cewka najczęściej daje odgłos w głośnikach samochodu,sprawdź alternator,elektryk sprawdzi układ prostowniczy ,sprawność jako całość,mają do tego przyrządy ,bo cewka na oswietlenie? Tak szybko w googla i porada:
-masa
-akumulator-stan
-szczotki alternatora
-układ prostowniczy
Objawy zużytej cewki (fajki) – jakie?
1, 2
Dzieki za podpowiedź – na początek sprawdzę ten alternator – aha zauważyłem że gdy auto zostawie na zimnie na dworzu to po paru godzinach z alternatora dochodza jakieś dziwne dzwięki a po kilku minutachod rozgrzania dzwieki znikają.....
DAM znać czy sie poprawiło...
Aha czy alternator może miec wpływ na poszarpywanie ?
Jeszcze jedno – na biegu jałowym kiedy pulsowanie jest delikatne to obroty minimalnie falują może 5-10 rpm, natomiast jak dodam gazu i trzymam np na 2000 rpm to widzę ze regularnie obroty podnoszą się i spadają o jakieś 50-100 rpm a tym samym pulsowanie świateł i prądu jest wyraźnie mocniejsze...Czy można to związac i obwinić za to ALTKA? ?
Jeszcze nie zrobiłem altka ale coraz bardziej się upewniam że to on – Po włączeniu ogrzewania tylnej szyby świateł , i klimy jazda staje się bardzo niekomfortowa auto wyraźnie odczuwa spadek napięcia, lampy migotaja mocniej a autko już mocniej poszarpuje że musze wszytko wyłączyć ...jak jeżdze na samych LEDACH...to prawie wogule nie szarpie...
DAM znać czy sie poprawiło...
Aha czy alternator może miec wpływ na poszarpywanie ?
Jeszcze jedno – na biegu jałowym kiedy pulsowanie jest delikatne to obroty minimalnie falują może 5-10 rpm, natomiast jak dodam gazu i trzymam np na 2000 rpm to widzę ze regularnie obroty podnoszą się i spadają o jakieś 50-100 rpm a tym samym pulsowanie świateł i prądu jest wyraźnie mocniejsze...Czy można to związac i obwinić za to ALTKA? ?
Jeszcze nie zrobiłem altka ale coraz bardziej się upewniam że to on – Po włączeniu ogrzewania tylnej szyby świateł , i klimy jazda staje się bardzo niekomfortowa auto wyraźnie odczuwa spadek napięcia, lampy migotaja mocniej a autko już mocniej poszarpuje że musze wszytko wyłączyć ...jak jeżdze na samych LEDACH...to prawie wogule nie szarpie...
- Od: 21 paź 2013, 11:08
- Posty: 6
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda Premacy 1.8 CP 101KM Pb+LPG PRINS
Po długim czasie nieobecności informuję...
ŻE przyczyną szarpania, nierównej jazdy nie płynnej podczas utrzymywania stałej prędkości był :
ALTERNATOR! – po zakupie nowego i zamontowaniu......MAM inne AUTO
komfort, płynność , brak szarpnięć i zacięć...płynna jazda...coś pięknego
Stary Alternator – miał wachania napięcia tzn podczas pracy nie trzymał napięcia tzn latał np. 14.2 – 14.4, 14.0 – 14,7 – po włączeniu klimy było 13.2 – 13,8 i nigdy nie było tak że trzymał stałe napięcie tak jak jest teraz ...mam ciągle 14.28-14.3 , różnice są bardzo minimalne...
Aha światła też już nie migotają.......oświtlenie jest stałe...nie migota.....oczywiście wszystkie przewody masy zostały podczas wymiany również przeczyszczone...
Elektryk powiedział że w starym altku na wykończeniu były:
– regulator + szczotki
– 2 diody padły
– sprzęgło alternatora
– łożysko delikatnie wrobione....
Jak przyszedł mróz objawy się pogłębiły.....lokalizacja wady jest ciężka bo latem jezdziłem tylko na ledach wiec objawów prawie wogóle nie było....pojawiły się zaraz z przyjściem chłodów...
POLECAM przed wymianą czegokolwiek sprawdzać....
1. Świece
2. Kable
3. Alternator.....
a dopiero egr, przepustnica, sonda, cewki, itp itd...
ŻE przyczyną szarpania, nierównej jazdy nie płynnej podczas utrzymywania stałej prędkości był :
ALTERNATOR! – po zakupie nowego i zamontowaniu......MAM inne AUTO
Stary Alternator – miał wachania napięcia tzn podczas pracy nie trzymał napięcia tzn latał np. 14.2 – 14.4, 14.0 – 14,7 – po włączeniu klimy było 13.2 – 13,8 i nigdy nie było tak że trzymał stałe napięcie tak jak jest teraz ...mam ciągle 14.28-14.3 , różnice są bardzo minimalne...
Aha światła też już nie migotają.......oświtlenie jest stałe...nie migota.....oczywiście wszystkie przewody masy zostały podczas wymiany również przeczyszczone...
Elektryk powiedział że w starym altku na wykończeniu były:
– regulator + szczotki
– 2 diody padły
– sprzęgło alternatora
– łożysko delikatnie wrobione....
Jak przyszedł mróz objawy się pogłębiły.....lokalizacja wady jest ciężka bo latem jezdziłem tylko na ledach wiec objawów prawie wogóle nie było....pojawiły się zaraz z przyjściem chłodów...
POLECAM przed wymianą czegokolwiek sprawdzać....
1. Świece
2. Kable
3. Alternator.....
a dopiero egr, przepustnica, sonda, cewki, itp itd...

Ostatnio edytowano 18 gru 2013, 08:08 przez Yard, łącznie edytowano 2 razy
Powód: :(
Powód: :(
- Od: 21 paź 2013, 11:08
- Posty: 6
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda Premacy 1.8 CP 101KM Pb+LPG PRINS
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość