Używanie klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Józef » 5 sie 2010, 22:53

Pierwsza sprawa: Automatyczna klimatyzacja, jeżeli włączę przycisk "auto" i nastawie np. 19 C, to rozumiem, że będzie cały czas utrzymywał tę temperaturę. Niestety występują tu dwa problemy: nawiew na "auto" jest tylko przez nawiewy powietrza na cokpicie, tzn. dwa na szyby boczne i dwa pośrodku deski rozdzielczej (strzałka pozioma – MODE na siedzącego gościa). Jeżeli chcemy natomiast przełączyć nawiew tylko na szybę przednią lub na szybę i nogi, to "auto" znika. "Auto" czynne jest tylko przy nawiewie poziomym, tak też następuje najszybsze wychłodzenie kabiny. Jaka jest różnica między AC i Eco/AC?.
[b] Druga sprawa to na dodatek wspomniane nawiewy środkowe na desce nie da się zamknąć (tylko te przy szybach bocznych) tak, że wieje na klatę i głowę, a to nie jest zbyt dobre dla zdrowia. Nie wiem dlaczego tak zrobili???.
Poza tym czy zawsze macie parę na szybach podczas deszczu z włączony nawiewem, ale bez klimy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 16:33
Posty: 49
Auto: M5 2005

Postprzez Yard » 5 sie 2010, 23:36

Auto ustawia miejsca nawiewu zależnie od aktualnej temperatury i nasłonecznienia. Nie zawsze jest tak jak piszesz. Środkowe nawiewy można skierować np. do góry lub w dół. Eco to ekonomia. Działa najbardziej ekonomicznie.
Parę na szybach mam sporadycznie. Widocznie masz dużo wilgoci w samochodzie.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez say » 6 sie 2010, 07:30

Dodam tylko swoje uwagi do sterowania automatycznego klimatyzacji, w trybie auto steruje sama wszystkim by utrzymać optymalną temp. (to wiemy), jeśli w tym momencie zmienimy np. miejsca nawiewów, wyłącza się kontrolka auto ale nadal automatycznie sterowana jest siła nawiewu i źródło poboru powietrza. Jeśli, dodatkowo, ręcznie wymusimy pobór powietrza z zewnątrz, klimatyzacja steruje automatycznie już tylko siłą nawiewu. Inaczej mówiąc jeśli wciśniemy Auto, oddajemy pełną kontrolę klimie i potem wciskając przyciski kierunku nawiewu/siły nawiewu/źródła powietrza, odbieramy jej odpowiednie 'kompetencje' :D, pozostałe nadal ma w garści.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Izzyrajder » 6 sie 2010, 18:15

A może macie jakieś obserwacje co do ekonomiczności trybu ECO? chyba trochę cieplej wieje.... ale czy coś jeszcze?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 19:58
Posty: 2
Skąd: okolice Łomży
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2002 rok +
3 BK 1,6 Z6 2006 rok

Postprzez say » 6 sie 2010, 20:18

Tryb eco to wyższa temp. na wylocie co skutkuje rzadszym włączaniem się sprężarki czyli mniejszym zużyciem paliwa.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Józef » 8 sie 2010, 16:58

Panie SAY,
dzięki serdeczne za wszystkie odpowiedzi i informacje, które bezinteresownie otrzymuję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 16:33
Posty: 49
Auto: M5 2005

Postprzez Yard » 8 sie 2010, 21:59

Nie bezinteresownie. Liczy na to, że następni nie będą śmiecić powielając tematy tylko najpierw przeczytają. Moderator dba o ilość pracy. ;)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Józef » 8 sie 2010, 22:28

Co ile wymieniacie filtry kabinowe i odgrzybiacie?. Ja kupiłem ostatnio papierowe bo nie było węglowych, a te są chyba lepsze.
Para z szyby zniknie chyba nawet po włączeniu klimy, niekoniecznie z nawiewem na szybę, ale tylko na chwilę. Po wyłączeniu znowu robi się para, tak więc trzeba jechać non stop na włączonej, ale z podniesioną temperaturą, bo ten chłodek o późnej porze nie jest przyjemny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 16:33
Posty: 49
Auto: M5 2005

Postprzez Yard » 8 sie 2010, 22:48

Józef napisał(a):Po wyłączeniu znowu robi się para, tak więc trzeba jechać non stop na włączonej

Ponieważ masz wilgoć w samochodzie, której tam nie powinno być.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Józef » 8 sie 2010, 23:16

Nie mam żadnej wilgoci w aucie, jest wysuszone na słońcu, jest lato, tylko przy tych ulewach, jechałem kilkaset km z rodziną, wszyscy oddychają, okna zamknięte, to zawsze robi się para, a klima od razu ją usuwa, ale robi się chłodno w aucie i większe spalanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 16:33
Posty: 49
Auto: M5 2005

Postprzez jeni » 8 sie 2010, 23:55

Józef a próbowałeś włączyć nawiew na przednią szybę
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2010, 20:43
Posty: 112
Skąd: Iława
Auto: DITD / 2001

Postprzez m323m » 11 sie 2010, 20:37

co do parowania szyb możesz zawsze włączyć klimę na cieple, i szyby odparują ,i nie zmarzniesz z rodzinką, a co do tego że parują to poprostu zasysa wilgotne powietrze i parują , ja mam taki sposób , jesli szyby są zaparowane, to włączam klimę na szybę, jak już wszystkie odparują to przerzucam na nogi i na szybę ,zamykam obieg i wyłączam klimę i wtedy przez jakiś czas nie parują , bo jak otworze obieg to moment i muszę włączać klimę, trochę namieszałem ale myślę ze wiadomo o co chodzi, pozd
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez Yard » 11 sie 2010, 21:05

Po co takie kombinacje. Przecież jest przycisk, który włącza intensywny nawiew na szyby i po kilku sekundach po sprawie. Dla szybkiego odparowania szyb trzeba robić to zimnym powietrzem.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez jeni » 11 sie 2010, 22:33

Czyli; "Praktyka czyni mistrzem"
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2010, 20:43
Posty: 112
Skąd: Iława
Auto: DITD / 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy