Szarpie obroty 1.8 100 KM 2000rok

Postprzez pavko82 » 3 lis 2016, 00:30

Witam

dawno nic nie pisałem ale Premacy była bezbłędna aż do niedawna...
zauważyłem że na biegu jałowym tuż po rozgrzaniu silnika i na dogrzanym , czasami "szarpnie" obrotami. Jest to efekt odczuwalny w aucie- obroty gwałtowanie spadnę o ok. 200obr. na dosłownie sekundę i odczuwa się w aucie lekkie szarpnięcie. Drugi objaw którego chyba wcześniej nie było to na niskich obrotach podczas jazdy i po wciśnięciu gazu do końca auto zaczyna się dusić i szarpać. Złe paliwo wykluczam ponieważ tankowałem już 3 bak . i jeszcze jedno : po dotknięciu przewodu zapłonowego delikatnie poczułem przebicie "kopnął mnie prąd" .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2014, 21:07
Posty: 23 (1/0)
Skąd: Nowa Iwiczna
Auto: Mazda Premacy 1.8 100 KM 2000 rok

Postprzez hak64 » 3 lis 2016, 06:47

W zasadzie sam sobie odpowiedziałeś. Wymień kable i świece, być może i cewkę. To właście te części są najczęstszą przyczyną wypadania zapłonów.
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 10:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez pavko82 » 4 lis 2016, 22:17

Przewody wymieniłem i niestety szarpanie występuje cały czas.W poniedziałek wymienię świece i zobaczymy. a jak nie pomoże to cewki i tutaj moje pytania. Czy tam są dwie cewki czy jedna? Jak dwie to wystarczy wymienić uszkodzoną czy wymienić od razu dwie? i jakiej firmy kupić cewkę?
Dzięki za odpowiedź
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2014, 21:07
Posty: 23 (1/0)
Skąd: Nowa Iwiczna
Auto: Mazda Premacy 1.8 100 KM 2000 rok

Postprzez darnow6839 » 7 lis 2016, 00:50

Ja z uporem maniaka powtórzę swoje: czy i kiedy był sprawdzany/regulowany luz zaworowy?
U mnie było falowanie obrotów, szarpanie itp. objawy. Wymieniłem kable, świece, czyściłem EGR i przepustnicę a wystarczyło wyregulować zawory i wszystko ustąpiło. Dlatego przed jakimikolwiek wymianami proponuję sprawdzić luzy zaworowe.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2013, 22:53
Posty: 76 (0/1)
Auto: Mazda Premacy, 2003r., 1.8 B+G

Postprzez Robak AT » 7 lis 2016, 19:56

darnow6839 napisał(a):Dlatego przed jakimikolwiek wymianami proponuję sprawdzić luzy zaworowe.
Ale same cewki przecież można też sprawdzić, czy nie ma widocznego przebicia (na mokro). U siebie miałem podobny problem i właśnie w ten sposób udało mi się bez ponoszenia niepotrzebnych kosztów zlokalizować usterkę. Jest to jeszcze prostsze, niż od razu branie się za regulowanie zaworów. Poza tym rozregulowane zawory też dają o sobie znać na jeszcze inne sposoby.
pavko82 napisał(a):Czy tam są dwie cewki czy jedna? Jak dwie to wystarczy wymienić uszkodzoną czy wymienić od razu dwie?
Są dwie cewki. Teoretycznie wystarczy wymienić tylko uszkodzoną, ale wiadomo – jak padła jedna, to znaczy, że druga też może być blisko swojego kresu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 18:35
Posty: 129 (8/4)
Skąd: ZKL
Auto: Premacy CP Active, 1.8 FP, tylko Pb,101KM, 2002Lift

Postprzez pavko82 » 7 lis 2016, 22:39

Dziś wymienili mi świece i wszystko na szczęście wróciło do normy, nic nie szarpie, równo pracuje. Stare świece nie były nadpalone tylko miały taki kolor blado pomarańczowy i wyczytałem w necie że : Ferrocen
Stopa izolatora, elektrody, a częściowo także obudowa świecy pokryte pomarańczowoczerwonym, trwałym nalotem.
Przyczyny: Dodatki paliwowe zawierające żelazo. Nalot powstaje w normalnym użytkowaniu, po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów.
Skutki: Nalot zawierający żelazo ma właściwości przewodzące prąd i powoduje nieregularny zapłon.
Jutro mam dłuższą trasę więc jeszcze sprawdzę na 100% czy wszystko jest ok.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2014, 21:07
Posty: 23 (1/0)
Skąd: Nowa Iwiczna
Auto: Mazda Premacy 1.8 100 KM 2000 rok

Postprzez Robak AT » 7 lis 2016, 22:50

No to bajeczka, i oby było ok <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 18:35
Posty: 129 (8/4)
Skąd: ZKL
Auto: Premacy CP Active, 1.8 FP, tylko Pb,101KM, 2002Lift

Postprzez darnow6839 » 9 lis 2016, 00:21

Możliwe że świece miały niewłaściwe parametry cieplne lub po prostu były stare.

A sens mojej wcześniejszej wypowiedzi był taki, żeby nie wymieniać części w ciemno tylko wcześniej diagnozować, bo takie działanie po omacku to niepotrzebne koszty :)

Pozdro.
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2013, 22:53
Posty: 76 (0/1)
Auto: Mazda Premacy, 2003r., 1.8 B+G

Postprzez pavko82 » 9 lis 2016, 22:55

Świece firmy NGK miały dwa lata i 40 tys km przejechane . Najważniejsze że wymiana świec i przewodów pomogła. Temat zamykam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2014, 21:07
Posty: 23 (1/0)
Skąd: Nowa Iwiczna
Auto: Mazda Premacy 1.8 100 KM 2000 rok

Postprzez matiass88 » 14 lis 2016, 20:12

pavko82 napisał(a):Witam

dawno nic nie pisałem ale Premacy była bezbłędna aż do niedawna...
zauważyłem że na biegu jałowym tuż po rozgrzaniu silnika i na dogrzanym , czasami "szarpnie" obrotami. Jest to efekt odczuwalny w aucie- obroty gwałtowanie spadnę o ok. 200obr. na dosłownie sekundę i odczuwa się w aucie lekkie szarpnięcie. Drugi objaw którego chyba wcześniej nie było to na niskich obrotach podczas jazdy i po wciśnięciu gazu do końca auto zaczyna się dusić i szarpać. Złe paliwo wykluczam ponieważ tankowałem już 3 bak . i jeszcze jedno : po dotknięciu przewodu zapłonowego delikatnie poczułem przebicie "kopnął mnie prąd" .



witam, w mojej Premacy sytuacja wygląda podobnie, fakt faktem miałem uszkodzoną jedną cewkę, obydwie wymienione na nowe (oryginał), do tego przewody WN (NGK) i świece (również NGK), paliwo również tankuję na jednej stacji, ale nic to nie dało, mało tego od jakiegoś czasu telepie lewarkiem i czuć (mało powiedziane) wibracje na karoserii,nic tylko sięcieszyć, że pomogła tylko wymiana świec i przewodów <spoko>
Początkujący
 
Od: 14 lis 2016, 19:52
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda Premacy 1.8 CP
tylko Pb
74,00 kW, 100 KM
2000 rok

Postprzez Domelek » 15 lis 2016, 13:05

Ja sie nie znam ale jakoś tak bym sprawdził elektrykę, bezpieczniki itd skoro kable i świece są oki to może zasilanie lub sterowanie tworzy problem. <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 20:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez matiass88 » 15 lis 2016, 22:21

Chyba będę szedł właśnie w tym kierunku. Co najciekawsze dzisiaj zauważyłem rownież, że na biegu jałowym mgruga podświetlenie deski rozdzielczej a właściwie podświetlenie zegarów. Z ciekawości przy wysiadaniu celowo nie gasiłem silnika i zauważyłem że miga także oświetlenie kabiny. Dodam że w czerwcu padł mi alternator, który został zregenerowany, kolejne pytanie czy zatem jest szansa że niedomaga regulator napięcia ? po tak krótkim czasie od regeneracji (kompletnej) ?
Początkujący
 
Od: 14 lis 2016, 19:52
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda Premacy 1.8 CP
tylko Pb
74,00 kW, 100 KM
2000 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy