Problemy po wymianie rozrządu

Postprzez say » 19 wrz 2010, 13:54

Czytałeś cały wątek? To tylko jedna strona <czytaj> <ściana>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Lukandrel » 26 wrz 2010, 11:20

Witam ponownie.
Byłem w sobotę u mechanika który zmieniał mi rozrząd.
Rozebraliśmy razem górną kopułę tak żeby zobaczyć ustawienie nacięć względem siebie.
Poniżej zamieszczam zdjęcia pokazowe jak to u mnie wygląda (przepraszam za jakość zdjęć robiłem telefonem).

009qb.jpg
010lw.jpg


Jak na moje oko to faktycznie pasek jest o jeden ząbek przesunięty.
Mechanik starał się mnie wkręcić że to przestawienie może być winą paska.
Jestem z nim ustawiony na wtorek na poprawkę zobaczymy jak to tym razem załatwi.
Po tym fakcie napiszę co i jak.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2010, 06:25
Posty: 16
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy 1,8 Benzyna, 101 KM, 2002 rok prod.

Postprzez Yard » 26 wrz 2010, 20:20

Lukandrel napisał(a):to przestawienie może być winą paska.
hahaha
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez say » 26 wrz 2010, 21:17

Yard, no co...se mechanik za mocno paska ścisnął i mu gały się wylały...ewidentnie winny pasek...w spodniach :P
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Yard » 26 wrz 2010, 21:31

Obrazek
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez say » 26 wrz 2010, 21:58

hehehehehehehe, przepraszam :D
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Piotr Raczkowski » 26 wrz 2010, 23:15

kolego Luk andrel znaki na kołach rozrządu to jedno ale to jeszcze ma grać ze znakiem na wale korbowym u kolegi Yard na jego stronie znajdziesz wszystko ładnie opisane ze zdjęciami
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez say » 27 wrz 2010, 08:38

Dokładnie, u góry wygląda ok ciekawe jak jest na dole.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Lukandrel » 27 wrz 2010, 09:40

Czyli kolega SAY twierdzi że góra wygląda w porządku.
Porównując moje pierwsze zdjęcie ze zdjęciem u Yard-a widać różnicę.
Na moim zdjęciu to wygląda tak jakby ząbek z nacięciem wchodził pomiędzy zęby drugiego koła zębatego a nie był naprzeciwko drugiego nacięcia.

009qb.jpg


a powinno być tak :

6_b12.jpg
eugcjm10_800x600.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2010, 06:25
Posty: 16
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy 1,8 Benzyna, 101 KM, 2002 rok prod.

Postprzez say » 27 wrz 2010, 10:01

Prawda, tylko, że przesunięcie na górze nie wygląda na przesunięcie o ząbek na którymś z tych kół pasowych (za mały rozjazd) z czego wynika, ze jest źle na dole. Trzeba na dole ustawić znaczniki i sprawdzić górę (można odwrotnie), co zapewne wykaże, że rozjazd u góry jest powodem przesunięcia o ząbek na dole.

Oczywiście teoretyzuję ale tak to widzę.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Lukandrel » 29 wrz 2010, 21:08

Dziś odebrałem samochód od mechanika.
Tak jak zakładałem po ponownym ustawieniu paska rozrządu o ząbek silnik hula jak ta lala.
Temat można uznać za zamknięty.
Dziękuje wszystkim za pomoc :] .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2010, 06:25
Posty: 16
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy 1,8 Benzyna, 101 KM, 2002 rok prod.

Postprzez Yard » 29 wrz 2010, 21:16

Powieś mu na płocie
DUPA NIE MECHANIK
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez rajtkezjusz » 2 cze 2012, 22:05

ten sam silnik i..to samo,przy otwartym oknie słysze jakby strzelały zawory-2 mechanikow mowi ze to nie zawory,rozrzad nowy cały ori z carspeed ,2 razy sprawdzany-a dzwoni na obciązonym silniku <płacze> ,wkurza mnie to,komp nic nie wykazuje-porady?brudny czujnik wału?to ten sam co spalania stukowego czy szukac gdzies indziej bo na mechanikow juz nie mam kasy


dziś zrobiłem test,zimny silnik ,1 potem 2 bieg i pedał do podłogi-trochę przeciązyłem silnik ale posłusznie zabrał siędo roboty,cicho i z honorem,na gorąco ten sam manewr i już strzelanie spod maski


8go czerwca zmieniłem szczeliny na świecach na 0.9 mm,co zauważono?subiektywnie szybka reakcja na wciskany pedał gazu,ale po zagrzaniu dalej dzwoni ,jakby stado stalowych kulek po betonie <płacze>

jakby co,o znalazłem chyba gdzie zamontowany jest czujnik spalania stukowego
pod kodem :18-920A knock sensor
Załączniki
screen1jxx.jpg
rajtkezjusz
 

Postprzez rajtkezjusz » 20 cze 2012, 15:09

zauważyłem takie objawy "zależne"
-paliwo 95 przy przyspieszaniu na 2 biegu tłucze wraz ze wzrostem obrotów (mówimy o gorącym silniku)
-paliwo 98 przy przyspieszaniu na 2 biegu tłucze ale.....mniej (gorący silnik),ale ciekawostka-gdy na dworze temp ok 10-12 st C to mimo gorącego silnika na 2 nie zauważyłem tego stukania,ale przy temp ok 16 st juz się pojawiło
-gdy było baaardzo gorąco -ponad 20 st to dzwoniło że heej <płacze>
-sugestie?
rajtkezjusz
 

Postprzez Piotr Raczkowski » 22 cze 2012, 09:31

luzy na zaworach sprawdzone????????
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez rajtkezjusz » 22 cze 2012, 12:12

od tego zaczęto!!!!!!!!po wymianie rozrządu sprawdzono i ustawiono za pomocą płytek choć w sumie nie było co ustawiać,ponownie przetestowano rozrząd-to samo u innego mechanika-kasa wydana <płacze> ,i nic,każdy gwarantuje ze zawory i rozrząd bez uwag
rajtkezjusz
 

Postprzez Adrian16a » 6 lip 2012, 14:04

Witam.
Ostatnio mi Zaczęła Szwamkować Mazda Premacy.

Krótki OPIS:

Problem z:
-Odpalaniem – Jak jest zimny silnik to samochód odpali bez problemu lecz jeśli jest rozgrzany Już jest problem.
-Nierówną Pracą Silnika – Na niskich obrotach silnik chodzi nie równo jak by chodził na 3 garach.

Ostatni dzień problem z

-Hamulcami – Pompka Hamulcowa na niskich obrotach nie działa , robi się twardy hamulec.
-Zgasł 2 razy w czasie jazdy – Zbliżaliśmy się do zakrentu gdy nagle silnik w trakcie zakrętu Zgasł.
Włączyłem 2 To silnik samoczynnie Odpalił. Potem po 500m To samo na zakręcie.
Na szczęście Nikt nie jechał przed i za nami.

Gdy zajechaliśmy do Mechanika powiedział że nie ma problemu żeby podłączyć się pod komputer i go naprawić.

Niby samochód ma dziś być naprawiony więc opowiem co i jak było naprawiane.
Na nastęny dzień siędowiedziałem
Adrian16a
 

Postprzez rajtkezjusz » 6 lip 2012, 15:31

teraz jest paliwo 100 oktan racing po 6.57 zł/l <glupek2> ,jest ok,ale na 4 biegu coś lekko dzwoni,
rajtkezjusz
 

Postprzez rajtkezjusz » 30 lip 2012, 13:09

jako ,że od poprzedniego postu minął ok miesiąc ,więc..testowano auto z komputerem na trasie itd-NIC nie znaleziono,teraz tak poszukałem i znalazłem na listwie wtryskowej-chyba-taki plastykowy biały kapturek,zdjałem go i leżał tam wkręt luzem z oringiem,wkręciłem ręcznie -łudziłem się że teraz to ....ale zero poprawy,co to za cudo wkręciłem?jest koło przepustnicy .Auto pojechało do mechanika jeszcze raz-uparł się ,że poszuka juz metodami bezkomputerowymi,przejechałem się z nim ,dzwoniło auto-oczywiscie gdy silnik miał odp temperature ,bo na zimnym totalnie idealnie



w katalogu to pulsator-jakiś kompensator różnicy ciśnień,pytanie czy ten wkrętpowinien być przykręcony z jakąś konkretną siłą?
Załączniki
pulsator.gif
13-290C -----tego szukać
rajtkezjusz
 

Postprzez rajtkezjusz » 24 sie 2012, 10:53

aktualnie sprawa stanęła na tym,że auto poszło do innego mechanika-zero!! wskazań błędów,nic nie wykazuje aby jakiś czujnik,rozrząd itd maczały w tym palce-ale podzielił opinię,że ...silnik za gorący jest,prawie cały czas pracuje wentylator,zdecydowałem się na wymianę chłodnicy-i tak była do wymiany na jesień,termostatu,ale zanim to zrobię to układ zostanie odkamieniony i przepłukany zgodnie z odp procedurami.Duzo szukałem w necie sam i znalazłem,że częstą przyczyną spalania detonacyjnego jest zbyt wysoka temperatura silnika,trudno-chciało się mazdę to teraz do dzieła <dupa> ,czujnik temperatury jest ok,pomierzyłem go omomierzem zgodnie z danymi z autodaty,oczywiście dam znać co i jak,bo na priva mam parę zapytań od kolegów,koleżanek może też co dalej z tymi problemsami,może pomoże to mi a ja innym
rajtkezjusz
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy