Na jałowym biegu zapala się kontrolka oleju

Postprzez skinbark » 23 cze 2011, 20:44

Witam !

Od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy Premacy 1.8 101KM rok prod. 1999 i mam problem z kontrolką oleju. Po uruchomieniu zimnego silnika wszystko jest ok do momentu, gdy silnik się rozgrzeje i obroty spadną do ok. 500 obr./min – wtedy zapala się kontrolka oleju. Później w czasie jazdy kontrolka zapala się zawsze, gdy silnik pracuje na biegu jałowym np. podczas postoju na światłach. Kontrolka gaśnie gdy obroty wzrosną do ok. 800-900 obr./min. Objaw ten nie ustąpił po wymianie oleju i filtra.
Przeszukałem forum i jedyną rzeczą, którą mogę podpasować do tego objawu jest zabrudzona przepustnica. Czy ktoś miał podobny problem ? Spróbuję wyczyścić przepustnicę, ale oprócz tego podobno można lekko podkręcić obroty, tylko nie mam pojęcia, jak to zrobić.
Początkujący
 
Od: 23 cze 2011, 20:32
Posty: 7
Skąd: Grudziądz
Auto: Premacy 1.8 101KM rok prod. 1999

Postprzez say » 23 cze 2011, 20:52

Nie znam się ale, z mojego doświadczenia, nie widzę związku miedzy przepustnicą i kontrolką ciśnienia oleju chyba, że sugerujesz za niskie obroty powodujące niewyrabianie się pompy oleju. Tak czy siak, objaw jaki opisujesz bardziej wskazuje problem w układzie smarowania (może pompa wymaga wymiany). Trzeba zrzucić miskę olejową i dokładnie wszystko sprawdzić, może smok olejowy się zapchał? Jazda tak dłużej grozi zatarciem silnika. To oczywiście tylko moja opinia, laika :).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Piotr Raczkowski » 23 cze 2011, 21:00

ciekawe jaki przebieg ????????????????
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez say » 23 cze 2011, 21:06

Jeszcze bardziej jak często poprzedni właściciel zmieniał olej?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Piotr Raczkowski » 24 cze 2011, 08:39

mym skromnym zdaniem to raczej zajechany motorek albo pompa oleju w benzyniakach naprawdę bardzo ciężko zapchać smok olejowy no chyba że poprzedni właściciel zrobił na jednej wymianie ze 100tys
jaki olej masz zalany ?????
na początek sprawdź czy aby czujnik ciśnienia nie jest zapchany jeśli nie to trzeba do warsztatu i sprawdzić ciśnienie w układzie jeśli za małe to pompa do roboty choć mogą to być bardzo duże luzy na panewkach ale to już skrajność a i motor chodził by jak kosiarka
na pewno coś jest nie tak
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez skinbark » 24 cze 2011, 11:24

przebieg 101tys. udokumentowany. silnik chodzi równo i cicho. nie zauważyłem jakiś stuków czy innych podejrzanych dźwięków. w tej chwili jest zalany Castrol Magnatec 10W40, ale przed zmianą oleju też pailiła się kontrolka oleju "na luzie".
Początkujący
 
Od: 23 cze 2011, 20:32
Posty: 7
Skąd: Grudziądz
Auto: Premacy 1.8 101KM rok prod. 1999

Postprzez Marianek » 24 cze 2011, 13:14

skinbark napisał(a):przebieg 101tys. udokumentowany


Ze się spytam jak udokumentowany? sama książką czy z fakturami?
101 tysięcy w prawie 12 letnim aucie i to jeszcze tego typu napawa niemożliwością w 95% przypadkach.
Jeśli zapala się kontrolka niema co gdybać trzeba szukać skąd to jest,zaczął bym jak mówił Say od pompy
ale jak nie masz doświadczenia z mechanika to z takim problemem do mechanika lepiej sie udaj

Pozdrawiam
Marianek
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez skinbark » 24 cze 2011, 13:44

Faktur nie mam – tylko książka serwisowa. Nie wiem, czy w Niemczech kręcą liczniki, ale samochod został zabrany od Niemca z podwórka (nie z autohaus-u) i przywieziony do mnie na podwórko. Wątpię, żeby licznik był cofany. Poza tym auto jest niepowybijane i ogólnie wygląda na taki przebieg m.in. tapicerka. Zdarzają się takie przebiegi w tak starych autach (Fabia 2000r, przebieg 25tys. – stoi u dziadka w garażu :D). Nie zmienia to jednak faktu, że coś jest nie tak. Oczywiście sam nie będę dłubał, bo kompletnie się na tym nie znam, więc na pewno podjadę do mechanika. Zasugerowałem się tą zależnością obrotów i działaniem pompy oleju, bo kolega miał tak w Pajero. Jakimś cudem podniósł obroty i problem zniknął. Jeździ do dziś bez awarii. Sprawdzę tą pompę, bo sam czujnik to raczej nie jest ?
Początkujący
 
Od: 23 cze 2011, 20:32
Posty: 7
Skąd: Grudziądz
Auto: Premacy 1.8 101KM rok prod. 1999

Postprzez Marianek » 24 cze 2011, 17:01

skinbark napisał(a):Nie wiem, czy w Niemczech kręcą liczniki, ale samochod został zabrany od Niemca z podwórka (nie z autohaus-u) i przywieziony do mnie na podwórko


A wiec może samochód za długo stal i olej który był porostu się zestarzał i spowodował jakieś uszkodzenia.
Zmieniałeś go zanim zacząłeś eksploatacje + filtr?

skinbark napisał(a):Nie wiem, czy w Niemczech kręcą liczniki,

kręcą i to jak chociaż może nie jak my ale kręcą :D potem jakiś polak dokręci i... :D
życzę pomyślnego rozwiązania problemu i zadowolenia z Madzi.

Pozdrawiam
Marian
P.S
Uzupełnij profil zawsze to łatwiej pomoc,może ktoś z twoich okolic być ;)
Dwa tak z OTa zmieniłeś rozrząd i pompę wody? jak nie to o nim myśl koniecznie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Enzoo » 24 cze 2011, 18:55

Sprawdź czy masz założony prawidłowy filtr oleju? Brak ciśnienia oleju to najpoważniejsza z bolączek, więc nie można tego bagatelizować.
Dla świętego spokoju sprawdziłbym ciśnienie oleju jakimś zewnętrznym przyrządem http://netdystrybutor.com.pl/zestaw-do-pomiaru-cisnienia-oleju.html. Myślę, że dziś warsztaty dysponują na tyle prostymi narzędziami diagnostycznymi? Wtedy będzie wszystko widać jak na dłoni, a tak zawsze niewiadoma. Jak manometr pokaże, że ciśnienie ok, to sprawa prosta – czujnik, a jak pokaże inaczej :( No cóż..

Z tymi zmianami oleju, to auta nie zawsze mają szczęście do właścicieli.
Ostatnio moja ciotka zdecydowała się i po 4 latach, wbrew sugestiom wuja, pojechała swoim starym, benzynowym Audi 80 do mechanika. Ciocia już wcześniej niepokoiła się, że jej coś świeci na desce na czerwono, ale wuj mówił: ten typ tak ma. Na warsztacie mechanik się mocno zdziwił, jak po odkręceni korka prawie nic nie wyleciało, jeno trochę smoły. Tak też bywa.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 14:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez skinbark » 24 cze 2011, 20:41

Olej i filtr został zmieniony zanim auto zaczęło jeździć. Filtr prawidłowy. Postaram się zaraz po weekendzie zawitać na pomiar ciśnienia oleju.
Jak uporam się z tą kontrolką, to zajmę się rozrządem i pompą wody.
A profil zaraz uzupełnię.
Początkujący
 
Od: 23 cze 2011, 20:32
Posty: 7
Skąd: Grudziądz
Auto: Premacy 1.8 101KM rok prod. 1999

Postprzez skinbark » 20 paź 2011, 12:54

Odświeżam temat.
Ciśnienie oleju zmierzone – manometr pokazywał ok 3,5 bara. Wprawdzie nie mogę znaleźć jaka jest norma, ale mechanik stwierdził, że jest ok.
Smok sprawdzony – wszystko wyczyszczone.
Wobec powyższego sądzę, że problem leży w czujniku, albo w oleju, który według mechanika jest dziwnie rzadki (Castrol 10W/40).
Najpierw chcę wymienić czujnik ciśnienia oleju i w związku z tym pytanie: jaki czujnik jest odpowiedni to tego silnika ? Może teraz jest włożony nie ten czujnik, co trzeba, bo z tego, co widziałem, to jest kilka rodzajów.
Jeśli to nic nie zmieni, to spróbuję jeszcze wymienić olej na inny.
Początkujący
 
Od: 23 cze 2011, 20:32
Posty: 7
Skąd: Grudziądz
Auto: Premacy 1.8 101KM rok prod. 1999

Postprzez Yard » 20 paź 2011, 20:40

Informację masza na mojej stronie
Prawidłowe ciśnienie to 4 – 5 barów przy 3000. obrotów.
Ostatnio edytowano 21 paź 2011, 18:16 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez skinbark » 21 paź 2011, 08:20

I tego mi było trzeba. Dzięki kolego – całkowicie zapomniałem o Twojej stronie.
Z tego wynika, że jednak czeka mnie wymiana pompy...

Sprawdzałem koszt pompy i trochę to ustrojstwo kosztuje. Serwis 1800 PLN, sklep 1000PLN.
Ale mam jeszcze pytanie: czy ta część jest bardzo awaryjna ? Gdzieś wyczytałem, ze może broić tylko jakiś zaworek, który podobno jest w tej pompie. Prawdę mówiąc nie uśmiecha mi się kupować pompy za 1000 PLN, jak całe silniki na allegro "chodzą" po 1300 PLN...
Początkujący
 
Od: 23 cze 2011, 20:32
Posty: 7
Skąd: Grudziądz
Auto: Premacy 1.8 101KM rok prod. 1999

Postprzez skinbark » 18 lis 2011, 09:31

Problem chyba rozwiązany.

Udało mi się kupić pompę oleju z demontażu z takiego samego silnika. Po wymianie problem palącej się kontrolki oleju znikł. Po obejrzeniu mojej pompy okazało się, że zaworek jest mocno wytarty z jednej strony. W gnieździe też widać wytarcie. Po niedzieli podjadę jeszcze na kontrolny pomiar ciśnienia oleju. Myślę, że nie będzie więcej kłopotów.
Początkujący
 
Od: 23 cze 2011, 20:32
Posty: 7
Skąd: Grudziądz
Auto: Premacy 1.8 101KM rok prod. 1999

Postprzez JurekGx » 6 kwi 2013, 21:07

skinbark, czy rzeczywiście problem z ciśnieniem oleju znikł po wymianie pompy?
Od wczoraj też ma coś takiego. Pierwszy raz, jakieś 5 km od uruchomienia silnika, zatrzymałem się na światłach i kontrolka zaczęła dziwnie mrugać. Jak dodałem gazu – zgasła, puściłem gaz – znowu zaczęła błyskać. Zjechałem na bok, dolałem oleju (chociaż stan nie mógł być niski – dwa tygodnie wcześniej wymieniałem olej, ten sam od 4 lat). Po 100 km, kolejny dzień, auto odpalone po południu i kontrolka nie gaśnie, lekko mruży. Gdy dodałem gazu zgasło. W trakcie jazdy (50 km) nie zapala się.
Auto kupiłem prawie 4,5 lat temu (matko, ale ten czas leci :) ) gdy miało 215 tyś km. Teraz ma 370 tyś. Odkąd go mam, bierze nieco oleju. Kupuję 4l Lotosu 10W40, odlewam 0.9, resztę wlewam do silnika. Do kolejnej wymiany (10-12 tyś km) dolewam te 0.9 l. Trochę kopci, szczególnie przy odpaleniu.
Jakieś 4 lata temu, też zimą, również zapaliła się kontrolka oleju, po przejechaniu ok. 2 km. Zatrzymałem się, włączyłem Webasto, silnik się rozgrzał i problem się nie powtórzył, aż do wczoraj :)
I co Wy na to?
W poprzednim samochodzie, Oplu Astrze, zatarłem silnik – rozwaliła się chłodnica... Nie mam ochoty na powtórkę z rozrywki. Choć tamten często sprawiał problemy, z Mazdą nie miałem większych problemów. Odkąd go mam, każdego dnia dojeżdżam do pracy i z powrotem 100 km – nigdy mnie nie zawiódł. Nawet gdy "strzelił" gumowy przewód wspomagania sprzęgła, wróciłem do domu na drugim biegu :–) Fantastyczny samochód...
Początkujący
 
Od: 20 lip 2008, 08:32
Posty: 23
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 1999r Gaz

Postprzez say » 6 kwi 2013, 21:44

Zacząłbym od sprawdzenia czy smok nie jest zapchany (sitko). Trzeba zrzucić miskę oleju.

Tapnięte z N7000
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Piotr Raczkowski » 8 kwi 2013, 08:33

ja trzy tym przebiegu obstawiam najpierw sprawdzenie ciśnienia w układzie a potem dopiero co robić dalej
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy