Objawy zużytej cewki (fajki) – jakie?

Postprzez rajtkezjusz » 15 lis 2013, 11:07

cewka najczęściej daje odgłos w głośnikach samochodu,sprawdź alternator,elektryk sprawdzi układ prostowniczy ,sprawność jako całość,mają do tego przyrządy ,bo cewka na oswietlenie? Tak szybko w googla i porada:
-masa
-akumulator-stan
-szczotki alternatora
-układ prostowniczy
rajtkezjusz
 

Postprzez mietas1 » 15 lis 2013, 21:19

Dzieki za podpowiedź – na początek sprawdzę ten alternator – aha zauważyłem że gdy auto zostawie na zimnie na dworzu to po paru godzinach z alternatora dochodza jakieś dziwne dzwięki a po kilku minutachod rozgrzania dzwieki znikają.....
DAM znać czy sie poprawiło...
Aha czy alternator może miec wpływ na poszarpywanie ?
Jeszcze jedno – na biegu jałowym kiedy pulsowanie jest delikatne to obroty minimalnie falują może 5-10 rpm, natomiast jak dodam gazu i trzymam np na 2000 rpm to widzę ze regularnie obroty podnoszą się i spadają o jakieś 50-100 rpm a tym samym pulsowanie świateł i prądu jest wyraźnie mocniejsze...Czy można to związac i obwinić za to ALTKA? ?

Jeszcze nie zrobiłem altka ale coraz bardziej się upewniam że to on – Po włączeniu ogrzewania tylnej szyby świateł , i klimy jazda staje się bardzo niekomfortowa auto wyraźnie odczuwa spadek napięcia, lampy migotaja mocniej a autko już mocniej poszarpuje że musze wszytko wyłączyć ...jak jeżdze na samych LEDACH...to prawie wogule nie szarpie...
Początkujący
 
Od: 21 paź 2013, 11:08
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Premacy 1.8 CP 101KM Pb+LPG PRINS

Postprzez mietas1 » 13 gru 2013, 19:45

Po długim czasie nieobecności informuję...

ŻE przyczyną szarpania, nierównej jazdy nie płynnej podczas utrzymywania stałej prędkości był :

ALTERNATOR! – po zakupie nowego i zamontowaniu......MAM inne AUTO :D komfort, płynność , brak szarpnięć i zacięć...płynna jazda...coś pięknego :) :)

Stary Alternator – miał wachania napięcia tzn podczas pracy nie trzymał napięcia tzn latał np. 14.2 – 14.4, 14.0 – 14,7 – po włączeniu klimy było 13.2 – 13,8 i nigdy nie było tak że trzymał stałe napięcie tak jak jest teraz ...mam ciągle 14.28-14.3 , różnice są bardzo minimalne...
Aha światła też już nie migotają.......oświtlenie jest stałe...nie migota.....oczywiście wszystkie przewody masy zostały podczas wymiany również przeczyszczone...

Elektryk powiedział że w starym altku na wykończeniu były:
– regulator + szczotki
– 2 diody padły
– sprzęgło alternatora
– łożysko delikatnie wrobione....

Jak przyszedł mróz objawy się pogłębiły.....lokalizacja wady jest ciężka bo latem jezdziłem tylko na ledach wiec objawów prawie wogóle nie było....pojawiły się zaraz z przyjściem chłodów...

POLECAM przed wymianą czegokolwiek sprawdzać....
1. Świece
2. Kable
3. Alternator.....
a dopiero egr, przepustnica, sonda, cewki, itp itd... <czarodziej>
Ostatnio edytowano 18 gru 2013, 08:08 przez Yard, łącznie edytowano 2 razy
Powód: :(
Początkujący
 
Od: 21 paź 2013, 11:08
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Premacy 1.8 CP 101KM Pb+LPG PRINS

Postprzez rajtkezjusz » 17 gru 2013, 22:35

podaj koszty,czy regenerowanie czy nowy ori czy zamiennik itd
rajtkezjusz
 

Postprzez mietas1 » 18 gru 2013, 23:00

kupiłem zamiennik nowy za 350 zł. Stary jest sprawny ale do regeneracji sprzedam go moze za 50 zl na alledrogo :) Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 paź 2013, 11:08
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Premacy 1.8 CP 101KM Pb+LPG PRINS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy