Kłopoty z odpaleniem 1.8 Premacy
Strona 1 z 1
Jest problem z odpalaniem benzynowej 1.8 Premacy rok 2000, objawy typu: kręcąc jest przez moment pierwsza iskara a dalej kompletnie nic, rzadnego błysku na świecach i wracasz kluczykiem do ponownego odpalania i znowu to samo iskra i potem nic. Komputer ponoć nie czyta rzadnych błędów, wymieniony nawet na drugi i ciągle to samo. Czy ktoś miał taki przypadek i czy są takie objawy jak jest pasek rozrządu do wymiany.
-
RedWarrior
Moja Premacka postanowiła dziś zastrajkować – zadziałało prawo Murphiego
bo dziś i jutro była mi niezbędna.
Prąd jest rozrusznik kręci a samochód nie odpala – jutro ma na nią zerknąć mechanik. Chyba, że Szanowni koledzy mają jakieś sugestie z którymi mogę sobie poradzić.
Z góry dziękuję
Prąd jest rozrusznik kręci a samochód nie odpala – jutro ma na nią zerknąć mechanik. Chyba, że Szanowni koledzy mają jakieś sugestie z którymi mogę sobie poradzić.
Z góry dziękuję
- Od: 25 lis 2011, 22:11
- Posty: 9
- Skąd: lubelskie
- Auto: Mazda Premacy 1,8 '02 +LPG
RedWarrior napisał(a):Jest problem z odpalaniem benzynowej 1.8 Premacy rok 2000, objawy typu: kręcąc jest przez moment pierwsza iskara a dalej kompletnie nic, rzadnego błysku na świecach i wracasz kluczykiem do ponownego odpalania i znowu to samo iskra i potem nic. Komputer ponoć nie czyta rzadnych błędów, wymieniony nawet na drugi i ciągle to samo. Czy ktoś miał taki przypadek i czy są takie objawy jak jest pasek rozrządu do wymiany.
Odświeżam temat. Znajomy kupił premacy 2001r. 1,8 benzyna (bez gazu). Kupił jako uszkodzoną. Auto nie zapala. Objaw jest taki, że samochód albo tylko kręci albo tylko zawarczy (nie można tego nazwać zapaleniem) i pada. Sprawdziliśmy wszystko, błędów na kompie nie ma. Oczywiście pierwsze co to diagnoza, że to immobilizer. Znajomy kupił cały zestaw komputer + stacyjka + 3 kluczyki + moduł immobilizera + moduł sterowania zamkiem + jeszcze jeden moduł nie wiemy od czego. Wymieniliśmy wszystko oprócz ostatniego modułu bo nie możemy go znaleźć i dalej to samo. Iskra pojawia się tylko na pierwszy cykl i koniec. Cały zestaw immo był kupiony na allegro, więc nie znam jego historii może tez już się rozkodował.
Co do kontrolki to na starym kompie było tak:
– przekręcenie stacyjki: kontrolka nie zapala się
– próba rozruchu: kontrolka zapala się i świeci do cofnięcia kluczyka
na nowym zestawie immo:
– przekręcenie stacyjki: nie świeci się ( sporadycznie mrugnie)
– próba rozruchu: nadal się nie świeci ale czasami mrugnie albo zapali się aż do zakończenia rozruchu.
czy ten objaw to wciąż awaria immo? Co to może być? Czy można u jakiego fachury usunąć immo z kompa??
www.danzet.pl – upominki, prezenty, pamiątki, reklama – grawerowanie i cięcie laserowe
- Od: 28 sty 2006, 19:59
- Posty: 7
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Ford Mondeo 1,8 16v 2001r.
A może to czujnik?
Imo bym się nie pozbywał, bo łatwiej komuś będzie zwinąć Ci ( koledze ) samochód.
Imo bym się nie pozbywał, bo łatwiej komuś będzie zwinąć Ci ( koledze ) samochód.
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku
AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
zapewne masz na myśli czujnik położenia wału. Komputer go nie wyrzuca w błędach a z pomiaru rezystancji wynika, że pracuje prawidłowo podczas kręcenia. Rezystancja zmienia się w zakresie ok 500-1700 ohm, bez kręcenia ma ok 500 ohm.
Możesz mi napisać jak u Ciebie zachowuje się kontrolka immo?
Problem rozwiązany. Może komuś się przyda informacja, że z immo i czujnikiem halla było wszystko ok a problem tkwił w rozrządzie.
Możesz mi napisać jak u Ciebie zachowuje się kontrolka immo?
Problem rozwiązany. Może komuś się przyda informacja, że z immo i czujnikiem halla było wszystko ok a problem tkwił w rozrządzie.
www.danzet.pl – upominki, prezenty, pamiątki, reklama – grawerowanie i cięcie laserowe
- Od: 28 sty 2006, 19:59
- Posty: 7
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Ford Mondeo 1,8 16v 2001r.
Witam forumowiczów, mam piękną Premacy 1,8 benzyna 16 wentyli i do tej pory było wszystko OK lecz tydzień temu postanowiła mnie zezłościć, Problem jest następujący- Zdarza się ze auto rano odpala bez problemu i np jadę do sklepu robię zakupy i wtedy już auto nie chce zapalić. Rozrusznik kreci ale auto nie odpala. W okolicy nie mam mechanika tylko wymieniacze części i już poczuli kasę ale ja im tego nie ułatwię. Proszę o pomoc.
-
Skura
Witaj, miałem podobną sytuację. Odpalałem bez problemu i jechałem np. na zakupy, gdy chciałem odjechać z pod marketu, madzia nie paliła rozrusznik kręcił, ale zero zapłonu. Musiałem odczekać ok 30 min. i autko odpalało już normalnie. Okazało się że uszkodzony jest czujnik temperatury silnika, po wymianie wszystko wróciło do normy. Wielu mechaników wmawiało mi różne problemy, od uszkodzonego imo, do próby wymiany pompy paliwa, jeden mechanik wymienił mi czujnik temperatury silnika i mazda działa. 

- Od: 21 mar 2011, 15:49
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław
- Auto: Premacy 1.8 DOHC 16V, 00r.
Witam odsieżam temat.Mam mazde premacy 1.9 benzynka w gazie.Problem jest taki na gazie auto jeździ idealnie natomiast na benzynie cieżko wkręcasię na obroty dusi się,szarpie muli przerywa.Dodam że objawy te występują nie za każdym razem raz jedzie dobrze a kilka razy przerywa.Wymieniłem pompe paliwa i nadal to samo a nawet girzej bo jak wsiadam po nocy to muszę kręcić i dopiero za drugim razem załapie pochodzi chwile i gaśnie i zapala normalnke i jest ok.po przełączeniu na gaz jeździ idealnie.Przełącze na benzynke i muli ,szarpie itd.Mazda moja jest z końca 99roku zero błędów na desce.Myślałem o świecach ale to chyba odpada bo na lpg wszystko jest ok.Proszę o pomoc pozdrawiam Paweł
- Od: 12 wrz 2014, 15:08
- Posty: 13
- Skąd: Łowicz
- Auto: Mazda Premacy 1.8 1999rok
Skoro na Lpg jest ok a na Pb kicha to możliwe że wtryski sie zapiekły i nie działają prawidłowo . Często jest tak że jak się użytkuje auto tylko na Lpg to wtryski się zapiekają przez brak smarowania/chłodzenia . Ja w aucie z lpg zawsze co jakiś czas tj 1-2 razy w miesiącu wypuszczałem się na jakąś objazdówkę tylko na Pb. Sprawdziłbym też czy układ paliwowy jest szczelny .
- Od: 31 sie 2015, 01:39
- Posty: 7
- Skąd: Katowice/Reading
- Auto: Było- Mazda Premacy 1.8 16V 100KM 2001r
Jest – M6 GY 2.0 136KM 2004r
Witwm.Wymieniłem pompe paliwa i to samo.A od paru dni sie pogorszyło na maxa.Rano jak zimna za 6tym czy 7mym razem zapali i gaśnie ,zapali i gaśnie i tak aż złapie temp i przełączy się na gaz i jest ok .A jak zdejmę kostke z czujnika temp sil.ika na obroty się wkręca normalnie natomiast jak chce tak jechać dusi sie i gasnie.Swiece wymienione i nadal nic.a jak już się rozgrzeja i ją zgaszę to ma problem z odpaleniem na benzynie.Mechanicy rozkładają ręce.I nikt nie ma kompa żeby się podpiąć bo posiadam tylko kostke diagnostyczną pod maską koło akumulatora.Proszę o pomoc moj numer 500231542 jak by wpadł ktoś na pomysł
- Od: 12 wrz 2014, 15:08
- Posty: 13
- Skąd: Łowicz
- Auto: Mazda Premacy 1.8 1999rok
Temat zamykam problem rozwiazany i kosztowny jak na dwie uszczelki za 1zl w koszu pompy paliwa ktore sparcialy zaplacilem 150zl
- Od: 12 wrz 2014, 15:08
- Posty: 13
- Skąd: Łowicz
- Auto: Mazda Premacy 1.8 1999rok
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość