Strona 1 z 5

Siłowniki, ślimak zamka centralnego

PostNapisane: 31 maja 2007, 09:47
przez Override
Poszukuję elementów siłowników (czarne pudełeczko z mechanizmem odpowiedzialnym za blokowanie i odblokowywanie zamka z wychodzącą wiązką kabli) do przednich prawych i lewych tylnych drzwi do Mazdy Premacy z 2000r.
Jeśli ktoś takowymi dysponuje (na sprzedaż) lub wie, gdzie można je kupić (ale nie cały mechanizm zamka – jedynie wspomniane czarne pudełeczka) – bardzo proszę o kontakt.

PostNapisane: 2 maja 2008, 20:12
przez choman
witam ja także potrzebuję to samo, mam auto z tego amego roku-chyba były jakieś wadliwe

PostNapisane: 28 wrz 2008, 21:40
przez Tomasz2308
Witam, również poszukuję takiego elementu. Ostatnio zdemontowałem zamek, w środku siłownika jest pęknięta spiralka po której przesuwa się wodzik otwierający i zamykający drzwi. Skleiłem i dodatkowo przewierciłem i skręciłem śrubką ale po około miesiącu znów padło.

PostNapisane: 30 wrz 2008, 08:43
przez Roberm
Czyli epidemia...naprawiałem to wczoraj, moja pękła blisko koła zębatego: nawierciłem 2 poprzeczne otwory wiertłem do laminalu , połaczyłem zawleczką z twardego drutu (spinacz biurowy) i usztywniłem kropelką – ciekawe jak długo pociągnie ..narazie budzi duże nadzieje, złomiarze zyczą sobie za silownik 120 zl ...nie istotne czy to dużo czy malo ambicjonalnie nie korzystam z usług tej grupy zawodowej.

PostNapisane: 2 paź 2008, 20:13
przez Tomasz2308
Witam ponownie,
znalazłem na allegro siłowniki a nawet całe zamki do premacy niestety okazuje się ze zostały tylko siłowniki z tylnych drzwi. Czy nie wiecie czy siłownik z tylnych drzwi da się przełożyć do przednich...??? <glupek2>

PostNapisane: 2 paź 2008, 22:55
przez Yard
Sprawdź
EPC

PostNapisane: 19 lut 2009, 14:41
przez zlepek
Problem z siłownikiem zamka w Premacy można rozwiązać na wiele sposobów. Zmęczenie materiału następuje w miejscu przejścia 3-krotnego zwoju na średnicę kołową.Element koła zębatego z częścią walcową na której nacięte są zwoje jest jednolity wykonany metodą wtryskową z tworzywa, raczej jako część zamienna nie do zdobycia. W serwisie krzykneli za cały siłownik 600 zł (cena nie do przyjęcia). Ja nie chciałem mieć chińskiej podróby a oryginalny siłownik. Pobawiłem się trochę i skleciłem takie oto rozwiązanie
http://docs.google.com/Presentation?doc ... 2jgt&hl=pl
2 lata prawie mineły i działa do dzisiaj.

PostNapisane: 20 lut 2009, 11:48
przez wac_ns
jak się nie da skleić to bym spytał w Japan Car www.japancar.com.pl

PostNapisane: 20 lut 2009, 13:21
przez zlepek
wac_ns napisał(a):jak się nie da skleić to bym spytał w Japan Car www.japancar.com.pl

O klejeniu można zapomnieć, nie wytrzyma. Zrobiłem rysunek wykonawczy tego detalu, jak ktoś ma ochotę się pobawić, ma dostęp do tokarza i chce mieć prawie oryginał to mogę podesłać rysunek.

ślimak centralnego zamka

PostNapisane: 11 kwi 2010, 17:50
przez tomaszek21t
Witam,

Za namową użytkownika Yard odświeżam temat centralnego zamka w Prymacy. Padł mi ślimaczek napędzający centralny zamek. Podobno ktoś na forum ( nie licząc użytkownika ZLEPEK z którym nie ma na razie kontaktu) dorabiał ten ślimak z metalu. Poszukuję rysunku, danych, wymiarów dla tokarza – może coś się da wykombinować. Chyba, że ktoś ma taki ślimaczek na zbyciu....
Z góry dziękuję za pomoc.

Re: ślimak centralnego zamka

PostNapisane: 11 kwi 2010, 22:22
przez jurekG8
cześc :( żeby się trochę oderwać od tego wszystkiego, to podepnę sie do tego tematu,bo mam ten sam problem,( ale dzisiaj to juz nie jest ten sam problem co w piątek).Może sam coś wymyślę <faja>. Pozdrawiam

Re: ślimak centralnego zamka

PostNapisane: 11 kwi 2010, 22:47
przez tomaszek21t
Powiem tak – dzisiaj miałem małą konsultację – może i bez rysynku da się dorobić taki ślimaczek. Może ktoś dotoczy mi nowy. Napisz na priv jaki masz pomysł.

Re: ślimak centralnego zamka

PostNapisane: 12 kwi 2010, 19:05
przez Quercus
Podpinam się do tematu. I jak Panowie, macie "coś"?
Pozdrawiam

Re: ślimak centralnego zamka

PostNapisane: 12 kwi 2010, 20:05
przez tomaszek21t
Dziś wymontowałem ślimaczek. Troche było komplikacji bo nie chciał zaskakiwać zamek w drzwiach – UWAGA dla wszystkich rozbierających silownik od centrala – dźwignię zamykającą ( tą przy silniczku ustawić w pozycji OTWARTY , na lewo, w kierunku klamki. Inaczej nie zamkniecie zamka z kluczyka! Ślimaczek będę miał dorobiony najprawdopodobniej. Jeśli się uda to może będę mógł wam pomóc. Na razie czekam na rysunek techniczny.

Pozdrawiam

Re: Siłowniki, ślimak zamka centralnego

PostNapisane: 3 maja 2010, 23:14
przez marcin711
Witam,
a jeśli z pilota centralny się zamyka a......nie otwiera? Być może ma to związek z czujnikiem zamknięcia przy drzwiach kierowcy, który swego czasu uszkodziłem? Widział ktoś takie cuda? help!

dzięki i pozdrawiam

Re: Siłowniki, ślimak zamka centralnego

PostNapisane: 5 maja 2010, 21:01
przez tomaszek21t
marcin711 napisał(a):Witam,
a jeśli z pilota centralny się zamyka a......nie otwiera? Być może ma to związek z czujnikiem zamknięcia przy drzwiach kierowcy, który swego czasu uszkodziłem? Widział ktoś takie cuda? help!

dzięki i pozdrawiam


a słychać, że silnik pracuje w drugą stronę?

Re: Siłowniki, ślimak zamka centralnego

PostNapisane: 6 maja 2010, 08:49
przez say
Nie otwiera się a nie nie zamyka, wiec nie widzę związku z czujnikiem otwartych drzwi.

Re: Siłowniki, ślimak zamka centralnego

PostNapisane: 6 maja 2010, 08:58
przez marcin711
zamyka się normalnie , przy otwieraniu – zero reakcji / może to przycisk na pilocie? skok jest wyczuwalny ale......../

Re: Siłowniki, ślimak zamka centralnego

PostNapisane: 6 maja 2010, 09:43
przez Piotr Raczkowski
marcin711 napisał(a):zamyka się normalnie , przy otwieraniu – zero reakcji / może to przycisk na pilocie? skok jest wyczuwalny ale......../


miałem podobnie z pilota się otwierał ale już nie zamykał okazało się że w pilocie odlutował się mikro włącznik małe lutowanko i działa do dziś pozdrawiam :D

Re: Siłowniki, ślimak zamka centralnego

PostNapisane: 6 maja 2010, 10:27
przez say
Przypominam sobie, że kiedyś też nie otwierały się drzwi w mojej premce.
Piotr Raczkowski napisał(a):okazało się że w pilocie odlutował się mikro włącznik małe lutowanko i działa do dziś