Aux w fabrycznym radiu Premacy po liftingu
włanie dziś dokonam odwrócenia biegunów-dzięki
Dopisano 31 paź 2012, 15:38:
działa lekko przebija na FM ale spoko,kable wychodzą w stronę pasażera ,przewód 1.5 m idealny jest
Dopisano 31 paź 2012, 15:38:
działa lekko przebija na FM ale spoko,kable wychodzą w stronę pasażera ,przewód 1.5 m idealny jest
-
rajtkezjusz
Witam forumowiczów. Dawno tu nie zglądałem, sorry, nawał pracy. Widzę, że jest pomysł na podłączenie czytnika USB i kart SD z mp3. A mi chodzi po głowie inny pomysł. Ponieważ brakuje mi sterowania typu PLAY, STOP, <<, >> pomyślałem żeby wykorzystać wejście na zmieniarkę CD. Są juz takie projekty, gotowe urządzenia ale ... są dośc drogie. Ale na początek potrzebuje trochę informacji, może ktoś wie. Poniewaz radio jest firmy Clarion to czy można podlaczyć jakąś zmieniarkę Clarion-a, a jeżeli tak to jaką? Muszę taka zakupić i podłaczyć by "podsłuchać" komunikację między zmieniarką i radiem, by potem wykonać interfejs do sterowania np. iPodem lub iPhonem prost z radia. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 15 kwi 2009, 23:20
- Posty: 57
- Auto: Mazda 5 Sport, 2009, Diesel MZR-CD 2.0 143KM>166KM
Przeróbka zrobiona. MP3 player podłączony i muzyka gra. Jednak podczas testów zrobionych pokrętłem od balansu zauważyłem, że nie gra mi lewa strona, przedni głośnik wcale, a tylny coś tam tylko mruczy. Sytuacja zarówno na ustawieniu AM jak i na FM. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi i teraz nie wiem czy już tak miałem, czy dopiero podczas montażu coś zepsułem
- Od: 20 wrz 2012, 11:50
- Posty: 20
- Skąd: Korsze (W-M)
- Auto: Mazda Premacy 2003 1.8 100KM PB/LPG (VSI PRINS)
Jeśli zrobiłeś tak jak w tutorialu to raczej w czasie montażu nic nie uszkodziłeś. Być może po prostu któryś z głośników padł? Sprawdź na innym
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
u mnie przestał grać cały przód,nagle ,zdemontowałem głośnik i sprawdziłem ,że działa,została instalacja.Radio zdemontować to 5 minut ,więc poszedł miernik w ruch-opór 4.6 ohma (4 ohmy głośnik,kabel 0.6 wyszło-to na sprawnym głośniku-radio oczywiście wyłączone,na niesprawnym po wielokroć większy parametr).Wyszło ,że momtując nowe głośniki dosztukowałem przewody ,które zaśniedziały i przestały dawać radę (wilgoć w drzwiach jest spora).Teraz poszły koszulki termo na styki i gra konkretnie
-
rajtkezjusz
Witam. Dostałem prywatne wiadomości z zapytaniem czy mozna wykorzystać wejście TAPE gdy radio nie jest wyposazone w odtwarzacz kasetowy jako wejście AUX. Otóż odpowiedż brzmi że mozna, ale ..... jak zwykle "diabeł" tkwi w szegółach. Wejście TAPE działa tak samo jak wejście FM, AM, CD lub na zmieniarkę CD. Podczas włączenia radia (czy to pokrętłem czy też kluczykiem) radio w pierwszym momencie sprawdza, jakie urządzenia ma na wewnetrznej szynie BUS, poczym uaktywnia tylke te urządzenia, które mu się "zgłoszą". Gdy jakiegoś urządzenia nie ma fizycznie, to nie wyśle "zgłoszenia" na zapytanie szyny BUS, i taki przycisk np. TAPE jest nieaktywny. Inaczej mówiąc – nie możemy zrobic sobie wejścia AUX wykorzystując wejście TAPE lub CD-zmieniarkę jeżeli nie będziemy mieli specjalnego interfejsu (jak np. X-CarLink)
- Od: 15 kwi 2009, 23:20
- Posty: 57
- Auto: Mazda 5 Sport, 2009, Diesel MZR-CD 2.0 143KM>166KM
Pierwszy post
Zanim wziąłem się przeróbkę na AUX pomyślałem, że będzie mi brakowało jednego przycisku przy kierownicy, SELECT do przełączania na następny track. I wymyśliłem. Można zastosować 4-cześciowego jacka i sterować jak z pilota przy słuchawkach. Posłużyłem się słuchawkami od Note II i znalazłem tylko jedną kombinację, która działa na moich obu telefonach z androidem i iPhonie – play/pause. Nie jest to żaden problem (przynajmniej na Androidzie) bo przyciskowi można przypisać dowolną funkcję, na przykład za pomocą aplikacji HeadSet Controller: jedno przyciśnięcie – play/pause, 2 – next, 3 – prev.
Kwestia wygląda następująco:
1, 2 i 3 są zwarte, opór po 30 Om między 1-3 i 2-3, 60 Om pomiędzy 1-2. 4 opór 2350 Om do wszystkich trzech. Gdy wciśniemy przycisk pauzy opór między 4-1 i 4-2 spada do 80, a między 4-3 do 50. Podaję dokładne wartości, ale nie są one zbyt istotne, bo tolerancja jest do 150-200 Om, możemy więc przyjąć, że:
1, 2, 3 razem, zwarte do 4 po rezystorze ~2400 Om, w momencie wciśnięcia pauzy wszystko zwarte razem.
Uciąłem 4-cześciowego jacka, podłączyłem do stykówki, ustawiłem rezystory, przycisk, podłączyłem do telefonu, działa jak należy. Teraz kwestia tego jak to wygląda w aucie – otóż za sterowanie radiem z poziomu kierownicy odpowiedzialne są 2 kable: zielono-biały i czerwony
Na zdjęciu widać je od strony kierownicy:
A tutaj odpowiadające im piny przy wtyczce od radia:
Opór między nimi to 5000 Om, zmienia się on następująco:
vol down – 50 Om
vol up – 150 Om
select – 300 Om
source – 1000 Om
Teraz pytanie czy uda się to rozwiązać łącząc kable od sterowania z jackiem przez jakieś rezystory, czy będzie trzeba zastosować jakieś układy logiczne albo mikrokontroler – przemyślę to jak się wyśpię i jeżeli wszystko się uda to zrobię poradnik krok po kroku.
Zanim wziąłem się przeróbkę na AUX pomyślałem, że będzie mi brakowało jednego przycisku przy kierownicy, SELECT do przełączania na następny track. I wymyśliłem. Można zastosować 4-cześciowego jacka i sterować jak z pilota przy słuchawkach. Posłużyłem się słuchawkami od Note II i znalazłem tylko jedną kombinację, która działa na moich obu telefonach z androidem i iPhonie – play/pause. Nie jest to żaden problem (przynajmniej na Androidzie) bo przyciskowi można przypisać dowolną funkcję, na przykład za pomocą aplikacji HeadSet Controller: jedno przyciśnięcie – play/pause, 2 – next, 3 – prev.
Kwestia wygląda następująco:
1, 2 i 3 są zwarte, opór po 30 Om między 1-3 i 2-3, 60 Om pomiędzy 1-2. 4 opór 2350 Om do wszystkich trzech. Gdy wciśniemy przycisk pauzy opór między 4-1 i 4-2 spada do 80, a między 4-3 do 50. Podaję dokładne wartości, ale nie są one zbyt istotne, bo tolerancja jest do 150-200 Om, możemy więc przyjąć, że:
1, 2, 3 razem, zwarte do 4 po rezystorze ~2400 Om, w momencie wciśnięcia pauzy wszystko zwarte razem.
Uciąłem 4-cześciowego jacka, podłączyłem do stykówki, ustawiłem rezystory, przycisk, podłączyłem do telefonu, działa jak należy. Teraz kwestia tego jak to wygląda w aucie – otóż za sterowanie radiem z poziomu kierownicy odpowiedzialne są 2 kable: zielono-biały i czerwony
Na zdjęciu widać je od strony kierownicy:
A tutaj odpowiadające im piny przy wtyczce od radia:
Opór między nimi to 5000 Om, zmienia się on następująco:
vol down – 50 Om
vol up – 150 Om
select – 300 Om
source – 1000 Om
Teraz pytanie czy uda się to rozwiązać łącząc kable od sterowania z jackiem przez jakieś rezystory, czy będzie trzeba zastosować jakieś układy logiczne albo mikrokontroler – przemyślę to jak się wyśpię i jeżeli wszystko się uda to zrobię poradnik krok po kroku.
-
kjaniak
@ robi4o2 – Wielka piona dla Ciebie i wielkie dzięki za tą przeróbkę z instrukcją. Za 1,20 zł można sobie zrobić wejście audio. Nie znam się na elektronice ale temat został przedstawiony wystarczająco zrozumiale aby sobie każdy mógł poradzić kto ma tylko lutownicę i wolną chwilę. Efekt super – mogę nareszcie podłączyć pod radio odtwarzacz mp3, discman, cokolwiek Polecam wszystkim tą przeróbkę, poniżej załączam krok po kroku jak to u mnie wyglądało. Pozdrawiam Forumowiczów
- Załączniki
viewtopic.php?f=397&t=118848&start=40 tu bardzo fajnie wygląda
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Działa również w fabrycznym radiu z 323f BJ z roku 2002. Płyta główna nie jest identyczna jak ta z tematu ale procesor tak LC75384N . Osobiście męczyłem się "transformatorówką" bo swoją "oporówkę" miałem 600km dalej ale jakoś się udało. Podobnie jak w wątku dałem kondensatory 10uF i hula Jestem super zadowolony. Kabel wyprowadziłem sobie na półeczkę pod popielniczką – tam zwykle leży telefon z muzyką. Wielkie dzięki za pomysł – teraz szukam takiej opcji do corolli szwagra e11 z 2001 może ktoś zaglądał to fabrycznego radyjka?
Czy u was po tej przeróbce też przebija dźwięk z AUX (AM) na FM? Nawet nie przebija – a gra i na AM i na FM – tylko, że na FM razem z radiem. Do tego kiedy cokolwiek jest wpięte w wyprowadzonego jack'a – na FM nie grają lewe głośniki. Po wypięciu dźwięk wraca na wszystkie głośniki.
@Mac Berger
U mnie wszystko działa jak należy – dźwięk bez jakichkolwiek przebić, na AM dużo czystszy niż z radia FM. Może masz gdzieś jakieś zwarcie czy coś – ja przy pierwszym podejściu nie zaizolowałem całości z wierzchu i się coś musiało stykać z obudową radia bo też miałem komplikacje z dźwiękiem (za cicho, głośniki działały lub nie). Sprawdziłem wszystko jeszcze raz, przy okazji wyszło, że jeden z kondensatorków się ledwo trzyma więc przylutowałem ponownie, całość wykleiłem taśmą izolacyjną i od tamtej pory nie było już problemów. Przy okazji polecam drugą przeróbkę – montaż panela z mp3, bardzo fajne i wygodne rozwiązanie, teraz jeżdżę z wpiętym pendrivem i nie mam na wierzchu żadnych kabli: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=397&t=146398.
U mnie wszystko działa jak należy – dźwięk bez jakichkolwiek przebić, na AM dużo czystszy niż z radia FM. Może masz gdzieś jakieś zwarcie czy coś – ja przy pierwszym podejściu nie zaizolowałem całości z wierzchu i się coś musiało stykać z obudową radia bo też miałem komplikacje z dźwiękiem (za cicho, głośniki działały lub nie). Sprawdziłem wszystko jeszcze raz, przy okazji wyszło, że jeden z kondensatorków się ledwo trzyma więc przylutowałem ponownie, całość wykleiłem taśmą izolacyjną i od tamtej pory nie było już problemów. Przy okazji polecam drugą przeróbkę – montaż panela z mp3, bardzo fajne i wygodne rozwiązanie, teraz jeżdżę z wpiętym pendrivem i nie mam na wierzchu żadnych kabli: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=397&t=146398.
- Od: 9 sie 2011, 19:53
- Posty: 12
- Skąd: Białogard
- Auto: Mazda 323f 1.6 2001r.
Wielkie dzięki dla robi4o2 za ten temat !
Gość jest wielki !
bez problemu udało się w moim radiu CLARION CB81 66
jedynie nie mogłem się zdecydować gdzie wyprowadzić kabelki, ale po kilku wersjach chyba się zdecydowałem (pewnie na jakiś czas). kabel jest puszczony przez fabryczną dziurę na odtwarzacz cd i można go wysuwać i w suwać dowolnie. W moim przypadku to rozwiązanie jest idealne, brałem pod uwagę przerobienie xcarlinka bo mi został z mojej premacy z przed liftingu ale teraz to raczej już pójdzie na allegro.
Gość jest wielki !
bez problemu udało się w moim radiu CLARION CB81 66
jedynie nie mogłem się zdecydować gdzie wyprowadzić kabelki, ale po kilku wersjach chyba się zdecydowałem (pewnie na jakiś czas). kabel jest puszczony przez fabryczną dziurę na odtwarzacz cd i można go wysuwać i w suwać dowolnie. W moim przypadku to rozwiązanie jest idealne, brałem pod uwagę przerobienie xcarlinka bo mi został z mojej premacy z przed liftingu ale teraz to raczej już pójdzie na allegro.
- Od: 7 lip 2008, 09:22
- Posty: 375
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Premacy 2005(74KW-104KM)
Panowie ważna rzecz w momencie cięcia scieżki przy procesorze w celu rozwarcia kanałów jest odcięcie tylko jednej scieżki pokazane a trzeba odciąć z każdej strony przy obu nożkach bo one łączą się z pod kondensatorem ( bardzo mało widoczne ) i razem idą do radia – odcięcie jednej może powodować problemy z odtwarzaniem i przebijaniem
Zdam relacje po zakończeniu bo robią mi to fachowcy
Wszystko śmiga świetnie żadnych szumów przebić itd waże uwagi a nowe tweetery graja kapitalnie jak na auto jedyne co polecam to faderem lekko ściszyć przód wtedy ładnie wchodzi tył i jest naprawdę git
– jak wspomiałem odcięcie scieżek od nóżek musi nastąpić przy każdej nóżce gdyż lączą się one pod kondem co jest prawie niewidoczne
– wybór podłączenia do 12 v na płycie dla modułu mp3 polecam inny niż w relacji bo jest to podłączenie stałego 12v pod zegar – w sensie nie wyłączysz modułu będzie pracował po zamknięciu auta – najlepiej pod kluczyk lub zależne zasilanie – fachowiec znajdzie
Ogólnie świetna sprawa ale powiem tak :nawet fachowcy troszkę się napocili z procesorem ale gwarantowało to poprawne zainstalowanie i brak jakichkolwiek przebić szumów czy innych spodzianek
Zdam relacje po zakończeniu bo robią mi to fachowcy
Wszystko śmiga świetnie żadnych szumów przebić itd waże uwagi a nowe tweetery graja kapitalnie jak na auto jedyne co polecam to faderem lekko ściszyć przód wtedy ładnie wchodzi tył i jest naprawdę git
– jak wspomiałem odcięcie scieżek od nóżek musi nastąpić przy każdej nóżce gdyż lączą się one pod kondem co jest prawie niewidoczne
– wybór podłączenia do 12 v na płycie dla modułu mp3 polecam inny niż w relacji bo jest to podłączenie stałego 12v pod zegar – w sensie nie wyłączysz modułu będzie pracował po zamknięciu auta – najlepiej pod kluczyk lub zależne zasilanie – fachowiec znajdzie
Ogólnie świetna sprawa ale powiem tak :nawet fachowcy troszkę się napocili z procesorem ale gwarantowało to poprawne zainstalowanie i brak jakichkolwiek przebić szumów czy innych spodzianek
Panowie proste rozwiązanie AUX pod przycisk Tape/Md/ Media bez lutowania
viewtopic.php?f=5&t=182642
viewtopic.php?f=5&t=182642
Pytanie do fachowców/osób z doświadczeniem:
Czy to http://www.aliexpress.com/item/3-5mm-Au ... _74_75,0_0 zadziała?
Czy to http://www.aliexpress.com/item/3-5mm-Au ... _74_75,0_0 zadziała?
Niestety ten konektor już jest nowszy nasz jest płaski szerszy i ma różne rozmiary wejść coś jak ten
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... 7KigLbwjOQ
prawie taki sam może nawet i dokładnie taki sam nie pamiętam szczegółów
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... 7KigLbwjOQ
prawie taki sam może nawet i dokładnie taki sam nie pamiętam szczegółów
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość