Jak zakodować pilota zamka centralnego?
Wiesz kolego słyszałem, że jak się kliknie kilkadziesiąt razy pilotem bez odpowiedzi z auta, czyli np. jak masz w kieszeni klucz i o coś cały czas on "bije" to może się rozkodować.
Proponuję zakodować odnowa.
Proponuję zakodować odnowa.
- Od: 17 gru 2010, 15:04
- Posty: 9
- Skąd: Koziegłowy
- Auto: Mazda 323 F ( BJ ) 2002r. 2.0 T.diesel
Miałem właśnie zacząć się bawić dzisiaj w to kodowanie a tu wychodząc z pracy pyknąłem odruchowo centralny i odziwo zaskoczył, drzwi się otworzyły. Później próbowałem kilka razy i też otwierał, więc chyba po prostu miał dwa dni focha i mu sie nie chciało otwierać, a teraz mu przeszło:P
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.
Masutatsu Oyama
Masutatsu Oyama
- Od: 12 mar 2010, 15:53
- Posty: 66
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F 97r Z5
Witam,
Miesiąc temu kupiłem mazde 323f bj z 2001 roku, dostałem do niej 1 kluczyk i przypiętego do niego pilota, bez baterii. Sprzedawca mówił, że nie jest pewien czy pilot jest z tego auta, może będzie wystarczyło wymienić baterię a może pilot nie pasować. W dniu dzisiejszym rozkręciłem go i włożyłem baterię. Po tej operacji pilot zaczął działać (po naciśnięciu któregoś z przycisków zaczęła świecić się dioda)
Poniżej zdjęcie mojego pilota od środka (wewnątrz)

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Czy wasze piloty, też tak wyglądają, jak ten na zdjęciu powyżej?
Poszukałem trochę w necie informacji i znalazłem takiego pilota jak jest w poniższym linku, piszą że pasuje do mazdy, czy ktoś z posiadaczy mazdy 323f bj może potwierdzić że ma właśnie taki pilot jak z linka poniżej?
http://r5.sanok.biz/jo6/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=1191&category_id=496&option=com_virtuemart&Itemid=54
Poszedłem do madzi spróbować zaprogramować pilot.
Wykonałem wszystko zgodnie z instrukcją, ale niestety 2 6 punkcie (Moduł centralnego zamka powinien się odezwać poprzez otwarcie i zamknięcie zamków), gdzie po wykonaniu wszystkich czynności zamki powinny się zamknąć i otworzyć u mnie nic takiego się nie dzieje.
Może do madzi 323F BJ 2001 jest jeszcze jakiś inny sposób kodowania, czy ktoś mógłby sprawdzić i potwierdzić czy u niego opisany powyżej sposób kodowania pilota działa w mazdzie 323f bj, bo u mnie niestety nie.
Jeżeli dobrze zrozumiałem, nawet jeżeli nie posiadam dobrego pilota podczas procedury programowania w 6 punkcie powinien się zamek zamknąć i otworzyć, bo dopiero po należy użyć pilota ?
Miesiąc temu kupiłem mazde 323f bj z 2001 roku, dostałem do niej 1 kluczyk i przypiętego do niego pilota, bez baterii. Sprzedawca mówił, że nie jest pewien czy pilot jest z tego auta, może będzie wystarczyło wymienić baterię a może pilot nie pasować. W dniu dzisiejszym rozkręciłem go i włożyłem baterię. Po tej operacji pilot zaczął działać (po naciśnięciu któregoś z przycisków zaczęła świecić się dioda)
Poniżej zdjęcie mojego pilota od środka (wewnątrz)

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Czy wasze piloty, też tak wyglądają, jak ten na zdjęciu powyżej?
Poszukałem trochę w necie informacji i znalazłem takiego pilota jak jest w poniższym linku, piszą że pasuje do mazdy, czy ktoś z posiadaczy mazdy 323f bj może potwierdzić że ma właśnie taki pilot jak z linka poniżej?
http://r5.sanok.biz/jo6/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=1191&category_id=496&option=com_virtuemart&Itemid=54
Poszedłem do madzi spróbować zaprogramować pilot.
Wykonałem wszystko zgodnie z instrukcją, ale niestety 2 6 punkcie (Moduł centralnego zamka powinien się odezwać poprzez otwarcie i zamknięcie zamków), gdzie po wykonaniu wszystkich czynności zamki powinny się zamknąć i otworzyć u mnie nic takiego się nie dzieje.
Może do madzi 323F BJ 2001 jest jeszcze jakiś inny sposób kodowania, czy ktoś mógłby sprawdzić i potwierdzić czy u niego opisany powyżej sposób kodowania pilota działa w mazdzie 323f bj, bo u mnie niestety nie.
Jeżeli dobrze zrozumiałem, nawet jeżeli nie posiadam dobrego pilota podczas procedury programowania w 6 punkcie powinien się zamek zamknąć i otworzyć, bo dopiero po należy użyć pilota ?
- Od: 21 sty 2011, 00:34
- Posty: 33
- Skąd: Świdnica/Wrocław
- Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM – 2001 rok – lifting
maciekpas – ten pilot, który masz to raczej nie jest oryginał.
Pilot jaki powinien u Ciebie być to "Visteon 41601" powinien wyglądać tak jak ten:
pilot ale bez tego czerwonego przycisku.
Ten sam typ pilota co jest u Ciebie także występuje w moim X9
Pilot jaki powinien u Ciebie być to "Visteon 41601" powinien wyglądać tak jak ten:

Ten sam typ pilota co jest u Ciebie także występuje w moim X9
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dzięki za odpowiedź Marek 161BD081
Nurtuje mnie jeszcze jedna spawa, podczas próby kodowania pilota wg metody opisanej powyżej samochód nie reaguje na nią. Tzn. wykonuje wszystko zgodnie z instrukcją i po trzy krotnym zamknięciu drzwi zamek nie daje znać poprzez zamknięcie i otwarcie że jest przygotowany do wykrycia pilota. Jeżeli dobrze rozumie nawet nie posiadając prawidłowego pilota po tych wszystkich czynnościach zamek powinien się zamknąć i otworzyć dając znak że jest gotowy na wykrycie pilota a u mnie tego nie ma.
Poprawcie mnie jeżeli się mylę.
Nurtuje mnie jeszcze jedna spawa, podczas próby kodowania pilota wg metody opisanej powyżej samochód nie reaguje na nią. Tzn. wykonuje wszystko zgodnie z instrukcją i po trzy krotnym zamknięciu drzwi zamek nie daje znać poprzez zamknięcie i otwarcie że jest przygotowany do wykrycia pilota. Jeżeli dobrze rozumie nawet nie posiadając prawidłowego pilota po tych wszystkich czynnościach zamek powinien się zamknąć i otworzyć dając znak że jest gotowy na wykrycie pilota a u mnie tego nie ma.
Poprawcie mnie jeżeli się mylę.
- Od: 21 sty 2011, 00:34
- Posty: 33
- Skąd: Świdnica/Wrocław
- Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM – 2001 rok – lifting
Hmmm – jeśli faktycznie całą procedurę wykonujesz prawidłowo i nie ma reakcji zamka do oczekiwania na sygnał z pilota to .... może po prostu nie był takowy przewidziany u Ciebie?
Ciekawe czy w/g "kalkulatora" VIN autko Twoje posiada takowy system "keyless" czy też .... nie?
Jednak pomijając to wszystko to korzystniej będzie kupić Ci nowy sterownik z pilotami niż inwestować ew. w szukanie oraz zakup używanych pilotów.
Ciekawe czy w/g "kalkulatora" VIN autko Twoje posiada takowy system "keyless" czy też .... nie?
Jednak pomijając to wszystko to korzystniej będzie kupić Ci nowy sterownik z pilotami niż inwestować ew. w szukanie oraz zakup używanych pilotów.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
W samochodzie jest centralny zamek, jak otwieram/zamykam drzwi kluczem to otwierają/zamykają się wszystkie drzwi. Mój numer (nadwozia) VIN JMZBJ14R211423736.
Może coś źle robię, czy ktoś mógłby opisać mi jeszcze raz szczegółowo ten proces, przeczytałem wszystkie posty na naszym forum odnośnie kodowania (programowania) pilotów do mazdy. Obejrzałem filmiki na youtube i dalej nie działa.
Może coś źle robię, czy ktoś mógłby opisać mi jeszcze raz szczegółowo ten proces, przeczytałem wszystkie posty na naszym forum odnośnie kodowania (programowania) pilotów do mazdy. Obejrzałem filmiki na youtube i dalej nie działa.
- Od: 21 sty 2011, 00:34
- Posty: 33
- Skąd: Świdnica/Wrocław
- Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM – 2001 rok – lifting
Witam.
Chciałbym wszystkim a szczególnie kwiatu5 podziękować za pomoc tj. tłumaczenie instrukcji kodowania pilota. Oddałem moją Madzię do mechanika i po odbiorze okazało się ,że pilot nie działa . Wymiana baterii też niewiele pomogła, a właściwie nic. Po kilku próbach nieudanych i po zastosowaniu się do dokładnego tłumaczenia cud eureka bingo jest
działa. Awaria pilota zdołowała mnie konkretnie i przerażała wizja wizyty w serwisie no i oczywiście koszty. Jakoś nie mam najlepszego zdania o serwisach firmowych. To przez przejscia z serwisem Skody. ale to inna bajka.
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc i do zobaczenia na trasie .Szerokości ....
Chciałbym wszystkim a szczególnie kwiatu5 podziękować za pomoc tj. tłumaczenie instrukcji kodowania pilota. Oddałem moją Madzię do mechanika i po odbiorze okazało się ,że pilot nie działa . Wymiana baterii też niewiele pomogła, a właściwie nic. Po kilku próbach nieudanych i po zastosowaniu się do dokładnego tłumaczenia cud eureka bingo jest

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc i do zobaczenia na trasie .Szerokości ....
-
blacktomato
Potwierdzam programowanie w w modelu 2002 wszystko działa jak należy . a już miałem kupować nowe piloty ,centrali itp. Bardzo dobry artykuł .
Ciekawi mnie tylko dlaczego się rozkodowuje centralka ?!
pozdrawiam.
Ciekawi mnie tylko dlaczego się rozkodowuje centralka ?!
pozdrawiam.
Witam zakupilem mazde premacy 2.0ditd z 2000r centralny z pilota nie dziala nie otwiea ani nie zamyka z kluczyka jest ok zamyka i otwiera wszystkie dzwi, piloty maja baterie probowalem kodowac ale nic to nie daje ,wlaczam zaplon 3xotwieram i zamykam dzwi 3x zostawiam i nie ma zadnej reakcji
co moze byc nie tak silownik w dzwiach
pomocy moze ktos mial taki problem ,

-
ptaku83
Kupiłem Panowie Mazdę Premacy 2004 rok. Nie było pilota i tak się zastanawiam czy jak jest centralny zamek to pilot też powinien być, czy nie koniecznie, a jeśli tak to jak taki pilot wygląda?
Pilot z Mazdy Demio 2001 ten taki z dwoma przyciskami nie chce się w kodować.
Proszę o podpowiedź
Pilot z Mazdy Demio 2001 ten taki z dwoma przyciskami nie chce się w kodować.
Proszę o podpowiedź
-
fron8
Witam zakupilem mazde premacy 2.0ditd z 2000r centralny z pilota nie dziala nie otwiea ani nie zamyka ,z kluczyka jest ok zamyka i otwiera wszystkie dzwi, piloty maja baterie probowalem kodowac kazdym sposobem na forum ale nic to nie daje ,wlaczam zaplon 3xotwieram i zamykam dzwi 3x zostawiam i nie ma zadnej reakcji co moze byc nie tak silownik w dzwiach , a moze centralka sterujaca
pomocy moze ktos mial taki problem ,moj pilot wyglada tak http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e4a ... 2fc4a.html jest polaczony z imo bo osobnym kluczykiem jak odpalam gasnie po 3 sek
-
ptaku83
ptaku83 napisał(a):Witam zakupilem mazde premacy 2.0ditd z 2000r .... ,moj pilot wyglada tak .... jest polaczony z imo bo osobnym kluczykiem jak odpalam gasnie po 3 sek
Raczej nie jest to oryginalny kluczyk z pilotem więc ktoś coś tam "dokładał".
A jak już jest centralny/alarm dokładany a nie oryginalny to ta cała "procedura programowania pilotów" do niczego w tym wypadku się nie przyda.
Taką procedurę możesz użyć TYLKO używając oryginalnego pilota i tylko z takim pilotem centralka w autku (o ile nie jest zupełnie odłączona!) będzie sobie "gadać".
Mówiąc "oryginalny pilot" mam na myśli pilota, który ma początkowy nr seryjny taki sam (np. 41-601-xxx).
Zobacz przykładowo to:

Takie z wyglądu oryginalne piloty ludzie mają najczęściej.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
dzieki za pomoc najpierw sprawdze czy centralka jest podlaczona potem poszukam takiego pilota i sprawdze ,centrala zamka znajduje sie po stronie pasazera przy nogach tak??? z gory dzieki
-
ptaku83
zbit napisał(a):Zastanawiam się tylko co jest przyczyną nagłej blokady sterowania?
Ktoś, pewien elektronik od mikroprocesorów, mówił mi (nie pamiętam, czy w kontekście Mazdy czy innego auta), że kilkudziesięciokrotne naciśnięcie przycisku pilota poza zasięgiem łączności z autem rozkodowuje tę łączność. Czyli nie bawimy się pilotem po kieszeniach w czasie zakupów
Czy ktoś może potwierdzić prawdziwość tej tezy?
Ayr
- Od: 30 wrz 2008, 13:34
- Posty: 6
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD, 2002 r.
Witam, znalazłem ten wątek, ale mam troszkę inny problem: Centralny zamek z pilota "omija" drzwi kierowcy, tzn zamyka drzwi pasażera, tył i klapę – nie zamyka drzwi kierowcy. Z klucza wszystko jest OK, tzn zamykają się i otwierają wszystkie drzwi i klapa. To samo jest z wewnątrz auta – blokada drzwi kierowcy zamyka wszystkie inne drzwi i klapę. Auto to Mazda 6 2.0 kombi
TR
TR
- Od: 10 lut 2011, 13:05
- Posty: 10
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BM/2016
Skypassion
tomcioro napisał(a):Centralny zamek z pilota "omija" drzwi kierowcy, tzn zamyka drzwi pasażera, tył i klapę – nie zamyka drzwi kierowcy. Z klucza wszystko jest OK
Prosty temat – albo uszkodzony siłownik albo przerwa w kablu/wtyczce/złączce.
Albo nawet urwane/uszkodzone/wypadnięte cięgno od siłownika.
Niestety – bez zdjęcia boczka drzwi kierowcy nic nie stwierdzisz.
EDIT:
Czy słychać pracę siłownika w tych drzwiach?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
tomcioro napisał(a):Czyli trzeba rozbierać boczek.
Inaczej raczej nie da rady
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam!
Mam problem jak kilka osób piszących w tym wątku.
Kupiłem kilka dni temu autko i dostałem pilota z padniętą baterią. Baterię wymieniłem a pilot dalej nie hula. Postępując według instrukcji z pierwszej strony
Po kroku nr 5 czyli otwieraniu i zamykaniu drzwi centralny się odzywa a kiedy nacisnę przycisk pilota nic nie reaguje ale kiedy później zamykam drzwi zamek kilka razy zamyka się i otwiera. Poprzedni właściciel twierdził, że pilot działał ale nie wiem czy można w to wierzyć.
Czy to oznaka, że pilot umarł?
Mam problem jak kilka osób piszących w tym wątku.
Kupiłem kilka dni temu autko i dostałem pilota z padniętą baterią. Baterię wymieniłem a pilot dalej nie hula. Postępując według instrukcji z pierwszej strony
Po kroku nr 5 czyli otwieraniu i zamykaniu drzwi centralny się odzywa a kiedy nacisnę przycisk pilota nic nie reaguje ale kiedy później zamykam drzwi zamek kilka razy zamyka się i otwiera. Poprzedni właściciel twierdził, że pilot działał ale nie wiem czy można w to wierzyć.
Czy to oznaka, że pilot umarł?
Ostatnio edytowano 22 wrz 2014, 10:51 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: literówka
Powód: literówka
- Od: 27 sie 2011, 11:08
- Posty: 26
- Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość