W sumie racja :–)
Dzięki
Demontaż kierownicy
Globy napisał(a):Złożenie całości – ten sam sposób, odwrotna kolejność.
dodam tylko, ze kierownice nalezy dokrecic z sila 40-49Nm,
a sruby mocujace poduszke kierowcy z sila 8-12Nm
ps. dobrze by bylo jakbyscie zalaczali zdjecia juz zregenerowanych kierownic
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
say napisał(a):Jeśli odłączysz aku, a musisz przy tej operacji, to nic nie trzeba będzie kasować...tak na chłopski rozum biorąc :–).
Tapnięte z N7000
Nie chcę wprowadzać zamieszania ale nie ma raczej konieczności odłączania akumlatora chyba, że ze wzgledów bezpieczeństwa. Wymieniałem w ubiegłym roku kierownicę i ten który to robił nie odłączał akumlatora. Błędów zero, całość operacji dosłownie pare chwil.
- Od: 3 sie 2010, 22:36
- Posty: 40
- Skąd: Kleryków
- Auto: Premacy 2001 DiTD 74Kw
Mr.Jabu napisał(a):chyba, że ze wzgledów bezpieczeństwa.
tylko i wylacznie...
ale nie musisz odlaczac aku... jezeli chcesz zaryzykowac odpalenie poduszki kierowcy
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Globy napisał(a):Tak, demontowałem kilkukrotnie. W domu mam zdjęcia i mogę ewentualnie wrzucić wieczorem, ale nie ma trudności (jeśli nawet ja sobie poradziłem
Najpierw odpinasz klemę od akumulatora dla bezpieczeństwa. Następnie należy odkręcić 4 śruby z tyłu kierownicy – poluzuję się air-bag, możesz go lekko odchylić i odpiąć dwa złącza, na których "wisi" poduszka (nie pamiętam dobrze, czerwone i niebieskie lub któreś białe) oraz klakson. Jeśli masz tempomat, możesz jeszcze odkręcić jego stopkę z boku (bodajże dwie małe śruby). Złożenie całości – ten sam sposób, odwrotna kolejność.
Najgorsza dla mnie była walka ze śrubą główną, zaparłem się kluczem francuskim o fotel i kilkukrotnie potraktowałem ją z kopa to w górną, to w dolną część, żeby się nieco poluzowała i dała zdjąć. Powodzenia
Dodam od siebie, że śruby z boku, trzymające poduszkę, są dwie. I dobrze jest mieć jakiś ściągacz, bo kierownica mocno siedzi na trzpieniu, zrobiłem taki z kawałka stali grubości 5mm. Wywierciłem trzy otwory – środkowy nagwintowałem, trochę się wyginał, ale udało się ściągnąć kierownicę.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości