krótszym. Czy u siebie spotkaliście się z podobnym przypadkiem? Wychodzi na to, że krótszy jest do wymiany.

Napisane:
4 maja 2015, 11:30
przez Yard
Opór na cewce zapłonowej, pierwotny
450 – 550 omów
Opór na cewce zapłonowej, wtórny
7000 – 11000 omów
Opory na przewodzie świecy zapłonowej (z odłączonym przewodem próżniowym)
5,0 – 12,1 / 1,9 – 4,0 komów
Re: Jak sprawdzić cewkę zapłonową?

Napisane:
4 maja 2015, 11:58
przez newton82
Dzięki. Rozumiem, że obwód pierwotny to piny 1A, 1B (plus i masa); wtórny: to wyjście na kabel WN i na fajkę świecy? Wobec tego na wtórnym wyniki mieszczą się w widełkach – 8,6 kOhm.
A ta wartość na pinach z sygnałem wyzwalającym z ECU i masą (1B, 1C) o czymś świadczy?
Sprawdzę później iskrę na świecach z użyciem 3V z baterii oraz przeprowadzę ponownie pomiary tylko teraz przy pomocy legalizowanego miernika.
Edit: iskra wyzwolona z cewki przy pomocy zewnętrznego źródła 3V raczej spełnia wymagania ale jakaś supermocna to to nie jest. Jest również rozwarstwiona i nie wiem czy tak być powinno ale tylko przez chwilę po przyłożeniu napięcia 3V, żeby uzyskać następną trzeba odłączyć i załączyć 3V.