Jak sprawdzić cewkę zapłonową?

Postprzez gruku » 17 mar 2014, 19:26

Witam
Mam problem z moją premacy. Dokładniej problem dotyczy lekkich wahań obrotów na biegu jałowym i lekkim potrząsaniem samochodu. Również podczas odpalania zdarza się, że odpali wejdzie na większe obroty i dopiero obroty spadają. Jak po odpaleniu zgaszę samochód to bywa, że mam problem by znowu go odpalić. Dodam że w radio na falach MW i LW słyszę jak pracuje mój silnik. Chciałbym dowiedzieć się jak zmierzyć rezystancję uzwojeń cewek zapłonowych (3 pin). Próbowałem zmierzyć we wtyce na 2 pinach (powiedzmy 2-3) pokazywało mi 1.8kOhma inne konfiguracje nic nie dawały. Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2014, 19:14
Posty: 12
Skąd: Iława
Auto: Mazda Premacy 2.0B 131KM 2003r.

Postprzez Andi_79 » 18 mar 2014, 22:29

Witaj
Ja sprawdzałem cewki według załącznika.
Mam silnik 1.8 i parametry jak dla silnika FS były ok.
Wydaje mi się że dla 2.0 cewki są te same więc powinno być ok.
Załączniki
cewki i kable.pdf
(76.06 KiB) Pobrane 1332 razy
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez gruku » 21 mar 2014, 20:25

Witam
Kupiłem cewkę wymieniłem ale nic to nie zmieniło. Przewody wyglądają ok nie mają przeskoków jak patrzyłem w nocy. Świece wymienione, również bez skutku. Zauważyłem, że na pełnym obciążeniu przy pracy jałowej mam ok 12,9V na akumulatorze. Max napięcie jakie osiągnąłem bez obciążenia i na zwiększonych obrotach to 13,6V. Czy alternator może wpływać na wahania obrotów i dziwne zachowanie przy odpalaniu samochodu?.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2014, 19:14
Posty: 12
Skąd: Iława
Auto: Mazda Premacy 2.0B 131KM 2003r.

Postprzez damage.inc » 21 mar 2014, 23:51

Jeśli w alternatorze zacierają się łożyska, to może wpływać na obroty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez Piotr Raczkowski » 25 mar 2014, 09:00

gruku napisał(a):12,9V

troszkę przymało zapewne alternator kończy się, a wyjąć go to troszkę roboty trzeba półośkę wyjąć
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez gruku » 28 mar 2014, 09:32

Witam
Temat z alternatorem upadł załatwiłem drugi miernik i okazało się, że mój zaniża napięcie o 0.6V:)
Co do przyczyn usterki okazało się, że miałem źle założony rozrząd, zostało to poprawione ale dalej moim zdaniem samochód nie pracuje jak powinien. Wydaje mi się że jakby wibrował delikatnie ale nie tylko na jałowym w całym zakresie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2014, 19:14
Posty: 12
Skąd: Iława
Auto: Mazda Premacy 2.0B 131KM 2003r.

Postprzez gurcik » 5 cze 2014, 10:29

U mnie w Premacy 1.8 101KM wyciągnołem alternator bez demontażu pòłosi :D czyli gòrą. Jest mało miejsca ale się da.
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 08:03
Posty: 5
Skąd: Jastarnia
Auto: Premacy 1,8 Pb 2003, 101KM, LPG- STAG 300 Premium,+HANA2000+AC R01

Postprzez Andi_79 » 22 wrz 2014, 21:08

Witam
Potwierdzam
Alternator można wyjąć od góry.
Trzeba odkręcić wspornika do napinania paska alternator, odkręcić mocowanie wtyczki czujnika stukowego i odkręcić mocowanie bagnetu oleju. Następnie odkręcić opaski mocujące przewody od kliny, które są zamocowanie do kielicha amortyzatora. Daje to na tyle miejsca że alternator można spokojnie wyjąć. :D
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez newton82 » 4 maja 2015, 11:25

Witam

Silnik (FP) nie pracuje mi równomiernie-da się zauważyć niewielkie drgania obrotów więc szukam przyczyny.
1. Sprawdziłem miernikiem cewki i na dwóch górnych pinach (1C, 1B) wyszło mi w jednej 1,4 kOhm, a w drugiej brak wyniku. Czy te wyniki eliminują jedną z cewek? U kolegi-założyciela tematu na obydwu coś pokazywało.
2. Pomiary na kablach WN dały o dziwo ten sam wynik 9 kOhm. W specyfikacji dołączonej do tego tematu wartości powinny się jednak różnić, mianowicie 5,6-12,1 na dłuższym i 1,9-4,0 na krótszym. Czy u siebie spotkaliście się z podobnym przypadkiem? Wychodzi na to, że krótszy jest do wymiany.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2014, 19:05
Posty: 5 (1/0)
Auto: Premacy CP 1,8 74kW 2002

Postprzez Yard » 4 maja 2015, 11:30

Opór na cewce zapłonowej, pierwotny
450 – 550 omów
Opór na cewce zapłonowej, wtórny
7000 – 11000 omów

Opory na przewodzie świecy zapłonowej (z odłączonym przewodem próżniowym)
5,0 – 12,1 / 1,9 – 4,0 komów
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez newton82 » 4 maja 2015, 11:58

Dzięki. Rozumiem, że obwód pierwotny to piny 1A, 1B (plus i masa); wtórny: to wyjście na kabel WN i na fajkę świecy? Wobec tego na wtórnym wyniki mieszczą się w widełkach – 8,6 kOhm.

A ta wartość na pinach z sygnałem wyzwalającym z ECU i masą (1B, 1C) o czymś świadczy?
Sprawdzę później iskrę na świecach z użyciem 3V z baterii oraz przeprowadzę ponownie pomiary tylko teraz przy pomocy legalizowanego miernika.

Edit: iskra wyzwolona z cewki przy pomocy zewnętrznego źródła 3V raczej spełnia wymagania ale jakaś supermocna to to nie jest. Jest również rozwarstwiona i nie wiem czy tak być powinno ale tylko przez chwilę po przyłożeniu napięcia 3V, żeby uzyskać następną trzeba odłączyć i załączyć 3V.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2014, 19:05
Posty: 5 (1/0)
Auto: Premacy CP 1,8 74kW 2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy