Problem ze spalaniem – wysokie wskazania komputera

Postprzez Coolboy7 » 13 sie 2014, 18:48

Szukanie przyczyn należy w tym przypadku zacząć od wyczyszczenia przepustnicy...Założę się że będzie co czyścić.Pozdr.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2013, 11:55
Posty: 19
Skąd: Otwock
Auto: Premacy 2002 1,8 101 KM Active
Skoda Fabia 1,4 Mpi Comfort
było Toledo 1M,626 GF,Astra G,AstraF, Atu plus,caro, 126p.

Postprzez daniello001 » 13 sie 2014, 20:09

Ja u siebie wszystko muszę mieć jak nowe i przepustnicę też poczyściłem. Nie było zbytnio co czyścić. Troszkę nalotu i tyle. Uszczelkę kup zanim rozkręcisz przepustnicę bo zdziwisz się tak bardzo jak ja. Niedziela po południu a ja z popękaną uszczelką w ręce i z pytaniem "co teraz?".
Na szczęście miałem gdzieś pewien materiał (zapomniałem nazwy) stosowany zamiast uszczelek, tylko trzeba było wyklepać zarys uszczelki. Teraz kiedy dodaję gazu, słychać zaciągane powietrze. Może tak ma być ;P nie wiem. Wiem że gaz jest bardziej czuły. Ale co z tym przerywaniem wyświetlania spalania... Nie wydaje mi się że to wina przepustnicy... Ale poczyścić warto :]
daniello001
 

Postprzez Coolboy7 » 14 sie 2014, 07:41

Zamiast uszczelki może być pasta " dirko" . Można zrobić jeszcze próbę z wodą ,lejąc ją między kolektor a głowicę.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2013, 11:55
Posty: 19
Skąd: Otwock
Auto: Premacy 2002 1,8 101 KM Active
Skoda Fabia 1,4 Mpi Comfort
było Toledo 1M,626 GF,Astra G,AstraF, Atu plus,caro, 126p.

Postprzez matiass88 » 14 lis 2016, 19:59

witam, odświeżam temat, czy znalazł ktoś rozwiązanie problemu ? u mnie sytuacja wygląda podobnie, odpalam Mazdę rano obroty na poziomie 1600 i bardzo wolno spadają,
pierwsza kwestia: odpalenie i jazda praktycznie bez operowania gazem Mazda sama jedzie :| aż do osiągnięcia optymalnej temperatury pracy silnika, wydaje mi się że w zasadzie bez używania gazu jestem w stanie przejechać 2 km (to nie żart), mało tego przy zmianie biegów z 1 na 2 obroty rosną do 2000 , po zejściu do 750 rpm wszystko wraca powiedzmy do normy;
druga kwestia: po odpaleniu obroty na biegu jałowym do osiągnięcia podręcznikowych 750 schodzą z dobre 5 do 8 min;
trzecia kwestia: podczas przyspieszania zużycie paliwa ze wskazań kompa potrafi wykazywać na poziomie 30l/100km – rekord 50l/100, dodam tylko, że po osiągnięciu 750 rpm a jałowym czuć i w zasadzie widać wibracje karoserii i lewarka, a momentami poszarpywanie silnika, nie muszę mówić iż [tiiit] przekłada się to na tankowanie, na pełnym baku 58 litrów z bólem przejeżdżam 600 km z czego 90% to trasa po drogach krajowych
Panowie i Panie ratunku, gdzie szukać przyczyny ? Proszę o pomoc <płacze>
Początkujący
 
Od: 14 lis 2016, 18:52
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda Premacy 1.8 CP
tylko Pb
74,00 kW, 100 KM
2000 rok

Postprzez daniello001 » 14 lis 2016, 20:21

Jest zimno na dworze a to efekt ssania. Tak, premacy bardzo wysoko kręci na ssaniu. W zimę przy -15*C dochodzi do 2500rpm i spada. A ten silnik niestety tyle pali... w zależności od stylu jazdy i długości trasy jaką pokonujesz.

Co do drżenia karoserią to mam to samo, mimo wymiany i regulacji poduszek silnika i skrzyni. Poduszki oczywiście gumowe bo olejowe kosztują majątek...
daniello001
 

Postprzez Piotr Raczkowski » 15 lis 2016, 07:14

mój rekord to [u]chwilowe[u] wskazania 122litry!!!!!!!!! było -20
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 17:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Domelek » 15 lis 2016, 11:53

To wygląda jak zimą grzanie silnika może jakiś termostat albo coś z dolotem, ale może jeszcze jakiś inny czujnik walnął, zacznij od elektryki i sterowników, regulacja obrotów itp masa tego jest niestety. W trasie to ja spokojnie prawie 800km z rezerwą robię na baku a 600 to w mieście, a te obroty to fakt za długo trzymają, poza tym nic nie drży i nie trzęsie się, drążek biegów leciutko wibruje tylko. A spalanie po kompie to nie "pacz" tylko licz, bo chwilowe to może o zawał przyprawić ale i tak jak na taki motorek to spalanie sprawnego silnika jest super – 7l w trasie full load i 130 km/h autostrada w mieście nawet do 8.5 zejdę jak dłuższe odcinki robię regularnie w miesiącu no ale idzie zima hyhyhyh.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 19:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez Piotr Raczkowski » 15 lis 2016, 15:23

matiass88 napisał(a):na pełnym baku 58 litrów z bólem przejeżdżam 600 km z czego 90% to trasa po drogach krajowych

wszystko zależy jaką posiadasz stopę :P ale 10 w zimie to norma
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 17:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez daniello001 » 15 lis 2016, 15:59

Przeczyść przepustnicę, krokowca i EGR. Wtedy na pewno obroty spadną i samochód będzie płynniej jeździł. A to Cię nic nie kosztuje. Tylko cholera zimno na dworze więc garaż by się przydał...
daniello001
 

Postprzez matiass88 » 15 lis 2016, 21:35

daniello001 napisał(a):Jest zimno na dworze a to efekt ssania. Tak, premacy bardzo wysoko kręci na ssaniu. W zimę przy -15*C dochodzi do 2500rpm i spada. A ten silnik niestety tyle pali... w zależności od stylu jazdy i długości trasy jaką pokonujesz.

Co do drżenia karoserią to mam to samo, mimo wymiany i regulacji poduszek silnika i skrzyni. Poduszki oczywiście gumowe bo olejowe kosztują majątek...



ehhh moja Premacy ciagle mnie zaskakuje :) też wymieniłem poduszki pod namową mechanika, który stwierdził, że poduszka przy rozrządzie i przy chłodnicy są uszkodzone. Rzeczywiście przy gaszeniu auta dało się to odczuć. Przy rozrządzie szarpnąłem się i kupiłem olejową (oryginał) nie pytajcie ile dałem :| przy chłodnicy wstawiłem zamiennik. Poprawa owszem była do momentu kiedy to karoseria z dnia na dzień postanowiła że będzie masować mi plecy, przy gaszeniu motoru zero szarpnięć. Więc poduszki wykluczyłem odnosnie wibracji.

Dopisano 15 lis 2016, 21:53:

Domelek napisał(a):To wygląda jak zimą grzanie silnika może jakiś termostat albo coś z dolotem, ale może jeszcze jakiś inny czujnik walnął, zacznij od elektryki i sterowników, regulacja obrotów itp masa tego jest niestety. W trasie to ja spokojnie prawie 800km z rezerwą robię na baku a 600 to w mieście, a te obroty to fakt za długo trzymają, poza tym nic nie drży i nie trzęsie się, drążek biegów leciutko wibruje tylko. A spalanie po kompie to nie "pacz" tylko licz, bo chwilowe to może o zawał przyprawić ale i tak jak na taki motorek to spalanie sprawnego silnika jest super – 7l w trasie full load i 130 km/h autostrada w mieście nawet do 8.5 zejdę jak dłuższe odcinki robię regularnie w miesiącu no ale idzie zima hyhyhyh.



Uszczelki kolektora ssącego i wydechowego wymienione, gumowy przewód między filtrem a przepustnicą również – stary był uszkodzony, jednak nic to nie dało. Mechanik wyczyścił EGR – Mazda dostała całkiem fajnego buta :D ale wszystko do czasu. Przepustnica szprajem była czyszczona bo miałem z rana efekt "kamienia" pod pedałem gazu – "kamień wypadł" a obroty i wibracje pozostały. Chyba jeszcze raz wyczyszczę wszystko tym razem demontując – krokowca (jego nie ruszałem), przepustnicę – tym razem do akcji nitro z pędzelkiem, a nie szprajami :) Sprawdzę termostat. Rzuciłbym się na EGR ale bez garażu i kanału lipa z dojsciem do niego, a pogoda do bani. Zastanawia mnie jeszcze kwestia alternatora, który padł mi w czerwcu b.r. został zregenerowany, ale zauważyłem że miga mi podświetlenie deski na jałowym i oświetlenie wnętrza i czy przypadkiem tutaj nie szukać przyczyny. Panowie co o tym sądzicie, znowu regulator napięcia pada i może mieć to jakiś związek z obrotami ?

Dopisano 15 lis 2016, 21:56:

Piotr Raczkowski napisał(a):
matiass88 napisał(a):na pełnym baku 58 litrów z bólem przejeżdżam 600 km z czego 90% to trasa po drogach krajowych

wszystko zależy jaką posiadasz stopę :P ale 10 w zimie to norma


staram się jeździć ekonomicznie :) ekodrajwing to może nie jest ale też nie wciskam gazu w podłogę :]
Początkujący
 
Od: 14 lis 2016, 18:52
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda Premacy 1.8 CP
tylko Pb
74,00 kW, 100 KM
2000 rok

Postprzez daniello001 » 16 lis 2016, 06:38

Dojście do EGRa jest dużo lepsze niż do przepustnicy. Ja odkręciłem demontując tylko górę obudowy filtra i rurę idącą do przepustnicy.Położyłem się na silniku i odkręciłem.

Co do krokowca to zaopatrzyć się musisz w torx z dziurką.
daniello001
 

Postprzez matiass88 » 16 lis 2016, 11:50

daniello001 napisał(a):Dojście do EGRa jest dużo lepsze niż do przepustnicy. Ja odkręciłem demontując tylko górę obudowy filtra i rurę idącą do przepustnicy.Położyłem się na silniku i odkręciłem.

Co do krokowca to zaopatrzyć się musisz w torx z dziurką.


Dzięki za wskazówki, postaram się wziąć za robotę w najbliższym czasie. Chciałem w weekend, ale kolejna trasa się szykuje do Gdańska, pogoda też do <dupa> Poza tym zamówię nową uszczelkę pod przepustnicę. A właśnie ... pod krokowcem też jest jakaś uszczelka ? Wymieniać uszczelkę pod EGR'em ?
Początkujący
 
Od: 14 lis 2016, 18:52
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda Premacy 1.8 CP
tylko Pb
74,00 kW, 100 KM
2000 rok

Postprzez sebekle » 16 lis 2016, 17:45

pod krokowcem jest o-ring
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez daniello001 » 16 lis 2016, 20:25

sebekle napisał(a):pod krokowcem jest o-ring


Dokładnie. Tylko go schowaj jak zdejmiesz krokowca bo ja straciłem i musiałem użyć czerwonego silikonu.
Pod EGRem jest blaszka jako uszczelka. Jak chcesz to kup nową ale ja dałem starą opędzlowaną silikonem :P
daniello001
 

Postprzez Piotr Raczkowski » 17 lis 2016, 12:10

matiass88 napisał(a):Wymieniać uszczelkę pod EGR'em ?

zaślep i po kłopocie
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 17:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez matiass88 » 17 lis 2016, 17:20

czekam na pogodę i zabieram się za robotę :) niestety brak garażu to udręka, dam znaka jakie będą efekty, mam nadzieję że pozytywne :D
Początkujący
 
Od: 14 lis 2016, 18:52
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda Premacy 1.8 CP
tylko Pb
74,00 kW, 100 KM
2000 rok

Postprzez lukaszrg » 31 sty 2017, 17:33

nie wiem jak jest w premacy ale np w 626 gf mozna skalibrowac komputer pokladowy przytrymujac odpowiednie guziki i wlaczyc zaplon. skala jest od -15 d0 +15. Bawiac sie tym moja mazda pokazywała 6l/100 km albo nawet 20 wzaleznosci jak ustawilem :P <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 12:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez BartekPap » 29 gru 2022, 10:33

Strasznie odkopuję, ale czy może udało się znaleźć rozwiązanie problemu? Pozdrawiam i dobrego roku 2023!
Początkujący
 
Od: 29 gru 2022, 10:31
Posty: 1
Auto: Premacy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy