Brak ogrzewania, brak ładowania – zerwany pasek

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez IK888 » 11 gru 2010, 17:38

Witam!
Odebrałem dzisiaj auto od blacharza po naprawie. Blacharsko wszystko ok, natomiast w aucie brak ogrzewania, silnik się grzeje, po przejechaniu 5km wskazówka temperatury płynu była prawie na max.
Świeci się kontrolka akumulatora, czyli brak ładowania, niema podświetlenia deski rozdzielczej i zegarów.
Ma ktoś jakieś pomysły???
Blacharz mówi że oni tam niczego nie ruszali, może dlatego że długo stał (5 tygodni).
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:11
Posty: 29
Skąd: Sandomierz

Postprzez presto4 » 11 gru 2010, 18:39

to nie jest zdrowy objaw – wskazówka powinna być na około 40%
Początkujący
 
Od: 30 mar 2010, 13:54
Posty: 27
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD, 2003, 170.000

Postprzez jeni » 11 gru 2010, 19:11

Termostat, czujnik temperatury a przedewszystkim sprawdz czy jakiegoś kabla nie urwali i czegoś nie rozpięli "asy"
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2010, 20:43
Posty: 112
Skąd: Iława
Auto: DITD / 2001

Postprzez say » 11 gru 2010, 19:57

Termostat jedynie może wpływać na wskazania wskazówki po 5 km, nie ma nic wspólnego z brakiem grzania w kabinie, tu wygląda na zapowietrzony układ. Sprawdź ile jest płynu. Kontrolka ładowania, trzeba sprawdzić przede wszystkim napięcie ładowania, kable oczywiście też. Inne kontrolki zapalają się normalnie po przekręceniu kluczyka przed zapłonem?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Yard » 11 gru 2010, 20:45

Co oni właściwie robili? To by mogło ułatwić rozpoznanie.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez IK888 » 11 gru 2010, 22:22

Okazało się że pasek się zerwał, pękł i pozostał na rolkach dlatego nie zauważyłem usterki, dopiero jak ruszyłem ręką to się zorientowałem. Rolka na alternatorze jest nie do ruszenia... czy to przez dłuższy postój? Muszę wymienić cały alternator? Czy można samą rolkę kupić?

Auto to oczywiście Premacy z 2000 r. – 1.8 (74kw). Naprawa była po kolizyjna, poobijany ze wszystkich stron był, wymiana drzwi (przód, tył), zderzak, pas przedni, reflektory, tylna oś, lewa tylna ćwiartka . Nie wiem co oni tam porobili ale pasek się zerwał bo rolka na alternatorze się zaklinowała (może po dzwonie coś się przestawiło).
Oprócz tego jest jeszcze coś z elektryką – prądu w szybach brak, brak oświetlenia zegarów, na gaz się nie przełącza. Po kolizji wszystko działało!
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:11
Posty: 29
Skąd: Sandomierz

Postprzez say » 11 gru 2010, 22:51

Zacznij od wymiany paska.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Yard » 11 gru 2010, 23:23

Z czyjej polisy naprawiasz? Jeśli nie ze swojej to ja bym zgłaszał do ubezpieczyciela. Naprawa nie skończona. Nie musisz się znać na tym co było uszkodzone, a co nie.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy