Problem ze spalaniem – wysokie wskazania komputera
1, 2
Szukanie przyczyn należy w tym przypadku zacząć od wyczyszczenia przepustnicy...Założę się że będzie co czyścić.Pozdr.
- Od: 30 sty 2013, 12:55
- Posty: 19
- Skąd: Otwock
- Auto: Premacy 2002 1,8 101 KM Active
Skoda Fabia 1,4 Mpi Comfort
było Toledo 1M,626 GF,Astra G,AstraF, Atu plus,caro, 126p.
Ja u siebie wszystko muszę mieć jak nowe i przepustnicę też poczyściłem. Nie było zbytnio co czyścić. Troszkę nalotu i tyle. Uszczelkę kup zanim rozkręcisz przepustnicę bo zdziwisz się tak bardzo jak ja. Niedziela po południu a ja z popękaną uszczelką w ręce i z pytaniem "co teraz?".
Na szczęście miałem gdzieś pewien materiał (zapomniałem nazwy) stosowany zamiast uszczelek, tylko trzeba było wyklepać zarys uszczelki. Teraz kiedy dodaję gazu, słychać zaciągane powietrze. Może tak ma być
nie wiem. Wiem że gaz jest bardziej czuły. Ale co z tym przerywaniem wyświetlania spalania... Nie wydaje mi się że to wina przepustnicy... Ale poczyścić warto ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Na szczęście miałem gdzieś pewien materiał (zapomniałem nazwy) stosowany zamiast uszczelek, tylko trzeba było wyklepać zarys uszczelki. Teraz kiedy dodaję gazu, słychać zaciągane powietrze. Może tak ma być
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
-
daniello001
witam, odświeżam temat, czy znalazł ktoś rozwiązanie problemu ? u mnie sytuacja wygląda podobnie, odpalam Mazdę rano obroty na poziomie 1600 i bardzo wolno spadają,
pierwsza kwestia: odpalenie i jazda praktycznie bez operowania gazem Mazda sama jedzie
aż do osiągnięcia optymalnej temperatury pracy silnika, wydaje mi się że w zasadzie bez używania gazu jestem w stanie przejechać 2 km (to nie żart), mało tego przy zmianie biegów z 1 na 2 obroty rosną do 2000 , po zejściu do 750 rpm wszystko wraca powiedzmy do normy;
druga kwestia: po odpaleniu obroty na biegu jałowym do osiągnięcia podręcznikowych 750 schodzą z dobre 5 do 8 min;
trzecia kwestia: podczas przyspieszania zużycie paliwa ze wskazań kompa potrafi wykazywać na poziomie 30l/100km – rekord 50l/100, dodam tylko, że po osiągnięciu 750 rpm a jałowym czuć i w zasadzie widać wibracje karoserii i lewarka, a momentami poszarpywanie silnika, nie muszę mówić iż [tiiit] przekłada się to na tankowanie, na pełnym baku 58 litrów z bólem przejeżdżam 600 km z czego 90% to trasa po drogach krajowych
Panowie i Panie ratunku, gdzie szukać przyczyny ? Proszę o pomoc
pierwsza kwestia: odpalenie i jazda praktycznie bez operowania gazem Mazda sama jedzie
druga kwestia: po odpaleniu obroty na biegu jałowym do osiągnięcia podręcznikowych 750 schodzą z dobre 5 do 8 min;
trzecia kwestia: podczas przyspieszania zużycie paliwa ze wskazań kompa potrafi wykazywać na poziomie 30l/100km – rekord 50l/100, dodam tylko, że po osiągnięciu 750 rpm a jałowym czuć i w zasadzie widać wibracje karoserii i lewarka, a momentami poszarpywanie silnika, nie muszę mówić iż [tiiit] przekłada się to na tankowanie, na pełnym baku 58 litrów z bólem przejeżdżam 600 km z czego 90% to trasa po drogach krajowych
Panowie i Panie ratunku, gdzie szukać przyczyny ? Proszę o pomoc
- Od: 14 lis 2016, 19:52
- Posty: 12
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda Premacy 1.8 CP
tylko Pb
74,00 kW, 100 KM
2000 rok
Jest zimno na dworze a to efekt ssania. Tak, premacy bardzo wysoko kręci na ssaniu. W zimę przy -15*C dochodzi do 2500rpm i spada. A ten silnik niestety tyle pali... w zależności od stylu jazdy i długości trasy jaką pokonujesz.
Co do drżenia karoserią to mam to samo, mimo wymiany i regulacji poduszek silnika i skrzyni. Poduszki oczywiście gumowe bo olejowe kosztują majątek...
Co do drżenia karoserią to mam to samo, mimo wymiany i regulacji poduszek silnika i skrzyni. Poduszki oczywiście gumowe bo olejowe kosztują majątek...
-
daniello001
mój rekord to [u]chwilowe[u] wskazania 122litry!!!!!!!!! było -20
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
To wygląda jak zimą grzanie silnika może jakiś termostat albo coś z dolotem, ale może jeszcze jakiś inny czujnik walnął, zacznij od elektryki i sterowników, regulacja obrotów itp masa tego jest niestety. W trasie to ja spokojnie prawie 800km z rezerwą robię na baku a 600 to w mieście, a te obroty to fakt za długo trzymają, poza tym nic nie drży i nie trzęsie się, drążek biegów leciutko wibruje tylko. A spalanie po kompie to nie "pacz" tylko licz, bo chwilowe to może o zawał przyprawić ale i tak jak na taki motorek to spalanie sprawnego silnika jest super – 7l w trasie full load i 130 km/h autostrada w mieście nawet do 8.5 zejdę jak dłuższe odcinki robię regularnie w miesiącu no ale idzie zima hyhyhyh.
matiass88 napisał(a):na pełnym baku 58 litrów z bólem przejeżdżam 600 km z czego 90% to trasa po drogach krajowych
wszystko zależy jaką posiadasz stopę
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Przeczyść przepustnicę, krokowca i EGR. Wtedy na pewno obroty spadną i samochód będzie płynniej jeździł. A to Cię nic nie kosztuje. Tylko cholera zimno na dworze więc garaż by się przydał...
-
daniello001
daniello001 napisał(a):Jest zimno na dworze a to efekt ssania. Tak, premacy bardzo wysoko kręci na ssaniu. W zimę przy -15*C dochodzi do 2500rpm i spada. A ten silnik niestety tyle pali... w zależności od stylu jazdy i długości trasy jaką pokonujesz.
Co do drżenia karoserią to mam to samo, mimo wymiany i regulacji poduszek silnika i skrzyni. Poduszki oczywiście gumowe bo olejowe kosztują majątek...
ehhh moja Premacy ciagle mnie zaskakuje
Dopisano 15 lis 2016, 21:53:
Domelek napisał(a):To wygląda jak zimą grzanie silnika może jakiś termostat albo coś z dolotem, ale może jeszcze jakiś inny czujnik walnął, zacznij od elektryki i sterowników, regulacja obrotów itp masa tego jest niestety. W trasie to ja spokojnie prawie 800km z rezerwą robię na baku a 600 to w mieście, a te obroty to fakt za długo trzymają, poza tym nic nie drży i nie trzęsie się, drążek biegów leciutko wibruje tylko. A spalanie po kompie to nie "pacz" tylko licz, bo chwilowe to może o zawał przyprawić ale i tak jak na taki motorek to spalanie sprawnego silnika jest super – 7l w trasie full load i 130 km/h autostrada w mieście nawet do 8.5 zejdę jak dłuższe odcinki robię regularnie w miesiącu no ale idzie zima hyhyhyh.
Uszczelki kolektora ssącego i wydechowego wymienione, gumowy przewód między filtrem a przepustnicą również – stary był uszkodzony, jednak nic to nie dało. Mechanik wyczyścił EGR – Mazda dostała całkiem fajnego buta
Dopisano 15 lis 2016, 21:56:
Piotr Raczkowski napisał(a):matiass88 napisał(a):na pełnym baku 58 litrów z bólem przejeżdżam 600 km z czego 90% to trasa po drogach krajowych
wszystko zależy jaką posiadasz stopęale 10 w zimie to norma
staram się jeździć ekonomicznie
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 14 lis 2016, 19:52
- Posty: 12
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda Premacy 1.8 CP
tylko Pb
74,00 kW, 100 KM
2000 rok
Dojście do EGRa jest dużo lepsze niż do przepustnicy. Ja odkręciłem demontując tylko górę obudowy filtra i rurę idącą do przepustnicy.Położyłem się na silniku i odkręciłem.
Co do krokowca to zaopatrzyć się musisz w torx z dziurką.
Co do krokowca to zaopatrzyć się musisz w torx z dziurką.
-
daniello001
daniello001 napisał(a):Dojście do EGRa jest dużo lepsze niż do przepustnicy. Ja odkręciłem demontując tylko górę obudowy filtra i rurę idącą do przepustnicy.Położyłem się na silniku i odkręciłem.
Co do krokowca to zaopatrzyć się musisz w torx z dziurką.
Dzięki za wskazówki, postaram się wziąć za robotę w najbliższym czasie. Chciałem w weekend, ale kolejna trasa się szykuje do Gdańska, pogoda też do

- Od: 14 lis 2016, 19:52
- Posty: 12
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda Premacy 1.8 CP
tylko Pb
74,00 kW, 100 KM
2000 rok
sebekle napisał(a):pod krokowcem jest o-ring
Dokładnie. Tylko go schowaj jak zdejmiesz krokowca bo ja straciłem i musiałem użyć czerwonego silikonu.
Pod EGRem jest blaszka jako uszczelka. Jak chcesz to kup nową ale ja dałem starą opędzlowaną silikonem
-
daniello001
matiass88 napisał(a):Wymieniać uszczelkę pod EGR'em ?
zaślep i po kłopocie
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
nie wiem jak jest w premacy ale np w 626 gf mozna skalibrowac komputer pokladowy przytrymujac odpowiednie guziki i wlaczyc zaplon. skala jest od -15 d0 +15. Bawiac sie tym moja mazda pokazywała 6l/100 km albo nawet 20 wzaleznosci jak ustawilem

1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości