Nie działa regulacja wentylacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez justi25 » 4 gru 2008, 23:39

Witam

Od prawie dwóch lat jestem posiadaczką Mazdy Premacy 2.0 DiTD. Jak do tej pory jestem bardzo zadowolona – żadnych problemów. W ostatnich dniach nawiew w kabinie 'postanowił' działać tylko na poziomie 4. Czy ktoś może podpowiedzieć w czym jest problem i jak go rozgryść...napewno to nie jest bezpiecznik bo wtedy by nie działał wcale....jest to dość uciążliwe bo jak wiadomo wszystkim poziom hałasu wentylatora na poziomie 4 jest dość głośny....bardzo proszę o podpowiedź..

justi25
justi25
 

Postprzez say » 5 gru 2008, 09:52

Mozliwe, ze to sam wlacznik. Ponaciskaj (w sensie pomietol, poszarp lekko :D) wlacznik (pokretlo) na niedzialajacych poziomach, moze nie styka. Jesli tat jest to bedzie tylko on do wymiany.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez arti154 » 5 gru 2008, 10:11

W Fordzie taki objaw dawało uszkodzenie opornika w module regulacji nawiewu.
Moduł znajdował się w obudowie dmuchawy a naprawa polegała na wymianie opornika. Koszt takiej naprawy był znikomy ale nie wiem czy w Maździe jest tak samo czy nie.
Myślę, że powinnaś podjechać do elektryka...
Obrazek
Oleje Mazda Dexelia i Honda, części, akcesoria i materiały eksploatacyjne do samochodów osobowych___ sklep@dexelia.pl, tel: 505 949 900, → SKLEP DEXELIA←
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:05
Posty: 86
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 5 2.0B 2007

Postprzez Fiveopac » 5 gru 2008, 13:00

Witamy na forum, poprawilem troche twoj temat postu. Prosze o zapoznanie sie z regulaminem forum <czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4306
Zycze milego korzystania z forum. Pozdrawiam.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez justi25 » 5 gru 2008, 17:00

dzięki za porady...niestety nie jest to kwestia 'styków' pokrętła bo nawet wyjmowałam i próbowałam potraktować sprayem typu 'kontakt'...zostałaby opcja całkowietgo zepsucia się całego 'potencjometru'.....poszukam jeszcze tego opornika..a jak nie to pewnie nie minie mnie wizyta u elektryka....ale gdzieś trafiłam jeszcze na info o rezystorze regulacji obrotów ...czy wiecie może czy ten model coś takiego posiada??...mam książkę niestety tylko po holendersku a nie znam tego jezyka:):)
justi25
 

Postprzez Speed » 8 gru 2008, 01:44

Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez York » 1 maja 2009, 08:58

Witam,

padła mi w mojej Madzi ta część zaznaczona na rysunku na czerwono, ale ponieważ jestem raczej laikiem więc proszę o pomoc znawców zagadnienia :) w nazwaniu tej części. Nie chciałbym na każdy szrot nosić zdjęcia i pokrętnie tłumaczyć czego szukam :) oznaczona część znajduje się po stronie pasażera po wyjęciu przedniego schowka.

Dziękuję z góry za pomoc
York

Obrazek
Ostatnio edytowano 2 maja 2009, 20:01 przez York, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 1 gru 2007, 09:33
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez otiks » 1 maja 2009, 21:48

Ta część to cały układ wentylacji w EPC pod nazwą HEATER UNIT, co dokładnie Ci nie działa?
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Yard » 1 maja 2009, 22:16

otiks napisał(a):Ta część to cały układ wentylacji w EPC pod nazwą HEATER UNIT, co dokładnie Ci nie działa?

Właściwie to obudowa tegoż.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez York » 1 maja 2009, 22:20

Hmm no właściwie i dokładnie to nie wiem. Będę dopiero badał. Problem zaczął się z powodu złej czy też wyrobionej białej wtyczki doprowadzającej elektryczność (?) do tego unita.

Aby wentylacja działała poprawnie musiałem ją lekko wygiąć blokując np kawałkiem drewienka włożonym między kołnierz gniazda a wtyczkę by nie pozwolić jej na powrót do pierwotnej pozycji. Jeśli jednak ten "bloker" wypadł wentylacja na 1-3 działała jak na 3 a 4 działała jak 4 :)

Przy którejś z manipulacji i ponownym umieszczaniu "blokera" coś zaiskrzyło i teraz: od 1-3 nawiewu brak, 4 działa normalnie i oczywiście jakby tego było mało nie działa AC (nie zapala się lampa na przycisku AC po włączeniu)

Hmm no i to by była cała historia. Jakieś pomysły? :)
Początkujący
 
Od: 1 gru 2007, 09:33
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez Yard » 1 maja 2009, 22:42

Wtyczka nie kontaktuje, a dodatkowo zrobiłeś zwarcie. Zacznij od bezpieczników AC.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez York » 2 maja 2009, 11:25

Dzięki a radę, oby i tym razem okazało się, że najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze :)
Sprawdzę i dam znać o skuteczności.
Początkujący
 
Od: 1 gru 2007, 09:33
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez York » 2 maja 2009, 19:50

I już z powrotem. Niestety bezpieczniki sprawne. Ale wymontowałem to gniazdo z Heater Unit i ku zaskoczeniu po drugiej stronie jest tylko blaszka z niczym nie połączona, w środku Unita nie znalazłem żadnego kabelka chociaż jak widać na jednym zdjęciu (poniżej) tak jakby tam kiedyś coś było przylutowane. Generalnie na samym gnieździe widnieje groźnie brzmiący napis "Do not repair" co się wykłady "Nie naprawiać" :) Jakieś skojarzenia?

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Początkujący
 
Od: 1 gru 2007, 09:33
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez York » 3 maja 2009, 14:53

Już trochę wiem więcej, ale nadal ma pytania. A więc tak to co widać na załączonych fotkach powyżej to rezystor czyli opornica dmuchawy – nawiewu.

Czy istnieje możliwość sprawdzenia tegoż rezystora czy jest sprawny? I czy można to zrobić "domowym sposobem: czyli na parkingu? Czy on w ogóle jest do czegoś podłączony w Heater Unit z którego pochodzi? (pierwsze zdjęcie na samej górze z białym wtykiem) czy tak należy go po prostu włożyć i przykręcić?

Więcej pytań nie pamiętam a za odpowiedź na nie szczerze wdzięcznym będę.

York
Początkujący
 
Od: 1 gru 2007, 09:33
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez York » 3 maja 2009, 17:33

Troszku tak dziwnie samemu sobie odpowiadać, ale co tam :)

A więc rezystora dmuchawy w większości przypadków się nie naprawia. Z braku zamiennika i używanego elementu zamówiłem nowy, drożej ale przynajmniej z gwarancją. Zobaczymy co będzie dalej. Mam nadzieje że to tylko ten rezystor i klima też zacznie działać :) Jak tylko wymienię to znów dam znać.

Dzięki wszystkim za pomoc, no i oczywiście Ameryki nie odkryję ale to forum to po prostu skarbnica wiedzy. Właściwie wszystkie odpowiedzi które sobie znalazłem, znalazłem za pomocą banalnego: Szukaj :)
Początkujący
 
Od: 1 gru 2007, 09:33
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez Yard » 3 maja 2009, 18:31

Żebyś nie był tak samotny to coś napiszę. :)

Wynika z tego, że sterowanie odbywa się w banalny sposób za pomocą opornika. Wymiana jego powinna przywrócić możliwość regulacji prędkości obrotów dmuchawy.
Ostatnio edytowano 9 maja 2009, 08:40 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez York » 8 maja 2009, 22:51

Tylko dla formalności :) Po wymianie rezystora (nowy org. 299zł) wszystko hula że miło i wiaterek i że zimno, czyli klima działa również. Temat zamknięty.

Dzięki za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 1 gru 2007, 09:33
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez zbit » 9 maja 2009, 21:23

To ja jeszcze dodam, że spotkałem się z opinią, że przy wpuszczaniu środka odkażającego w przewody wentylacyjne, należy ten rezystor wykręcać, bo te świństwa do odkażania ponoć jakieś żrące są (no może za wyjątkiem ozonu). Ja w czasie odgrzybiania zaślepiłem otwór po rezystorze kawałkiem przykręconego kartonika.
ps.a moze by zmienic tytuł tego tematu, może by sie parę rezystorów dało uratować, na twoim wyraźnie widać,że coś tam wyciekało...
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2009, 00:44
Posty: 58
Skąd: Elbląg
Auto: Premacy 2,0D '01 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy