rafal75 napisał(a):Kolego Winczester masz typowy objaw zapieczonych pierścieni tłokowych. To tak zwana bolączka tych silników z tego okresu. Niestety tu Mazda się nie popisała.Ja też to przerabiałem ale jakoś sobie daję radę bez ingerenci w silnik. Na początek sprawdź ile ubywa Ci oleju w silniku.A co do tego dymu to na pewno jest on szaro niebieski.I Moja wskazówka, wejdź w opcje szukaj i wpisz, po wymianie oleju mazda zaczęła kopcić. Zobaczysz ilu kolegów co mają mazdy mają podobny problem, tak że to nie dotyczy tylko naszego modelu. Pozdrawiam

Witam koledzy.Jestem aktualnie po remoncie silnika. Co do porannego kopcenia to okazało się po rozbiórce silnika totalny brak pierścieni tłokowych ,a w szczególności pierścieni zgarniających olej. A resztę pierścieni można było wyginać w ósemkę. Generalnie silnik okazał się w opłakanym stanie, wnętrze wyglądało tak jak by ktoś smażył tam frytki i nie wymieniał nigdy oleju. A mówią że zagranicą tak dbają o auta ,ale tylko chyba wizualnie bo o wymianie oleju zapominają. Głowica była też w opłakanym stanie. Wszystkie zawory były do wymiany + uszczelniacze na zaworach + podkładki regulujące luz na zaworach+planowanie+szlifowanie gniazd zaworowych. Była wcześniej już robiona przez jakiegoś papraka który splanował nawet tulejki ustawiające głowicę w bloku. Po remoncie przejechałem już 1000km i jest wszystko w porządku zero kopcenia i brania oleju, nawet auto zaczęło mniej palić paliwa. Mój mechanik z którym robiłem remont powiedział że jak mazda zaleca stosowanie oleju 5w30 to powinno się taki stosować, anie jakieś półsyntetyki albo mineralne. Ja zalałem Elf Evolution SXR 5w30.
Cały koszt naprawy zamkną się w 3000 tyś.zł. Ale wszystko było załatwiane po znajomościach.
koszty
pierścienie firmy RIK (Riken) 250zł
uszczelki kpl. firmy Ajuso 400zł(Mówią że nie najlepsze, ale zaryzykowałem)
głowica regeneracja 1500zł
Mechanik 1500zł
termostat firmy Wahler 58zł
olej +filtr+płyn chłodzący 200zł
Pozdrawiam
