Jak regulować obroty w Premacy

Postprzez rufuse » 26 sie 2013, 12:36

Witam
Wczoraj kasowałem błędy z kompa przez zdjęcie klemy dzisiaj autko głupiej na wolnych obrotach spada do 500 nawet poniżej. I tak jest na Gazie i na PB pytanie czy po kasacji błędów trzeba robić adaptacje przepustnicy skoro nic się z nią nie robiło??
Przyznam sie że po skasowaniu błędów normalnie autko odpaliłem przygazowałem pare razy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2013, 18:02
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Premacy 1.8 101km 12.2002r LPG OptimaGas+ Baracuda+Shark1500

Postprzez blue » 26 sie 2013, 21:48

Pojeździj trochę, samo się wyreguluje z tymi wolnymi obrotami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 20:17
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Pruszków
Auto: Premacy 2.0 Sportive

Postprzez rufuse » 15 paź 2013, 09:12

Witam
W Sobote wymieniłem akumulator na nowy w moje madzi teraz ładnie kręci ale z czym mam problem borykam się z nierówną pracą silnika. To jest gdy dojeżdzam do skrzyżowania obroty spadają mi do 500 zaczyna szarpać a nie kiedy potrafi mi zgasnąć. Tyczy się to zarówno na Pb jak i na Gazie. Ile czasu powinna trwać ustawienie się przepustnicy. od wymiany aku zrobiłem 60km i nadal jest to samo.

PS: Wczoraj po pracy pod blokiem zdjąłem kleme odczekałem chwilę. Następnie odpaliłem silnik i pozwoliłem mu tak chodzić bez dotykania gazu jakieś 5min potem dodałem gazu i trzymałem pierw na 1000 potem na 2000 potam na 3000 i znowu poczekałem z 5 min wolnych bez dotykania gazu. Następnie przełączyłem na Gaz i zrobiłem to samo. Dzisiaj rano do pracy 15km zero szarpnięć spokojne dojazdy do skrzyżowań powoli opadały obroty do 750 :) więc chyba już wszystko dobrze. Musiałem po wymianie aku za szybko dodać gazu i przełączył się od razu na gaz więc wszystko się rozjechało :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2013, 18:02
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Premacy 1.8 101km 12.2002r LPG OptimaGas+ Baracuda+Shark1500

Postprzez givance » 18 gru 2013, 14:17

Witam,

Proszę mnie wybaczyć, że otwieram taki temat i proszę admina/moderatora, żeby nie przenosił do kosza, gdyż w dziale premacy nigdzie nie jest poruszane, czy w jaki sposób się ustawia wolne obroty. Poruszałem na ten temat w innych działach ale tam jest inaczej. Samochody przed liftem maja inne rozwiązanie, natomiast w mazdach 626, niby przepustnica jest taka sama ale tam inaczej się ustawia obroty, nie trzeba mostkować TEN i GND. Więc jak u nas jest. Może w końcu ktoś napiszę, jak prawidłowy sposób ustawiać obroty, krok po kroku, opisując i podając wartości.
Byłbym wdzięcznym za opis.

P.S. czy jest ktoś śród nas, kto mieszka w Warszawie i posiada Mazdę Premacy 1,8 po lifcie.
Z góry dziękuję.

Dopisano 18 gru 2013, 14:07:

Zapomniałem jeszcze zapytać, czy ktoś wypróbował odpiąć kostkę od IAC w trybie serw. TEN i GND , jeśli tak, to ile wtedy pokazuje obroty.
Dziekuję
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2013, 12:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Premacy 1,8 16V, , 74 kW, 101 KM. 2004r, Pb + Gaz (Landi Renzo sekwencja)

Postprzez rufuse » 19 gru 2013, 12:24

ALe w premacy nie regeluje się wolnych obrotów jest coś takiego jak autoadaptacja po skasowaniu wszystkiego po czyszczeniu przepustnicy odpalasz silnik i zostawiasz go tak na jakiś czas byle się tylko nie przełączył od razu na gaz adaptacja musi odbywać się na benzynie. Ja aktualnie siedzę w Wawie dzielnica Mokotów Mam autko po lifcie ten sam silnik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2013, 18:02
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Premacy 1.8 101km 12.2002r LPG OptimaGas+ Baracuda+Shark1500

Postprzez damage.inc » 19 gru 2013, 12:59

Obroty reguluje się, ale jest to wyższa szkoła jazdy.
Zadzwoń do serwisu Mazdy i zapytaj ile za to wezmą i czy potrafią to zrobić.
U mnie regulację TPS, IAC przeprowadził serwis w Gorzowie, a dokładniej szef serwisu a zarazem szkoleniowiec serwisantów w Polsce. Może jest ktoś w Wa-wie kto uczył się od niego ustawiania TPS, IAC.
Mnie skasowali coś koło 100zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez givance » 24 gru 2013, 02:32

rufuse napisał(a):ALe w premacy nie regeluje się wolnych obrotów jest coś takiego jak autoadaptacja po skasowaniu wszystkiego po czyszczeniu przepustnicy odpalasz silnik i zostawiasz go tak na jakiś czas byle się tylko nie przełączył od razu na gaz adaptacja musi odbywać się na benzynie. Ja aktualnie siedzę w Wawie dzielnica Mokotów Mam autko po lifcie ten sam silnik


Wiesz, ja już próbowałem w rożne sposoby, ale brakuje mi pewna informacja, wartość obr. z odpięta kostką od IAC, bo próbowałem ustawić przepustnicę, tak jak w dziale 626. Jak dzwoniłem do Jaksa, to otrzymałem info, ze w Premacy ustawia się podobno jak 626 , bo jest ta sama przepustnica. Próbowałem ustawić obroty według schematu: z odpiętą kostką IAC i śruba bypass, nie ruszałem TPS. Jednak pomieszałem wszystko i chciałbym zacząć od nowa.
Jeśli nie masz nic przeciwko temu i jakbyś miał ochotę, to po Świętach mógłbyś sprawdzić, ilość obrotów/min z odpiętą kostką IAC i byś wrzucił te dane na forum, tylko musisz mieć program diagn., np. PCMSCAN, bo tam zobaczysz obroty. W przypadku jak byś nie miał, to ja posiadam tego programu i możemy coś zadziałać. W końcu coś wrzucimy tu cennych informacji. Pozdro

przez givance » 1 lutego 2014, o 20:19
Witam,

Sorry, ze muszę znowu zawracać Waszej głowy z tymi obrotami w Premacy, bo widzę, że w dziale nie ma za bardzo aktywności. Więc, liczę, że może ktoś pomoże?
Pomoc polega w tym, żeby podać info ile obroty wskazuję przy odpiętej kostce od IAC, przy zworku GND i TEN . Bo od tego zależy, czy ile mam kręcić bypassem i ustawić przepustnicę, no wiadomo, ze później warto zresetować komputer. A jeśli ktoś będzie z Wawy i wyrazi chęć pomocy w trakcie spotkania, to byłbym wdzięczny.
Dot. rufuse: Jeśli chodzi o adaptację, którą przeprowadziłeś, czy taka opcja jest prawidłowa, bo słyszałem o innych opcjach, którą mogę Cie udostępnić. Odpinaj kleme, 20 sek. naciśnij pedał hamulca, potem kleme z powrotem, czyli podpinasz, wyłącz wszystkie działające urządzenie, włącz silnik i nich pracuje do pierwszego włączania wiatraka. Przeprowadzasz na zimnym silniku. Przez ten czas nie naciskaj pedała gazu, niech silnik sam chodzi. Jak włączy się wiatrak, to wyłącz silnik i włącza a potem w drogę. Na benzynie pojedz około 200 km, bo wtedy komputer uczy się do nowych ustawień.
Mam nadzieję, ze to o czym pisałem pomoże Cię, może również innym użytkownikom.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2013, 12:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Premacy 1,8 16V, , 74 kW, 101 KM. 2004r, Pb + Gaz (Landi Renzo sekwencja)

PostTen post został usunięty przez Yard 1 lut 2014, 21:34.
Powód: regulamin – podbijanie wątku

PostTen post został usunięty przez Yard 1 lut 2014, 21:36.
Powód: regulamin – podbijanie wątku

Postprzez Domelek » 27 mar 2014, 19:59

Zapytam tutaj bo muszę się upewnić w kwestii obrotów – a mianowicie na zimnym silniku jak odpalam i jade to na jałowym biegu mi zostają obroty wysoko np.1500 i wolno spadają do 1000 – i tak proporcjonalnie do rozgrzania silnika do optymalnej pracy spadają mi coraz szybciej coraz niżej do tych 800 – czy to normalne ? żadnych dodatkowych efektów nie odczuwam lata normalnie czasem mi sie wydaje że na chwilkę coś powibruje aż dodam gazu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 20:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez Piotr Raczkowski » 29 mar 2014, 20:07

tak ten typ ma
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy