Witam
Wczoraj kasowałem błędy z kompa przez zdjęcie klemy dzisiaj autko głupiej na wolnych obrotach spada do 500 nawet poniżej. I tak jest na Gazie i na PB pytanie czy po kasacji błędów trzeba robić adaptacje przepustnicy skoro nic się z nią nie robiło??
Przyznam sie że po skasowaniu błędów normalnie autko odpaliłem przygazowałem pare razy.
Jak regulować obroty w Premacy
Strona 1 z 1
Witam
W Sobote wymieniłem akumulator na nowy w moje madzi teraz ładnie kręci ale z czym mam problem borykam się z nierówną pracą silnika. To jest gdy dojeżdzam do skrzyżowania obroty spadają mi do 500 zaczyna szarpać a nie kiedy potrafi mi zgasnąć. Tyczy się to zarówno na Pb jak i na Gazie. Ile czasu powinna trwać ustawienie się przepustnicy. od wymiany aku zrobiłem 60km i nadal jest to samo.
PS: Wczoraj po pracy pod blokiem zdjąłem kleme odczekałem chwilę. Następnie odpaliłem silnik i pozwoliłem mu tak chodzić bez dotykania gazu jakieś 5min potem dodałem gazu i trzymałem pierw na 1000 potem na 2000 potam na 3000 i znowu poczekałem z 5 min wolnych bez dotykania gazu. Następnie przełączyłem na Gaz i zrobiłem to samo. Dzisiaj rano do pracy 15km zero szarpnięć spokojne dojazdy do skrzyżowań powoli opadały obroty do 750 więc chyba już wszystko dobrze. Musiałem po wymianie aku za szybko dodać gazu i przełączył się od razu na gaz więc wszystko się rozjechało
W Sobote wymieniłem akumulator na nowy w moje madzi teraz ładnie kręci ale z czym mam problem borykam się z nierówną pracą silnika. To jest gdy dojeżdzam do skrzyżowania obroty spadają mi do 500 zaczyna szarpać a nie kiedy potrafi mi zgasnąć. Tyczy się to zarówno na Pb jak i na Gazie. Ile czasu powinna trwać ustawienie się przepustnicy. od wymiany aku zrobiłem 60km i nadal jest to samo.
PS: Wczoraj po pracy pod blokiem zdjąłem kleme odczekałem chwilę. Następnie odpaliłem silnik i pozwoliłem mu tak chodzić bez dotykania gazu jakieś 5min potem dodałem gazu i trzymałem pierw na 1000 potem na 2000 potam na 3000 i znowu poczekałem z 5 min wolnych bez dotykania gazu. Następnie przełączyłem na Gaz i zrobiłem to samo. Dzisiaj rano do pracy 15km zero szarpnięć spokojne dojazdy do skrzyżowań powoli opadały obroty do 750 więc chyba już wszystko dobrze. Musiałem po wymianie aku za szybko dodać gazu i przełączył się od razu na gaz więc wszystko się rozjechało
- Od: 15 maja 2013, 18:02
- Posty: 30
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda Premacy 1.8 101km 12.2002r LPG OptimaGas+ Baracuda+Shark1500
Witam,
Proszę mnie wybaczyć, że otwieram taki temat i proszę admina/moderatora, żeby nie przenosił do kosza, gdyż w dziale premacy nigdzie nie jest poruszane, czy w jaki sposób się ustawia wolne obroty. Poruszałem na ten temat w innych działach ale tam jest inaczej. Samochody przed liftem maja inne rozwiązanie, natomiast w mazdach 626, niby przepustnica jest taka sama ale tam inaczej się ustawia obroty, nie trzeba mostkować TEN i GND. Więc jak u nas jest. Może w końcu ktoś napiszę, jak prawidłowy sposób ustawiać obroty, krok po kroku, opisując i podając wartości.
Byłbym wdzięcznym za opis.
P.S. czy jest ktoś śród nas, kto mieszka w Warszawie i posiada Mazdę Premacy 1,8 po lifcie.
Z góry dziękuję.
Dopisano 18 gru 2013, 14:07:
Zapomniałem jeszcze zapytać, czy ktoś wypróbował odpiąć kostkę od IAC w trybie serw. TEN i GND , jeśli tak, to ile wtedy pokazuje obroty.
Dziekuję
Proszę mnie wybaczyć, że otwieram taki temat i proszę admina/moderatora, żeby nie przenosił do kosza, gdyż w dziale premacy nigdzie nie jest poruszane, czy w jaki sposób się ustawia wolne obroty. Poruszałem na ten temat w innych działach ale tam jest inaczej. Samochody przed liftem maja inne rozwiązanie, natomiast w mazdach 626, niby przepustnica jest taka sama ale tam inaczej się ustawia obroty, nie trzeba mostkować TEN i GND. Więc jak u nas jest. Może w końcu ktoś napiszę, jak prawidłowy sposób ustawiać obroty, krok po kroku, opisując i podając wartości.
Byłbym wdzięcznym za opis.
P.S. czy jest ktoś śród nas, kto mieszka w Warszawie i posiada Mazdę Premacy 1,8 po lifcie.
Z góry dziękuję.
Dopisano 18 gru 2013, 14:07:
Zapomniałem jeszcze zapytać, czy ktoś wypróbował odpiąć kostkę od IAC w trybie serw. TEN i GND , jeśli tak, to ile wtedy pokazuje obroty.
Dziekuję
- Od: 28 kwi 2013, 12:35
- Posty: 31
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Premacy 1,8 16V, , 74 kW, 101 KM. 2004r, Pb + Gaz (Landi Renzo sekwencja)
ALe w premacy nie regeluje się wolnych obrotów jest coś takiego jak autoadaptacja po skasowaniu wszystkiego po czyszczeniu przepustnicy odpalasz silnik i zostawiasz go tak na jakiś czas byle się tylko nie przełączył od razu na gaz adaptacja musi odbywać się na benzynie. Ja aktualnie siedzę w Wawie dzielnica Mokotów Mam autko po lifcie ten sam silnik
- Od: 15 maja 2013, 18:02
- Posty: 30
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda Premacy 1.8 101km 12.2002r LPG OptimaGas+ Baracuda+Shark1500
Obroty reguluje się, ale jest to wyższa szkoła jazdy.
Zadzwoń do serwisu Mazdy i zapytaj ile za to wezmą i czy potrafią to zrobić.
U mnie regulację TPS, IAC przeprowadził serwis w Gorzowie, a dokładniej szef serwisu a zarazem szkoleniowiec serwisantów w Polsce. Może jest ktoś w Wa-wie kto uczył się od niego ustawiania TPS, IAC.
Mnie skasowali coś koło 100zł.
Zadzwoń do serwisu Mazdy i zapytaj ile za to wezmą i czy potrafią to zrobić.
U mnie regulację TPS, IAC przeprowadził serwis w Gorzowie, a dokładniej szef serwisu a zarazem szkoleniowiec serwisantów w Polsce. Może jest ktoś w Wa-wie kto uczył się od niego ustawiania TPS, IAC.
Mnie skasowali coś koło 100zł.
rufuse napisał(a):ALe w premacy nie regeluje się wolnych obrotów jest coś takiego jak autoadaptacja po skasowaniu wszystkiego po czyszczeniu przepustnicy odpalasz silnik i zostawiasz go tak na jakiś czas byle się tylko nie przełączył od razu na gaz adaptacja musi odbywać się na benzynie. Ja aktualnie siedzę w Wawie dzielnica Mokotów Mam autko po lifcie ten sam silnik
Wiesz, ja już próbowałem w rożne sposoby, ale brakuje mi pewna informacja, wartość obr. z odpięta kostką od IAC, bo próbowałem ustawić przepustnicę, tak jak w dziale 626. Jak dzwoniłem do Jaksa, to otrzymałem info, ze w Premacy ustawia się podobno jak 626 , bo jest ta sama przepustnica. Próbowałem ustawić obroty według schematu: z odpiętą kostką IAC i śruba bypass, nie ruszałem TPS. Jednak pomieszałem wszystko i chciałbym zacząć od nowa.
Jeśli nie masz nic przeciwko temu i jakbyś miał ochotę, to po Świętach mógłbyś sprawdzić, ilość obrotów/min z odpiętą kostką IAC i byś wrzucił te dane na forum, tylko musisz mieć program diagn., np. PCMSCAN, bo tam zobaczysz obroty. W przypadku jak byś nie miał, to ja posiadam tego programu i możemy coś zadziałać. W końcu coś wrzucimy tu cennych informacji. Pozdro
przez givance » 1 lutego 2014, o 20:19
Witam,
Sorry, ze muszę znowu zawracać Waszej głowy z tymi obrotami w Premacy, bo widzę, że w dziale nie ma za bardzo aktywności. Więc, liczę, że może ktoś pomoże?
Pomoc polega w tym, żeby podać info ile obroty wskazuję przy odpiętej kostce od IAC, przy zworku GND i TEN . Bo od tego zależy, czy ile mam kręcić bypassem i ustawić przepustnicę, no wiadomo, ze później warto zresetować komputer. A jeśli ktoś będzie z Wawy i wyrazi chęć pomocy w trakcie spotkania, to byłbym wdzięczny.
Dot. rufuse: Jeśli chodzi o adaptację, którą przeprowadziłeś, czy taka opcja jest prawidłowa, bo słyszałem o innych opcjach, którą mogę Cie udostępnić. Odpinaj kleme, 20 sek. naciśnij pedał hamulca, potem kleme z powrotem, czyli podpinasz, wyłącz wszystkie działające urządzenie, włącz silnik i nich pracuje do pierwszego włączania wiatraka. Przeprowadzasz na zimnym silniku. Przez ten czas nie naciskaj pedała gazu, niech silnik sam chodzi. Jak włączy się wiatrak, to wyłącz silnik i włącza a potem w drogę. Na benzynie pojedz około 200 km, bo wtedy komputer uczy się do nowych ustawień.
Mam nadzieję, ze to o czym pisałem pomoże Cię, może również innym użytkownikom.
Pozdrawiam
- Od: 28 kwi 2013, 12:35
- Posty: 31
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Premacy 1,8 16V, , 74 kW, 101 KM. 2004r, Pb + Gaz (Landi Renzo sekwencja)
Zapytam tutaj bo muszę się upewnić w kwestii obrotów – a mianowicie na zimnym silniku jak odpalam i jade to na jałowym biegu mi zostają obroty wysoko np.1500 i wolno spadają do 1000 – i tak proporcjonalnie do rozgrzania silnika do optymalnej pracy spadają mi coraz szybciej coraz niżej do tych 800 – czy to normalne ? żadnych dodatkowych efektów nie odczuwam lata normalnie czasem mi sie wydaje że na chwilkę coś powibruje aż dodam gazu.
tak ten typ ma
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości