Naprawa podświetlenia klimatyzacji, radia, zegarów i przełączników
Yard – 6V do panelu oświetleniowego klimatronika. A może schemat slygawrysa jest nieaktualny/błedny ? Wybaczcie za nieprecyzyjne zapytanie.
- Od: 29 maja 2010, 20:06
- Posty: 12
- Skąd: Będzin/Sosnowiec
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 74kW 2004r.
Wujek Google pomaga
http://sklep.avt.pl/p/pl/3366/zarowka+3 ... biala.html 0,60 zł
http://multisort.pl/product/Zarowka-min ... ,1932.html 2,50 zł
http://sklep.avt.pl/p/pl/3366/zarowka+3 ... biala.html 0,60 zł
http://multisort.pl/product/Zarowka-min ... ,1932.html 2,50 zł
Yard – kurka dzięki, szukałem "analogowo", z żaróweczką w ręku i wprost nie wpadłem na rozwiązanie zmierz żarówkę suwiarką i miernikiem a potem zamów przez internet.
Wstyd troche..eh. Dzięki!

- Od: 29 maja 2010, 20:06
- Posty: 12
- Skąd: Będzin/Sosnowiec
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 74kW 2004r.
YARD napisał:
Dzisiaj sprawdziłem żarówki w panelu klimatyzacji. Nie ma tam 6V. Wszystkie są 12 V.
YARD mam pytanie sprawdzałem dzisiaj i faktycznie podświetlenie ale wyświetlacza klimatronika są dwie żarówki łączone szeregowo więc duże prawdopodobieństwo że są to 6v . Ale łąpy nie dam uciąć bo jedna już nie świeci i wyswitlacz jest podświetlony w połowie.
Ale reszta żarówek od podświetlenia przycisków to niby 12V a na kołnierzykach pisze 14V więc na jakie napięcie kupować?
Są (12-14/40) 12V / 40mA – z wyglądu identyczne jak wyjąłem i (L3208) 14V / 40mA. które wybrać?
Link do strony:
http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=L16-1 ... _order=ASC
No dobra nie chcąc czekać na odpowiedź poszedłem do garażu rozebrałem ustrojstwo i pomierzyłem napięcia na żarówkach.
Dwie żarówki od podświetlenia wyświetlacza NIE są łączone szeregowo!!!
Mogą być na 6V ALE ?
Pomiar przy włączonym zapłonie bez wł. świateł postojowych wynosi 7,66V
Z chwilą wł. świateł postojowych napięcie spada do max 5.20V
Czyli 6V będzie OK.
Co do żarówek które podświetlają przyciski klimatronika to muszą być 14V.
Pomiar na max. ustawieniu regulacji podświetlenia wynosi 14.15V.
Można wstawić 12V ale trzeba pamiętać aby cofnąć lekko pokrętło regulatora jasności.
Dzisiaj sprawdziłem żarówki w panelu klimatyzacji. Nie ma tam 6V. Wszystkie są 12 V.
YARD mam pytanie sprawdzałem dzisiaj i faktycznie podświetlenie ale wyświetlacza klimatronika są dwie żarówki łączone szeregowo więc duże prawdopodobieństwo że są to 6v . Ale łąpy nie dam uciąć bo jedna już nie świeci i wyswitlacz jest podświetlony w połowie.
Ale reszta żarówek od podświetlenia przycisków to niby 12V a na kołnierzykach pisze 14V więc na jakie napięcie kupować?
Są (12-14/40) 12V / 40mA – z wyglądu identyczne jak wyjąłem i (L3208) 14V / 40mA. które wybrać?
Link do strony:
http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=L16-1 ... _order=ASC
No dobra nie chcąc czekać na odpowiedź poszedłem do garażu rozebrałem ustrojstwo i pomierzyłem napięcia na żarówkach.
Dwie żarówki od podświetlenia wyświetlacza NIE są łączone szeregowo!!!
Mogą być na 6V ALE ?
Pomiar przy włączonym zapłonie bez wł. świateł postojowych wynosi 7,66V
Z chwilą wł. świateł postojowych napięcie spada do max 5.20V
Czyli 6V będzie OK.
Co do żarówek które podświetlają przyciski klimatronika to muszą być 14V.
Pomiar na max. ustawieniu regulacji podświetlenia wynosi 14.15V.
Można wstawić 12V ale trzeba pamiętać aby cofnąć lekko pokrętło regulatora jasności.
- Od: 6 lip 2010, 10:19
- Posty: 62
- Skąd: Strzelce Kraj.
- Auto: Premacy 2004r. DITD
ja mam ciągle przyciemnione oświetlenie,bo na maxa jest ...za jasno
,ergo-żarówki powinny dłużej popracować bezusterkowo
-
rajtkezjusz
darek74 napisał(a):...sprawdzałem dzisiaj i faktycznie podświetlenie ale wyświetlacza klimatronika są dwie żarówki łączone szeregowo więc duże prawdopodobieństwo że są to 6v . Ale łąpy nie dam uciąć bo jedna już nie świeci i wyswitlacz jest podświetlony w połowie.
sam zaprzeczasz sobie...
jezeli szeregowo by byly polaczone, to gdy jedna sie przepali, to druga nie ma prawa swiecic
Wojtek napisał(a):darek74 napisał(a):...sprawdzałem dzisiaj i faktycznie podświetlenie ale wyświetlacza klimatronika są dwie żarówki łączone szeregowo więc duże prawdopodobieństwo że są to 6v . Ale łąpy nie dam uciąć bo jedna już nie świeci i wyswitlacz jest podświetlony w połowie.
sam zaprzeczasz sobie...
jezeli szeregowo by byly polaczone, to gdy jedna sie przepali, to druga nie ma prawa swiecic
To akurat wiem.
Oglądając zdjęcia dostępne w necie tak się wydawało dopóki sam nie rozebrałem sterownika.
Zresztą pisane było wcześniej iż żarówki od podświetlenia wyświetlacza są dwie i to 6V TAK.
To co byś pomyślał wiedząc że zasilanie jest 12V?
- Od: 6 lip 2010, 10:19
- Posty: 62
- Skąd: Strzelce Kraj.
- Auto: Premacy 2004r. DITD
Nie zaglebialem sie w ten model...
A co bym zrobil? Sprawdzil sam... I jezeli by byly 6V, to rozpracowalbym uklad zasilania... Moze zarowki byly zabezpieczone rezystorami?
A powaznie... zawsze sprawdzam zanim kupie cos...
Tapatalk2
A co bym zrobil? Sprawdzil sam... I jezeli by byly 6V, to rozpracowalbym uklad zasilania... Moze zarowki byly zabezpieczone rezystorami?
A powaznie... zawsze sprawdzam zanim kupie cos...
Tapatalk2
Wojtek napisał(a):Nie zaglebialem sie w ten model...
A szkoda bo fotorelacja dotyczy PREMACY i wszystko robione jest po to aby nie rozbierać auta coby się upewnić jaka żaróweczka nadaje się do wymiany, chyba że masz pod nosem bardzo dobrze zaopatrzony sklep.
626 ma te same rozwiązania bo to od niej wszystko jest brane.
- Od: 6 lip 2010, 10:19
- Posty: 62
- Skąd: Strzelce Kraj.
- Auto: Premacy 2004r. DITD
darek74 napisał(a):A szkoda bo fotorelacja dotyczy PREMACY i wszystko robione jest po to aby nie rozbierać auta coby się upewnić jaka żaróweczka nadaje się do wymiany,
nie musze sie zaglebiac, aby wskazac blad w rozumowaniu: przedstawienia
roznicy w dzialaniu obwodow szeregowych i rownoleglych...
dlatego prosze nie uzywac takich precyzyjnych okreslen, jezeli nie mamy pewnosci ich istnienia...
moze taka sytuacja kogos wprowadzic w blad... i niepotrzebne szkody...
tyle w temacie...
ps. nawet gdybym chcial pomoc, to nie mam potrzebnych elementow auta...
demontujesz ten włącznik-proste,trzeba zdemontować ramkę,wtedy cienkim nożykiem demontujesz ten włącznik,a żarówka to dioda lub żarówka z długimi nóżkami jak dioda led ,ja akurat znalazłem żaróweczkę,chyba została mi z opla astra 2000 r podświetlenia ogrzewania tylnej szyby, coś takiego
- Załączniki
-
-
Ostatnio edytowano 19 lis 2014, 19:16 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zdjęcia
Powód: zdjęcia
-
rajtkezjusz
A ja mam trochę inne pytanie:
niedawno kupiłem żarówki ledowe białe. Rozebrałem licznik, wymieniłem żarówki i zegary zamiast świecić na biało mają lekko zieloną barwę. Ktoś się spotkał z podobnym tematem? Czy gdzieś w środku jest jeszcze jakiś filtr, pleksi koloru zielonego?
niedawno kupiłem żarówki ledowe białe. Rozebrałem licznik, wymieniłem żarówki i zegary zamiast świecić na biało mają lekko zieloną barwę. Ktoś się spotkał z podobnym tematem? Czy gdzieś w środku jest jeszcze jakiś filtr, pleksi koloru zielonego?
-
Jim Beam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość