Wymiana filtra oleju – wyciek po wymianie.

Postprzez PierogK » 4 wrz 2011, 13:10

Witam

Wczoraj wymieniłem olej i filtr. Odkręcałem filtr kluczem z łańcuszkiem i przy odkręcaniu zauważyłem, że element silnika do którego dociskany jest filtr oleju podczas odkręcania/dokręcania porusza się wraz z filtrem (co to za część ??) Zaniepokojony tym faktem dzisiaj rano poszedłem na parking sprawdzić czy czasem coś nie kapie. Niestety były dwie kilkucentymetrowe kropki pod silnikiem. Z racji tego, że nie byłem pewien czy to z Madzi (parking jest usiany plamkami oleju) pojeździłem parę km po mieście i przestawiłem autko w inne miejsce – znowu kropka pod silnikiem :(.

Podczas wymiany zastosowałem się do kilku porad np. przed zamontowaniem nowego filtra przesmarowałem uszczelkę na filtrze olejem, dokręcałem ręką – ale zaczął obracać się także element do którego dociskany jest filtr... dlatego lekko dociągnąłem kluczykiem.

Najbardziej martwi mnie ten ruchomy element silnika... :| czy tak powinno być??
Czy możliwe, że z tego powodu coś cieknie?

Pzdr

P.S. Jeszcze lekko dokręciłem – nie ciecze ;) Może jakiś kurz się pod uszczelkę dostał? Nieważne...
Nadal jednak czekam na jakąś podpowiedź, czy element do którego dociskany jest filtr ma się obracać?
K.P.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2006, 22:58
Posty: 69
Skąd: Lubin
Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)

Postprzez Yard » 4 wrz 2011, 22:39

Nie spotkałem się z tym. To mnie zaciekawiłeś.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez PierogK » 5 wrz 2011, 09:06

Może w dieslu jest inaczej? Może ktoś kto ma benzynę się wypowie?

Jeśli ktoś na dniach będzie wymieniał olej to może się przyjrzy??
K.P.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2006, 22:58
Posty: 69
Skąd: Lubin
Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)

Postprzez koss » 5 wrz 2011, 13:37

no ja będę wymieniał, to się przyjrzę jak nie zapomnę
 
Od: 29 gru 2010, 15:14
Posty: 66

Postprzez fishi » 5 wrz 2011, 15:38

Witam,

Ja wymieniałem na weekandzie olej i u mnie ten element był nieruchomy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2010, 10:16
Posty: 6
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Premacy 1.9 Exclusive 114KM

Postprzez PierogK » 5 wrz 2011, 18:06

No to nieciekawie... Przy następnej wymianie czeka mnie mechanik. Dzięki za info.

Pzdr
K.P.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2006, 22:58
Posty: 69
Skąd: Lubin
Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)

Postprzez Piotr Raczkowski » 6 wrz 2011, 08:10

niekonieczni jak odkręcisz filtr od po prostu dokręć ten luźny element i po kłopocie
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez PierogK » 6 wrz 2011, 10:37

Spróbuję... przy następnej wymianie ;) Do tego dochodzi jakiś wężyk lub czujnik ciśnienia oleju? W każdym bądź razie odstaje z boku :]

P.S. Byłem dzisiaj u mechanika wymieniać klocki hamulcowe i zapytałem o ten element. Powiedział, że to jest chłodnica oleju i należy ją dokręcić przy następnej wymianie filtra gdyż jest na tym samym przedłużonym gwincie co filtr. Ponieważ filtr był mocno zassany to odkręcił się razem z chłodnicą ale gdy już poleciał olej z filtra to odkręcił się sam filtr ;)

To tak w skrócie na chłopski rozum ;)
K.P.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2006, 22:58
Posty: 69
Skąd: Lubin
Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)

Postprzez Piotr Raczkowski » 7 wrz 2011, 20:47

popatrz na rysunki na tej stronie viewtopic.php?f=121&t=78974 zobaczysz jak i co
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez PierogK » 7 wrz 2011, 22:56

Na której stronie? allmazda znam ale trochę trzeba się naszukać po polsku ;) Na razie nie ma problemu ale dzięki...

Pzdr
K.P.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2006, 22:58
Posty: 69
Skąd: Lubin
Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)

Postprzez m323m » 8 wrz 2011, 09:37

witam,ja wymieniam olej co 10 tys km,i wiem ze po każdej wymianie będzie trochę kapać , dlaczego? , a dlatego ze filtr jest tak zamocowany ze przy jego odkręcaniu zawsze po bloku poleci olej , więc może stąd te krople pod samochodem, a te część ruchomą dokręć i się nie przejmuj , mi jak przychodzi wymienić olej to zastanawiam się ile czasu będę odkręcał zassany filtr, pozdrawiam
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez PierogK » 11 wrz 2011, 22:55

Dzięki za pocieszającą odpowiedź ;) Faktycznie po bloku ten olej ścieka i może to było to ;) Zobaczę czy nie przesadziłem z tym dokręcaniem przy następnej wymianie...

Pzdr
K.P.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2006, 22:58
Posty: 69
Skąd: Lubin
Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)

Postprzez koss » 12 wrz 2011, 22:38

mialem napisac to pisze, choc nic nowego nie wniose raczej. nic sie nie krecilo, filtr mechanik odkrecil reka, olej splynal po bloku. wlali 3l i mam max.
 
Od: 29 gru 2010, 15:14
Posty: 66

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy