Strona 1 z 3

INT Tryb pracy przerywanej wycieraczek

PostNapisane: 24 cze 2009, 08:41
przez lepki
Ktoś z kolegów wie, czy istnieje opcja regulacji przerwy w pracy wycieraczek w położeniu INT ?

W mojej Premacy 2004r. nie ma tego obracanego pierścienia z lewej strony przełącznika wycieraczek, którym regulowało się przerwę w starszych wersjach.

Instrukcja obsługi którą mam, kończy się na edycji Premacy 2002r. Jest tam mowa tylko i wyłącznie o regulacji pierścieniem, którego jak pisałem brak. :(

PostNapisane: 24 cze 2009, 09:13
przez wac_ns
lol, ja chyba też nie mam żadnego pierścienia a mam starszą wersję... chyba ze nie wiem do końca o czym mówisz...

PostNapisane: 24 cze 2009, 18:33
przez lepki
wac_ns napisał(a):lol, ja chyba też nie mam żadnego pierścienia a mam starszą wersję... chyba ze nie wiem do końca o czym mówisz...


No to może żadnego dodatkowego pierścienia nie ma :D
Skany instrukcji, którą mam pozostawiają wiele do życzenia. Rysunki są mało czytelne.

Czyli powinno być tak: wajcha góra-dół w pozycję INT. Następnie przełącznikiem obrotowym przeskakujemy między pozycją OFF a INT – w ten sposób ustawiamy długość przerwy. Dobrze kombinuję ?

PostNapisane: 24 cze 2009, 18:37
przez Mako
jezeli chcecie miec wajchy z INT proponuje poszukac w rozbitkach GF-ek liftback, nie wiem czy we wszystkich byl INT ale na pewno wystepowal

PostNapisane: 24 cze 2009, 22:24
przez wac_ns
napisane mam 5 pozycji:

– MIST
– OFF PULL pozycja stała ( po przekręceniu zostaje w tej pozycji cały czas)
– INT pozycja stała ( po przekręceniu zostaje w tej pozycji cały czas)
– 1 pozycja stała ( po przekręceniu zostaje w tej pozycji cały czas)
– 2 pozycja stała ( po przekręceniu zostaje w tej pozycji cały czas)

można jeszcze całą wajchę dać do siebie ale nie da się na stałę.

funkcje na przekręcanym elemęcie ma 4 funkcje ale to dotyczy tylnej wycieraczki.

sam nie wiem czy jest regulacja przerwy, lub nie wiem jak ją ustawić.

PostNapisane: 24 cze 2009, 22:42
przez Yard
Nie kombinuj bo jej nie masz. ;)

W instrukcji jest pokazany pierścień ale rysunek sugeruje wersję prawostronną.
Nie spotkałem samochodu z regulacją czasu pracy wycieraczek w Europie.

PostNapisane: 25 cze 2009, 11:08
przez lepki
Yard napisał(a):Nie kombinuj bo jej nie masz. ;)

W instrukcji jest pokazany pierścień ale rysunek sugeruje wersję prawostronną.
Nie spotkałem samochodu z regulacją czasu pracy wycieraczek w Europie.


No fakt, że pokazana jest opcja dla ruchu lewostronnego.

Jestem mniej spostrzegawczy ;)

Reasumując: jesteśmy skazani na fabrycznie ustawioną przerwę w pracy wycieraczek, bez możliwości naszej osobistej ingerencji :(

Zemsta Japończyków !!

Re: INT Tryb pracy przerywanej wycieraczek

PostNapisane: 3 sie 2012, 19:25
przez Andi_79
Witam
Odgrzewam temat i proszę bardziej obeznanych o opinię.
W Skodzie Felicji, którą poprzednio miałem tryb pracy przerywanej był dość ciekawy a mianowicie.
Włączałeś na INT, wycieraczka wykonała jedno wahnięcie po czy wyłączałeś wycieraczki. Po chwili dajmy na to po 10 sekundach włączałeś ponownie wycieraczki i one działały właśnie z przerwą 10 sekundową.
Przekaźnik pamiętał czas pomiędzy wyłączeniem a ponownym włączeniem i tak sterował wycieraczkami. Oczywiście w trybie INT. Pozostałe dwie prędkości pracy ciągłej działały niezależnie.
Czas taki można było ustawić 0÷30 sekund. Wydaje mi się że była to funkcja przekaźnika wycieraczek.
I tu pytanie do was fachowcy czy dałoby się zaadoptować ten przekaźnik do Premacy.

PostNapisane: 4 sie 2012, 11:45
przez josif666
Andi_79 napisał(a):Witam
Odgrzewam temat i proszę bardziej obeznanych o opinię.
W Skodzie Felicji, którą poprzednio miałem tryb pracy przerywanej był dość ciekawy a mianowicie.
Włączałeś na INT, wycieraczka wykonała jedno wahnięcie po czy wyłączałeś wycieraczki. Po chwili dajmy na to po 10 sekundach włączałeś ponownie wycieraczki i one działały właśnie z przerwą 10 sekundową.
Przekaźnik pamiętał czas pomiędzy wyłączeniem a ponownym włączeniem i tak sterował wycieraczkami. Oczywiście w trybie INT. Pozostałe dwie prędkości pracy ciągłej działały niezależnie.
Czas taki można było ustawić 0÷30 sekund. Wydaje mi się że była to funkcja przekaźnika wycieraczek.
I tu pytanie do was fachowcy czy dałoby się zaadoptować ten przekaźnik do Premacy.


Wg mnie wystarczy za około 100 PLN kupić manetkę z 323 BJ albo wspomniane niżej 626 GF i założyć nie wymieniając przekaźnika gdyż wg moich wiadomości potencjo,metr w manetce reguluje częstotliwość z jaką ma zadziałać przekaźnik tak jak my regulujemy włączanie/wyłączanie wycieraczki w trybie manualnym.

PostNapisane: 4 sie 2012, 13:11
przez OBeK
Właśnie kiedyś się rozglądałem za regulowanym interwałem i wpadły mi w oko manetki z 323/626 i zastanawiałem się jak jest z ich montażem?

Czy aby zamontować taką manetkę z regulacją INT trzeba zdejmować kierownicę czy da się jakoś inaczej?

.Pozdrawiam

Re: INT Tryb pracy przerywanej wycieraczek

PostNapisane: 4 sie 2012, 13:30
przez Marianek
Kierownicy nie trzeba zdejmować,tylko dolna cześć obudowy a reszta to odkręć śrubki, odłącz i podłącz.
O ile dobrze pamiętam tak to mniej wiejącej wyglądało,osobiście tego nie robiłem.
Zdjęcia zaczerpnięte z Allegro do podglądu od :
http://allegro.pl/my_page.php?uid=11149618 Mazda 626
http://allegro.pl/my_page.php?uid=4810119 Mazda Premacy

PostNapisane: 5 sie 2012, 13:51
przez Yard
Dokładnie tak. Ostatnio rozbierałem.

Re: INT Tryb pracy przerywanej wycieraczek

PostNapisane: 6 sie 2012, 18:11
przez Andi_79
Witam
Proszę osoby które taką operację przeprowadziły o potwierdzenie czy wymiana 1 do 1 manetki załatwia sprawę regulacji czasu pracy wycieraczek w trybie INT.
Czy nie trzeba jeszcze gdzieś indziej grzebać??.

Re: INT Tryb pracy przerywanej wycieraczek

PostNapisane: 8 sie 2012, 07:51
przez Irek.k
Proszę osoby które taką operację przeprowadziły o potwierdzenie czy wymiana 1 do 1 manetki załatwia sprawę regulacji czasu pracy wycieraczek w trybie INT.
Potwierdzam, z tym że ja mam chyba przełącznik od mazdy 6 (o ile dobrze pamiętam).

PostNapisane: 8 sie 2012, 08:56
przez Yard
Inni już to robili i o tym pisali.
Temat z 2009
viewtopic.php?f=121&t=84683
Temat z 2010
viewtopic.php?f=115&t=94802

PostNapisane: 13 sie 2012, 19:38
przez josif666
Irek.k napisał(a):
Proszę osoby które taką operację przeprowadziły o potwierdzenie czy wymiana 1 do 1 manetki załatwia sprawę regulacji czasu pracy wycieraczek w trybie INT.
Potwierdzam, z tym że ja mam chyba przełącznik od mazdy 6 (o ile dobrze pamiętam).


Dziś właśnie wymieniłem manetkę na model z Mazdy 6 (hatchback/kombi) i faktycznie na zasadzie wyjmij/włóż.
Śrubokręt krzyżakowy i 10 minut roboty.
Wszystkie opcje manetki działają.

PostNapisane: 13 sie 2012, 21:26
przez OBeK
Jakby ktoś szukał to na alledrogo jest parę sztuk po 25zł:
http://allegro.pl/mazda-h-b-manetka-przelacznik-wycieraczek-mazda6-i2525733981.html
Nie mam nic wspólnego ze sprzedawcą, po prostu dziele się "znaleziskiem"
U mnie ta operacja po urlopie <faja>

PostNapisane: 13 sie 2012, 22:11
przez josif666
OBeK napisał(a):Jakby ktoś szukał to na alledrogo jest parę sztuk po 25zł:
http://allegro.pl/mazda-h-b-manetka-przelacznik-wycieraczek-mazda6-i2525733981.html
Nie mam nic wspólnego ze sprzedawcą, po prostu dziele się "znaleziskiem"
U mnie ta operacja po urlopie <faja>


Właśnie od tego sprzedawcy kupiłem...
Wysyła pocztą gratis

Re: INT Tryb pracy przerywanej wycieraczek

PostNapisane: 14 sie 2012, 18:59
przez Andi_79
Ja też zakupiłem za 25 zł.
Powinna przyjść około piątku może w weekend wymienię.

PostNapisane: 15 sie 2012, 12:31
przez aLechu
Andi_79 napisał(a):Ja też zakupiłem za 25 zł.
Powinna przyjść około piątku może w weekend wymienię.
ja tak samo :D