Strona 1 z 1
Nie działający nawiew

Napisane:
4 gru 2008, 23:39
przez justi25
Witam
Od prawie dwóch lat jestem posiadaczką Mazdy Premacy 2.0 DiTD. Jak do tej pory jestem bardzo zadowolona – żadnych problemów. W ostatnich dniach nawiew w kabinie 'postanowił' działać tylko na poziomie 4. Czy ktoś może podpowiedzieć w czym jest problem i jak go rozgryść...napewno to nie jest bezpiecznik bo wtedy by nie działał wcale....jest to dość uciążliwe bo jak wiadomo wszystkim poziom hałasu wentylatora na poziomie 4 jest dość głośny....bardzo proszę o podpowiedź..
justi25

Napisane:
5 gru 2008, 09:52
przez say
Mozliwe, ze to sam wlacznik. Ponaciskaj (w sensie pomietol, poszarp lekko

) wlacznik (pokretlo) na niedzialajacych poziomach, moze nie styka. Jesli tat jest to bedzie tylko on do wymiany.

Napisane:
5 gru 2008, 10:11
przez arti154
W Fordzie taki objaw dawało uszkodzenie opornika w module regulacji nawiewu.
Moduł znajdował się w obudowie dmuchawy a naprawa polegała na wymianie opornika. Koszt takiej naprawy był znikomy ale nie wiem czy w Maździe jest tak samo czy nie.
Myślę, że powinnaś podjechać do elektryka...

Napisane:
5 gru 2008, 13:00
przez Fiveopac
Witamy na forum, poprawilem troche twoj temat postu. Prosze o zapoznanie sie z regulaminem forum
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4306
Zycze milego korzystania z forum. Pozdrawiam.

Napisane:
5 gru 2008, 17:00
przez justi25
dzięki za porady...niestety nie jest to kwestia 'styków' pokrętła bo nawet wyjmowałam i próbowałam potraktować sprayem typu 'kontakt'...zostałaby opcja całkowietgo zepsucia się całego 'potencjometru'.....poszukam jeszcze tego opornika..a jak nie to pewnie nie minie mnie wizyta u elektryka....ale gdzieś trafiłam jeszcze na info o rezystorze regulacji obrotów ...czy wiecie może czy ten model coś takiego posiada??...mam książkę niestety tylko po holendersku a nie znam tego jezyka:):)

Napisane:
8 gru 2008, 01:44
przez Speed
Nie działa regulacja wentylacji

Napisane:
1 maja 2009, 08:58
przez York
Witam,
padła mi w mojej Madzi ta część zaznaczona na rysunku na czerwono, ale ponieważ jestem raczej laikiem więc proszę o pomoc znawców zagadnienia

w nazwaniu tej części. Nie chciałbym na każdy szrot nosić zdjęcia i pokrętnie tłumaczyć czego szukam

oznaczona część znajduje się po stronie pasażera po wyjęciu przedniego schowka.
Dziękuję z góry za pomoc
York


Napisane:
1 maja 2009, 21:48
przez otiks
Ta część to cały układ wentylacji w EPC pod nazwą HEATER UNIT, co dokładnie Ci nie działa?

Napisane:
1 maja 2009, 22:16
przez Yard
otiks napisał(a):Ta część to cały układ wentylacji w EPC pod nazwą HEATER UNIT, co dokładnie Ci nie działa?
Właściwie to obudowa tegoż.

Napisane:
1 maja 2009, 22:20
przez York
Hmm no właściwie i dokładnie to nie wiem. Będę dopiero badał. Problem zaczął się z powodu złej czy też wyrobionej białej wtyczki doprowadzającej elektryczność (?) do tego unita.
Aby wentylacja działała poprawnie musiałem ją lekko wygiąć blokując np kawałkiem drewienka włożonym między kołnierz gniazda a wtyczkę by nie pozwolić jej na powrót do pierwotnej pozycji. Jeśli jednak ten "bloker" wypadł wentylacja na 1-3 działała jak na 3 a 4 działała jak 4
Przy którejś z manipulacji i ponownym umieszczaniu "blokera" coś zaiskrzyło i teraz: od 1-3 nawiewu brak, 4 działa normalnie i oczywiście jakby tego było mało nie działa AC (nie zapala się lampa na przycisku AC po włączeniu)
Hmm no i to by była cała historia. Jakieś pomysły?


Napisane:
1 maja 2009, 22:42
przez Yard
Wtyczka nie kontaktuje, a dodatkowo zrobiłeś zwarcie. Zacznij od bezpieczników AC.

Napisane:
2 maja 2009, 11:25
przez York
Dzięki a radę, oby i tym razem okazało się, że najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze
Sprawdzę i dam znać o skuteczności.

Napisane:
2 maja 2009, 19:50
przez York

Napisane:
3 maja 2009, 14:53
przez York
Już trochę wiem więcej, ale nadal ma pytania. A więc tak to co widać na załączonych fotkach powyżej to rezystor czyli opornica dmuchawy – nawiewu.
Czy istnieje możliwość sprawdzenia tegoż rezystora czy jest sprawny? I czy można to zrobić "domowym sposobem: czyli na parkingu? Czy on w ogóle jest do czegoś podłączony w Heater Unit z którego pochodzi? (pierwsze zdjęcie na samej górze z białym wtykiem) czy tak należy go po prostu włożyć i przykręcić?
Więcej pytań nie pamiętam a za odpowiedź na nie szczerze wdzięcznym będę.
York

Napisane:
3 maja 2009, 17:33
przez York
Troszku tak dziwnie samemu sobie odpowiadać, ale co tam
A więc rezystora dmuchawy w większości przypadków się nie naprawia. Z braku zamiennika i używanego elementu zamówiłem nowy, drożej ale przynajmniej z gwarancją. Zobaczymy co będzie dalej. Mam nadzieje że to tylko ten rezystor i klima też zacznie działać

Jak tylko wymienię to znów dam znać.
Dzięki wszystkim za pomoc, no i oczywiście Ameryki nie odkryję ale to forum to po prostu skarbnica wiedzy. Właściwie wszystkie odpowiedzi które sobie znalazłem, znalazłem za pomocą banalnego: Szukaj


Napisane:
3 maja 2009, 18:31
przez Yard
Żebyś nie był tak samotny to coś napiszę.
Wynika z tego, że sterowanie odbywa się w banalny sposób za pomocą opornika. Wymiana jego powinna przywrócić możliwość regulacji prędkości obrotów dmuchawy.

Napisane:
8 maja 2009, 22:51
przez York
Tylko dla formalności

Po wymianie rezystora (nowy org. 299zł) wszystko hula że miło i wiaterek i że zimno, czyli klima działa również. Temat zamknięty.
Dzięki za pomoc


Napisane:
9 maja 2009, 21:23
przez zbit
To ja jeszcze dodam, że spotkałem się z opinią, że przy wpuszczaniu środka odkażającego w przewody wentylacyjne, należy ten rezystor wykręcać, bo te świństwa do odkażania ponoć jakieś żrące są (no może za wyjątkiem ozonu). Ja w czasie odgrzybiania zaślepiłem otwór po rezystorze kawałkiem przykręconego kartonika.
ps.a moze by zmienic tytuł tego tematu, może by sie parę rezystorów dało uratować, na twoim wyraźnie widać,że coś tam wyciekało...