Nieszczelny dolot powietrza do kolektora – objawy i naprawa.

Postprzez lucas08 » 19 kwi 2012, 10:42

To mój pierwszy post więc serdecznie witam Szanownych Kolegów.

Użytkuję moją Premacy 2.0 FS 2003 od niecałych 2 mc Drugi tydzień ma założone LPG. Przebieg 180 tys (Niemcy) na bieżąco serwisowana w ładnym stanie. Po zakupie wymieniłem: Filtr powietrza MANN, Oleju MANN Olej na Valvoline MAX LIFE, rozrząd napinacz NSK, rolka NTN, pompa GMB, pasek MITSUBOSHI, cały płyn chłodniczy.

Problem polega na tym iż w trakcie zakładania LPG mechanik zauważył że rura dolotu powietrza do kolektora jest spękana w 2 miejscach i są min 2 pokaźne szczeliny. Zgodnie ze sztuką zaizolował rurę taśmą i zamontował LPG. Do instalacji na razie brak zastrzeżeń (różnica między LPG a PB jest praktycznie nieodczuwalna) jednak praktycznie natychmiast po zakończeniu montażu LPG zauważyłem znaczący spadek mocy/dynamiki silnika poza tym słyszę że silnik w przypadku gwałtownego wciśnięcia pedału gazu pracuje inaczej (ma zdecydowanie inny odgłos). To samobyło na LPG i PB.
Męczyłem się tak przez tydzień testując i kombinując nad tym aż postanowiłem ściągnąć izolację (z taśmy)z rury dolotowej. Auto natychmiastowo odżyło, znów jeździ jak 2.0 131 KM :)
O co chodzi ? Czy jest możliwe że coś blokuje prawidłowy przepływ powietrza? Przepływomierz? Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lut 2012, 11:10
Posty: 13
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda Premacy ACTIVE 2.0 FS 2003 LPG (S4PLUS+AC+HANA GREEN)

Postprzez koss » 19 kwi 2012, 12:01

dziury za przepływką? możliwe, że ECU zaadaptował mapy do fałszywych odczytów, zakleić dziury i zresetować ECU. jak zacznie dobrze działać na benie to ustawić gaz
 
Od: 29 gru 2010, 15:14
Posty: 66

Postprzez lucas08 » 19 kwi 2012, 12:30

Myślę że pomysł jest logiczny i warto spróbować. Szkoda że do jutra nie będę w stanie zrobić analizy spalin. Ciekaw jestem jaki jest wpływ tej dziury za przepływką na skład spalin. Rozumiem że reset ECU wykonać poprzez odłączenie akumulatora i "rozładowanie " instalacji z reszty energii :)
Pojawienie się kontrolki silnika na tablicy spowodowała że postanowiłem zadziałać wcześniej niż planowałem. Podłączyłem mojego ELM-a 327 do Madzi i odczytałem błąd :) P0171 "Zbyt uboga wartość korekcji dawki paliwa blok cyl. 1 $10 " domyślam się ża to efekt moich kombinacji z dolotem ;)
Zdemontowałem i zaizolowałem (tymczasowo) rurę z dolotu. Później reset ECU poprzez odłączenie akumulatora. Po chwili na wolnych jazda testowa.Wydaje się być wszystko ok silnik chodzi płynnie na PB. Na LPG nie jest najgorzej choć pewnie będzie wymagało powtórnej regulacji. Jutro znów testy i postaram się o analizę spalin.
Analiza wyszła wzorowo zarówno na PB jak i LPG. Silnik odzyskał dynamikę i moc a pomimo małego doświadczenia z silnikami FS dostrzegam sporą różnicę w kulturze pracy. Wnioskuję że to co mnie spotkało to norma w silnikach benzynowych Premacy i zaryzykowałbym stwierdzenie że wielu użytkowników posiada pęknięcia rury dolotu nie wiedząc o tym. Rura pęka od strony silnika czego nie da się stwierdzić bez jej demontażu który zajmuje co najwyżej 2 min i wymaga śrubokręta (krzyżak).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lut 2012, 11:10
Posty: 13
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda Premacy ACTIVE 2.0 FS 2003 LPG (S4PLUS+AC+HANA GREEN)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy