Nierówna praca silnika na niskich obrotach. Czyszczenie zaworu EGR

Postprzez makusdzpl » 24 cze 2012, 21:40

Witam!!!
Mam taki problem. W mojej mazdzie premacy 1,8 16v 101 km była regenerowana głowica i wymienione pierścienie tłokowe. Do tego czyszczona była również przepustnica. Auto ma nierówne obroty na luzie. Przy odpaleniu na zimnym silniku tak jakby nie miał ssania. w momencie kiedy jade prostą drogą jest wszystko ok i nie ma żadnych szarpań a w kiedy staję na światłach auto zaczyna nierówno prcować. Obroty spadają nawet do 500 rpm a na włączonej klimatyzacji potrafi zgasnąć. Czego to może być przyczyna bo już sam nie wiem. Mechanik powiedział mi, żebym jechał na diagnostykę komputerową z interfejsem mazdy. Powiedział również że trzeba zrobić reset komputera i wszystko powinno być ok. Ja mam naprawdę mieszane odczucia. czy to może być silniczek krokowy??? czy czujnik położenia przepustnicy???
Bardzo proszę pomóżcie. może ktoś miał podobny przypadek.
Pozdrawiam P.s. a za co odpowiada 2 sonda lamda????? (ostatnio jak byłem na diagnostyce był właśnie taki błąd ale został skasowany
makusdzpl
 

Postprzez Wojtek » 24 cze 2012, 23:37

jezeli byla czyszczona przepustnica, to odlacz akumulator na chwile i wdus pedal hamulca na 30s

jezeli bedzie nadal gasl itd, to podjedz na diagnostyke i podaj nam odczytane kody...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez makusdzpl » 28 cze 2012, 15:00

Witam!!!!
Reset poprzez rozłączenie akumulatora i powciskanie hamulca, świateł itd. nie pomógł więc pojechałem na komputer z interfejsem. Co lepsze, na komputerze czyściutko czyli ani jednego błędu.kazałem do tego zobaczyć przepustnice i silniczek krokowy i jest poprawa ponieważ auto przestało gasnąć. Ale nierówne obroty pozostały tzn. pozostało ciche strzelanie w tłumnik i drżenie silnika wraz z tłumikiem oczywiście .Mechanik przypuszcza że coś może być z zaworami lub z rozrządem(że elektryka jest sprawna w 100% ) A co wy myślicie?????? Czy to może być kwestia regulacji zaworów czy coś z rozrządem bo ja już niemam pojęcia i ręce mi opadają już.
makusdzpl
 

Postprzez Guinness » 16 lip 2012, 21:03

Kolego miałem podobny przypadek w swojej MPV 2.0 16v – nierówna praca silnika , wibracje przy niskich obrotach , brak mocy a nawet gaśnięcie silnika . Po podpięciu do kompa zero błędów a parametry OK. , wymieniłem świece + przewody WN ( na NGK ) i nadal bez zmian . Kolejny mechanik i kolejna teoria : a to cewki , a to czujnik położenia wału i itd. a ja potrzebowałem trafnej decyzji żeby nie robić sobie zbędnych kosztów . W końcu razem z bratem ( z zawodu mechanik ) zaczeliśmy sprawdzać te rzeczy które nic nie kosztuję . Na pierwsze sprawdzenie poszedł rozrząd ( wymieniany 15 tyś temu , regulacja zaworów 2 tyś temu – wszystko OK. ) , na drugi plan sprawdzenie zaworu EGR i tu był strzał w dziesiątkę bo w zaworze znajdowała się zgorzel rdzawa która zablokowała ruch grzybka i nie domykał się do końca , po wyczyszczeniu i założeniu silnik zaczął pracować prawidłowo . Każdy mechanik u którego byłem nie chciał wierzyć że coś takiego może się zdarzyć a wszyscy obstawiali elektrykę a tu awaria mechaniczna .
Nie wiem czy ci to w czymś pomoże ale sprawdz rzeczy które niewiele kosztują a nawet w minimalny sposób mogą wpływać na silnik .
Pozdrawiam .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez makusdzpl » 24 lip 2012, 21:06

Witam!!!
Kolego Guinness "Jesteś Bogiem", znaczy rozwiązałeś mój problem. Po wyczyszczeniu zaworu egr wszystko wróciło do normy. Auto przestało się dławić, gasnąć,szarpać itd.. Tyle, że w zaworze znalazłem dwa jakby malutkie kamyki. Nie sugeruje oczywiście że od tego zawór się niedomykał ponieważ miałem trud go nawet wcisnąć. Ale czy kamyczki mogły wpaść w tłoki przy zdjętej głowicy???, tego nie wiem. Póki co, problem został rozwiązany w 100 %
I nawet się zaczął ciszej chodzić
Pozdrawiam
Maku
makusdzpl
 

Postprzez Quaritto » 25 lip 2012, 17:05

witam, mam podobny problem
na komputerze nic, krokowy i przepustnica sprawdzana i czyszczona i dalej faluje i szarpie na niskich obrotach i potrafi zgasnąć jeśli po odpaleniu sie nie doda gazu. Zanim podam wiecej szczegółów też sprawdziłbym ten zawór EGR aleee gdzie on jest i jak go samemu wyczyścić? czy może odrazu do mechanika zaprowadzić?;)
Początkujący
 
Od: 15 mar 2012, 20:52
Posty: 9
Auto: Mazda Premacy 2004r | 1,8 | 97tkm

Postprzez Guinness » 25 lip 2012, 19:13

makusdzpl napisał(a):Witam!!!
Kolego Guinness "Jesteś Bogiem", znaczy rozwiązałeś mój problem. Po wyczyszczeniu zaworu egr wszystko wróciło do normy. Auto przestało się dławić, gasnąć,szarpać itd.. Tyle, że w zaworze znalazłem dwa jakby malutkie kamyki. Nie sugeruje oczywiście że od tego zawór się niedomykał ponieważ miałem trud go nawet wcisnąć. Ale czy kamyczki mogły wpaść w tłoki przy zdjętej głowicy???, tego nie wiem. Póki co, problem został rozwiązany w 100 %
I nawet się zaczął ciszej chodzić
Pozdrawiam
Maku

Nie jestem " Bogiem " tylko jeżdżę do mechanika który najpierw sprawdza co się stało a pózniej usuwa usterkę , większość mechaników mówi a może to , a może tamto bo sami jeszcze nie wiedzą co dolega i szukają przyczyny zakupując niepotrzebnie części a rachunek jest dla klienta – tylko za co – za niewiedze mechanika . Fajnie że pomogłem . Dziś ktoś pomógł tobie , jutro ty pomożesz innemu .
Quaritto napisał(a):witam, mam podobny problem
na komputerze nic, krokowy i przepustnica sprawdzana i czyszczona i dalej faluje i szarpie na niskich obrotach i potrafi zgasnąć jeśli po odpaleniu sie nie doda gazu. Zanim podam wiecej szczegółów też sprawdziłbym ten zawór EGR aleee gdzie on jest i jak go samemu wyczyścić? czy może odrazu do mechanika zaprowadzić?;)

Zaworu EGR poszukaj z tułu silnika , przy kolektorze wydechowym .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez zuczek3011 » 26 lip 2012, 12:58

Guinness napisał(a):Zaworu EGR poszukaj z tułu silnika , przy kolektorze wydechowym .


Z tyłu silnika – zgadza się, ale przy kolektorze dolotowym pod przepustnicą. Dojście baaardzo trudne.
Produkuję pokrowce samochodowe klasyczne, tuningowe i eko-skóra z alcantarą praktycznie do każdego modelu w Polsce.
http://www.pokrowce.net
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 20:03
Posty: 121
Skąd: Czersk - pomorskie
Auto: Premacy 1,8 101 KM 1999r.

Postprzez Guinness » 26 lip 2012, 21:19

zuczek3011 napisał(a):
Guinness napisał(a):Zaworu EGR poszukaj z tułu silnika , przy kolektorze wydechowym .


Z tyłu silnika – zgadza się, ale przy kolektorze dolotowym pod przepustnicą. Dojście baaardzo trudne.

Sorki , mój błąd ,pomyliłem się a miałem na myśli dolotowy . Fakt dojście nie za ciekawe ale miejmy nadzieję że jak już się dostanie to nie na darmo .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez pawelwislawski@vp.pl » 26 paź 2016, 20:54

Witam.Chlopaki a może ktoś kto wyciągał egr w premacy 1.8 114km by podpowiedzial jak to zrobić jak się tam dostać?może jakieś fotki?Mój problem to spadające obroty na zimnym tzn odpala trzyma ok2tys inagle spada ze chce zgasnac i znowu 2tyś i tak w kółko.Dodam ze w tym czasie mam problem zruszeniem dusi się i chcę gasnac.pozdrawiam serdecznie
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2014, 15:08
Posty: 13
Skąd: Łowicz
Auto: Mazda Premacy 1.8 1999rok

Postprzez rav 75 » 27 paź 2016, 05:48

Dolot najpierw sprawdź,później baw się z EGR. W trakcie użytkowania BJ-tki z silnikiem takim jak twój,z dolotem miałem problemy,z EGR nigdy. Lokalizacja zawory egr- od strony rury karbowanej/akumlatora pod przepustnicą. Doprowadzone są do niego 2 przewody metalowe.
rav 75
 

Postprzez pawelwislawski@vp.pl » 27 paź 2016, 13:12

Czyli jak sie do tego zabrac?co wyczyscic?przepustnica czyszczona jakims srodkiem do tego ...nie rozbierana tylko psikalem w rure na odpalonym i to w sumie tyle nic nie pomoglo.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2014, 15:08
Posty: 13
Skąd: Łowicz
Auto: Mazda Premacy 1.8 1999rok

Postprzez Piotr Raczkowski » 28 paź 2016, 17:32

ja swój zawór egr zaślepiłem 6 lat temu i nie mam żadnych problemów
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez pawelwislawski@vp.pl » 28 paź 2016, 18:48

Boje się do tego zabrać bo dostep jest straszny pewnie sruby zardzewiale itd...ale chyba czeka mnie to niestety...
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2014, 15:08
Posty: 13
Skąd: Łowicz
Auto: Mazda Premacy 1.8 1999rok

Postprzez Piotr Raczkowski » 30 paź 2016, 20:34

wcale nie jest to taki trudne
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez pawelwislawski@vp.pl » 31 paź 2016, 12:33

A czy zbajde na forum gdzies jakas relacje jak to zrobic lub opis jak sie do tego zabrac i czym to zaślepić?pozdrawiam serdecznie
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2014, 15:08
Posty: 13
Skąd: Łowicz
Auto: Mazda Premacy 1.8 1999rok

Postprzez Barsliw » 17 lis 2016, 19:44

W premacy miałem problem z gaśnięciem silnika na biegu jałowym.
Winowajca okazał sie zawór podciśnienia umiejscowiony na rurze dolotowej. Ma on dwa króćce i podłączone do nich wężyki. Dolny z nich okazał sie byc ulamany i kiedys przez kogoś klejony jakas żywica. Niestety złamał sie w wezyku i to cała przyczyna.
Warto zwrócić uwagę na taki szczegół. Moze komuś pomoże.
Początkujący
 
Od: 30 lip 2015, 09:27
Posty: 13 (1/0)

Postprzez dckiller » 24 lis 2016, 20:52

pawelwislawski@vp.pl napisał(a):A czy zbajde na forum gdzies jakas relacje jak to zrobic lub opis jak sie do tego zabrac i czym to zaślepić?pozdrawiam serdecznie


https://www.youtube.com/watch?v=Q9YPBt-EG14 tutaj masz film ... mimo wszystko u mnie nie da sie ulokować tam grzechotki ... ale walcze dalej... powodzenia wszystkim, któzy mają problem nierónych obrotów na biegu jałowym
dckiller
 

Postprzez simont » 25 lis 2016, 12:12

Witam. Podpinam się pod temat bo pasuje też do mojego problemu:

Premacy 1,8 2000r Nie równo pracuje na jałowym biegu, dziwnie "popierduje" z wydechu i sam wydech trzęsie się podczas pracy na jałowym. Podczas jazdy po mieście często przy postoju na światłach obroty nagle spadają prawie do zera i po sekundzie wracają do normalnego poziomu.

Wymieniłem:
Świece
Przewody
Cewki
Przepływomierz masowy
Czujnik temperatury powietrza
Termostat
Uszczęlkę pod kolektorem dolotowym
Sondę Lambda

Czyściłem EGR

Najśmieszniejsze jest to, że problem z obrotami istnieje tylko jak jest zimno tzn całe wakacje był spokój, teraz jesienią problem powrócił.

Nie mam już pomysłów. Czy jest szansa, że kuleje jakiś wąż podciśnienia? Pomocy.

For Scan pokazał błędy nr P1170, P1504
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2015, 13:53
Posty: 14
Auto: Mazda Premacy Active 1,8 FP 2000r + lpg

Postprzez simont » 31 sty 2017, 22:18

Nowy fakt jaki doszedł to świeca na 3 garze czarna i mokra (olej). Siada mi silnik?
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2015, 13:53
Posty: 14
Auto: Mazda Premacy Active 1,8 FP 2000r + lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy