Witam.
Przepraszam być może odpowiedź jest gdzieś na forum ale nie udało mi się jej dotychczas znaleźć. Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.
Problem dotyczy Premacy 2003 r. 1,8 benzyna bez gazu. Auto przy przyspieszaniu na 4,3 czasami 2 biegu w przedziale 2500-3000 obrotów ma charakterystyczne szarpnięcie, po którym jakby lepiej przyspiesza. Do momentu szarpnięcia jakby autko było lekko bardziej ociężałe niż dotychczas. Auto jest w Polsce 2 lata po wymianie płynów, filtrów i rozrządu (wszytko ori z carspeedu) zaraz po sprowadzeniu i przeglądzie u Jaksy w tym roku. W aso sprawdziłem dodatkowo czujnik spalania stukowego OK, ciśnienie oleju OK, luzy zaworów OK. Co to może być ?
Szarpnięcie przy przespieszaniu
Strona 1 z 1
pytanie co Ci psuje mapy. najwyraźniej ECU dostaje złe dane na temat warunków spalania. albo sam komp jest uszkodzony. niestety dalsza diagnostyka jest dość męcząca. trzeba dość dokładnie posprawdzać elementy odpowiedzialne za spalanie – dolot, wydech, elektryka i sterowanie. samemu będzie ci ciężko, chyba, że ślepym trafem wymienisz coś (lambdę?) i to będzie akurat to.
- Od: 29 gru 2010, 15:14
- Posty: 66
kolo_00 napisał(a): A te cewki to watpie aby mogly sie uszkodzic. Moze po 15-20 latach tak, ale to ze mlode auto.
Oj, tu sie kolego mylisz , cewki w premacy to bardzo częsta awaria, wytrzymuja średnio 160-180k km.
No chyba że ktoś robi tyle przez 15-20 lat
- Od: 14 mar 2011, 13:05
- Posty: 22
- Skąd: Pomorskie
- Auto: Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D AWD Leder Navi BOSE LED AHK 2016r Black
klops23 napisał(a):kolo_00 napisał(a): A te cewki to watpie aby mogly sie uszkodzic. Moze po 15-20 latach tak, ale to ze mlode auto.
Oj, tu sie kolego mylisz , cewki w premacy to bardzo częsta awaria, wytrzymuja średnio 160-180k km.
No chyba że ktoś robi tyle przez 15-20 lat
A zadam ci takie pytanie czy wymieniales fajki cewek?? Przeciezz to tez kabel wn
Ja jakoś mam na cewkach od nowości 300 tys i przy 200 k km wymienilem fajki cewek
a 300 k km robie w 10 lat
- Od: 20 wrz 2011, 21:41
- Posty: 113
MaliR napisał(a):zacinający się zawór EGR.
jakbys pojechal na kompa, to bys wiedzial szybciej...
ale dobre i to, ze doszedles do przyczyny
Witam,
Mam podobny problem z mazdą (tzn. zubożenie). Ostatnio wyciągnąłem sonde lambda – była czarna, okopcona, przeczyściłem i ..... spokój..., ale tylko przez jakieś 50km, potem problem powrócił.
Czy w związku z tym można stwierdzić, że w tym przypadku padła sonda, nie zawór??
Mam podobny problem z mazdą (tzn. zubożenie). Ostatnio wyciągnąłem sonde lambda – była czarna, okopcona, przeczyściłem i ..... spokój..., ale tylko przez jakieś 50km, potem problem powrócił.
Czy w związku z tym można stwierdzić, że w tym przypadku padła sonda, nie zawór??
-
Jim Beam
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość