Regeneracja silniczka el. szyby – przód

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez brccrx » 6 maja 2011, 23:47

Witam
Jest to foto poradnik jak krok po kroku zregenerować wypalone szczotki w silniczku.
Polecam przeczytanie tego tematu do końca ponieważ w miarę upływu czasu dodawane są porady innych forumowiczów co pozwoli wam uniknąć ewentualnych błędów.
Niestety nie były to szczotki oryginalne wiec musiały zostać dopasowane, ale to nie było trudne bo są miękkie i zeszlifowanie ich zajmuje około 10 min. para.
UWAGA!
Szczotki trzeba również zeszlifować z długości ponieważ są za długie i co ważne muszą być zeszlifowane pod katem ponieważ nie idą pod kontem prostym do wirnika.
Zaczynamy od wymontowania mechanizmu z drzwi (ta cześć postanowiłem pominąć ponieważ było już o tym na forum)
Rozkręcamy obudowę silniczka, uwaga nakrętki w obudowie lubią wypadać i mogą chcieć zaginać <płacze> i trzeba tracić czas na szukanie.
Obrazek

Wyciągamy sprężynki przytrzymujące szczotki, potem szczotki lub to co z nich zostało i wirnik
Obrazek

Oceniamy stan szczotek i wirnika, będzie można zadecydować czy to szczotki i wirnik są problemem, jeżeli nie to można poskładać wszystko z powrotem do kupy i dalej szukać przyczyny.
Moje szczotki :)
Obrazek

A tu wszystkie razem, 2 stare i 2 nowe z tego jedna już po szlifie
Obrazek

Użyłem papieru o gramaturze 100
Obrazek

W nowo doszlifowanych szczotkach trzeba jeszcze zrobić rowek na sprężynkę dociskająca
Obrazek

Oraz rozgiąć wsuwkę. Tylko nie za bardzo.
Obrazek

Wpinamy wsuwki,
Obrazek

UWAGA!
Komutator należy również przeczyścić papierem, najlepiej czymś drobniejszym niż 100 (150 powinno być ok)
Teraz wkładamy wirnik, trzeba nim poobracać jednocześnie wciskając, aż wejdzie na swoje miejsce.
UWAGA! dopiero teraz wsuwamy szczotki na swoje miejsce i zakładamy sprężynki.
Skręcamy do kupy
Obrazek

Polecam zrobić test podłączając przewody do kostki i do akumulatora i kilkakrotnie pozwolić mechanizmowi przejść w górę i w dól zamieniając bieguny, pozwoli to na wstępne dotarcie szczotek.

i montujemy do samochodu.
Powodzenia

06 maja 2011 23:55 Edit:

Szczotki to Bosch no. 2 604 320 913
Użyłem ich ze względu ze są one najbliższe oryginałowi wymiarami.
Ostatnio edytowano 8 maja 2011, 21:51 przez brccrx, łącznie edytowano 9 razy
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku

AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 15:05
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Longford IRL
Auto: Ford Transit SWB 2.0 2001r
Mitsubishi FTO 1.3 Turbo 1997
Mitsubishi FTO 2.0 v6 Mivec 2000 Version R.
Honda CRX 1.5 1989....

Postprzez Siw-y » 7 maja 2011, 01:42

Fotorelacja ok <spoko> ale niestety popełniłeś podstawowy błąd, nie wyczyściłeś komutatora, przynajmniej nie wspomniałeś o tym.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez say » 7 maja 2011, 07:48

To prawda, jeszcze prośba o jedno, byś zamienił linki na zdjęcia, przyjemniej się czyta wtedy <spoko> .
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez brccrx » 7 maja 2011, 13:59

Poprawione. Moja pierwsza foto relacja w zyciu <jupi>
Dzieki za uwagi, mam nadzieje ze komus sie przyda.
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku

AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 15:05
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Longford IRL
Auto: Ford Transit SWB 2.0 2001r
Mitsubishi FTO 1.3 Turbo 1997
Mitsubishi FTO 2.0 v6 Mivec 2000 Version R.
Honda CRX 1.5 1989....

Postprzez Yard » 7 maja 2011, 17:09

Na pewno się przyda. Ponieważ czasami zdjęcia znikają to na wszelki wypadek zarchiwizuję ją.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez say » 7 maja 2011, 19:35

Pozwoliłem sobie poprawić zdjęcia. Fotorelacja dodana do FAQ.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Yard » 7 maja 2011, 20:08

brccrx napisał(a):Szczotki to Bosch no. 2 604 320 913
Użyłem ich ze względu ze są one najbliższe oryginałowi wymiarami.

Są to szczotki do wyrzynarki 1590EVSK
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez brccrx » 8 maja 2011, 01:51

say napisał(a):Pozwoliłem sobie poprawić zdjęcia. Fotorelacja dodana do FAQ.


Dzięki, o wiele lepiej to wygląda teraz z większymi zdjęciami.
Myślę ze niejeden użytkownik Mazdy ma z tym problem nie tylko w naszym modelu. To jest o wiele tańsza operacja niż wymiana całego mechanizmu a i tak nie wiadomo czy szczotki nie padną za jakiś czas w tym "nowym" wymienionym. I znowu <dupa> będzie.
Szyba w Premacy otwiera się i zamyka teraz, przedtem nie działała. Nie pracuje identycznie jak droga tylko wolniej, myślę ze nowe szczotki muszą się dotrzeć i to załatwi sprawę. Wydaje mi się ze nie wyszlifowałem komutatora wystarczająco dokładnie <glupek2> , ale na razie zostawię tak jak jest.

Yard napisał(a):Są to szczotki do wyrzynarki 1590EVSK

a tego nie wiedziałem :)

Te mogą tez się nadać.
http://allegro.pl/bosch-gbh-2-26-gsb21- ... 35602.html
Pozdrawiam.
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku

AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 15:05
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Longford IRL
Auto: Ford Transit SWB 2.0 2001r
Mitsubishi FTO 1.3 Turbo 1997
Mitsubishi FTO 2.0 v6 Mivec 2000 Version R.
Honda CRX 1.5 1989....

Postprzez say » 8 maja 2011, 09:19

W "renowacji" komutatora najważniejszą sprawą jest wyczyszczenie przerw – info dla niezorientowanych, potencjalnych rozbieraczy.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Irek.k » 8 maja 2011, 09:53

To może dopiszę jeszcze jak się czyściło dawno temu gdy chodziłem jeszcze do szkoły (teraz może są lepsze sposoby) ;)
Brzeszczot do ciecia metalu szlifowało się po bokach na grubość przerwy w komutatorze. wirnik w imadło i takim brzeszczotem czyściło się te przerwy. Po takim zabiegu najlepiej jest delikatnie przetoczyć komutator na tokarce. Jeżeli ktoś nie dysponuje tokarką, to może wygładzić go drobnym papierem ściernym.
Wygładzić komutator po czyszczeniu przerw trzeba, bo powstałe na krawędziach zadziory "zjedzą" nowe szczotki w szybkim tempie.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez say » 8 maja 2011, 10:09

Dokładnie, do końcowego czyszczenia używało się kawałka styropianu :D.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez brccrx » 8 maja 2011, 21:41

OMG, to chyba zdecyduje się na rozebranie tego jeszcze raz bo nie wiedziałem ze trzeba przerwy na komutatorze wyczyścić w ten sposób. Za to doceniam fora ze można tu zdobyć doświadczenie nie ucząc się na swoich błędach <rotfl>
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku

AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 15:05
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Longford IRL
Auto: Ford Transit SWB 2.0 2001r
Mitsubishi FTO 1.3 Turbo 1997
Mitsubishi FTO 2.0 v6 Mivec 2000 Version R.
Honda CRX 1.5 1989....

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy