Demontaż kierownicy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez rubek9 » 8 sty 2013, 19:53

W sumie racja :–)
Dzięki
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 15:59
Posty: 29
Skąd: Skawina
Auto: Mazda Premacy '03 DITD

Postprzez Wojtek » 15 sty 2013, 01:00

Globy napisał(a):Złożenie całości – ten sam sposób, odwrotna kolejność.

dodam tylko, ze kierownice nalezy dokrecic z sila 40-49Nm,
a sruby mocujace poduszke kierowcy z sila 8-12Nm

ps. dobrze by bylo jakbyscie zalaczali zdjecia juz zregenerowanych kierownic ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Mr.Jabu » 15 sty 2013, 20:56

say napisał(a):Jeśli odłączysz aku, a musisz przy tej operacji, to nic nie trzeba będzie kasować...tak na chłopski rozum biorąc :–).

Tapnięte z N7000


Nie chcę wprowadzać zamieszania ale nie ma raczej konieczności odłączania akumlatora chyba, że ze wzgledów bezpieczeństwa. Wymieniałem w ubiegłym roku kierownicę i ten który to robił nie odłączał akumlatora. Błędów zero, całość operacji dosłownie pare chwil.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 22:36
Posty: 40
Skąd: Kleryków
Auto: Premacy 2001 DiTD 74Kw

Postprzez Wojtek » 15 sty 2013, 21:38

Mr.Jabu napisał(a):chyba, że ze wzgledów bezpieczeństwa.

tylko i wylacznie...
ale nie musisz odlaczac aku... jezeli chcesz zaryzykowac odpalenie poduszki kierowcy ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez TOMBLA » 16 sty 2013, 08:55

jedyne co trzeba to wyłączyc zapłon... a dla bezpieczeństwa wyjąć kluczyk ze stacyjki.

Systemy bezpieczeństwa są wyłączone.

Gdyby było inaczej na parkingach pod marketami w co drugim samochodzie byłyby odpalone poduszki :)
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez damage.inc » 10 sty 2014, 20:25

Globy napisał(a):Tak, demontowałem kilkukrotnie. W domu mam zdjęcia i mogę ewentualnie wrzucić wieczorem, ale nie ma trudności (jeśli nawet ja sobie poradziłem ;)



Najpierw odpinasz klemę od akumulatora dla bezpieczeństwa. Następnie należy odkręcić 4 śruby z tyłu kierownicy – poluzuję się air-bag, możesz go lekko odchylić i odpiąć dwa złącza, na których "wisi" poduszka (nie pamiętam dobrze, czerwone i niebieskie lub któreś białe) oraz klakson. Jeśli masz tempomat, możesz jeszcze odkręcić jego stopkę z boku (bodajże dwie małe śruby). Złożenie całości – ten sam sposób, odwrotna kolejność.



Najgorsza dla mnie była walka ze śrubą główną, zaparłem się kluczem francuskim o fotel i kilkukrotnie potraktowałem ją z kopa to w górną, to w dolną część, żeby się nieco poluzowała i dała zdjąć. Powodzenia <usmiech>


Dodam od siebie, że śruby z boku, trzymające poduszkę, są dwie. I dobrze jest mieć jakiś ściągacz, bo kierownica mocno siedzi na trzpieniu, zrobiłem taki z kawałka stali grubości 5mm. Wywierciłem trzy otwory – środkowy nagwintowałem, trochę się wyginał, ale udało się ściągnąć kierownicę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez argosan » 26 sty 2018, 21:12

Mam pytanie bo chce zmienic kierownice i upatrzylem juz ładną ale problem jest taki ze moja ma sterowanie radia a ta nowa niestety nie, da się to jakoś przełożyć ?
Początkujący
 
Od: 7 lis 2007, 00:57
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Premacy CP 1.8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy