Objawy zużytej cewki (fajki) – jakie?
1, 2
Witam
Jakis czas temu u mnie zaczęło się to objawiać nie regularna praca silnika i spadkiem mocy.
Jak była zimna to po zapaleniu działała jakby na dwa gary a hałas jak by to był diesel taki z 70roku.
Przy jeździe czasem jechało się normalnie a po 10-20 km potrafiła znowu zeskoczyć i wtedy max 60 km/h o przyspieszeniu nie wspominając.
Zeby wjechać na skrzyżowanie to naprawdę był wyczyn bo potrafiła do tego zgasnąć .
Po wymianie cewek tydzień temu w serwisie mazdy wszystko ustąpiło.
Jednak teraz mi się dziwnie zachowuje bo przy przyspieszaniu silnik wchodzi na wysokie obroty 3-4.5 k a zachowuje się jak by lekko gaz nacisną
zastanawiam się czy to od tego czy to jakiś inny problem :/
Jakis czas temu u mnie zaczęło się to objawiać nie regularna praca silnika i spadkiem mocy.
Jak była zimna to po zapaleniu działała jakby na dwa gary a hałas jak by to był diesel taki z 70roku.
Przy jeździe czasem jechało się normalnie a po 10-20 km potrafiła znowu zeskoczyć i wtedy max 60 km/h o przyspieszeniu nie wspominając.
Zeby wjechać na skrzyżowanie to naprawdę był wyczyn bo potrafiła do tego zgasnąć .
Po wymianie cewek tydzień temu w serwisie mazdy wszystko ustąpiło.
Jednak teraz mi się dziwnie zachowuje bo przy przyspieszaniu silnik wchodzi na wysokie obroty 3-4.5 k a zachowuje się jak by lekko gaz nacisną

zastanawiam się czy to od tego czy to jakiś inny problem :/
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Piotr Raczkowski napisał(a):może cewki mówią
http://www.youtube.com/watch?v=UdCtgoUvKRo
taki będzie dźwięk i zachowanie silnika jak już będą na prawie całkowitym umarciu.
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
W czwartek wracałem do domu z wakacji, pod Toruniem auto zaczęło szarpać i straciło trochę z mocy, modliłem się żeby tylko dojechać do domu, jakoś się udało, padła lewa cewka (tzn padnie na dniach) przeskakuje iskra na jednej cewce.
Mam pytanie, czy kupił ktoś taki zamiennik cewki:
http://www.janmor.pl/pol/katalog.php?p= ... sc=1.8#ccw
Wysłałem już zapytanie do carspeed, ale raczej w tej chwili nie uśmiecha mi się wydać 500zł za oryginalna cewkę
a używkę po prostu boję się kupić.
I jeszcze jedno, czy wymienia się dwie cewki czy można jedną ?
Przyznam szczerze że zamiast kupić cewkę w aso za 500zł to w tej cenie wolałbym kupić 2 cewki Janmora i Oryginalne przewody WN.
Mam pytanie, czy kupił ktoś taki zamiennik cewki:
http://www.janmor.pl/pol/katalog.php?p= ... sc=1.8#ccw
Wysłałem już zapytanie do carspeed, ale raczej w tej chwili nie uśmiecha mi się wydać 500zł za oryginalna cewkę
I jeszcze jedno, czy wymienia się dwie cewki czy można jedną ?
Przyznam szczerze że zamiast kupić cewkę w aso za 500zł to w tej cenie wolałbym kupić 2 cewki Janmora i Oryginalne przewody WN.
- Od: 21 lip 2009, 19:22
- Posty: 11
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda Premacy 1,8 74kW, 2000r.
Jak padła jedna to przeważnie i pada druga
dlatego wymienia się dwie.
Cewki są drogie to fakt, ja założyłem oryginalne (skazanie na aso w BE) ale wiem ze będzie drugie 160
działało.
Zaoszczędzić możesz ale mówią ze to jak z rozrządem tylko pozornie.
Pozdrawiam
Marian
dlatego wymienia się dwie.
Cewki są drogie to fakt, ja założyłem oryginalne (skazanie na aso w BE) ale wiem ze będzie drugie 160
działało.
Zaoszczędzić możesz ale mówią ze to jak z rozrządem tylko pozornie.
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
U mnie padnięcie cewki związało się na nieszczęście z załozeniem instalacji LPG i przez to wiele nawojowałem się z gazownikami , bo auto szarpało jak cholera w zakresie do 2500 obrotów a jest to też objaw źle ustawionej instalacji LPG.
W końcu postanowiłem (po kilku nieudanych próbach ustawienia gazu ) wymieniać po kolei : najpierw świece- nic, auto dalej szarpało, potem kable (oryginalne z ASO 300pln) – nic dalej szarpie
, w końcu zdecydowałem się na cewki i kupilem właśnie te : http://www.janmor.pl/pol/katalog.php?p=main&s=2&komplet=cew&szczeg3=ok&id_marki=141m&model=PREMACY&pozycja=5675&pojemnosc=1.8#ccw z tego względu ,ze nawet jak te wytrzymają 50000km to i tak wyjdzie mi taniej kupić takie 3 niż jedną oryginalną z ASO za 500pln.
Po wymianie cewek auto odżyło i znowu jazda sprawia mi przyjemność
Pozdrawiam i przepraszam panów gazowników ELPIGAZ z Miszewa
W końcu postanowiłem (po kilku nieudanych próbach ustawienia gazu ) wymieniać po kolei : najpierw świece- nic, auto dalej szarpało, potem kable (oryginalne z ASO 300pln) – nic dalej szarpie
Po wymianie cewek auto odżyło i znowu jazda sprawia mi przyjemność
Pozdrawiam i przepraszam panów gazowników ELPIGAZ z Miszewa
- Od: 14 mar 2011, 13:05
- Posty: 22
- Skąd: Pomorskie
- Auto: Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D AWD Leder Navi BOSE LED AHK 2016r Black
witam,jak chcesz to mam taką cewkę w zamienniku prawie nową(niepotrzebnie kupioną) i dwie używane też sprawne,odsprzedam ,po 50zł za szt., wszystkie są 100% sprawne, te używane były sprawdzane na specjalnym stole pomiarowym,trafiły mi się kiedyś nowe w oryginale po100zł więc kupiłem i założyłem te nowe, ale ogólnie wydałem tylko pieniądze niepotrzebnie, po stare są sprawne,pzdr
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Odświeżam wątek.
W zeszłym roku w styczniu padła mi jedna cewka w madzi. Dojechałem 70km do domu z jedną sprawną a drugą padniętą. Auto szarpało niemiłosiernie i nie miało mocy. W Fox Rzeszów oryginał w tym czasie kosztował 570zł sztuka. Zakupiłem dwie Janmora po 120zł za szt. Po tygodniu padła pierwsza z zamienników Janmora. Reklamowałem... oddali kasę. Zamontowałem w miejsce padniętej starą jeszcze sprawną. Silnik nie miał już tej mocy, przyspieszenia i równości pracy jak na oryginałach. Na benzynie było ok, ale gaz jest bardzo wrażliwy na kiepską instalację zapłonową i podczas przyspieszania w momencie przekraczania 3500 obrotów silnik jest przydławiany, traci chwilowo moc, po czym powoli rozpędza się dalej. Padła druga cewka Janmora. Reklamacja – w trakcie jej rozpatrywania kupiłem jakieś droższe zamienniki (OYODO 70E3019 – Made in Japan) po 210zł/szt. Sprawdziłem organoleptycznie – identyczna jak Janmorowska, nawet te same numery nadrukowane na cewce. Wymieniłem obie. Silnik dalej ma problemy z przyspieszaniem (często jest szarpnięcie pomiędzy 2000 – 2500obr i pozostał problem przy przekraczaniu 3500obr.) pracuje nierówno na biegu jałowym (falują obroty, nierówna praca – czuć nierównomierne wibracje). Na OYODO przejechałem 5 miesięcy. Jedna padła – jest w reklamacji. W tej chwili mam jedną Janmora i jedną OYODO.
Zamówiłem już Oryginały, są teraz w niskiej cenie 220zł/szt ale mam obawy, że to jakiś głębszy problem... i czekam, aż wróci z reklamacji OYODO, bo nie chcę aby oryginały też padły przez jakieś uszkodzony regulator napięcia....
1. Jak jest rozwiązana kwestia zapłonu w Premacy?
2. Czy jest możliwe, że na cewki przychodzi zbyt mocny impuls (za wysokie napięcie?) i przez to padają?
3. Doprowadziłem dodatkowy gruby przewód miedziany od masy przy akumulatorze do bloku silnika, bo słyszałem, że gdy nie ma dobrej masy to mogą padać cewki. Słyszał ktoś o tym?
Może ktoś się wypowie w temacie? Zwłaszcza interesuje mnie odpowiedź na 1 pytanie.
W zeszłym roku w styczniu padła mi jedna cewka w madzi. Dojechałem 70km do domu z jedną sprawną a drugą padniętą. Auto szarpało niemiłosiernie i nie miało mocy. W Fox Rzeszów oryginał w tym czasie kosztował 570zł sztuka. Zakupiłem dwie Janmora po 120zł za szt. Po tygodniu padła pierwsza z zamienników Janmora. Reklamowałem... oddali kasę. Zamontowałem w miejsce padniętej starą jeszcze sprawną. Silnik nie miał już tej mocy, przyspieszenia i równości pracy jak na oryginałach. Na benzynie było ok, ale gaz jest bardzo wrażliwy na kiepską instalację zapłonową i podczas przyspieszania w momencie przekraczania 3500 obrotów silnik jest przydławiany, traci chwilowo moc, po czym powoli rozpędza się dalej. Padła druga cewka Janmora. Reklamacja – w trakcie jej rozpatrywania kupiłem jakieś droższe zamienniki (OYODO 70E3019 – Made in Japan) po 210zł/szt. Sprawdziłem organoleptycznie – identyczna jak Janmorowska, nawet te same numery nadrukowane na cewce. Wymieniłem obie. Silnik dalej ma problemy z przyspieszaniem (często jest szarpnięcie pomiędzy 2000 – 2500obr i pozostał problem przy przekraczaniu 3500obr.) pracuje nierówno na biegu jałowym (falują obroty, nierówna praca – czuć nierównomierne wibracje). Na OYODO przejechałem 5 miesięcy. Jedna padła – jest w reklamacji. W tej chwili mam jedną Janmora i jedną OYODO.
Zamówiłem już Oryginały, są teraz w niskiej cenie 220zł/szt ale mam obawy, że to jakiś głębszy problem... i czekam, aż wróci z reklamacji OYODO, bo nie chcę aby oryginały też padły przez jakieś uszkodzony regulator napięcia....
1. Jak jest rozwiązana kwestia zapłonu w Premacy?
2. Czy jest możliwe, że na cewki przychodzi zbyt mocny impuls (za wysokie napięcie?) i przez to padają?
3. Doprowadziłem dodatkowy gruby przewód miedziany od masy przy akumulatorze do bloku silnika, bo słyszałem, że gdy nie ma dobrej masy to mogą padać cewki. Słyszał ktoś o tym?
Może ktoś się wypowie w temacie? Zwłaszcza interesuje mnie odpowiedź na 1 pytanie.
K.P.
- Od: 1 maja 2006, 22:58
- Posty: 69
- Skąd: Lubin
- Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)
Dzięki za wyjaśnienie. Domyślałem się, że to komputer steruje zapłonem, ale czy jest jeszcze po drodze gdzieś jakiś regulator napięcia czy coś podobnego? Czy po prostu około 12V jest podawane cały czas na cewkę a ECU tylko wyzwala impulsy?
Sprawdzę te napięcia... i podjadę tam gdzie zakładali instalację gazową – może to wina sterownika od LPG?
Sprawdzę te napięcia... i podjadę tam gdzie zakładali instalację gazową – może to wina sterownika od LPG?
K.P.
- Od: 1 maja 2006, 22:58
- Posty: 69
- Skąd: Lubin
- Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)
a tak nawiasem mówiąc,moje auto ma 170 tys i nic nie zauwazam złego,ale...radzicie nie wymieniac profilaktycznie?czekać na objawy jakies-szarpanie itd?a co z tymi krótkimi kabelkami do 2 swiecy?on tez ma długą trwałość jak cewka?wiem-najlepiej zrobić proforma,ale ...kasa,to kosztuje ,a po co ładować w coś co może nie wymagać tego.Tak pytam,bo to moje pierwsze auto z taka kombinacją cewek
-
rajtkezjusz
rajtkezjusz napisał(a):a tak nawiasem mówiąc,moje auto ma 170 tys i nic nie zauwazam złego,ale...radzicie nie wymieniac profilaktycznie?
Jeśli działają to nic nie wymieniaj szkoda pieniędzy
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Witam!
Od pewnego czasu mam problem z moją premacką.
Latem nie było problemu – jeździła super – problem pojawił się teraz kiedy się ochłodziło...
Auto czy to na zimnym czy na ciepłym na PB czy na LPG bez znaczenia zaczęło sobie poszarpywać w czasie płynnej jazdy szczególnie w niskich zakresach obrotów silnika tj 1500-2500 RPM.
Pojawiają się minimalne drgania – lecz gdy dodam zdecydowanie gazu tego już nie ma. Pojawia się tylko w momencie gdy chcę utrzymać równą prędkość wówczas przy dodawaniu i odejmowaniu gazu pojawiaja się szarpnięcia...delikatne – wczesniej tego nie było.
Aha nadmienię że zaczęło mi również pulsować mocno oświetlenie wewnątrz samochodu i wraz ze wzrostem obrotów pulsowanie narasta. Co to może być ?
CEWKI? przewody>? swiece wykluczam bo mam nowe DENSO...
Alternator się konczy?
Od pewnego czasu mam problem z moją premacką.
Latem nie było problemu – jeździła super – problem pojawił się teraz kiedy się ochłodziło...
Auto czy to na zimnym czy na ciepłym na PB czy na LPG bez znaczenia zaczęło sobie poszarpywać w czasie płynnej jazdy szczególnie w niskich zakresach obrotów silnika tj 1500-2500 RPM.
Pojawiają się minimalne drgania – lecz gdy dodam zdecydowanie gazu tego już nie ma. Pojawia się tylko w momencie gdy chcę utrzymać równą prędkość wówczas przy dodawaniu i odejmowaniu gazu pojawiaja się szarpnięcia...delikatne – wczesniej tego nie było.
Aha nadmienię że zaczęło mi również pulsować mocno oświetlenie wewnątrz samochodu i wraz ze wzrostem obrotów pulsowanie narasta. Co to może być ?
CEWKI? przewody>? swiece wykluczam bo mam nowe DENSO...
Alternator się konczy?
- Od: 21 paź 2013, 11:08
- Posty: 6
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda Premacy 1.8 CP 101KM Pb+LPG PRINS
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość