Świece do Premacy 2000r 1840ccm 85kW?
1, 2
Chcąc kupić świece do mojej Premacy, wszedłem na strone NGK i wybierając Premacy z silnikiem 115km (85kW) jest świeca: ZFR5F-11,
z tym że jest tam zastrzeżenie (–>151176)
a moja ma nr niższy niż ten powyżej.
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... -11/11952/
w polskiej instrukcji do premacy jest NGK BKR5E-11 lub ZFR5F-11 ale z dopiskiem że ta ostatnia tylko do silników z lampką kontrolną silnika.
U mnie takiej kontrolki nie ma (chyba po lifcie miały?)
a w niemieckiej instrukcji jest tylko NGK BKR5E-11.
Na stronie NGK, BKR5E-11 jest dedykowana do silnika 74 kW (100001->151176) i 96kW (–>300001)
Wynika z tego wszystkiego że nie ma tam możliwości doboru świecy NGK do mojego silnika?
Więc jaka NGK pasuje do mojej premacy? ZFR5F-11 czy BKR5E-11? czy może bez różnicy?
Ktoś to rozgryzał?
z tym że jest tam zastrzeżenie (–>151176)
a moja ma nr niższy niż ten powyżej.
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... -11/11952/
w polskiej instrukcji do premacy jest NGK BKR5E-11 lub ZFR5F-11 ale z dopiskiem że ta ostatnia tylko do silników z lampką kontrolną silnika.
U mnie takiej kontrolki nie ma (chyba po lifcie miały?)
a w niemieckiej instrukcji jest tylko NGK BKR5E-11.
Na stronie NGK, BKR5E-11 jest dedykowana do silnika 74 kW (100001->151176) i 96kW (–>300001)
Wynika z tego wszystkiego że nie ma tam możliwości doboru świecy NGK do mojego silnika?
Więc jaka NGK pasuje do mojej premacy? ZFR5F-11 czy BKR5E-11? czy może bez różnicy?
Ktoś to rozgryzał?
koss napisał(a):a czemu się uparłeś na NGK? Mam DENSO i sobie chwalę.
bo zawsze jeździłem na NGK i nie było problemów, więc chciałem teraz nowe świeczki kupić, a niestety strona NGK trochę wprowadza w błąd.
cichy980 napisał(a):BKR5E – jeździłem na tych świecach. W sumie było wszystko ok. (Na Pb) Teraz zakupiłem DENSO IK16 – irydowe – jutro montuje. Podobnież są bardzo dobre i żywotne.
daj znać czy odczuwasz jakąś różnicę, oprócz ceny
wac_ns napisał(a):Ja w swojej benzynie 1,8 (114km) mam świecie NGK Symbol: 2262 ZFR5F-11
czyli teoretycznie masz świece przeznaczone do mazdy z kontrolką silnika, a czy posiadasz taką kontrolkę ?
zastanawiam czym się różnią ZFR5F-11 od BKR5E-11 i jaki ma wpływ kontrolka silnika na to, że premacy potrzebuje ZFR5F-11 a nie BKR5E-11.
Witam
okolo 10000km temu zalozylem instalacje brc24 i przejechalem okolo 8000km i bylo wszystko wporzadku (mam na mysli prace silnika na gazie-bo wiele tu naczytalem sie na temat szarpania silnika w przedziale 1500-2000/obr)az wkoncu zaczal i mi szarpac- po pewnym czasie mialem juz jechac do gazownika na regulacje,ale przypomnialem sobie ze mam swiece ktore zakupilem zaraz po zakupie auta i nie zdazylem ich jeszcze wymienic i zrobilem to ,szarpanie minelo jak reka odjal i oby tak dalej silnik chodzi jak zegarek-swiece jakie byly przed wymiana to:NGK ZF R5F,a wymienlem je na DENSO K16PR-U11,nie ustawialem zadnej przerwy na swiecach tylko wkrecilem je takie jakie wyciagnalem z pudelka(pamietam , ze te stare swiece mialy dosc duza przerwe ,a te denso przynajmniej polowe mniejsza od NGK ,mam nadzieje ze nic sie nie stanie z tego powodu ,pozdrawiam i szerokosci
okolo 10000km temu zalozylem instalacje brc24 i przejechalem okolo 8000km i bylo wszystko wporzadku (mam na mysli prace silnika na gazie-bo wiele tu naczytalem sie na temat szarpania silnika w przedziale 1500-2000/obr)az wkoncu zaczal i mi szarpac- po pewnym czasie mialem juz jechac do gazownika na regulacje,ale przypomnialem sobie ze mam swiece ktore zakupilem zaraz po zakupie auta i nie zdazylem ich jeszcze wymienic i zrobilem to ,szarpanie minelo jak reka odjal i oby tak dalej silnik chodzi jak zegarek-swiece jakie byly przed wymiana to:NGK ZF R5F,a wymienlem je na DENSO K16PR-U11,nie ustawialem zadnej przerwy na swiecach tylko wkrecilem je takie jakie wyciagnalem z pudelka(pamietam , ze te stare swiece mialy dosc duza przerwe ,a te denso przynajmniej polowe mniejsza od NGK ,mam nadzieje ze nic sie nie stanie z tego powodu ,pozdrawiam i szerokosci
- Od: 29 mar 2010, 23:42
- Posty: 6
- Auto: 2002 MAZDA PREMACY 1.8 GXi
obie świece które wymieniłeś, fabrycznie mają taką samą przerwę.
damage.inc napisał(a):zastanawiam czym się różnią ZFR5F-11 od BKR5E-11 i jaki ma wpływ kontrolka silnika na to, że premacy potrzebuje ZFR5F-11 a nie BKR5E-11.
Podpinam się do tematu.
W innym wątku pisałem o problemie z szarpaniem i pływającymi obrotami na zimnym silniku. Od jakiegoś czasu posiadam LPG, ale problem pojawiał się już wcześniej. Do czego zmierzam – jak sprawdziłem poprzedni właściciel zainstalował świece BKR5E, a mam silnik z lampką check engine czy tu może być przyczyna szarpania? Czy powinienem wymienić na ZFR5F lub ZFR6F, które odpowiedniejsze? W tygodniu przejeżdżam raczej krótkie odcinki do pracy 3-4km, podobno 5F szybciej się nagrzewają.
Jeśli chodzi o producenta, człowiek który zakładał LPG do gazu bez namysłu polecił NGK. (sam jeździ Acordem z LPG)
Pozdrawiam
- Od: 20 paź 2011, 18:03
- Posty: 8
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda Premacy 1840 B+LPG 101 KM 2003r
do gazu wg NGK można zastosować takie :
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... 206/11952/
http://allegro.pl/swiece-zaplonowe-ngk- ... 31507.html
ewentualnie takie:
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... -11/11952/
http://allegro.pl/ngk-zfr5fix-11-swiece ... 65767.html
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... 206/11952/
http://allegro.pl/swiece-zaplonowe-ngk- ... 31507.html
ewentualnie takie:
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... -11/11952/
http://allegro.pl/ngk-zfr5fix-11-swiece ... 65767.html
Poszperałem trochę w necie i znalazłem coś takiego na temat świec BKR5E-11 i ZFR5F-11.
http://www.mazdas247.com/forum/showthread.php?123631485-FP-DE-FS-DE-alternate-OEM-spark-plug-recommendation
FP-DE/FS-DE alternate OEM spark plug recommendation
REPOSTED FROM CLUBPROTEGE. ORIGINALLY POSTED ON 1/24/2004.
To make a long story short, I was researching spark plug application compatibility for my friend's 240SX (between the ones used on mazdas and his car because I can get plugs cheaper than he can). Turns out none are compatible... but anyway... I stumbled upon the recommended spark plugs used for the Japanese spec FP-DE, FS-DE, and FS-ZE. They are very different than the ones used on the US spec FP and FS engines.
Most of the US spec engines (other than the MSP's) use BKR5E-11 plugs from the factory. They use the heat range level "5", which is very common for a NA engine. The Japanese spec engines still use the same heat range but use ZFR5F-11 plugs from the factory. I was curious what the differences between these two types of plugs were because the engine is basically the same. Turns out that the "Z" plugs are "long reach", meaning the base of the plug (where the 2 electrodes are) are longer, protruding into the combustion chamber more. Now realize that all of the Japanese spec engines I've mentioned already have higher compression than the US spec ones, so that puts "the plug will kiss the piston" out of the question.
I decided to throw down the few bucks to experiment and see how the engine responds (since my engine is now hybrid spec). The BKR5E-11s I took out have about 9000 miles on them, there is very little wear on them... they look practically new other than some carbon build up. First initial observation from the new ZFR5F-11 plugs was, when I was slipping the clutch to back out of the driveway... I normally just use the engine idle speed to "roll" it out... what's different now is, the engine no longer hessitates/stumbles/almost stall when clutch let off too much.... it smoothly and powerfully just goes.... a slight free rev before launching from a stand still is much more smoother and effortless than before.... I was thinking that I must be smoking crack that this is happening.... plugs normally don't do shit! But driving around the block, the engine seemed more eager to rev and didn't seem to bounce as much as it used to when shifting... it seemed to get to redline much faster and smoother before too... at the last 500rpm, the engine seemed to be making more power than before... and when I was just cruising through a parking lot, the engine bucked even less than before... it's nearly non-existant now combined with the mazdaspeed #3 engine mount I'm using
After that, I did some a quick search and found this:
http://www.fizzindi.demon.co.uk/longreach.htm
It makes sense from what it says, as I previously thought that the longer reaching plugs did change how the flame front would work. As it says there, the ignition timing is also theoretically increased very slightly. I also believe that because the plug protrudes into the combustion chamber slightly more, there is a very minute increase in compression ratio. But regardless of all the technicalities, this does work well with my engine.
I'm thinking Mazda chose not to use these plugs in the US because they want to make sure that their engine will 99% run on crappy gas all of the time. Because these longer plugs protrude into the combustion chamber more, there is always the possibilities of increased hot spots which will lead to detonation. With the use of better gas in Japan, the use of these plugs there is not a real issue. What I HAVE noticed with these longer reach plugs is on cold starts, the engine doesn't seem to run as rich anymore... indicating that the mixture is being burned better/more fully than before (my cold start emissions are crappy anyway because I don't have VTCS anyore)... and if the combustion process is more complete, then more power, better fuel economy, and better emissions is the result
I recommend these plugs to everyone who have a NA FP or FS engine... they're cheap copper NGK V-Power plugs that serves a purpose... Don't buy into that iridium or platinum bullshit... all they do is increase service life... it takes more energy to arc those type of fancy plugs than the conventional good ol' stuff. I will still say spark plugs and wires don't make a difference in performance (I know this for a fact because when I changed the wires and put in the BKR5E plugs months ago, the engine performed no different than before)... but these do because they are physically different... the plug itself goes deeper into the combustion chamber, therefore repositioning the spark point... on other engines it may not make a difference/hurt it... but on our engines, it seems to be the "sweet spot"... remember using these MAY increase the possibility of pinging, so be prepared to use mid-grade or better gas
you can get these plugs anywhere and at the dealer if you want... the Mazda part # is 0000-18-F287
I don't know the real indepth technical workings of the combustion process, Jesse seems to know better... so that input will be appreciated
Jutro zmienię na ZFR5F-11 i zobaczę czy będzie jakaś różnica...
http://www.mazdas247.com/forum/showthread.php?123631485-FP-DE-FS-DE-alternate-OEM-spark-plug-recommendation
FP-DE/FS-DE alternate OEM spark plug recommendation
REPOSTED FROM CLUBPROTEGE. ORIGINALLY POSTED ON 1/24/2004.
To make a long story short, I was researching spark plug application compatibility for my friend's 240SX (between the ones used on mazdas and his car because I can get plugs cheaper than he can). Turns out none are compatible... but anyway... I stumbled upon the recommended spark plugs used for the Japanese spec FP-DE, FS-DE, and FS-ZE. They are very different than the ones used on the US spec FP and FS engines.
Most of the US spec engines (other than the MSP's) use BKR5E-11 plugs from the factory. They use the heat range level "5", which is very common for a NA engine. The Japanese spec engines still use the same heat range but use ZFR5F-11 plugs from the factory. I was curious what the differences between these two types of plugs were because the engine is basically the same. Turns out that the "Z" plugs are "long reach", meaning the base of the plug (where the 2 electrodes are) are longer, protruding into the combustion chamber more. Now realize that all of the Japanese spec engines I've mentioned already have higher compression than the US spec ones, so that puts "the plug will kiss the piston" out of the question.
I decided to throw down the few bucks to experiment and see how the engine responds (since my engine is now hybrid spec). The BKR5E-11s I took out have about 9000 miles on them, there is very little wear on them... they look practically new other than some carbon build up. First initial observation from the new ZFR5F-11 plugs was, when I was slipping the clutch to back out of the driveway... I normally just use the engine idle speed to "roll" it out... what's different now is, the engine no longer hessitates/stumbles/almost stall when clutch let off too much.... it smoothly and powerfully just goes.... a slight free rev before launching from a stand still is much more smoother and effortless than before.... I was thinking that I must be smoking crack that this is happening.... plugs normally don't do shit! But driving around the block, the engine seemed more eager to rev and didn't seem to bounce as much as it used to when shifting... it seemed to get to redline much faster and smoother before too... at the last 500rpm, the engine seemed to be making more power than before... and when I was just cruising through a parking lot, the engine bucked even less than before... it's nearly non-existant now combined with the mazdaspeed #3 engine mount I'm using
After that, I did some a quick search and found this:
http://www.fizzindi.demon.co.uk/longreach.htm
It makes sense from what it says, as I previously thought that the longer reaching plugs did change how the flame front would work. As it says there, the ignition timing is also theoretically increased very slightly. I also believe that because the plug protrudes into the combustion chamber slightly more, there is a very minute increase in compression ratio. But regardless of all the technicalities, this does work well with my engine.
I'm thinking Mazda chose not to use these plugs in the US because they want to make sure that their engine will 99% run on crappy gas all of the time. Because these longer plugs protrude into the combustion chamber more, there is always the possibilities of increased hot spots which will lead to detonation. With the use of better gas in Japan, the use of these plugs there is not a real issue. What I HAVE noticed with these longer reach plugs is on cold starts, the engine doesn't seem to run as rich anymore... indicating that the mixture is being burned better/more fully than before (my cold start emissions are crappy anyway because I don't have VTCS anyore)... and if the combustion process is more complete, then more power, better fuel economy, and better emissions is the result
I recommend these plugs to everyone who have a NA FP or FS engine... they're cheap copper NGK V-Power plugs that serves a purpose... Don't buy into that iridium or platinum bullshit... all they do is increase service life... it takes more energy to arc those type of fancy plugs than the conventional good ol' stuff. I will still say spark plugs and wires don't make a difference in performance (I know this for a fact because when I changed the wires and put in the BKR5E plugs months ago, the engine performed no different than before)... but these do because they are physically different... the plug itself goes deeper into the combustion chamber, therefore repositioning the spark point... on other engines it may not make a difference/hurt it... but on our engines, it seems to be the "sweet spot"... remember using these MAY increase the possibility of pinging, so be prepared to use mid-grade or better gas
you can get these plugs anywhere and at the dealer if you want... the Mazda part # is 0000-18-F287
I don't know the real indepth technical workings of the combustion process, Jesse seems to know better... so that input will be appreciated
Jutro zmienię na ZFR5F-11 i zobaczę czy będzie jakaś różnica...
Rozwartość klucza:16,0 mm
Średnica gwintu:14,0 mm
świece wymienione i tak jak gość mówi: "it smoothly ".
Średnica gwintu:14,0 mm
świece wymienione i tak jak gość mówi: "it smoothly ".
damage.inc napisał(a):świece wymienione i tak jak gość mówi: "it smoothly ".
czyli potwierdzasz?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Tak.
Witam,
Pewnie każdy z Nas nie raz kupował świece NGK ZFR5F11, sprawdzając przez VIN nam wychodzi rodzaj świece i zalecaną przerwę, która wynosi 1,1mm. A tu zonk, kupiłem świece w sklepie i przy zakładaniu z ciekawości sprawdzałem odstęp tych świeć i okazało się, że one mają 0,9mm. Wydawało mi się, że może to jakaś wada fabryczna i nie może być taka przerwa. Sprzedawca zapewnia, że wszystkie świece mają taką samą przerwę 1,1 mm, bo symbol 11 oznacza 1,1mm i od lat sprzedaje i nie słyszał, ze NGK wprowadził jakieś zmiany. Skontaktowałem się z przedstawicielem NGK w Polsce i po drążeniu tematu otrzymałem od niego info, że on też jest w szoku, że do tej pory każdy wiedział, że z tymi oznaczeniami świece powinni posiadać przerwę 1,1mm tak jak zaleca Mazda a tu kicha..
Wychodzi na to, że my cały czas nieświadomie kupowaliśmy niewłaściwie świece i myśleliśmy, że jest ok.
Jutro ma się ze mną skontaktować przedstawiciel i ponoć podpowie gdzie mam kupić odpowiednich świec do madzi
p.s jaka różnica między NGKZFR5F11 a NGKZFR5F-11
Pewnie każdy z Nas nie raz kupował świece NGK ZFR5F11, sprawdzając przez VIN nam wychodzi rodzaj świece i zalecaną przerwę, która wynosi 1,1mm. A tu zonk, kupiłem świece w sklepie i przy zakładaniu z ciekawości sprawdzałem odstęp tych świeć i okazało się, że one mają 0,9mm. Wydawało mi się, że może to jakaś wada fabryczna i nie może być taka przerwa. Sprzedawca zapewnia, że wszystkie świece mają taką samą przerwę 1,1 mm, bo symbol 11 oznacza 1,1mm i od lat sprzedaje i nie słyszał, ze NGK wprowadził jakieś zmiany. Skontaktowałem się z przedstawicielem NGK w Polsce i po drążeniu tematu otrzymałem od niego info, że on też jest w szoku, że do tej pory każdy wiedział, że z tymi oznaczeniami świece powinni posiadać przerwę 1,1mm tak jak zaleca Mazda a tu kicha..
Wychodzi na to, że my cały czas nieświadomie kupowaliśmy niewłaściwie świece i myśleliśmy, że jest ok.
Jutro ma się ze mną skontaktować przedstawiciel i ponoć podpowie gdzie mam kupić odpowiednich świec do madzi
p.s jaka różnica między NGKZFR5F11 a NGKZFR5F-11
- Od: 28 kwi 2013, 12:35
- Posty: 31
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Premacy 1,8 16V, , 74 kW, 101 KM. 2004r, Pb + Gaz (Landi Renzo sekwencja)
Jeżeli jeździsz na gazie to mniejsza przerwa jest lepsza niż za duża.
Ja świeżo kupione świece przestawiałem na 0.9.
Mieszanka LPG zapala się trochę inaczej i zmniejszenie elektrod poprawia zapłon.
Świece jak wszystko w przyrodzie się zużywają u przerwa się zwiększa.
Ja swoje korygowałem co 5÷7 tyś. km.
Obecnie zainstalowałem DENSO TT, przynajmniej są japońskie a nie francuskie NGK.
Coraz cześciej słychać opinie że jakość NGK strasznie spała.
Ja świeżo kupione świece przestawiałem na 0.9.
Mieszanka LPG zapala się trochę inaczej i zmniejszenie elektrod poprawia zapłon.
Świece jak wszystko w przyrodzie się zużywają u przerwa się zwiększa.
Ja swoje korygowałem co 5÷7 tyś. km.
Obecnie zainstalowałem DENSO TT, przynajmniej są japońskie a nie francuskie NGK.
Coraz cześciej słychać opinie że jakość NGK strasznie spała.
- Od: 22 wrz 2011, 13:13
- Posty: 93
- Skąd: Gliwice Śląsk
- Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)
Zaproponowano ZFR5FIX-11 irydowe, gdyż mają 1,1mm przerwy, ale..po zakładaniu jakoś dziwne się jeździ. Tak w ogóle samochód dziwniej jeździ. Zastanawiam się, czy nie zmniejszyć przerwy z 1,1mm na 1.0. Czy w tych świecach można tak zrobić?
- Od: 28 kwi 2013, 12:35
- Posty: 31
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Premacy 1,8 16V, , 74 kW, 101 KM. 2004r, Pb + Gaz (Landi Renzo sekwencja)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości