Objawy zużytej cewki (fajki) – jakie?

Postprzez IK888 » 5 kwi 2010, 19:08

Jakie są objawy zużytych cewek zapłonowych, co może być oznaką że należy je wymienić? W jaki sposób można je sprawdzić?
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:11
Posty: 29
Skąd: Sandomierz

Postprzez rafal75 » 5 kwi 2010, 19:56

Przeważnie jak cewka padnie to w ogóle nie daje iskry lub jak się nagrzeje raz daje albo nie. :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2010, 23:13
Posty: 26
Skąd: Ostróda
Auto: PREMACY 1.8b 114km 1999r.

Postprzez IK888 » 5 kwi 2010, 20:18

rafal75 napisał(a):Przeważnie jak cewka padnie to w ogóle nie daje iskry lub jak się nagrzeje raz daje albo nie. :)



Czyli jak się nagrzeje może być częściowa utrata mocy? "muł'...
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:11
Posty: 29
Skąd: Sandomierz

Postprzez rafal75 » 5 kwi 2010, 20:47

Ciężko wyczuć. Ja w poprzednim aucie miałem jak cewka padła to auto w ogóle nie można było uruchomić silnika.zamontowałem nową i silnik zapalił odraz bez problemu. pozdrawiam. ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2010, 23:13
Posty: 26
Skąd: Ostróda
Auto: PREMACY 1.8b 114km 1999r.

Postprzez Toma1 » 5 kwi 2010, 21:06

nie wiem jak w Premacy, ale w poprzednim aucie (Astra) padnięta cewka objawiała się zdecydowaną utratą mocy – auto ciężko ruszało a wyprzedzanie kojarzyło mi się z atakiem kamikadze – wymianie cewki autko nabrało żwawości
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 19:49
Posty: 59

Postprzez Marianek » 6 kwi 2010, 18:14

Witam
Jakis czas temu u mnie zaczęło się to objawiać nie regularna praca silnika i spadkiem mocy.
Jak była zimna to po zapaleniu działała jakby na dwa gary a hałas jak by to był diesel taki z 70roku.
Przy jeździe czasem jechało się normalnie a po 10-20 km potrafiła znowu zeskoczyć i wtedy max 60 km/h o przyspieszeniu nie wspominając.
Zeby wjechać na skrzyżowanie to naprawdę był wyczyn bo potrafiła do tego zgasnąć .
Po wymianie cewek tydzień temu w serwisie mazdy wszystko ustąpiło.
Jednak teraz mi się dziwnie zachowuje bo przy przyspieszaniu silnik wchodzi na wysokie obroty 3-4.5 k a zachowuje się jak by lekko gaz nacisną <glupek2>
zastanawiam się czy to od tego czy to jakiś inny problem :/
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Marianek » 13 kwi 2011, 15:32

Piotr Raczkowski napisał(a):może cewki mówią papa


http://www.youtube.com/watch?v=UdCtgoUvKRo
taki będzie dźwięk i zachowanie silnika jak już będą na prawie całkowitym umarciu.
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez msvincent » 26 cze 2011, 16:24

W czwartek wracałem do domu z wakacji, pod Toruniem auto zaczęło szarpać i straciło trochę z mocy, modliłem się żeby tylko dojechać do domu, jakoś się udało, padła lewa cewka (tzn padnie na dniach) przeskakuje iskra na jednej cewce.

Mam pytanie, czy kupił ktoś taki zamiennik cewki:

http://www.janmor.pl/pol/katalog.php?p= ... sc=1.8#ccw

Wysłałem już zapytanie do carspeed, ale raczej w tej chwili nie uśmiecha mi się wydać 500zł za oryginalna cewkę :( a używkę po prostu boję się kupić.

I jeszcze jedno, czy wymienia się dwie cewki czy można jedną ?

Przyznam szczerze że zamiast kupić cewkę w aso za 500zł to w tej cenie wolałbym kupić 2 cewki Janmora i Oryginalne przewody WN.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2009, 19:22
Posty: 11
Skąd: Bytom
Auto: Mazda Premacy 1,8 74kW, 2000r.

Postprzez Marianek » 26 cze 2011, 21:29

Jak padła jedna to przeważnie i pada druga :(
dlatego wymienia się dwie.
Cewki są drogie to fakt, ja założyłem oryginalne (skazanie na aso w BE) ale wiem ze będzie drugie 160
działało.
Zaoszczędzić możesz ale mówią ze to jak z rozrządem tylko pozornie.
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez klops23 » 5 sie 2011, 11:49

U mnie padnięcie cewki związało się na nieszczęście z załozeniem instalacji LPG i przez to wiele nawojowałem się z gazownikami , bo auto szarpało jak cholera w zakresie do 2500 obrotów a jest to też objaw źle ustawionej instalacji LPG.
W końcu postanowiłem (po kilku nieudanych próbach ustawienia gazu ) wymieniać po kolei : najpierw świece- nic, auto dalej szarpało, potem kable (oryginalne z ASO 300pln) – nic dalej szarpie :( , w końcu zdecydowałem się na cewki i kupilem właśnie te : http://www.janmor.pl/pol/katalog.php?p=main&s=2&komplet=cew&szczeg3=ok&id_marki=141m&model=PREMACY&pozycja=5675&pojemnosc=1.8#ccw z tego względu ,ze nawet jak te wytrzymają 50000km to i tak wyjdzie mi taniej kupić takie 3 niż jedną oryginalną z ASO za 500pln.
Po wymianie cewek auto odżyło i znowu jazda sprawia mi przyjemność :)
Pozdrawiam i przepraszam panów gazowników ELPIGAZ z Miszewa :D
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 13:05
Posty: 22
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D AWD Leder Navi BOSE LED AHK 2016r Black

Postprzez m323m » 5 sie 2011, 22:35

witam,jak chcesz to mam taką cewkę w zamienniku prawie nową(niepotrzebnie kupioną) i dwie używane też sprawne,odsprzedam ,po 50zł za szt., wszystkie są 100% sprawne, te używane były sprawdzane na specjalnym stole pomiarowym,trafiły mi się kiedyś nowe w oryginale po100zł więc kupiłem i założyłem te nowe, ale ogólnie wydałem tylko pieniądze niepotrzebnie, po stare są sprawne,pzdr
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez viron » 6 sie 2011, 07:40

Wymień tylko jedną drugiej nie ma potrzeby. Nie wymienia się cewek profilaktycznie.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 21:38
Posty: 34
Skąd: lubelskie
Auto: mazda xedos 9 2,0 V6 TA. KF. 1994

Postprzez PierogK » 30 gru 2011, 03:20

Odświeżam wątek.
W zeszłym roku w styczniu padła mi jedna cewka w madzi. Dojechałem 70km do domu z jedną sprawną a drugą padniętą. Auto szarpało niemiłosiernie i nie miało mocy. W Fox Rzeszów oryginał w tym czasie kosztował 570zł sztuka. Zakupiłem dwie Janmora po 120zł za szt. Po tygodniu padła pierwsza z zamienników Janmora. Reklamowałem... oddali kasę. Zamontowałem w miejsce padniętej starą jeszcze sprawną. Silnik nie miał już tej mocy, przyspieszenia i równości pracy jak na oryginałach. Na benzynie było ok, ale gaz jest bardzo wrażliwy na kiepską instalację zapłonową i podczas przyspieszania w momencie przekraczania 3500 obrotów silnik jest przydławiany, traci chwilowo moc, po czym powoli rozpędza się dalej. Padła druga cewka Janmora. Reklamacja – w trakcie jej rozpatrywania kupiłem jakieś droższe zamienniki (OYODO 70E3019 – Made in Japan) po 210zł/szt. Sprawdziłem organoleptycznie – identyczna jak Janmorowska, nawet te same numery nadrukowane na cewce. Wymieniłem obie. Silnik dalej ma problemy z przyspieszaniem (często jest szarpnięcie pomiędzy 2000 – 2500obr i pozostał problem przy przekraczaniu 3500obr.) pracuje nierówno na biegu jałowym (falują obroty, nierówna praca – czuć nierównomierne wibracje). Na OYODO przejechałem 5 miesięcy. Jedna padła – jest w reklamacji. W tej chwili mam jedną Janmora i jedną OYODO.
Zamówiłem już Oryginały, są teraz w niskiej cenie 220zł/szt ale mam obawy, że to jakiś głębszy problem... i czekam, aż wróci z reklamacji OYODO, bo nie chcę aby oryginały też padły przez jakieś uszkodzony regulator napięcia....

1. Jak jest rozwiązana kwestia zapłonu w Premacy?
2. Czy jest możliwe, że na cewki przychodzi zbyt mocny impuls (za wysokie napięcie?) i przez to padają?
3. Doprowadziłem dodatkowy gruby przewód miedziany od masy przy akumulatorze do bloku silnika, bo słyszałem, że gdy nie ma dobrej masy to mogą padać cewki. Słyszał ktoś o tym?

Może ktoś się wypowie w temacie? Zwłaszcza interesuje mnie odpowiedź na 1 pytanie.
K.P.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2006, 22:58
Posty: 69
Skąd: Lubin
Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)

Postprzez malez4 » 1 sty 2012, 18:27

A-zasilanie +12V
B-masa
C-impuls wyzwalający z ECU +3V
A,B,C-wyjścia z cewki.
Początkujący
 
Od: 25 cze 2011, 17:03
Posty: 18

Postprzez PierogK » 2 sty 2012, 11:23

Dzięki za wyjaśnienie. Domyślałem się, że to komputer steruje zapłonem, ale czy jest jeszcze po drodze gdzieś jakiś regulator napięcia czy coś podobnego? Czy po prostu około 12V jest podawane cały czas na cewkę a ECU tylko wyzwala impulsy?
Sprawdzę te napięcia... i podjadę tam gdzie zakładali instalację gazową – może to wina sterownika od LPG?
K.P.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2006, 22:58
Posty: 69
Skąd: Lubin
Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)

Postprzez malez4 » 2 sty 2012, 21:12

Jedyny regulator jest w alternatorze.Prawidłowa wartość napięcia ładowania 13.8-14.2 V.
Początkujący
 
Od: 25 cze 2011, 17:03
Posty: 18

Postprzez rajtkezjusz » 30 sty 2012, 11:11

a tak nawiasem mówiąc,moje auto ma 170 tys i nic nie zauwazam złego,ale...radzicie nie wymieniac profilaktycznie?czekać na objawy jakies-szarpanie itd?a co z tymi krótkimi kabelkami do 2 swiecy?on tez ma długą trwałość jak cewka?wiem-najlepiej zrobić proforma,ale ...kasa,to kosztuje ,a po co ładować w coś co może nie wymagać tego.Tak pytam,bo to moje pierwsze auto z taka kombinacją cewek
rajtkezjusz
 

Postprzez Marianek » 30 sty 2012, 11:34

rajtkezjusz napisał(a):a tak nawiasem mówiąc,moje auto ma 170 tys i nic nie zauwazam złego,ale...radzicie nie wymieniac profilaktycznie?

Jeśli działają to nic nie wymieniaj szkoda pieniędzy :) .
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez rajtkezjusz » 1 lut 2012, 14:54

i tak zrobiłem,same świeczki poszły i jest ok
rajtkezjusz
 

Postprzez mietas1 » 15 lis 2013, 00:25

Witam!

Od pewnego czasu mam problem z moją premacką.
Latem nie było problemu – jeździła super – problem pojawił się teraz kiedy się ochłodziło...

Auto czy to na zimnym czy na ciepłym na PB czy na LPG bez znaczenia zaczęło sobie poszarpywać w czasie płynnej jazdy szczególnie w niskich zakresach obrotów silnika tj 1500-2500 RPM.
Pojawiają się minimalne drgania – lecz gdy dodam zdecydowanie gazu tego już nie ma. Pojawia się tylko w momencie gdy chcę utrzymać równą prędkość wówczas przy dodawaniu i odejmowaniu gazu pojawiaja się szarpnięcia...delikatne – wczesniej tego nie było.

Aha nadmienię że zaczęło mi również pulsować mocno oświetlenie wewnątrz samochodu i wraz ze wzrostem obrotów pulsowanie narasta. Co to może być ?
CEWKI? przewody>? swiece wykluczam bo mam nowe DENSO...
Alternator się konczy?
Początkujący
 
Od: 21 paź 2013, 11:08
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Premacy 1.8 CP 101KM Pb+LPG PRINS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy