Strona 1 z 1

Kopcenie przy zapalanu zimnego silnika 1.8 114 KM

PostNapisane: 1 sie 2010, 13:29
przez winczester
Witam od jakiegoś czasu (ok 4 miesiące) borykam się z problemem "kopcenia przy zapaleniu". Chodzi o to że przeważnie rano jak zapalam madzie puszcza dużego dymka. jeszcze potrafi mi zakopcić po wyjściu z pracy po ok 8 godzinach. trawa to jakieś 5 sekund a dymu jest ze masakra.
Wymieniłem uszczelniacze na zaworach bo tez nie trzymał mi ciśnienia 2 i 3 cylinder. przyznam ze po wymianie jeszcze nie sprawdzałem bo nie bardzo miałem czas.
Dodam że mam instalacje LPG – BRC. a mam wlany olej 10w/40 mobil diesel. ma lepsze parametry niż do benzyny.
Czy może to wina oleju???

Re: Kopcenie przy zapalanu zimnego silnika 1.8 114 KM

PostNapisane: 1 sie 2010, 14:36
przez IK888
A masz może olej w płynie chłodniczym? Sprawdz zbiorniczek wyrównawczy.

Re: Kopcenie przy zapalanu zimnego silnika 1.8 114 KM

PostNapisane: 1 sie 2010, 15:24
przez Yard
Jakiego koloru ten dymek?

Re: Kopcenie przy zapalanu zimnego silnika 1.8 114 KM

PostNapisane: 1 sie 2010, 19:19
przez winczester
raczej biały ale się przypatrzę jutro rano o ile puści bo nie zawsze puszcza.

Re: Kopcenie przy zapalanu zimnego silnika 1.8 114 KM

PostNapisane: 1 sie 2010, 21:57
przez Yard
To para wodna z katalizatora. Jeśli nie ubywa płynu chłodzącego to nie na problemu.

Re: Kopcenie przy zapalanu zimnego silnika 1.8 114 KM

PostNapisane: 1 sie 2010, 22:41
przez winczester
a czy można to w jakimś stopniu zminimalizować ??? może układ wydechowy jest nieszczelny???

Re: Kopcenie przy zapalanu zimnego silnika 1.8 114 KM

PostNapisane: 1 sie 2010, 22:58
przez Yard
Parkuj w mniej wilgotnym klimacie.

Re: Kopcenie przy zapalanu zimnego silnika 1.8 114 KM

PostNapisane: 2 sie 2010, 08:33
przez Piotr Raczkowski
winczester napisał(a):Wymieniłem uszczelniacze na zaworach bo tez nie trzymał mi ciśnienia 2 i 3 cylinder.

zastanawiam się co mają wspólnego uszczelniacze na zaworach z ciśnieniem w cylindrach. uszczelniacze nie pozwalają przedostać się olejowi po trzonkach zaworowych do komory spalania, jeśli są wytarte (co się zdarza bo to przecież jest z "gumy") to po dłuższym postoju zakopci ale raczej na jasno niebiesko, jeśli ubywa ci płynu chłodzącego to najprawdopodobniej uszczelka( optymistycznie) lub pęknięta głowica.
zastanawia mnie też jak udało ci się wymienić uszczelniacze nie zdejmując głowicy??????
pozdrawiam

Re: Kopcenie przy zapalanu zimnego silnika 1.8 114 KM

PostNapisane: 5 sie 2010, 20:47
przez rafal75
Kolego Winczester masz typowy objaw zapieczonych pierścieni tłokowych. To tak zwana bolączka tych silników z tego okresu. Niestety tu Mazda się nie popisała.Ja też to przerabiałem ale jakoś sobie daję radę bez ingerenci w silnik. Na początek sprawdź ile ubywa Ci oleju w silniku.A co do tego dymu to na pewno jest on szaro niebieski.I Moja wskazówka, wejdź w opcje szukaj i wpisz, po wymianie oleju mazda zaczęła kopcić. Zobaczysz ilu kolegów co mają mazdy mają podobny problem, tak że to nie dotyczy tylko naszego modelu.Pozdrawiam :D

Re: Kopcenie przy zapalanu zimnego silnika 1.8 114 KM

PostNapisane: 1 gru 2010, 19:33
przez rafal75
rafal75 napisał(a):Kolego Winczester masz typowy objaw zapieczonych pierścieni tłokowych. To tak zwana bolączka tych silników z tego okresu. Niestety tu Mazda się nie popisała.Ja też to przerabiałem ale jakoś sobie daję radę bez ingerenci w silnik. Na początek sprawdź ile ubywa Ci oleju w silniku.A co do tego dymu to na pewno jest on szaro niebieski.I Moja wskazówka, wejdź w opcje szukaj i wpisz, po wymianie oleju mazda zaczęła kopcić. Zobaczysz ilu kolegów co mają mazdy mają podobny problem, tak że to nie dotyczy tylko naszego modelu. Pozdrawiam :D

Witam koledzy.Jestem aktualnie po remoncie silnika. Co do porannego kopcenia to okazało się po rozbiórce silnika totalny brak pierścieni tłokowych ,a w szczególności pierścieni zgarniających olej. A resztę pierścieni można było wyginać w ósemkę. Generalnie silnik okazał się w opłakanym stanie, wnętrze wyglądało tak jak by ktoś smażył tam frytki i nie wymieniał nigdy oleju. A mówią że zagranicą tak dbają o auta ,ale tylko chyba wizualnie bo o wymianie oleju zapominają. Głowica była też w opłakanym stanie. Wszystkie zawory były do wymiany + uszczelniacze na zaworach + podkładki regulujące luz na zaworach+planowanie+szlifowanie gniazd zaworowych. Była wcześniej już robiona przez jakiegoś papraka który splanował nawet tulejki ustawiające głowicę w bloku. Po remoncie przejechałem już 1000km i jest wszystko w porządku zero kopcenia i brania oleju, nawet auto zaczęło mniej palić paliwa. Mój mechanik z którym robiłem remont powiedział że jak mazda zaleca stosowanie oleju 5w30 to powinno się taki stosować, anie jakieś półsyntetyki albo mineralne. Ja zalałem Elf Evolution SXR 5w30.
Cały koszt naprawy zamkną się w 3000 tyś.zł. Ale wszystko było załatwiane po znajomościach.
koszty
pierścienie firmy RIK (Riken) 250zł
uszczelki kpl. firmy Ajuso 400zł(Mówią że nie najlepsze, ale zaryzykowałem)
głowica regeneracja 1500zł
Mechanik 1500zł
termostat firmy Wahler 58zł
olej +filtr+płyn chłodzący 200zł
Pozdrawiam <jupi>

Re: Kopcenie przy zapalanu zimnego silnika 1.8 114 KM

PostNapisane: 2 gru 2010, 09:33
przez Piotr Raczkowski
tanio nie wyszło
życzę bezawaryjnej jazdy no i przyczepności o co zwłaszcza dziś trudno tu spadło przez nockę 30 cm białego szaleństwa

Re: Kopcenie przy zapalanu zimnego silnika 1.8 114 KM

PostNapisane: 2 gru 2010, 20:20
przez tulu33
panowie a co powiecie o takim przypadku kopci mi madzia białym dymkiem a oleju na 10tyś pobiera tylko100millitrów

Re: Kopcenie przy zapalanu zimnego silnika 1.8 114 KM

PostNapisane: 3 gru 2010, 09:58
przez Piotr Raczkowski
to tulu33 tylko się cieszyć silnik jak dzwon <serduszka> to po prostu para wodna która się w tłumikach gromadzi i jak odpalisz to zaczyna parować choć przy takich mrozach to i jak silniczek jest ciepły to też będzie za nami biało od "dymu"
pozdrawiam

Re: Kopcenie przy zapalanu zimnego silnika 1.8 114 KM

PostNapisane: 3 gru 2010, 16:49
przez tulu33
no tak morze byc bo dymek nie ma zapachu spalin