Wymiana przewodów zapłonowych
Witam. Lubię zaglądać na Wasze forum ponieważ pewne rzeczy dotyczące naszych aut są takie same. Jak w opisie – 323 bj silnik fp 114 km,mam założony gaz,przy ostatnim przeglądzie gazu stanowczo odradzano mi przewody firmy Janmor. Nawet (a zwłaszcza) do lpg,bo są 2 rodzaje,różnią się budową i oczywiście ceną. Jeśli już tanie zamienniki to proponuję szukać w firmie Sentech,bynajmniej u mnie pasują idealnie,cena to ok 70 zł.,jeżdżę na nich rok i 15000 km,brak problemów. Kiedyś kupiłem przewody Aisin,długość odpowiednia ale kapturki na cewkę trochę za ciasne,po pół roku po prostu pękły i trzeba było kupować nowe. Pozdrawiam.
-
rav 75
Szukałem ostatnio w google jakiegoś konkretnego producenta przewodów WN i Sentech ma b. dobre opinie – do Premacy brak.
http://www.sentech.pl/pobierz-katalog/#1
Szukałem także u producentów części do tuningu, np. Magnecor, ale ta firma także nie robi do Premacy. No bo kto tuninguje rodzinne małe autko?!
http://gt4.istore.pl/pl/przewody-zaplonowe-magnecor_mazda
Janmora odradzam... z doświadczania. Kiedyś miałem w 323f BG i wytrzymał 2 tygodnie (tylko jeden od cewki do rozdzielacza).
http://www.sentech.pl/pobierz-katalog/#1
Szukałem także u producentów części do tuningu, np. Magnecor, ale ta firma także nie robi do Premacy. No bo kto tuninguje rodzinne małe autko?!
http://gt4.istore.pl/pl/przewody-zaplonowe-magnecor_mazda
Janmora odradzam... z doświadczania. Kiedyś miałem w 323f BG i wytrzymał 2 tygodnie (tylko jeden od cewki do rozdzielacza).
K.P.
- Od: 1 maja 2006, 22:58
- Posty: 69
- Skąd: Lubin
- Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)
PierogK napisał(a):Szukałem ostatnio w google jakiegoś konkretnego producenta przewodów WN i Sentech ma b. dobre opinie – do Premacy brak.
http://www.sentech.pl/pobierz-katalog/#1
Szukałem także u producentów części do tuningu, np. Magnecor, ale ta firma także nie robi do Premacy. No bo kto tuninguje rodzinne małe autko?!
http://gt4.istore.pl/pl/przewody-zaplonowe-magnecor_mazda
Janmora odradzam... z doświadczania. Kiedyś miałem w 323f BG i wytrzymał 2 tygodnie (tylko jeden od cewki do rozdzielacza).
Magnecor robi do Premacy 2.0 FS,
http://www.fineline-imports.nl/magnecor-bougie-kabels/magnecor-40551-45551-47551-p14971-116201.html
Katalog Magnecor:
http://www.magnecor.co.uk/pdfs/WEB_Magnecor_Retail_MASTER_2013.pdf
(Mazda str. 19)
A czy w 1.8 i 2.0 nie są takie same?
WOW ale się fajnie temat odgrzał
i zdjęcia powróciły ! NGK do rozważenia szczególnie że można łatwo takie uszczelnienie dorobić choćby silikonem lub jakaś gumą ze starych osłon.
Rzeczywiście te Janmor nie maja dobrej opinii a w związku z tym że chciałem oszczędzić to również nie chcę być królikiem doświadczalnym. O sentechu też różne opinie ... jak zsumujemy koszty przesyłki, odsyłki i potencjalne browary na uspokojenie to ....
Znalazłem nawet u nas te Magnecory
http://gt4.istore.pl/pl/przewody-zaplonowe-magnecor-mazda-premacy-2-0i-16v-dohc-2-lead-set.html#op1
i pytanie czy warte są te 200 (+ przesyłka) zważywszy że oryginały mam za 260 ?
Jeszcze jedna sprawa jak trwałe są kable i cewki w premackach ? Pojawia mi się sporadycznie drżenie silnika takie kilku sekundowe(przechodzą same lub po zgaszeniu i ponownym odpaleniu) w odstępach nieregularnych (kilknastodniowych) wraz z błędem – wypadanie zapłonu.
Pojawia się to na niedostudzonym lub zimnym silniku czasem po odpaleniu a czasem po 1-2 minutowej jeździe.
po wymianie świec parę dni temu błąd wyskoczył raz
zmieniłem fajki cewek (zacząłem od tańszych rzeczy)
Puki co kilka dni i błędu brak ale rozważam dalsze możliwości.
Przebieg 145k kilometrów w tym gaz od jakiś 15k i zastanawiam się czy to czas na przewody , cewki itd. ?
Rzeczywiście te Janmor nie maja dobrej opinii a w związku z tym że chciałem oszczędzić to również nie chcę być królikiem doświadczalnym. O sentechu też różne opinie ... jak zsumujemy koszty przesyłki, odsyłki i potencjalne browary na uspokojenie to ....
Znalazłem nawet u nas te Magnecory
http://gt4.istore.pl/pl/przewody-zaplonowe-magnecor-mazda-premacy-2-0i-16v-dohc-2-lead-set.html#op1
i pytanie czy warte są te 200 (+ przesyłka) zważywszy że oryginały mam za 260 ?
Jeszcze jedna sprawa jak trwałe są kable i cewki w premackach ? Pojawia mi się sporadycznie drżenie silnika takie kilku sekundowe(przechodzą same lub po zgaszeniu i ponownym odpaleniu) w odstępach nieregularnych (kilknastodniowych) wraz z błędem – wypadanie zapłonu.
Pojawia się to na niedostudzonym lub zimnym silniku czasem po odpaleniu a czasem po 1-2 minutowej jeździe.
po wymianie świec parę dni temu błąd wyskoczył raz
zmieniłem fajki cewek (zacząłem od tańszych rzeczy)
Puki co kilka dni i błędu brak ale rozważam dalsze możliwości.
Przebieg 145k kilometrów w tym gaz od jakiś 15k i zastanawiam się czy to czas na przewody , cewki itd. ?
- Od: 10 paź 2009, 16:07
- Posty: 64
- Skąd: Łańcut
- Auto: Premacy Sportive 2.0 Pb/LPG
Była 323 BJ Ditd
Zaryzykowałem te magnecory i dziś po niecałych dwóch tygodniach przybyły do mnie 
Fajki pasują na długość idealnie, fajnie wchodzą ciasno ale bez przesady. Kable 8,5 mm czerwone, długość dobra i nawet w komplecie uchwyciki żeby pospinać + naklejka Magnecor pewnie daje z 10 KM ale nie wiem gdzie przykleić
Pierwszy rozruch OK , pojeżdżę trochę to opisze wrażenia.
Koszt zabawy 210 , pewnie zamawiając z Anglii było by taniej jednak wolałem w razie czego użerać się z naszymi z gwarancją
Fajki pasują na długość idealnie, fajnie wchodzą ciasno ale bez przesady. Kable 8,5 mm czerwone, długość dobra i nawet w komplecie uchwyciki żeby pospinać + naklejka Magnecor pewnie daje z 10 KM ale nie wiem gdzie przykleić
Pierwszy rozruch OK , pojeżdżę trochę to opisze wrażenia.
Koszt zabawy 210 , pewnie zamawiając z Anglii było by taniej jednak wolałem w razie czego użerać się z naszymi z gwarancją
- Od: 10 paź 2009, 16:07
- Posty: 64
- Skąd: Łańcut
- Auto: Premacy Sportive 2.0 Pb/LPG
Była 323 BJ Ditd
Ja także zaryzykowałem te Magnecory co mają być do MPV 2.0 i do Premacy 1.8 114KM pasują idealnie 
P.S. Problem z nierówną pracą silnika pozostał nadal, ale ciut mniej odczuwalny. Na dniach będę u mechanika... zobaczymy co znajdzie....
P.S. Problem z nierówną pracą silnika pozostał nadal, ale ciut mniej odczuwalny. Na dniach będę u mechanika... zobaczymy co znajdzie....
K.P.
- Od: 1 maja 2006, 22:58
- Posty: 69
- Skąd: Lubin
- Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)
Znalazłem coś takiego w necie:

tak wyglądają w pod maską 323f/Protege/Sport20:

Są to przewody NGK Power Cable o symbolu 29Z (stock nr 1751)
Ale nie mogę znaleźć ich w jakimkolwiek sklepie.

tak wyglądają w pod maską 323f/Protege/Sport20:

Są to przewody NGK Power Cable o symbolu 29Z (stock nr 1751)
Ale nie mogę znaleźć ich w jakimkolwiek sklepie.
Witam
Właśnie zainstalowałem zakupione kabeli na Allegro firmy NKG (
http://allegro.pl/show_item.php?item=4070911095) kable pasują bez najmniejszych problemów. Długość idealna. Spodziewam się iż problem ze zbyt długimi fajkami został już rozwiązany przez NGK.
"Uciekająca" iskierka zniknęła i wrażenie jakby silnik bardziej płynniej pracował jest fajne.
Właśnie zainstalowałem zakupione kabeli na Allegro firmy NKG (

"Uciekająca" iskierka zniknęła i wrażenie jakby silnik bardziej płynniej pracował jest fajne.
- Od: 8 kwi 2011, 08:01
- Posty: 19
- Skąd: Toruń
- Auto: Premacy 1.8 Pb/LPG 2000r.
przymierzam się do wymiany przewodów WN czy montował ktoś takie
http://allegro.pl/e11-3032-przewody-zap ... 02372.html

- Od: 6 gru 2011, 21:01
- Posty: 62
- Skąd: Gostyń
- Auto: Premacy 1,8 16 v 101 Km 99r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość