Demontaż alternatora

Witam
Mam pytanie jak w temacie, nadmienię , że raz już mi mechanik już go wyjmował , co wiązało sie z koniecznością zdjęcia koła, demontażem półosi, spuszczeniem oleju ze skrzyni biegów (strasznie pracochłonne i zajęło dużo czasu) – nie znalazł prostszego sposobu, nie można go było nijak obrócić , żeby wyjąć prościej. Czy ktoś zna jakiś prostszy sposób? Szukałem i tu na forum i w necie – ktoś na forum wypowiadał się na podobny temat ale w silniku Disel a tam to podobno to bułka z masłem, jest na wierzchu. Mam do wymiany łożyska w nim i nie chce mi się znowu tyle roboty odwalać. mam też pytanie apropos łożysk w nim , znalazłem typy w necie (jakaś ruska strona z katalogiem online) ale po tych numerach PN-18-W27 (przednie) i N336-18-W36 (tylne) żaden sklep czy hurtownia nie jest w stanie ich znaleźć. A nie chcę demontować jeśli ich nie będę miał ręku.
pozdrawiam i czekam na odzew ludzi dobrej woli.
Maciek
Mam pytanie jak w temacie, nadmienię , że raz już mi mechanik już go wyjmował , co wiązało sie z koniecznością zdjęcia koła, demontażem półosi, spuszczeniem oleju ze skrzyni biegów (strasznie pracochłonne i zajęło dużo czasu) – nie znalazł prostszego sposobu, nie można go było nijak obrócić , żeby wyjąć prościej. Czy ktoś zna jakiś prostszy sposób? Szukałem i tu na forum i w necie – ktoś na forum wypowiadał się na podobny temat ale w silniku Disel a tam to podobno to bułka z masłem, jest na wierzchu. Mam do wymiany łożyska w nim i nie chce mi się znowu tyle roboty odwalać. mam też pytanie apropos łożysk w nim , znalazłem typy w necie (jakaś ruska strona z katalogiem online) ale po tych numerach PN-18-W27 (przednie) i N336-18-W36 (tylne) żaden sklep czy hurtownia nie jest w stanie ich znaleźć. A nie chcę demontować jeśli ich nie będę miał ręku.
pozdrawiam i czekam na odzew ludzi dobrej woli.
Maciek