Silnik szarpie przy ruszaniu – poduszki zawieszenia silnika

Postprzez Raffirm » 25 paź 2012, 10:06

Witam

W temacie braku możliwości włączania biegów jak silnik jest bardzo ciepły (np po staniu w korku), miałem to samo.

Niestety wina była po stronie wytartego łożyska wyciskowego sprzęgła. To nie jest wina poduszek. Łożysko jest częściowo ebonitowe i jak się wytarło to zaczęło się kisić i nie wysprzęgla a wtedy nie można włączyć biegu.
Niestety trzeba wyjąć skrzynię biegów.
Pewnie jak ostygnie to po ok 10 min biegi wchodzą dość lekko? Bujałem się z tym problemem jakieś 3 miesiące. Na początku myślałem że to tarcza sprzęgła, pojechałem do mechanika i po rozebraniu się okazało, że tarcza sprzęgła jest jak nowa a łożyska tak dziwnie wytartego to mechanik powiedział że nigdy wcześniej nie widział.
Mam nadzieję że u Ciebie to nie będzie to, choćby ze względów na koszty (ok500 zł) ale sprawdź.
Raffirm
 

Postprzez TOMBLA » 26 paź 2012, 08:28

hmm... z tym ostygnięciem to nie sprawdzałem, siekawe czyk ktos z 2 litrowcem miał podobny przypadek przy przebiegu 114 tys.....
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez Qba_Wolf » 30 kwi 2013, 10:17

Witam wszystkich

Mam pytanie czy poduszka jest naderwana czy ta szczelina to normalna sprawa.
Nie mam z czym porównać.
Pękniętą mam też tą przy chłodnicy ale tam to ewidentnie widać.
Już nawet kupiłem NOK w Carspeed.
Objawy: szarpnięcia przy zmianie z 1 na wsteczny i ruszaniu, drgania przenoszą się na nadwozie.

Pozdrawiam
Qba_Wolf
Załączniki
Zdjęcie3844a.JPG
poduszka silnika
Qba_Wolf
 

Postprzez elMario » 5 maja 2013, 13:30

Hej

Jeśli chodzi tę poduszkę to jeśli jest taka przed wymontowaniem to jest ok. Jeśli po wymontowaniu to nie wiadomo bo ona jest uszkodzona gdy trzpień łączący poduchę z silnikiem opadnie poniżej środka. Sprawdzić to możesz na zamontowanej poduszce, wkładając palec nad trzpień (tam gdzie na zdjęciu widać to przerwanie) , jeśli wchodzi i jest spora przerwa to raczej jest walnięta. W skrócie to oznacza że jeśli jest od góry przerwa to znaczy że ośka opada w dół i że poduszka się wyrobiła.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 16:07
Posty: 64
Skąd: Łańcut
Auto: Premacy Sportive 2.0 Pb/LPG
Była 323 BJ Ditd

Postprzez Qba_Wolf » 5 maja 2013, 21:55

Hej
Dzięki za odpowiedź. Szczelina ma około 5 mm i oś wałka nie wychodzi poniżej osi obudowy więc mogę założyć że jest sprawna. Najbardziej zastanowiła mnie ta szczelina, bo miałem wrażenie że jest to oberwane ( zazwyczaj poduszki mają pełne lub częściowe wypełnienia ). Widocznie ten typ tak ma.
Pozdrawiam
Qba_Wolf
Qba_Wolf
 

Postprzez elMario » 6 maja 2013, 14:30

Nie wiem jak jest z nowymi świeżo założonymi ale po oglądnięciu swojej uszkodzonej dochodzę do wniosku że niema szans żeby one niebyły oberwane bo silnik waży swoje i niema szans żeby się guma u dołu nie poddała się masie natomiast u góry poduszka łączy się z okręgiem takimi cienkimi gumkami do metalowej części górnej która raczej nie nadaje się do rozciągania.
Dodam że u mnie po założeniu zamiennika ta membrana gumowa oberwała się od razu i teraz tylko sie zastanawiam czy aby niebyła jakas wadliwa że tak szybko się oberwała u góry.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 16:07
Posty: 64
Skąd: Łańcut
Auto: Premacy Sportive 2.0 Pb/LPG
Była 323 BJ Ditd

Postprzez TOMBLA » 12 maja 2013, 21:20

Raffirm napisał(a):Witam

W temacie braku możliwości włączania biegów jak silnik jest bardzo ciepły (np po staniu w korku), miałem to samo. Niestety wina była po stronie wytartego łożyska wyciskowego sprzęgła. To nie jest wina poduszek. Łożysko jest częściowo ebonitowe i jak się wytarło to zaczęło się kisić i nie wysprzęgla a wtedy nie można włączyć biegu. Pewnie jak ostygnie to po ok 10 min biegi wchodzą dość lekko? Bujałem się z tym problemem jakieś 3 miesiące. Mam nadzieję że u Ciebie to nie będzie to, choćby ze względów na koszty (ok 500 zł) ale sprawdź.


niestety chyba u mnie jest to samo :( jednak dziś to sprawdziłem....
po 20 min na postoju biegi wchodziły normalnie, potem znów coraz gorzej...

Ktoś może polecić jakąś markę kompletu sprzęgła ?

i niestety zdecydowałem się na wymianę kompletu sprzęgła.
Zamówiłem AISIN za 425 pln...
Mam nadzieje że to to...
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez TOMBLA » 26 cze 2013, 09:28

post pod postem ale trudno....
wymieniłem sprzęgło kompletne i olej w skrzyni

wczoraj gorąco; korek i póki co biegi wchodzą normalnie...
oby nie zapeszyć....
skończyło się również dudnienie podczas wolnego ruszania ruszania
może komuś pomoże.
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy