Światła do jazdy dziennej.
misja zakończona...
Światła do jazdy dziennej włączają się samoczynnie po kilku sekundach od odpalenia pojazdu.
Po włączeniu świateł postojowych dalej się świecą, jak włączam pozycyjne to same się wyłączają.
Miejsce przykręcenia wbrew pozorom nie jest aż tak nisko.
lokalizacja w tym miejscu zachowuje linię ścięcia reflektorów z kloszami przeciwmgłowymi.
Czas montażu ponad 2 godziny.
Ocenicie sami.










Dodam tylko ze nic nie dokupywałem żadnych przekaźników, włącznik automatycznych świateł miałem wcześniej, a to ze same gasną to zasługa tego trzeciego kabelka co wychodzi z tych świateł jest on podpięty do świateł mijania i jak je włączę to te do jazdy dziennej same gasną. Jak ktoś woli to mogą gasnąć już po włączeniu świateł postojowych.
Światła do jazdy dziennej włączają się samoczynnie po kilku sekundach od odpalenia pojazdu.
Po włączeniu świateł postojowych dalej się świecą, jak włączam pozycyjne to same się wyłączają.
Miejsce przykręcenia wbrew pozorom nie jest aż tak nisko.
lokalizacja w tym miejscu zachowuje linię ścięcia reflektorów z kloszami przeciwmgłowymi.
Czas montażu ponad 2 godziny.
Ocenicie sami.










Dodam tylko ze nic nie dokupywałem żadnych przekaźników, włącznik automatycznych świateł miałem wcześniej, a to ze same gasną to zasługa tego trzeciego kabelka co wychodzi z tych świateł jest on podpięty do świateł mijania i jak je włączę to te do jazdy dziennej same gasną. Jak ktoś woli to mogą gasnąć już po włączeniu świateł postojowych.
Ostatnio edytowano 13 kwi 2013, 17:37 przez wac_ns, łącznie edytowano 1 raz
[img]http://www.wac.zum.pl/mazdaspeed1.jpg[/img]
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
- Od: 7 lip 2008, 09:22
- Posty: 375
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Premacy 2005(74KW-104KM)
Nie wygląda to źle
chodź przyznam że jakoś "dziwnie".
Będziesz musiał uważać parkując przodem do jakichś góreczek lub krawężników.
Szczególnie niebezpieczna dla tej instalacji może się okazać zima i zaspy śnieżne usypywane w miejscach do parkowania.
Ogólnie gratuluję. Twoja Madzia P jest pierwszą którą widziałem ze światłami do jazdy dziennej
Będziesz musiał uważać parkując przodem do jakichś góreczek lub krawężników.
Szczególnie niebezpieczna dla tej instalacji może się okazać zima i zaspy śnieżne usypywane w miejscach do parkowania.
Ogólnie gratuluję. Twoja Madzia P jest pierwszą którą widziałem ze światłami do jazdy dziennej

- Od: 13 cze 2009, 21:40
- Posty: 7
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda Premacy, 2002, ON 1998
Co mówią przepisy o światłach do jazdy dziennej?
na kloszu lampy musi być umieszczone oznaczenie RL (ang. Running Lamp) + E z numerem kraju, który wydał homologację
wymóg równoczesnego włączania lamp dziennych i tylnych świateł pozycyjnych został zniosiony
montaż musi być symetryczny i na równej wysokości
odległość dolnej krawędzi lampy – od 25 do 150 cm
lampy nie moga wystawać poza obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
minimalna odległość wewnętrzych krawędzi lamp to 60 cm
na kloszu lampy musi być umieszczone oznaczenie RL (ang. Running Lamp) + E z numerem kraju, który wydał homologację
wymóg równoczesnego włączania lamp dziennych i tylnych świateł pozycyjnych został zniosiony
montaż musi być symetryczny i na równej wysokości
odległość dolnej krawędzi lampy – od 25 do 150 cm
lampy nie moga wystawać poza obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
minimalna odległość wewnętrzych krawędzi lamp to 60 cm
Zakupione światła posiadają wszelkie atesty wytłoczone na kloszach. Dodatkowo są wodoszczelne co jest bardzo ważne. W moim przypadku są ulokowane 22,8 cm nad powierzchnią jezdni.

Osobiście jestem zadowolony tylko jest to swego rodzaju nowość i prawie wszystkie auta jadące z na przeciwka zwracają na Madzię uwagę.

Osobiście jestem zadowolony tylko jest to swego rodzaju nowość i prawie wszystkie auta jadące z na przeciwka zwracają na Madzię uwagę.
Ostatnio edytowano 14 kwi 2013, 16:16 przez wac_ns, łącznie edytowano 1 raz
[img]http://www.wac.zum.pl/mazdaspeed1.jpg[/img]
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
- Od: 7 lip 2008, 09:22
- Posty: 375
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Premacy 2005(74KW-104KM)
Super wygląda Twoja Madzia z tymi światełkami – może też się skuszę jak będę przy kasie. Martwi mnie tylko moja Żoncia, która pewnie zostawiłaby światła na pierwszym lepszym wyższym krawężniku. 
Podoba się.
Podziwiam Twoją miłośc do samochodu
Jak będziesz sprzedawał autko to daj znac...może kupię...najwyżej będę miał dwie a co...
Chyba też tak zrobię.
Wygląda trochę jak bajer ale w sumie jest wygodne w użytkowaniu.
Myślę tylko o miejscu montażu...
wac_ns
brałeś pod uwagę np. taką wersję ?

Podziwiam Twoją miłośc do samochodu
Jak będziesz sprzedawał autko to daj znac...może kupię...najwyżej będę miał dwie a co...
Chyba też tak zrobię.
Wygląda trochę jak bajer ale w sumie jest wygodne w użytkowaniu.
Myślę tylko o miejscu montażu...
wac_ns
brałeś pod uwagę np. taką wersję ?


- Od: 29 paź 2008, 16:30
- Posty: 98
- Skąd: Zakopane
- Auto: Premacy 2.0 DiTD `02
Brałem pod uwagę jeszcze miejsce nad przeciwmgłowymi a pod tą szarą listwą którą nawet łatwo ściągnąć.
Jednak po zderzakiem najbardziej mi pasuje.
Autko będę zmieniał za 2 lata na mazdę 5
będzie bardzo szkoda bo autko jest sporo doinwestowane 
Jednak po zderzakiem najbardziej mi pasuje.
Autko będę zmieniał za 2 lata na mazdę 5
[img]http://www.wac.zum.pl/mazdaspeed1.jpg[/img]
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
- Od: 7 lip 2008, 09:22
- Posty: 375
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Premacy 2005(74KW-104KM)
Koledzy, to co wypisujecie, to polska ułańska fantazja. Nie możesz sobie wymieniać, zamieniać żarówek, parametrów, wsadzać do przeciwmgłowych (gdzie wtedy będziesz miał przeciwmgłowe). To nie ma atestów i homologacji. Jak traficie na wzorowego pracownika stacji diagnostycznej lub Policji to się wtedy zdziwicie. Lepiej bojkotujcie ten przepis (stanie w polskich korkach na słońcu w lipcu) i wnieście petycje do Sejmu, aby znieśli w lecie światła, przynajmniej na obszarze zabudowanym. W wielu państwach Europy nie używa się ich w dzień, to absurd. Kierowca musi widzieć pojazd, a nie światła. Jeżeli ktoś zapomni włączyć to co, będzie bum?, bo drugi go nie zauważy???, albo jak pojedzie np. do Niemiec, to nie będziecie widzieli aut na drodze?. Powinni ujednolicić ten przepis w UE, albo wszyscy, albo nikt. To samo dotyczy apteczek (w Polsce nie obowiązują, poza tym musi być norma DIN 13184, inaczej mandat np. w Niemczech), kamizelek, gaśnic, trójkątów (w Chorwacji obowiązują dwa), itd. Pozdrawiam, Józef.
- Od: 3 lip 2008, 16:33
- Posty: 49
- Auto: M5 2005
światła nie kosztowały 30 zł lecz wiele więcej i spełniają wszystkie normy wedle naszego prawa. Osobiście mi się światła podobają. Tyle powiem. Każdy może przecież robić po swojemu 
[img]http://www.wac.zum.pl/mazdaspeed1.jpg[/img]
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
- Od: 7 lip 2008, 09:22
- Posty: 375
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Premacy 2005(74KW-104KM)
Józef generalnie to piszesz farmazony.
Światła przeciwmgłowe nie są obowiązkowe i można sobie je mieć albo zdemontować albo wsadzić światła do jazdy dziennej.
Są światła LED z homologacją i atestami i nic nikomu nie zrobią.
Nie wszyscy w Polsce stoją w korkach w lipcu w słońcu. Przepisy dotyczą też tych mieszkających na wsi i w małych miasteczkach.
Jak wyobrażasz sobie jazdę poza miastem gdy na obszarze nie zabudowanym nie obowiązuje używanie świateł? Będziesz woził dodatkową osobę, która będzie pilnowała czy właśnie wjeżdżasz czy wyjeżdżasz z obszaru zabudowanego i będzie stale włączać i wyłączać światła.
Światła nie są zamiast tylko po to żeby lepiej i wcześniej widzieć innych.
W konwencji wiedeńskiej samochód musi być wyposażony w zgodnie z przepisami kraju w którym jest zarejestrowany. Niemcy już oddali pieniadze za mandaty za apteczki.
Światła przeciwmgłowe nie są obowiązkowe i można sobie je mieć albo zdemontować albo wsadzić światła do jazdy dziennej.
Są światła LED z homologacją i atestami i nic nikomu nie zrobią.
Nie wszyscy w Polsce stoją w korkach w lipcu w słońcu. Przepisy dotyczą też tych mieszkających na wsi i w małych miasteczkach.
Jak wyobrażasz sobie jazdę poza miastem gdy na obszarze nie zabudowanym nie obowiązuje używanie świateł? Będziesz woził dodatkową osobę, która będzie pilnowała czy właśnie wjeżdżasz czy wyjeżdżasz z obszaru zabudowanego i będzie stale włączać i wyłączać światła.
Światła nie są zamiast tylko po to żeby lepiej i wcześniej widzieć innych.
W konwencji wiedeńskiej samochód musi być wyposażony w zgodnie z przepisami kraju w którym jest zarejestrowany. Niemcy już oddali pieniadze za mandaty za apteczki.
Yard, jakie farmazony?. Pisze Ci co przeżyłem. Na Węgrzech były na początku obowiązkowe światła poza obszarem zabudowanym. Spróbuj w Austrii powiedzieć policjantowi, że Cię nie obowiązują kamizelki, albo kobieta w Czechach, że nie umie wymienić żarówki. Musisz ją mieć przy sobie i wymienić, albo mandat. Tam też dzieci muszą jeździć w fotelikach do 12 lat lub 150 cm wzrostu. To podawały nasze mass media przed sezonem, tj. też po wprowadzeniu tych przepisów, czyli obowiązują wszystkich.
Miałeś podać cenę i gdzie kupiłeś ledy. Pozdr
Miałeś podać cenę i gdzie kupiłeś ledy. Pozdr
- Od: 3 lip 2008, 16:33
- Posty: 49
- Auto: M5 2005
światła do jazdy dziennej to:
http://allegro.pl/item1096147578_osram_ ... d_hom.html
o wymiarach: 190x28x40 mm
dywanik do bagażnika jest też na allegro za około 100 zł.
Pozdrawiam

o wymiarach: 190x28x40 mm
dywanik do bagażnika jest też na allegro za około 100 zł.
Pozdrawiam
[img]http://www.wac.zum.pl/mazdaspeed1.jpg[/img]
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
- Od: 7 lip 2008, 09:22
- Posty: 375
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Premacy 2005(74KW-104KM)
Niedługo w całej unii będzie trzeba mieć światła do jazdy dziennej.
A tak w praktyce jak ktoś jeździ po niemieckich autostradach powyżej 160 to lepiej niech je zapali bo
zamiast trzymać gaz (tempomat) będzie hamował za każdym razem jak tylko komuś zachce się zmienić pas.
Ja osobiście prawie cały czas mam światła włączone mimo ze u mnie nie muszę i wiem ze mnie zawsze lepiej widać co się = lepsze bezpieczeństwo.
Co do wyposażenia dodatkowego to niestety musi być (jeśli dane państwo tego wymaga) ale nie musi ono posiadać atestów np Niemieckich jeśli posiada odpowiedniki Polskie.
A tak w praktyce jak ktoś jeździ po niemieckich autostradach powyżej 160 to lepiej niech je zapali bo
zamiast trzymać gaz (tempomat) będzie hamował za każdym razem jak tylko komuś zachce się zmienić pas.
Ja osobiście prawie cały czas mam światła włączone mimo ze u mnie nie muszę i wiem ze mnie zawsze lepiej widać co się = lepsze bezpieczeństwo.
Co do wyposażenia dodatkowego to niestety musi być (jeśli dane państwo tego wymaga) ale nie musi ono posiadać atestów np Niemieckich jeśli posiada odpowiedniki Polskie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Konwencja wiedeńska o ruchu drogowym
Policja drogowa nie ma prawa nakładania mandatu na kierowców samochodów zagranicznych, wyposażonych zgodnie z wykazem wynikającym z rodzimego prawa o ruchu drogowym, ale niewystarczająco z punktu widzenia kraju, przez który przejeżdżają.
Na przykład policja niemiecka nie może w Niemczech karać polskich kierowców za brak lub nieodpowiednio wyposażoną apteczkę samochodową (w Polsce jest ona zalecana, ale nieobowiązkowa, natomiast pojazdy zarejestrowane w Niemczech muszą ją mieć i to wyposażoną w ściśle określone środki medyczne), a polska policja w Polsce – kierowców niemieckich za brak gaśnicy, która w Niemczech nie jest obowiązkowa.
Policja drogowa nie ma prawa nakładania mandatu na kierowców samochodów zagranicznych, wyposażonych zgodnie z wykazem wynikającym z rodzimego prawa o ruchu drogowym, ale niewystarczająco z punktu widzenia kraju, przez który przejeżdżają.
Na przykład policja niemiecka nie może w Niemczech karać polskich kierowców za brak lub nieodpowiednio wyposażoną apteczkę samochodową (w Polsce jest ona zalecana, ale nieobowiązkowa, natomiast pojazdy zarejestrowane w Niemczech muszą ją mieć i to wyposażoną w ściśle określone środki medyczne), a polska policja w Polsce – kierowców niemieckich za brak gaśnicy, która w Niemczech nie jest obowiązkowa.
Koledzy, podajcie mi podstawy prawne dla Policji (piszecie, że nie mają prawa ukarać), np. niemieckiej i czeskiej, jak mnie zatrzymają. Jak poruszacie się po drogach w innym państwie, to chyba obowiązują ich przepisy, dlatego trąbią o tym w mass mediach. Weźcie np. promile, Niemiec ma u siebie 0.5 promila, a jak jeździ po polskich drogach to obowiązuje go 0.2 promila, a w Czechach i na Słowacji 0.0 prom. Także trochę subiektywna nadinterpretacja przepisów z Waszej strony. Wiecie, że w Austrii, chyba jako jedynym państwie Unii, nie można używać radia CB. Poza tym tam robią zdjęcia również z tyłu, czego nie ma w Polsce. Motocykliści u nas mogą przejeżdżać obok skrzynek ile fabryka dała i tak im nie zrobią fotki. I jeszcze jedno, nie wszędzie na zachodzie jest znak ostrzegawczy, uwaga radar, speed control, a w Polsce zawsze przed skrzynką. Pozdrawiam
- Od: 3 lip 2008, 16:33
- Posty: 49
- Auto: M5 2005
Podstawa prawna
Dotyczy
Ty piszesz zupełnie o czymś innym.
W Polsce tylko przed skrzynkami ustawionymi przez Policję.
Yard napisał(a):Konwencja wiedeńska o ruchu drogowym
Dotyczy
Yard napisał(a):Policja drogowa nie ma prawa nakładania mandatu na kierowców samochodów zagranicznych, wyposażonych zgodnie z wykazem wynikającym z rodzimego prawa o ruchu drogowym, ale niewystarczająco z punktu widzenia kraju, przez który przejeżdżają.
Ty piszesz zupełnie o czymś innym.
Józef napisał(a): I jeszcze jedno, nie wszędzie na zachodzie jest znak ostrzegawczy, uwaga radar, speed control, a w Polsce zawsze przed skrzynką.
W Polsce tylko przed skrzynkami ustawionymi przez Policję.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości