jak nie filtr i woda to:
Miernik w rękę – taki za 10 zł z marketu wystarczy;
Odpalamy samochód, podnosimy maskę odsłaniamy bieguny akumlatora – jeśli jest pokrywa
Miernik ustawiamy na 20 V prądu stałego – standardowa opcja – więc każdy to ma i przykładamy czerwony do (+) a czarny do (–) – klemy na akumlatorze są opisane a jak nie to + jest grubszy i ma czerwoną pokrywkę (powinien mieć)
Miernik powinien pokazać stan powyżej 13,5 V ( w przypadku pomylenia kolorów możliwe pokazanie wartości ujemnej)
Jeżeli pokazuje mniej niż 13 V to Alternator lub jego diody
jeżeli pokazuje więcej niż 14 V to raczej regulator napięcia (można rozwalić akumlator.
Jeżeli to jest problemem to można sprawdzić napięcie paska alternatora – spróbować troszkę naciągnąć bądź wymienić.
Jeżeli odczyty z miernika są poprawne i w filtrze nie było wody to szukamy dalej...
Kontrolka akumulatora pali się razem z kontrolką flira paliwowego.
1, 2
Witam. Mam podobny problem. Otóż świecą mi się kontrolki akumulatora i filtra paliwowego. Ale jak ruszę leciutko gazem to momentalnie zgasną. Naciskam tak do 1100 obr/min. Co to może być? Ten zawór TCV? Można tak jeździć czy rozleci mi się w szczerym polu? Dodam iż mam mazdę 323F 2.0DiTD 2002 rok. POMÓŻCIE.
-
pawel_6794
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości