Światła do jazdy dziennej.
Co do skrzynek to uwaga w Belgii jest ich cala masa (srednio 2 na 5 km ) w 90% oznakowane ale i nie tez są np Bruksela i wszystkie trzaskają fotki tylko z tylu z racji ze mamy tylko jedna tablice na tyle oryginalna z przodu każdy robi we własnym zakresie.
A jak widzicie gdzieś jakiś wrak (stare auto) na poboczu autostrady itp to tez radze zwolnic kamerka może być .
p.s
Dzięki temu ze z przodu mam tablice bez oznaczenia kodu kraju (tak zwana europejska 25 euro kosztowała a zwykła 10 ) w ciągu 3 lat w Niemczech 4 razy mi foto zrobiło i nic nie dostałem bo na czarno białej fotce ciężko określić kraj pochodzenia auta ,może Szwed,może Litwin itp.
zona kiedys do mnie
– " to czerwone światło co błysło to żeby czerwonych oczu nie było ? "
po czasie "[cenzura].. to kamera była "
A jak widzicie gdzieś jakiś wrak (stare auto) na poboczu autostrady itp to tez radze zwolnic kamerka może być .
p.s
Dzięki temu ze z przodu mam tablice bez oznaczenia kodu kraju (tak zwana europejska 25 euro kosztowała a zwykła 10 ) w ciągu 3 lat w Niemczech 4 razy mi foto zrobiło i nic nie dostałem bo na czarno białej fotce ciężko określić kraj pochodzenia auta ,może Szwed,może Litwin itp.
zona kiedys do mnie
– " to czerwone światło co błysło to żeby czerwonych oczu nie było ? "
po czasie "[cenzura].. to kamera była "
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
zapewne kupiła jakąś chińszczyznę
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
hm.... mogę jedynie sobie życzyć by mi się to nie przytrafiło. Jest gwarancja 12 miesięcy.
Wymiana to jedynie koszt kuriera w jedną stronę w czasie realizacji do 5 dni roboczych.
Na chwilę obecną wszystko działa jak powinno, często tylko inni kierowcy mrugają na drodze pokazując ze mam światła nie włączone
Wymiana to jedynie koszt kuriera w jedną stronę w czasie realizacji do 5 dni roboczych.
Na chwilę obecną wszystko działa jak powinno, często tylko inni kierowcy mrugają na drodze pokazując ze mam światła nie włączone
Ostatnio edytowano 10 sie 2010, 18:50 przez wac_ns, łącznie edytowano 1 raz
[img]http://www.wac.zum.pl/mazdaspeed1.jpg[/img]
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
- Od: 7 lip 2008, 09:22
- Posty: 375
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Premacy 2005(74KW-104KM)
Światłą są naprawdę widoczne lecz nie wszyscy użytkownicy wiedzą o tym ze można coś takiego stosować i z tego powodu mrugają.
Te światłą mają barwę: 5600K Moc światła 350lm
Co do norm – spełniają wszystkie normy i są wytłoczone na kloszu w postaci kilku symboli RL 00 E4 0047
Diody Niemieckiej firmy OSRAM – długa żywotność (do 50 000 godzin) i mały pobór prądu (8,7 wata).
Rozmiary: 190x28x40 mm. Dodatkowe zalety: Całkowicie wodoszczelne, wbudowany EMC emulator – nie wprowadza zakłóceń na radiu FM, czy CB, wbudowanie zabezpieczenie przepięciowe, kąt widzenia: 170°
Te światłą mają barwę: 5600K Moc światła 350lm
Co do norm – spełniają wszystkie normy i są wytłoczone na kloszu w postaci kilku symboli RL 00 E4 0047
Diody Niemieckiej firmy OSRAM – długa żywotność (do 50 000 godzin) i mały pobór prądu (8,7 wata).
Rozmiary: 190x28x40 mm. Dodatkowe zalety: Całkowicie wodoszczelne, wbudowany EMC emulator – nie wprowadza zakłóceń na radiu FM, czy CB, wbudowanie zabezpieczenie przepięciowe, kąt widzenia: 170°
[img]http://www.wac.zum.pl/mazdaspeed1.jpg[/img]
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
- Od: 7 lip 2008, 09:22
- Posty: 375
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Premacy 2005(74KW-104KM)
Co trzeba dokupić do świateł dziennych, aby włączały się po określonym czasie od uruchomienia silnika? Czy czas opóźnienia włączenia świateł dziennych ustawia się, czy jest to jakaś stała wartość i czy te przykładowe 10 sek. liczone jest od startu silnika, czy od przekręcenia kluczyka na pierwszą pozycję?
Gdzie ewentualnie zamocować (pomiędzy akie elementy elektryczne) i w który przewód wpiąć się z tym "opóźniaczem".
Planuję zamontować podobne (albo i nawet takie same) światła do jazdy dziennej co Autor wątku – takie z trzema przewodami, ale jestem dość zielony w sprawach elektryki samochodowej. Powiedzmy, że uczę się, ale najpierw przed dokonywaniem jakichkolwiek zmian/napraw czytam, konfrontuję fachowcami w tej dziedzinie i upewniam się co do poprawności moich przemyśleń, bo nie chcę działać pochopnie
Gdzie ewentualnie zamocować (pomiędzy akie elementy elektryczne) i w który przewód wpiąć się z tym "opóźniaczem".
Planuję zamontować podobne (albo i nawet takie same) światła do jazdy dziennej co Autor wątku – takie z trzema przewodami, ale jestem dość zielony w sprawach elektryki samochodowej. Powiedzmy, że uczę się, ale najpierw przed dokonywaniem jakichkolwiek zmian/napraw czytam, konfrontuję fachowcami w tej dziedzinie i upewniam się co do poprawności moich przemyśleń, bo nie chcę działać pochopnie
- Od: 6 cze 2010, 01:30
- Posty: 87
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0
Witam.
Odświeżam post.
Czy ktoś z szanownych kolegów posiadaczy Premacy po lifcie zastanawiał się nad wymianą oryginalnych świateł przeciwmgielnych na takie do jazdy dziennej?
Chodzi głównie o dopasowanie techniczne, montaż.
Odświeżam post.
Czy ktoś z szanownych kolegów posiadaczy Premacy po lifcie zastanawiał się nad wymianą oryginalnych świateł przeciwmgielnych na takie do jazdy dziennej?
Chodzi głównie o dopasowanie techniczne, montaż.
Pozdrowionka!!!
- Od: 30 maja 2009, 08:21
- Posty: 42
- Skąd: Jelcz-Laskowice / Wrocław
- Auto: Premacy '02 DiTD 2.0 101KM 7-os
Witam,
mam okrągłe ledy zamontowane w otworach po halogenach, ale w Premacy przedliftowej. Jak będę miał chwilkę to założę nowy wątek z fotorelacją. Światła z tego wątku są założone niezgodnie z przepisami (za nisko).
mam okrągłe ledy zamontowane w otworach po halogenach, ale w Premacy przedliftowej. Jak będę miał chwilkę to założę nowy wątek z fotorelacją. Światła z tego wątku są założone niezgodnie z przepisami (za nisko).
Ostatnio edytowano 10 sty 2011, 12:27 przez Enzoo, łącznie edytowano 1 raz
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Zloslivy może mieć rację, ale czy powinniśmy się przejmować, że diagnosta czy policjant nie zapoznał się z odpowiednimi rozporządzeniami. Jeśli na kloszu w kółku jest wytłoczone E11, to rzeczywiście znaczy, że homologacji udzieliło Zjednoczone Królestwo. Nie słyszałem, żeby to dyskredytowało lampy do jazdy dziennej. Dyrektywa KOMISJI 97/30/WE mówi tak:
"...litery „RL”, na urządzeniach spełniających wymogi niniejszej dyrektywy w odniesieniu do świateł dziennych."
Jeśli na kloszu jest homologacja, czyli symbol RL, to służby nie mogą tego podważać. Aby mogły szczegółowo sprawdzać lampy należało by dodać w szkoleniu policji dodatkowe zajęcia np. z obliczania pola koła (czy dana okrągła lampa ma wystarczającą powierzchnię świecenia). Nie muszę chyba pisać jakich problemów mogłoby to nastręczyć naszej kochanej policji
Dlatego RL na kloszu kończy dysputy.
"...litery „RL”, na urządzeniach spełniających wymogi niniejszej dyrektywy w odniesieniu do świateł dziennych."
Jeśli na kloszu jest homologacja, czyli symbol RL, to służby nie mogą tego podważać. Aby mogły szczegółowo sprawdzać lampy należało by dodać w szkoleniu policji dodatkowe zajęcia np. z obliczania pola koła (czy dana okrągła lampa ma wystarczającą powierzchnię świecenia). Nie muszę chyba pisać jakich problemów mogłoby to nastręczyć naszej kochanej policji
Dlatego RL na kloszu kończy dysputy.
Ostatnio edytowano 12 sty 2011, 09:36 przez Enzoo, łącznie edytowano 3 razy
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Jeśli chodzi o położenie lamp to nie byłoby problemu, ze wstępnych pomiarów wyszło mi, że mieszczą się w normach.
Nie wiem tylko jak byłoby z samym zamocowaniem ich w punkty przewidziane dla lamp przeciwmgielnych.
Chyba trzeba będzie rozebrać, ale to dopiero na wiosnę
Przy okazji będę wymieniał reflektor prawy, uszkodziła mi się regulacja wysokości i jak na złość japońcy nie zrobili dostępu do silniczka.
Nie wiem tylko jak byłoby z samym zamocowaniem ich w punkty przewidziane dla lamp przeciwmgielnych.
Chyba trzeba będzie rozebrać, ale to dopiero na wiosnę
Przy okazji będę wymieniał reflektor prawy, uszkodziła mi się regulacja wysokości i jak na złość japońcy nie zrobili dostępu do silniczka.
Pozdrowionka!!!
- Od: 30 maja 2009, 08:21
- Posty: 42
- Skąd: Jelcz-Laskowice / Wrocław
- Auto: Premacy '02 DiTD 2.0 101KM 7-os
Kupiłem swiatła do jazdy dziennej, takie jak kolega, tylko ten montaz pod zderzakiem to za nisko czy ma ktos jakis pomysl o innej lokalizacji, a jeszcze gdzie pod maska diesla znalesc plus po stacyjce, myslalem zeby ciagnac z kabiny ale moze jest pod maska
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 9 kwi 2009, 19:02
- Posty: 11
- Skąd: Radom
- Auto: Premacy 2003 1,8 lpg
Koledzy, obiecuje, że do końca tygodnia wrzucę fotorelację. Cierpliwości.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
ja z takim pytankiem??????
jak tam po zimie z twymi światełkami do jazdy dziennej kolego wac_ns bo na zamieszczonej fotce w tym temacie viewtopic.php?f=121&t=112801&start=20 ich nie widać no chyba że to jakieś zdjęcie z poprzedniej zimy
do kolegi Enzoo obiecanki cacanki
pozdro
jak tam po zimie z twymi światełkami do jazdy dziennej kolego wac_ns bo na zamieszczonej fotce w tym temacie viewtopic.php?f=121&t=112801&start=20 ich nie widać no chyba że to jakieś zdjęcie z poprzedniej zimy
do kolegi Enzoo obiecanki cacanki
pozdro
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
ta fotka jest z zeszłej zimy widać to również po liczniku 180 tyś obecnie ponad 200 :–)
Świtała raz były w serwisie, dokładnie jedno wymieniono na nowo koszt wysyłki w obie strony pokrywał sprzedawca.
Świtała raz były w serwisie, dokładnie jedno wymieniono na nowo koszt wysyłki w obie strony pokrywał sprzedawca.
[img]http://www.wac.zum.pl/mazdaspeed1.jpg[/img]
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
- Od: 7 lip 2008, 09:22
- Posty: 375
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Premacy 2005(74KW-104KM)
Witam,
poniżej znajdziecie fotorelację, którą obiecałem jakiś czas temu. Zapewne pojawią się pytania: a po co?
Odpowiadam: a tak... Jako typowy Polak nie lubię jak rząd mi coś karze (nieważne który), a miganie światłami i wymachiwanie rękoma przez mijających mnie kierowców zawsze umila dzień...
Dni coraz dłuższe.. Może warto coś zmienić w naszych Madziach?..
Podkreślam: lampy są podłączone i zamontowane zgodnie z obowiązującym prawem, tj. zapalają się gdy przekręcam kluczyk i gasną jeśli załączam światła postojowe lub mijania/drogowe. Również wszystkie przepisowe odległości mocowania (np. min. wysokość od ziemi – 25 cm) są zachowane, a na kloszu znajduje się homologacja RL
Lampy po zamontowaniu nie sprawiają żadnych problemów.
No to do roboty!
I. Kupujemy np. na Alledrogo: lampy, zaślepki na halogeny (ja kupiłem do 323, były tańsze), przekaźnik, gniazdo na bezpiecznik, bezpiecznik (do w/w lamp 10A)
II. Teraz najtrudniejszy etap pracy – wykonanie otworu w zaślepce. Otwornicę przystawiamy od tylnej, gładkiej strony zaślepki. Trzeba dobrze wymierzyć, żeby lampa była po środku. Proponuję zrobić najpierw mniejszy otwór, a później powiększać pilnikiem, nożycami do blachy (kratka na zaślepce) lub innymi narzędziami. Generalnie robota dla modelarzy.
III. Do przykręcenia wykorzystałem zwykłe łączniki kątowe (lewy lekko przycięły). Można wzmocnić dodatkowo łącznie lamp z zaślepkami stosując klej Distal (jedyny znany mi klei, który klei). Ja jednak zrezygnowałem z klejenia, gdyż w razie uszkodzenie lampy trzeba by ją wyrzucić razem z zaślepką, a jak już pisałem wycięcie otworu, to paskudna robota. Jeżdżę na samych śrubkach od zeszłego lata i trzymają mocno. Miejsce łączenia nakrętki z śrubką zabezpieczyłem przed odkręceniem klejąc Distalem. Jeśli lampa się uszkodzi trzeba będzie ją pokruszyć, aby dało się ją wyjąć, ale zachowamy zaślepkę.
W moich lampach była jeszcze taka okrągła siateczka, która mogłaby się odkleić, a wtedy lampa uległaby zalaniu. Podkleiłem siateczkę Distalem (patrz strzałka).
IV. Przykręcamy lampy w miejsce halogenów (które wcześniej sprzedajemy na Alledrogo, żeby sfinansować imprezę .
V. Ciągniemy kable do przekaźnika (nie zastosowałem osłonek na kable, a szkoda). W tym przypadku jeden biały idzie do przekaźnika, czarny zwyczajowo do masy, a drugi biały zostaje niewykorzystany. Instrukcja dla tych lampach przewiduje inne sposób podłączenia – lampy prawdopodobnie zawierają swój przekaźnik i od niego zdaje się jest ten drugi biały kabelek. Z doświadczenia kolegów, którym przepalił się przekaźnik w podobnych ledach wiem, że lepiej mieć zamontowany osobny przekaźnik. Te w lampach szybko się przepalają, a wtedy trzeba kupić nowe lampy i cała robota od nowa. W przypadku oddzielnego przekaźnika podnosimy maskę, wykręcamy przekaźnik, robimy przedziałek i mamy fajrant. Takie oddzielne przekaźnika mają też generalnie dłuższą żywotność.
VI. Mocujemy przekaźnik i podłączmy wg. rozpiski:
1. Wejście + 12V,
2. Wyjście + 12V do świateł dziennych (LED),
3. Sygnał (od świateł postojowych),
4. Masa przekaźnika,
5. Masa świateł dziennych (LED).
Prowadzenie kabla pod +12V (wcześniej na kablu montujemy gniazdo z bezpiecznikiem). Tam gdzie lewa dolna strzałka robimy w obudowie bezpieczników mały otworek.
UWAGA! Nie jestem elektrykiem – podłączasz na własne ryzyko.
VII. Uffff.. Piwko, wołamy żonę, dzieciaki (w końcu Premaska to auto rodzinne) i podziwiamy..
Powodzenia!
Pierwszy Prymasowicz, którego spotkam z ledami dostaje piwko gratis!
poniżej znajdziecie fotorelację, którą obiecałem jakiś czas temu. Zapewne pojawią się pytania: a po co?
Odpowiadam: a tak... Jako typowy Polak nie lubię jak rząd mi coś karze (nieważne który), a miganie światłami i wymachiwanie rękoma przez mijających mnie kierowców zawsze umila dzień...
Dni coraz dłuższe.. Może warto coś zmienić w naszych Madziach?..
Podkreślam: lampy są podłączone i zamontowane zgodnie z obowiązującym prawem, tj. zapalają się gdy przekręcam kluczyk i gasną jeśli załączam światła postojowe lub mijania/drogowe. Również wszystkie przepisowe odległości mocowania (np. min. wysokość od ziemi – 25 cm) są zachowane, a na kloszu znajduje się homologacja RL
Lampy po zamontowaniu nie sprawiają żadnych problemów.
No to do roboty!
I. Kupujemy np. na Alledrogo: lampy, zaślepki na halogeny (ja kupiłem do 323, były tańsze), przekaźnik, gniazdo na bezpiecznik, bezpiecznik (do w/w lamp 10A)
II. Teraz najtrudniejszy etap pracy – wykonanie otworu w zaślepce. Otwornicę przystawiamy od tylnej, gładkiej strony zaślepki. Trzeba dobrze wymierzyć, żeby lampa była po środku. Proponuję zrobić najpierw mniejszy otwór, a później powiększać pilnikiem, nożycami do blachy (kratka na zaślepce) lub innymi narzędziami. Generalnie robota dla modelarzy.
III. Do przykręcenia wykorzystałem zwykłe łączniki kątowe (lewy lekko przycięły). Można wzmocnić dodatkowo łącznie lamp z zaślepkami stosując klej Distal (jedyny znany mi klei, który klei). Ja jednak zrezygnowałem z klejenia, gdyż w razie uszkodzenie lampy trzeba by ją wyrzucić razem z zaślepką, a jak już pisałem wycięcie otworu, to paskudna robota. Jeżdżę na samych śrubkach od zeszłego lata i trzymają mocno. Miejsce łączenia nakrętki z śrubką zabezpieczyłem przed odkręceniem klejąc Distalem. Jeśli lampa się uszkodzi trzeba będzie ją pokruszyć, aby dało się ją wyjąć, ale zachowamy zaślepkę.
W moich lampach była jeszcze taka okrągła siateczka, która mogłaby się odkleić, a wtedy lampa uległaby zalaniu. Podkleiłem siateczkę Distalem (patrz strzałka).
IV. Przykręcamy lampy w miejsce halogenów (które wcześniej sprzedajemy na Alledrogo, żeby sfinansować imprezę .
V. Ciągniemy kable do przekaźnika (nie zastosowałem osłonek na kable, a szkoda). W tym przypadku jeden biały idzie do przekaźnika, czarny zwyczajowo do masy, a drugi biały zostaje niewykorzystany. Instrukcja dla tych lampach przewiduje inne sposób podłączenia – lampy prawdopodobnie zawierają swój przekaźnik i od niego zdaje się jest ten drugi biały kabelek. Z doświadczenia kolegów, którym przepalił się przekaźnik w podobnych ledach wiem, że lepiej mieć zamontowany osobny przekaźnik. Te w lampach szybko się przepalają, a wtedy trzeba kupić nowe lampy i cała robota od nowa. W przypadku oddzielnego przekaźnika podnosimy maskę, wykręcamy przekaźnik, robimy przedziałek i mamy fajrant. Takie oddzielne przekaźnika mają też generalnie dłuższą żywotność.
VI. Mocujemy przekaźnik i podłączmy wg. rozpiski:
1. Wejście + 12V,
2. Wyjście + 12V do świateł dziennych (LED),
3. Sygnał (od świateł postojowych),
4. Masa przekaźnika,
5. Masa świateł dziennych (LED).
Prowadzenie kabla pod +12V (wcześniej na kablu montujemy gniazdo z bezpiecznikiem). Tam gdzie lewa dolna strzałka robimy w obudowie bezpieczników mały otworek.
UWAGA! Nie jestem elektrykiem – podłączasz na własne ryzyko.
VII. Uffff.. Piwko, wołamy żonę, dzieciaki (w końcu Premaska to auto rodzinne) i podziwiamy..
Powodzenia!
Pierwszy Prymasowicz, którego spotkam z ledami dostaje piwko gratis!
Ostatnio edytowano 29 sie 2016, 17:30 przez Yard, łącznie edytowano 5 razy
Powód: zdjęcia
Powód: zdjęcia
Piotr Raczkowski napisał(a):ja z takim pytankiem??????
jak tam po zimie z twymi światełkami do jazdy dziennej kolego wac_ns bo na zamieszczonej fotce w tym temacie viewtopic.php?f=121&t=112801&start=20 ich nie widać no chyba że to jakieś zdjęcie z poprzedniej zimy
do kolegi Enzoo obiecanki cacanki
pozdro
Przepraszam za nieterminowość i dzięki za popędzenie
Oto obiecana fotorelacja:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=121&t=113484
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości