Pierwsza sprawa: Automatyczna klimatyzacja, jeżeli włączę przycisk "auto" i nastawie np. 19 C, to rozumiem, że będzie cały czas utrzymywał tę temperaturę. Niestety występują tu dwa problemy: nawiew na "auto" jest tylko przez nawiewy powietrza na cokpicie, tzn. dwa na szyby boczne i dwa pośrodku deski rozdzielczej (strzałka pozioma – MODE na siedzącego gościa). Jeżeli chcemy natomiast przełączyć nawiew tylko na szybę przednią lub na szybę i nogi, to "auto" znika. "Auto" czynne jest tylko przy nawiewie poziomym, tak też następuje najszybsze wychłodzenie kabiny. Jaka jest różnica między AC i Eco/AC?.
[b] Druga sprawa to na dodatek wspomniane nawiewy środkowe na desce nie da się zamknąć (tylko te przy szybach bocznych) tak, że wieje na klatę i głowę, a to nie jest zbyt dobre dla zdrowia. Nie wiem dlaczego tak zrobili???.
Poza tym czy zawsze macie parę na szybach podczas deszczu z włączony nawiewem, ale bez klimy?
Używanie klimatyzacji
Strona 1 z 1
Auto ustawia miejsca nawiewu zależnie od aktualnej temperatury i nasłonecznienia. Nie zawsze jest tak jak piszesz. Środkowe nawiewy można skierować np. do góry lub w dół. Eco to ekonomia. Działa najbardziej ekonomicznie.
Parę na szybach mam sporadycznie. Widocznie masz dużo wilgoci w samochodzie.
Parę na szybach mam sporadycznie. Widocznie masz dużo wilgoci w samochodzie.
Dodam tylko swoje uwagi do sterowania automatycznego klimatyzacji, w trybie auto steruje sama wszystkim by utrzymać optymalną temp. (to wiemy), jeśli w tym momencie zmienimy np. miejsca nawiewów, wyłącza się kontrolka auto ale nadal automatycznie sterowana jest siła nawiewu i źródło poboru powietrza. Jeśli, dodatkowo, ręcznie wymusimy pobór powietrza z zewnątrz, klimatyzacja steruje automatycznie już tylko siłą nawiewu. Inaczej mówiąc jeśli wciśniemy Auto, oddajemy pełną kontrolę klimie i potem wciskając przyciski kierunku nawiewu/siły nawiewu/źródła powietrza, odbieramy jej odpowiednie 'kompetencje'
, pozostałe nadal ma w garści.
Pozdrawiam
A może macie jakieś obserwacje co do ekonomiczności trybu ECO? chyba trochę cieplej wieje.... ale czy coś jeszcze?
- Od: 7 cze 2010, 19:58
- Posty: 2
- Skąd: okolice Łomży
- Auto: Premacy 2.0 DiTD 2002 rok +
3 BK 1,6 Z6 2006 rok
Co ile wymieniacie filtry kabinowe i odgrzybiacie?. Ja kupiłem ostatnio papierowe bo nie było węglowych, a te są chyba lepsze.
Para z szyby zniknie chyba nawet po włączeniu klimy, niekoniecznie z nawiewem na szybę, ale tylko na chwilę. Po wyłączeniu znowu robi się para, tak więc trzeba jechać non stop na włączonej, ale z podniesioną temperaturą, bo ten chłodek o późnej porze nie jest przyjemny.
Para z szyby zniknie chyba nawet po włączeniu klimy, niekoniecznie z nawiewem na szybę, ale tylko na chwilę. Po wyłączeniu znowu robi się para, tak więc trzeba jechać non stop na włączonej, ale z podniesioną temperaturą, bo ten chłodek o późnej porze nie jest przyjemny.
- Od: 3 lip 2008, 16:33
- Posty: 49
- Auto: M5 2005
Nie mam żadnej wilgoci w aucie, jest wysuszone na słońcu, jest lato, tylko przy tych ulewach, jechałem kilkaset km z rodziną, wszyscy oddychają, okna zamknięte, to zawsze robi się para, a klima od razu ją usuwa, ale robi się chłodno w aucie i większe spalanie.
- Od: 3 lip 2008, 16:33
- Posty: 49
- Auto: M5 2005
co do parowania szyb możesz zawsze włączyć klimę na cieple, i szyby odparują ,i nie zmarzniesz z rodzinką, a co do tego że parują to poprostu zasysa wilgotne powietrze i parują , ja mam taki sposób , jesli szyby są zaparowane, to włączam klimę na szybę, jak już wszystkie odparują to przerzucam na nogi i na szybę ,zamykam obieg i wyłączam klimę i wtedy przez jakiś czas nie parują , bo jak otworze obieg to moment i muszę włączać klimę, trochę namieszałem ale myślę ze wiadomo o co chodzi, pozd
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości