Awaria instalacji dmuchawy kabinowej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez leszeksalomon » 2 wrz 2011, 19:07

Witam
To mój pierwszy post dlatego proszę o wyrozumiałość. Być może nie umiałem znaleźć rozwiązania które tu już istnieje ale po kilku godzinach poszukiwań zwątpiłem.
Padła mi dmuchawa kabinowa w Premacy DiTD r. 2001. Dmuchawę zdemontowałem, rozebrałem silnik (trudna sprawa, żeby nie połamać elementów), wyszlifowałem komutator, sprawdziłem szczotki, nasmarowałem, pokleiłem połamane części obudowy, złożyłem na powrót i sprawdziłem – działał podpięty pod prostownik. Zamontowałem w kabinie i nic. Odłożyłem na potem. Przy ponownym sprawdzaniu napięcia na kostce i podpięciu silnik ożył – chodził na wszystkich biegach tak jak powinien. Niestety dmuchał tylko do pierwszego wyłączenia zapłonu. Ponowne badanie – silnik kręci podpięty na krótko ale w kostce która dochodzi do regulatora obrotów napięcia brak. Bezpieczniki sprawdziłem i te w kabinie i te w silniku. Próbowałem zamieniać niektóre przekaźniki w puszcze ale także bez rezultatu. W przypływie desperacji próbowałem ominąć sterowanie i podpiąć jakkolwiek ten wentylator – owszem kręcił ale nie dmucha nic z kratek czyli jakaś klapka sterowana. Po lekturze postów na tutejszym forum podejrzewam przekaźnik dmuchawy ale gdzie on w końcu jest umiejscowiony w Premacy?
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2011, 17:12
Posty: 7

Postprzez say » 2 wrz 2011, 19:58

Klima automat czy manual?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez leszeksalomon » 2 wrz 2011, 20:27

Klima włączana jest jednym przyciskiem – czyli manual? :)
Dodam tylko że podpięcie na krótko (te ostatnio) polegało na odcięciu z kostki dochodzącej do regulatora nawiewu przewodu zasilającego i podaniu w kostkę napięcia z zasilania radia. Czyli włączałem silnik wentylatora tym regulatorem. Okazało się, że masy na wentylatorze też nie było więc podprowadziłem z najbliższego miejsca. Akurat miałem dłuższy kurs i chciałem jakoś dojechać. Niestety nawiewu i tak nie było więc powróciłem do poprzednich połączeń. Mam nadzieję, że niczego w ten sposób nie popsułem.
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2011, 17:12
Posty: 7

Postprzez leszeksalomon » 3 wrz 2011, 14:40

W międzyczasie obejrzałem sobie opornicę dmuchawy. Dostęp do niej jest banalnie prosty bo wystarczy wypiąć schowek pasażera. Za nim widać białą kostkę i jest dostęp do dwóch śrub którymi jest przykręcona do plastikowej obudowy – chyba nagrzewnicy?. U mnie wygląda ta opornica jak nowa, lekko tylko przykurzona. Niestety nie pomierzyłem oporności styków bo tu akurat nie mam czym. Tak czy inaczej myślę, że jest sprawna a przyczyną awarii jest ów przekaźnik – tylko, ponawiam pytanie, gdzie on u diabła jest?
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2011, 17:12
Posty: 7

Postprzez Czaro » 4 wrz 2011, 23:23

Podłączam się. Jeszcze nic nie rozbierałem, bo próbowałem znaleźć bezpiecznik. Po prostu nic nie chodzi. Akurat jak pożyczyłem ją rodzicom!
Czaro
 

Postprzez brccrx » 5 wrz 2011, 02:55

leszeksalomon napisał(a):gdzie on u diabła jest?


viewtopic.php?f=128&t=15321&start=0

Wiem ze inny model, ale w tym topicu jest kilka wskazowek dla ciebie.
Gdzies na forum (lub u kolegi Yard na stronie) jest manual od 626 moze tam dmuchawa jest identyczna to znajdziesz miejsce gdzie jest przekaznik.
Jezeli nie to pewnie z 323 (wiadomo Premacy = mix 626 i 323) :)
No chyba ze ktos juz z tym walczyl i wie gdzie jest, to niech sie nie wstydzi i powie :)
Pozdrawiam
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku

AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 15:05
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Longford IRL
Auto: Ford Transit SWB 2.0 2001r
Mitsubishi FTO 1.3 Turbo 1997
Mitsubishi FTO 2.0 v6 Mivec 2000 Version R.
Honda CRX 1.5 1989....

Postprzez leszeksalomon » 5 wrz 2011, 20:48

Dzięki brccrx za wskazówkę- już sobie oglądałem (jeszcze nie demontowałem) ten przekaźnik – faktycznie przy lampie reflektora od strony aku jest dość spory przekaźnik. Może po tych kwerendach w necie coś w końcu pokręciłem ale sądziłem że jest od wiatraka chłodnicy ale teraz zdemontuję i obejrzę go sobie dokładniej. Dam znać jakie będą wyniki
@Czaro
Po sprawdzeniu bezpieczników (w kabinie i pod maską) proponuję zdemontować schowek pasażera. To banalnie proste – trzeba otworzyć do oporu i jednocześnie nagiąć odrobinę boki schowka do środka. Wtedy bolce które blokują schowek miną opory i schowek otworzy się całkowicie umożliwiając wyjęcie z zawiasów. Jak tu już wielokrotnie pisano wentylator jest po prawej stronie u dołu. Na spodniej części wiatraka z łatwością można zauważyć kostkę – proponuję wypiąć i zbadać czy jest tam prąd . Wtedy wyjaśni się co dalej robić – wiatrak czy to co u mnie czyli gdzieś przed. Tak czy inaczej warto wiatrak przeczyścić bo faktycznie potrafi nalecieć tam masę śmiecia. Demontaż jest także bardzo łatwy i już tu wielokrotnie opisywany. Znacznie gorzej jest z rozbiórką silnika wiatraka – Jakby co służę pomocą.
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2011, 17:12
Posty: 7

Postprzez leszeksalomon » 7 wrz 2011, 19:47

Dotarłem do tego przekaźnika – żeby go rozebrać trzeba go niestety rozszczelnić odginając delikatnie brzeg kołnierza na łączeniu części jego obudowy. W środku wyglądał jakby z fabryki wyszedł wczoraj. Dla porządku przeczyściłem styki, sprawdziłem uzwojenie i działanie styków – wszystko gra. Niestety zdaje się nie mieć zasilania sterującego albo to przekaźnik od czego innego. Napięcie na zasilaniu przekaźnika nie pokazuje się przy włączeniu nawiewu. Tak więc chyba z czystym sumieniem już muszę dać zarobić elektrykowi bo brak mi już pomysłów co sprawdzać i dlaczego akurat tam. :(

Edit:

Byłbym zapomniał – napięcie na jednym z przewodów które łączy przekaźnik oczywiście jest

Nie piszemy postu pod swoim postem, edytujemy istniejący
say
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2011, 17:12
Posty: 7

PostTen post został usunięty przez say 7 wrz 2011, 19:54.
Powód: post pod postem

Postprzez say » 7 wrz 2011, 19:53

Pokrętło sprawdzałeś?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez leszeksalomon » 7 wrz 2011, 20:27

Wygląda na to, że to przekaźnik od świec żarowych jednak. Zdaje mi się że tam nie ma już innych choć słyszę że w 323 właśnie tam gdzieś są jeszcze dwa – od wentylatora chłodnicy i dmuchawy. No cóż poszukam za dnia...
Edit- na pokrętle już napięcia brak więc szukam wcześniej
Sorry za dubel postów.
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2011, 17:12
Posty: 7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy