Od jakiegoś czasu walczę z problemami z porannym rozruchem auta.
Otóż gdy zrobiło się chłodniej rano muszę długo kręcić rozrusznikiem, zanim "załapie". Rozrusznik ewidentnie działa ocieżale. Na ciepłym silniku wszystko jest OK.
Na dzień dzisiejszy mam sprawdzony akumulator (ponad 80% sprawności) i wyczyszony i nasmarowany rozrusznik. Działania te nie przyniosły efektu, chciałem zatem sprawdzić przewody masowe i punkty masy.
Czy ktoś może mi na szybko podpiwiedzieć w których miejscach są główne przewody masowe mające związek z rozrusznikiem? Ewentualnie może jakieś podpowiedzi co jeszcze można sprawdzić?
Pozdrawiam
Darek
Problem z rozruchem – punkty masy w Premacy CP
Strona 1 z 1
WItaj
Nie będę powielać tych samych postów podsyłam ci link który być może ci pomóc, miałem podobne objawy co ty a rozwiązanie okazało się proste jak drut.
viewtopic.php?f=398&t=185682
BTW miejsce podłączenia tego kabla jest po stronie pasażera na błotniku w okolicach tej aluminiowej tabliczki znamionowej, a drugi koniec do silnika przy łapie na podłużnicy
Nie będę powielać tych samych postów podsyłam ci link który być może ci pomóc, miałem podobne objawy co ty a rozwiązanie okazało się proste jak drut.
viewtopic.php?f=398&t=185682
BTW miejsce podłączenia tego kabla jest po stronie pasażera na błotniku w okolicach tej aluminiowej tabliczki znamionowej, a drugi koniec do silnika przy łapie na podłużnicy
Dzięki, sprawdzę to połączenie, ale mi raczej chodziło o połączenie masy akumulatora z masą rozrusznika (czyli silnikiem) bo tam są duże prądy.
Widziałem jakiś przewód masowy przykręcony do takiej blachy (jakby wspornika) umiejscowionej na skrzyni biegów i zastanawiałem się czy to jest to o co mi chodzi.
Z drugiej strony mierzyłem spadek napięcia między masą silnika a klemą akumulatora podczas rozruchu i jest minimalny z czego wnioskuję, że połączenie masowe jest OK. W związku z tym swoje podejrzenia kieruję znów w kierunku akumulatora.
Pozdrawiam
Darek
Widziałem jakiś przewód masowy przykręcony do takiej blachy (jakby wspornika) umiejscowionej na skrzyni biegów i zastanawiałem się czy to jest to o co mi chodzi.
Z drugiej strony mierzyłem spadek napięcia między masą silnika a klemą akumulatora podczas rozruchu i jest minimalny z czego wnioskuję, że połączenie masowe jest OK. W związku z tym swoje podejrzenia kieruję znów w kierunku akumulatora.
Pozdrawiam
Darek
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości