Witam Mazdę mam od niedawna, jak na silnik 2,0 131Km to wydaje mi się że trochę jest mułowata tzn. do 3tysiecy obrotów silnik jako tako przyśpiesza, ale od 3000 do 4500 czuć że auto słabiutko idzie i troszeczkę jakby poszarpywało (mało odczuwalne), a od 4500 obrotów auto zaczyna jechać jak szalone. Świece założone nowe NGK, filtr powietrza nowy, kable sprawdzałem wizualnie w zupełnych ciemnościach nawet pryskałem wodą żadnego przebicia. Odłączałem akumulator reset komputera nic nie dał. Zamierzam wyczyścić przepływomierz powietrza i tu pytanie jak to rozkręcić, wiem że mam przepływomierz FS1E, Jaki to jest rodzaj przepływomierza? Co może być przyczyną takiego zamulenia? Może przeczyścić jakieś czujniki tylko które? Proszę o jakąś pomoc.
Pozdrawiam
brak mocy między 3000 a 4500 obrotów
Strona 1 z 1
- Od: 12 lip 2013, 15:56
- Posty: 10
- Skąd: łódzkie
- Auto: Mazda Premacy Sportive 2.0 16V 131KM
2004 rok
Przepływomierz jest elementem nierozbieralnym. Jeśli wymaga czyszczenia to radzę to robić wyjątkowo ostrożnie ponieważ w tym samochodzie jest on wyjątkowo delikatny i absolutnie nie dotykać niczym. Jedynie powietrze + odp płyn. Jednak wątpię by to był powód chyba że ktoś nie dbał o stan filtrów. Napisz coś więcej jaki przebieg itd. Jakie założyłeś świece (dokładny Model NGK) ?
- Od: 27 lut 2012, 11:10
- Posty: 13
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda Premacy ACTIVE 2.0 FS 2003 LPG (S4PLUS+AC+HANA GREEN)
Co do przepływomierza to się zorientowałem,że jest nie rozbieralny wyczyściłem bo specjalnym płynem ( bez rozkręcania), brak różnicy. A jakie mam świece to nie wiem mechanik zakładał sprawdzę to napisze. Zastanawiam się jak sprawdzić cewki i kable?
- Od: 12 lip 2013, 15:56
- Posty: 10
- Skąd: łódzkie
- Auto: Mazda Premacy Sportive 2.0 16V 131KM
2004 rok
praktyka mnie nauczyła że nie ufam mechanikom bo większość z nich robi byle jak oby szybko. W instrukcji do premacy pisze jakie dokładnie mają być świece. Miałem NGK polecam DENSO.. Świece do. 2.0 i są inne niż do 1.8 !
- Od: 27 lut 2012, 11:10
- Posty: 13
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda Premacy ACTIVE 2.0 FS 2003 LPG (S4PLUS+AC+HANA GREEN)
Świece mam NGK R BKR5E
- Od: 12 lip 2013, 15:56
- Posty: 10
- Skąd: łódzkie
- Auto: Mazda Premacy Sportive 2.0 16V 131KM
2004 rok
Też takie miałem ale nie byłem zadowolony z pracy silnika na BKR5E-11 ciągle mi czegoś brakowało (wymieniałem z ZFR5F-11 – były zamontowane na początku jak kupiłem swoją Premacy z DE).
Postanowiłem zmienić na jedne z tych które zaleca Mazda do mojego modelu czyli:
ZFR5F-11 lub ZFR6F-11 jako NGK
KJ16CR11 lub KJ20CR11 jako DENSO
Z uwagi ze mam LPG które cechuje wyższa temp spalania wybrałem KJ20CR11 z DENSO i jestem z niech zadowolony. Dla LPG zmniejszyłem przerwę do około 0.8 – 0,9. Komplet w lokalnym sklepie kosztował 70 zł. Moja opinia na ten temat jest taka jak poprzedników silnik chodzi płynniej.
Postanowiłem zmienić na jedne z tych które zaleca Mazda do mojego modelu czyli:
ZFR5F-11 lub ZFR6F-11 jako NGK
KJ16CR11 lub KJ20CR11 jako DENSO
Z uwagi ze mam LPG które cechuje wyższa temp spalania wybrałem KJ20CR11 z DENSO i jestem z niech zadowolony. Dla LPG zmniejszyłem przerwę do około 0.8 – 0,9. Komplet w lokalnym sklepie kosztował 70 zł. Moja opinia na ten temat jest taka jak poprzedników silnik chodzi płynniej.
- Od: 27 lut 2012, 11:10
- Posty: 13
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda Premacy ACTIVE 2.0 FS 2003 LPG (S4PLUS+AC+HANA GREEN)
Wybaczcie że odgrzeję kotleta ale może się komuś przydać. Mazda ma wtrysk Sekwencyjny który przy pewnych obrotach przechodzi w półsekwencję czyli tzw zubożenie mieszanki. Każda Premacy z instalacją gazową sekwencyjną będzie miała chwilową utratę mocy, w przypadku Premacy 2.0 jest to w granicach 3500 a 4200 obr/min. W programach do regulacji instalacji LPG różnych producentów jest zakładka o nazwie "Zubożenie Mazda" która ma za zadanie minimalizować odczucia tzw przymulenia przy tych obrotach jednak nigdy nie eliminuje tego zjawiska w 100%. Więc drodzy forumowicze, jeśli dzieje się to na LPG nie wymieniajcie zaraz całego osprzętu silnika i instalacji LPG po prostu Mazda tak ma i trzeba to zaakceptować 

Ja mam instalke na wtryskach Barracuda reduktorze Stag (czarnym) i komputerze KME Diego G3. Mam do tego interfejs i sam to ogarniam. Zbierałem mapy benzyny przez 50km i gazu tak samo. Zgrane wszystko idealnie a to zjawisko i tak da się odczuć choć delikatnie. Żaden warsztat LPG nie jest w stanie wyregulować mi tego lepiej bo tam walą ściemę że jest ok bo nikt nie jeździ i nie zbiera map w klienta aucie przez pol dnia a bez tego to można sobie tylko Autokalibrację włączyć i klientowi który jest zielony nawciskać ciemnoty że ma wyregulowane profesjonalnie. Poza tym jest tak niewielkie przymulenie, które w ogóle nie przeszkadza w normalnej jeździe a żeby to eliminować za wszelką cenę to trzeba być strasznie zdesperowanym,
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości