Twardy pedał gazu.

Postprzez niuniusprafie23 » 15 paź 2011, 16:05

witam serdecznie.
Przetrzepałem forum wzdłuż i wszerz <nauka> i niestety nie znalazłem opisanego takiego oto przypadku.

Dzisiaj rano, (dodam, że to już drugi czy trzeci raz) po odpaleniu auta pojawił się następujący problemik:

Pedał od gazu był twardy :| tzn. nie dał mi się nacisnąć :| po chwili jak go mocniej nadusiłem to jakby się odblokował (no i co dziwne dalej jeździłem już normalnie).

Co może takie cosik oznaczać? Może znajdzie się jakiś <czarodziej> na forum co rozszyfruje to coś :|

Pozdrófka

Ps. proszę moderatorów o wyciachanie tego postu bo jednak człowiek (czyli ja, żeby nie było;p ) jak chce to potrafi znaleźć... <glupek2> Pozdrófka
Początkujący
 
Od: 25 mar 2011, 10:01
Posty: 18
Skąd: Trzebiatów/Koszalin
Auto: Mazda Premacy 2001 lift, 1,8 benz + tartarini :|

Postprzez malez4 » 16 paź 2011, 18:56

Nagar w przepustnicy-zdemontować i wyczyścić.
Początkujący
 
Od: 25 cze 2011, 17:03
Posty: 18

Postprzez jarsoN » 11 lis 2011, 11:33

Chodzi Ci o taką twardość jak np. masz nieodpowietrzone hamulce i na zgaszonym silniku naciskasz hamulec i on twardnieje? O to chodzi, czy coś źle zrozumiałem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez koss » 14 lis 2011, 12:08

wysun dywanik spod pedalu
 
Od: 29 gru 2010, 15:14
Posty: 66

Postprzez Siw-y » 14 lis 2011, 13:48

malez4 napisał(a):Nagar w przepustnicy-zdemontować i wyczyścić.

Albo zacinająca się linka (chyba, że jej e CP nie ma ;) )
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez niuniusprafie23 » 15 lis 2011, 13:24

Witam.
Powiem tak... popsikałem jakimś mega sprytnym sprejem do czyszczenia gaźników, przepustnic itp... mało dokładnie bo nie demontowałem przepustnicy... i jak na razie jest ok. aczkolwiek nie wiem na jak długo to wystarczy... może do wiosny przejeżdżę i wtedy wezmę się do tego jak bozia nakazała (wymontuję i dokładnie wyczyszczę).
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 mar 2011, 10:01
Posty: 18
Skąd: Trzebiatów/Koszalin
Auto: Mazda Premacy 2001 lift, 1,8 benz + tartarini :|

Postprzez mahosss » 20 lis 2011, 15:22

Witam
Miałem to samo, rano gdy silnik zimny był odczuwalny opór na pedale gazu. Należy wyciągnąć przepustnice i dokladnie wyczyscic. Problem znika, wiecej mocy i mniejsze spalanie takie są moje odczucia po calej operacji. Oczywiscie główny problem znika i gaz chodzi leciutko :) Rozwiazanie na mojej stronce ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2011, 23:51
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.3 TOP (GG) 2003
166 km + Sequent LPG

Postprzez damage.inc » 21 lis 2011, 12:42

A czym zastąpić uszczelkę pod przepustnicę, jest jakby papierowa lub azbestowa i część jej została na przepustnicy a reszta na kolektorze i nie nadaje się do ponownego montażu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez malez4 » 21 lis 2011, 18:40

Wyciąć z preszpanu.
Początkujący
 
Od: 25 cze 2011, 17:03
Posty: 18

Postprzez damage.inc » 21 lis 2011, 18:57

Zrobiłem z tektury, nasączyłem olejem i skręciłem, jak będzie coś nie tak zamówię oryginał w Fox-ie, mają po dwadzieścia kilka złotych.

23 lis 2011 23:01 Edit:

Czy po czyszczeniu przepustnicy należy ja wyregulować, czy sama powinna się zaadaptować?

Nie piszemy postu pod swoim postem, edytujemy ostatni.
say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

PostTen post został usunięty przez say 24 lis 2011, 10:17.
Powód: post pod postem

Postprzez say » 24 lis 2011, 10:15

W mesiu trza adaptować, tu nie wiem.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez malez4 » 24 lis 2011, 18:20

Jeśli obroty biegu jałowego po czyszczeniu są niewłaściwe, to wykonuje się regulacje -wkręty na korpusie przepustnicy.
Początkujący
 
Od: 25 cze 2011, 17:03
Posty: 18

Postprzez damage.inc » 24 lis 2011, 22:08

problem polega na tym, że nie zawsze silnik schodzi do ok. 800 obr/min na jałowym, ale dzieje się to głównie podczas jazdy gdy puszcze gaz, np. zwalniając gdy zbliżam się do świateł itp. Gdy zatrzymam się obroty schodzą na 1000-1110 i po chwili na około 800. Na zimnym jest ok, zapalam skacze na 2000 po sekundzie na 1500 i schodzi na 800 gdy silnik złapie temperaturę.

Czasem podczas zmiany biegów obroty podnoszą się powyżej tych jakie były podczas jazdy na biegu niższym.

Zmienię uszczelkę na oryginał i zobaczymy czy coś to zmieni.
Nie odkręcałem krokowego od przepustnicy, może też warto przeczyścić? Bałem się o uszczelkę żeby nie uszkodzić.

Jeśli są jakieś sugestie, to piszcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez mazdaOE.pl » 26 lis 2011, 22:25

czesto w silnikach FP wystepowal problem z obrotami. Byla w tamtych czasach akcja serwisowa.
pozdrawiam
mazdaOEpl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 cze 2011, 20:32
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA

Postprzez damage.inc » 27 lis 2011, 13:19

Wiesz może na czym polegała akcja serwisowa opisywana przez Ciebie?


edit:
założyłem nową uszczelkę OE Mazda (18zł więc tragedii nie ma) oraz wyregulowałem przepustnicę (ustawiłem tak, aby była szczelnie zamknięta po puszczeniu gazu, przed regulacją był mały prześwit i przepuszczała powietrze, co prawdopodobnie skutkowało trzymaniem wyższych obrotów przez jakiś czas po puszczeniu gazu), problemy opisywane powyżej zniknęły :)

Gdyby ktoś potrzebował to mam zeskanowaną uszczelkę, wystarczy wydrukować na czymś twardszym i wyciąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez kdz1980 » 9 paź 2012, 13:07

Witam.
Mam problem z zacinającym się pedałem gazu i jest to pewnie zabrudzona przepustnica moje pytanie jest takie, czy jestem w stanie zrobić to czyszczenie sam czy lepiej oddać auto do mechanika czytałem dużo o tym problemie i ponoć można to zrobić bez zdejmowania przepustnicy ale mam troszkę obawę że mogę narobić bigosu kupiłem płyn do tego i zastanawiam się.
Cała reszta czyli obroty są ok tylko zacina się pedał.
Czy samo pryśnięcie i przetarcie wystarczy?
Proszę o poradę czy robić to czy nie a jak tak to w jaki sposób najłatwiej.
Dziękuje
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2012, 17:21
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda premacy 1.8 74kw 100km
2002

Postprzez Andi_79 » 9 paź 2012, 22:18

Miałem to samo zdemontowałem przewód gumowy od filtra i było widać już przepustnicę.
Też miałem preparat do czyszczenia wtrysnąłem potem przetarłem szmatką i problem jak na razie nie wrócił. Spróbuj sam.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez kdz1980 » 9 paź 2012, 22:33

Dzięki będę robił to sam.
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2012, 17:21
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda premacy 1.8 74kw 100km
2002

Postprzez neon09 » 13 lis 2012, 14:18

Andi_79 napisał(a):Miałem to samo zdemontowałem przewód gumowy od filtra i było widać już przepustnicę.
Też miałem preparat do czyszczenia wtrysnąłem potem przetarłem szmatką i problem jak na razie nie wrócił. Spróbuj sam.
Andi, jakiego preparatu użyłeś do tej przepustnicy?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2012, 23:13
Posty: 24
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda Premacy Sportive
2.0 LPG
rok prod. 2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy